abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137131761
Hallo mensen...

Ik heb een paar vraagjes over in coma liggen

1 maken de mensen die in coma liggen dingen bewust mee?
2 Kunnen ze terwijl ze in coma liggen ledematen (zoals mond ogen hand) bewegen?
3 Kunnen comapatiėnten reageren op pijnprikkels?
4 hoeveel kans is er op ontwaken?
5 is een kunstmatige coma ook een coma? (dit ivm schumacher)

alvast bedankt voor de antwoorden...

vroeg me dit het af omdat een goede vriend van mij door een auto ongeluk in coma ligt
Nieuw op fok<br />Proberen kwaliteit topics te maken
pi_137131867
1. Ja dat kan, google eens op locked-in syndroom
2. Niet bewust maar je hebt wel zenuwtrekjes soms
3. Ja afhankelijk van hoe diep je in coma ligt kunnen ze dat terugzien op het hersenfilmpje
4. Dat is niet in te schatten omdat elke situatie verschilt
5. ja een kunstmatige.
6. sterkte
pi_137132349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:01 schreef Take2 het volgende:
3. Ja afhankelijk van hoe diep je in coma ligt kunnen ze dat terugzien op het hersenfilmpje
5. ja een kunstmatige.
6. sterkte
dank je wel... ik ben genoeg geinformeerd...
dank je voor je antwoorden
Nieuw op fok<br />Proberen kwaliteit topics te maken
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:28:39 #4
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137132762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:01 schreef Take2 het volgende:
5. ja een kunstmatige.
6. sterkte
Locked-in syndroom is toch een algehele verlamming waarbij iemand mentaal nog functioneert? Ik dacht dat dat niets te maken had met een coma.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137134306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

Locked-in syndroom is toch een algehele verlamming waarbij iemand mentaal nog functioneert? Ik dacht dat dat niets te maken had met een coma.
Klopt.

En sterkte TS.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_137159281
Mijn vriend heeft ook in coma gelegen een aantal weken. Ik vond het zelf heel belangrijk om ervan uit te gaan dat hij alles wat er gezegd werd mee kon krijgen.

De dokter begon een keer een heel verhaal over hem - dat het slecht ging enz - naast zijn bed. Ik heb zijn verhaal na twee zinnen afgebroken en vriendelijk verzocht het gesprek op de gang voort te zetten. Verder heb ik ook elke keer tegen mijn vriend gepraat als ik bij hem was. Gewoon gekeuvel. Niet omdat ik geloofde dat hij het allemaal kon horen, maar omdat ik ook niet zeker kon weten dat hij het NIET kon horen. Hij weet echter niets meer van de periode voor en na zijn ongeluk. Hij kan nu dan ook niet met 100% zekerheid stellen dat hij zich overal van bewust was. Wel houdt hij vol dat hij zich gemotiveerd voelde om ervoor te knokken op het moment dat ik een keer naast zijn bed zat en verdrietig was.

Je overige vragen: hij kan inderdaad bewegen, houd er wel rekening mee dat het ook gewoon spiersamentrekkingen kunnen zijn.

Ze zullen pijnprikkels blijven testen. Als hij in coma ligt, kan hij daarop reageren, dat is inderdaad een indicatie van de diepte van zijn coma. Mijn vriend reageerde eerst totaal niet op pijnprikkels, later wel.

Een kunstmatige coma is net zo goed een coma. Ze brachten mijn vriend zelfs kunstmatig in coma ivm hersenletsel (zoals Schumacher) en kregen hem daar in eerste instantie niet uit. Dat is een coma.

Of en hoe hij ontwaakt zal en wil geen enkele arts je vertellen.

Heel veel sterkte, houd hoop, blijf sterk en houd moed. Dat voelt je vriend!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')