quote:1m65 maar
Op maandag 14 oktober 2002 19:52 schreef glossy het volgende:
[quote]Op maandag 14 oktober 2002 19:50 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Ik probeer momenteel ook een paar kilootjes kwijt te raken. Ben al zeker 6 weken bezig, maar omdat ik geen enorm overgewicht ofzo heb (ik wil van 64 naar 55) gaat er ook niet echt makkelijk iets af. Best wel demotiverend om te zien dat de weegschaal nog steeds ongeveer hetzelfde aangeeft
====================================================ik wou dat ik dat gewicht had .
vraagje hoe lang ben je????
[..]
1m65 maar
==================================================
ik ben 1.68 en weeg nu 100.4 ben er 14.6 kg kwijt ,en heb het laatst laten uitrekenen en ik mag 65 kg wegen en zeker niet minder dan 63 kg,je moet het natuurlijk zelf weten maar kijk je wel uit dat je niet te veel afvalt
Want op zich is het gewicht dat je nu hebt gewoon gezond voor je lengte (BMI is 23 dus netjes tussen de 20 en 25) en 9 kilo is wel 15% van je lichaamsgewicht, dus best veel.
*heel snel onzichtbaar aan het maken is*
Ik zou je aanraden tussen de 57 en 62 te blijven als je inderdaad nog girl bent... Op dat gewicht voelde ik mij het lekkerst toen ik jonger was. Je gewicht ligt er dus ook aan of je 18 bent of 28 of 38. Ik ga dus nu nooit meer onder de 62 hoop ik. Op een gegeven moment krijg je de leeftijd dat een beetje molligheid wel mag. Spek conserveert: een uitgeteerde huid verrimpelt eerder dan een goed gevulde huid. Maar dat zijn mijn problemen. Daar kom ik tzt nog wel op terug.
quote:Bedankt Lurky voor de info, dat wist ik inderdaad nog niet..dit houd ik zeker in mijn achterhoofd. Alhoewel wordt het nog moeilijk met de sinterklaastijd
Op maandag 14 oktober 2002 17:57 schreef Lurky het volgende:[..]
heel veel nuttige info
Thnkx!
quote:donderdagavond word ik weer gewogen en word mijn vet weer gemeten! dus vrijdag weet je het!!
Op maandag 14 oktober 2002 19:47 schreef E.T. het volgende:
*gemeen grijnsje*Mag ik nog ZES personen eraan herrinneren dat ik nog geen nieuwe stand heb doorgekregen??
Ik zelf was vanmorgen lichtelijk verbaasd over het resultaat van een weekendje belachelijk eten.. Niets eraf, niets erbij
De schade viel dus mee.. nog ff twee weekjes doorbijten.. en dan lekker op vakantie
![]()
ps. voorlopige tussenstand: 6,7 kilo met 8 mensen
![]()
quote:Daar noem je wat: Sinterklaaslekkernijen moeten helemaal veel, vet, zoet en goedkoop! Meeste marsepein wordt bvb gemaakt van gemalen rauwe bonen. Als er niet 'met 100% roomboter' of '100% amandel' opstaat reken maar dat het versneden is met goedkope troep zelfs als het van de 'meesterbakker' komt. En bovendien: het is nu al te koop maar weet je ook waneer het gemaakt is?
Op dinsdag 15 oktober 2002 08:24 schreef Luvstruck het volgende:[..]
Bedankt Lurky voor de info, dat wist ik inderdaad nog niet..dit houd ik zeker in mijn achterhoofd. Alhoewel wordt het nog moeilijk met de sinterklaastijd
Ik heb als tiener in een banketbakkerij als winkelmeisje gewerkt. Het snoepen verging mij heel snel en dat is ook een rede waarom ik geen 'lekkers' in huis heb want ik weet er te veel van...:
Wist je dat de bonbons en chokolaadjes als ze wit-uitgeslagen zijn van ouderdom, met een zeemlap die ook voor de ruiten is gebruikt worden schoongewreven, dat taarten en gebakjes dag in dag uit worden uitgestalt en 'savonds weer ingevroren en als ze inzakken worden 'opgespoten' en als 'aanbieding net vers' worden verkocht. Dat schuimgebak soms zo taai is dat je je vullingen er uittrekt omdat het ipv dagvers maanden oud is. Dat Sint- en Kerst-banketstaven deze zelfde martelweg gaan en net als de leuke letters M van vorig jaar uit de vriezer komen en je moet zeggen: "even opwarmen in de oven smaakt ie nog lekkerder" ipv "wel uit zn graftemperatuur reanimeren". Het woordje 'Vers' zegt mij niks meer en ik weet dat zo'n bakker maar 1 ding per keer kan maken dus als hij tientallen zo niet 100 dingen moet hebben dat maakt hij die op rustige momenten door het jaar. Zo liggen ook de lappen gebakken biscuitdeeg voor de bestelde taarten al klaar. En in dozen op de kast wachten de paassuikers nu op herkansing in 2003. Deze bakker was niet uniek in zijn handelswijze. Hij was gerenomeerd en zelfs de elite haalde er zijn 'taartjes'. Ik heb gewoon een kijkje mogen nemen achter de schermen waar op de grond gevallen lekkers wordt schoongemaakt, desnoods afgeschraapt tot er geen stof meer is.
De vloer moest dus ook altijd schoon en we droegen speciale 'bakkerijschoenen' die je niet in het klantgedeelte mocht dragen en hadden opgestoken kapsels: "want als er iets valt zit het anders onder het zand en de haren". ![]()
Iemand nog trek?
quote:ja, tis nou half elf 's ochtends en ik wil een friet oorlog met uitjes en een bereklauw pinda. Maar goed, ik heb dat dan ook DRIE weken niet gehad, en ik doe geeneens mee met dat afvallen hier!!
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:19 schreef Lurky het volgende:[..]
Iemand nog trek?
En een stukkie marsepijn blijft lekker, waarvan het ook is gemaakt
Ik sport ong 3 keer per week, en let op mijn eten.
Ben in totaal 4 kg kwijt (net als vorige week
) Maar.. morgen of overmorgen word ik ongesteld, en meestal scheelt dat ook weer een kilo...
Ik ben niet echt aan het dieten, maar meer mijn levensstijl aan het aanpassen, in de hoop dat dat op lange termijn werkt....
Hoop zo tegen kerst 8 tot 10 kg kwijt te zijn..
quote:<ook zwaar offtopic>
Op maandag 14 oktober 2002 17:23 schreef Kleintje het volgende:[..]
<Zwaar offtopic.>
Meerspan of enkelspan?
Ik heb 26 oktober weer een wedstrijd, dressuur. Dus ook de hele dag in touw, voetjes wassen, vlechten etc, cal. verbranden!!!</einde offtopic>
Vergeet niet dat je daarbij inderdaad erg intensief mee bezig bent, dus je verbrandt echt wel het een en ander.
Het calorieen verbranden dat gaat wel goed, er staat momenteel een enorme pot met schuimpjes op mijn kantoor, en die kijken mij lief aan! ze roepen om het hardst van: eet mij op!! Ik probeer ze te negeren en ik straf ze ook door het deksel op de pot te doen zodat ik ze niet hoor of ruik... tot dat er weer een of andere collega vergeet de deksel er weer op te doen
Ik heb vorige week een rotweek gehad , heb minder gefietst dan normaal. In totaal 11 uur dus nog best veel, maar ik wil deze week toch weer even er echt aan trekken.
Heb nog steeds geen weegschaal ondanks het feit dat mijn zusje niet in nederland is de komende maanden. Ben gewoon erg bang voor die cijfertjes en heb de neiging om irreele eisen te stellen. Dus voorlopig fiets ik me gewoon een ongeluk totdat ik weer op de weegschaal durf te gaan staan vrees ik
Iemand een tip wat ik 's avonds kan drinken wat lekker is, niet te zoet, niet te flauw en zonder prik of alcohol?
quote:Ik vind een kan koud water met ijs en een klein beetje ranja er bij altijd erg lekker.Verder zou je andere vruchtensapjes kunnen proberen, grapefruitsap ik bijvoorbeeld helemaal niet zoet.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:02 schreef Gia het volgende:
Ik heb 's avonds graag bier of wijn bij de tv of pc. Water is zo saai, prik lust ik niet, Jus d'orange is te zoet en Icetea krijg ik niet weg.Iemand een tip wat ik 's avonds kan drinken wat lekker is, niet te zoet, niet te flauw en zonder prik of alcohol?
quote:Die BMI heb ik ook even gecheckt en die is inderdaad gezond ja.
Op maandag 14 oktober 2002 20:02 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom wil je die negen kilo eik kwijt GoldenGirl? Ben je de laatste tijd veel aangekomen oid?Want op zich is het gewicht dat je nu hebt gewoon gezond voor je lengte (BMI is 23 dus netjes tussen de 20 en 25) en 9 kilo is wel 15% van je lichaamsgewicht, dus best veel.
Misschien moet ik maar voor 59 gaan en gewoon hard gaan sporten om vet om te zetten in spieren.
Ik ben trouwens 19, Lurky
quote:Hey! Ik geef mijn stand altijd op dinsdag door
Op maandag 14 oktober 2002 19:47 schreef E.T. het volgende:
*gemeen grijnsje*Mag ik nog ZES personen eraan herrinneren dat ik nog geen nieuwe stand heb doorgekregen??
Op maandag ben ik nog vaak in Den Haag en daar hebben ze mijn weegschaal niet en die ga ik echt niet meenemen.
Vanmorgen woog ik *tromgeroffel* 86,2 kg. Ik was zelf heel erg verbaasd, dat is 1,8 minder dan vorige week! En ik heb echt niet extreem gelijnd/gesport of zo deze week...vreemd, maar wel lekker.
Ben momenteel heel erg bezig met het doorlezen van wetenschappelijke artikelen over lijnen, vetten, sporten, psychologie erachter etc. Heel erg droog leesvoer en het gaat meestal om open deuren (er zijn meer dikke mensen, veel vet eten maakt dik, televisie kijken is niet goed voor kinderen etc etc), maar af en toe kom ik een gôh-artikeltje tegen. Een vrij recent artikel beschreef het basaal metabolisme en dat dat daalt als je minder kcal inneemt. Dat wisten we wel en daarom is het verstandig te gaan sporten om dat basaal metabolisme een beetje in stand te houden en niet te extreem afvallen.
Nou wist ik nog niet dat je basaal metabolisme ook omlaag gaat als je heel erg extreem gaat sporten èn aan het lijnen bent. De conclusie was zo'n beetje dat als je lijnt je niet ineens extreem moet gaan sporten maar beide een beetje 'moderate' houden: zowel het lijnen als het sporten. Op de lange termijn bleek dat het beste te zijn om je basaal metabolisme in stand te houden.
Gaat er een collega pal voor mijn neus een aantal van die overheerlijke schuimpjes opeten....
![]()
Nog 40 minuten dan mag ik weer 2 boterhammen...
maar die schuimpjes... ![]()
quote:-thee
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:02 schreef Gia het volgende:
Ik heb 's avonds graag bier of wijn bij de tv of pc. Water is zo saai, prik lust ik niet, Jus d'orange is te zoet en Icetea krijg ik niet weg.Iemand een tip wat ik 's avonds kan drinken wat lekker is, niet te zoet, niet te flauw en zonder prik of alcohol?
quote:Dat is altijd mijn grote fout geweest: bang zijn voor de cijfertjes. Terwijl dat eigenlijk vreemd is, niet op de weegschaal gaan staan betekent niet dat je minder weegt.
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:53 schreef Ripley het volgende:Heb nog steeds geen weegschaal ondanks het feit dat mijn zusje niet in nederland is de komende maanden. Ben gewoon erg bang voor die cijfertjes en heb de neiging om irreele eisen te stellen. Dus voorlopig fiets ik me gewoon een ongeluk totdat ik weer op de weegschaal durf te gaan staan vrees ik
Ik ben vannacht redelijk zwaar uitgeweest en ik heb best veel bier gedronken. Maar het pastte in mijn ww-planning, en vanmorgen woog ik 103,4. ![]()
De honderd komt dichtbij!
En zeggen dat ik die maar rond kerst wilde bereiken. Gisteren trouwens gehoord dat ik er stralend uitzag
Alle kleine beetjes helpen.
quote:Hmm, grapefruitsap. Ga ik proberen. Grapefruits vinnik lekker, is alleen altijd zo'n geklieder. Dus grapefruitsap zal ik ook wel lekker vinden.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:04 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik vind een kan koud water met ijs en een klein beetje ranja er bij altijd erg lekker.Verder zou je andere vruchtensapjes kunnen proberen, grapefruitsap ik bijvoorbeeld helemaal niet zoet.
quote:En zelf sapjes maken? Dat vergeet ik altijd en dan rot het fruit weer weg en zo.
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:56 schreef killar_fairy het volgende:[..]
-thee wil 's avonds koud drinken en koude thee lust ik niet
-tonic Vinnik echt vies
-rode wijn mag bestJa, 1 of 2 glaasjes, maar dan heb ik de smaak te pakken en neem ik er meer.
-koop zo'n machine waarmee je vruchtensapjes zelf kunt maken, en dan lekker experimenteren kun je het zo zoet maken als je zelf wil
doe er bijvoorbeeld kiwi, citroen en appel in
of appel en sinaasappel
of sinaasappel en grapefruit en citroen etc etc
banaan erbij..tomaten, paprika, worteltjes, rode bieten...alles kan
* Gia gaat straks grapefruitsap kopen.
Ben erg benieuwd.
Toch bedankt voor de tips.
quote:Alleen het vervelende is dat ik aan niets, helemaal niets zie dat ik ben afgevallen
Op dinsdag 15 oktober 2002 13:53 schreef Ngiri het volgende:
Wauw isabeau, je gaat echt als een speer! Gefeliciteerd hoor, echt een goede motivatie om door te zetten!
Zometeen ook nog zwemmen, dan kan deze week ook al niet meer kapot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |