abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6228083
Of met ze allen uit eten. Japans is toch heel licht?! Dan gewoon zonder sausjes enzo.
Lijk me wel heel gezellig. Leuk om iedereen te zien.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 12:59:24 #77
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6228117
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe zij het zien weet ik niet, maar bij de EGA was het zo dat 150 ml. sap gelijk stond aan 1 vrucht. Heb je hier wat aan?

Jah!

Ik kan geen vrucht bedenken die ik echt lekker vind of graag eet, behalve geperste sinaasappels.. dus als ik dan elke dag 300 ml. sap pers.. kom ik ook aan m'n hoeveelheid..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_6228133
Of sparen voor een beautydagje.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6228182
Oeh, goeie ideeen dames. Ik vind een beautydagje, japans eten en karaoke allemaal erg OK!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6228236
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 22:47 schreef Kleintje het volgende:

Ik krijg een vermoeden dat mijn trouwjurk heel erg vermaakt moet worden!
pas je op dat ie niet teveel ingenomen moet worden. Wordt er niet altijd mooier op. Mijn trouwjurk was 6 weken voor die tijd vermaakt doordat ik erg was afgevallen. Woog toen 55 kilo.
1 week voor het trouwen nog weer gepast en hij kon nog meer vermaakt worden, was reuze afgevallen door alle problemen en woog met het trouwen 48 kilo!!. Mijn jurk hebben ze heel erg moeten vermaken en veel moeten innemen en moeten verbloemen dat ik zo mager was dat het eigenlijk niet meer een mooie jurk was. En dat zou reuze zonde zijn in jouw geval.
pi_6228552
En dan nog wanneer en waar.
*voor Rotterdam gaat *

Gisteren echt gesnoept. Was wel erg lekker. Vandaag ook nog een beetje, morgen ga ik er weer voor. Gisteren niet gefietst wel veel gewandeld. Vandaag al gewandelt en vanavond een verjaardag, dus fietsen komt er weer niet van.

Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 13:37:04 #82
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_6228813
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:23 schreef jessie het volgende:
En dan nog wanneer en waar.
*voor Rotterdam gaat *

Gisteren echt gesnoept. Was wel erg lekker. Vandaag ook nog een beetje, morgen ga ik er weer voor. Gisteren niet gefietst wel veel gewandeld. Vandaag al gewandelt en vanavond een verjaardag, dus fietsen komt er weer niet van.

duh dan ga ik voor Haarlem

Laten we maar iets centraals doen

doei
pi_6229006
Als je je buikje kwijt wil raken, dan moet gewoon héél véél sssssexen!
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 13:47:32 #84
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_6229025
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:46 schreef Fitnessboy het volgende:
Als je je buikje kwijt wil raken, dan moet gewoon héél véél sssssexen!
Zeg dan niets
doei
pi_6229339
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:18 schreef Qarinx het volgende:
even een vraagje...

er stond in die tabel dat je 2 stukken fruit/dag moet eten.. staat 2 sinaasappels uitpersen daar gelijk aan?

Een van de 52 tips:

3. Drink less juice, and eat more fruit.
by Joan Salge Blake

While 100 percent fruit juice gets a thumbs-up over soda when it comes to nutrition, the condensed calories and low fiber content in juice get a thumbs down compared to fruit. Get this: Orange juice has more calories per ounce then cola, so you can easily guzzle a ton of calories quickly. Stick with high fiber, tummy-filling, whole fruit more often. Firm bananas, apples, oranges, and tangerines travel well for those with an on-the-go lifestyle.

vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:06:02 #86
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6229408
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een van de 52 tips:

3. Drink less juice, and eat more fruit.
by Joan Salge Blake

While 100 percent fruit juice gets a thumbs-up over soda when it comes to nutrition, the condensed calories and low fiber content in juice get a thumbs down compared to fruit. Get this: Orange juice has more calories per ounce then cola, so you can easily guzzle a ton of calories quickly. Stick with high fiber, tummy-filling, whole fruit more often. Firm bananas, apples, oranges, and tangerines travel well for those with an on-the-go lifestyle.

Jammer

Heb echt moeite met fruit eten..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_6229465
Hee leuk idee een meeting! Tenminste als het niet te ver weg is (ik kom uit Groningen).. Haarlem klinkt al goed

Ik heb (voor de 2e keer in de laatste 5 weken) de griep goed te pakken. Gisternacht ineens harstikke ziek geworden en echt dubbel gelegen van de pijn in mn buik. Ik heb vandaag nog niets gegeten, alleen veel thee gedronken want het gaat zo weer mis. Bah, alweer koorts, duizelig, misselijk, hoofdpijn etc etc. Hopelijk ben ik snel genoeg beter (om dinsdag te kunnen zwemmen enzo ). *vreselijke baalt*

pi_6229483
Kijk mij eens mooi zijn!

-edit: offtopic en getuigen van oppervlakkigheid-

Isabeau: offtopic reacties worden gewoon verwijderd, het oppervlakkig zijn is niet verboden op Fok! maar ik vermeld het toch even voor de volledigheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 11-10-2002 15:03]

pi_6229578
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:09 schreef UltraBrain het volgende:
Kijk mij eens mooi zijn!

[afbeelding]

... lekker ontopic
pi_6229584
Het worden rottige dagen voor ondergetekende...
Ik ga vanavond weer de nachtdienst in (lekker 9 uur onderuitgezakt op de bank met binnen handbereik verse broodjes, scharreleisalade (de lekkere!), sapjes, chocomel, veel te veel lekkers in ieder geval...

Nu heb ik me voorgenomen: vandaag oude huis schoonmaken (is niets eetbaars meer), dan vanavond rauwkost eten, een uurtje gaan steppen en dan slapen. 22.30 beginnen, 2.00 een broodje, 4.00 warm eten (dan eet ik vast minder omdat ik nog vol zit van het broodje), 6.30 nog een broodje rauwkost, 10.00 bodypumpen en dan slapen tot heeeeel laat.

Dan wordt het lastiger, want dan ben ik 's avonds op, dus 19.00 boterhammen, en dan de lastige uurtjes he, kan niet meer actief worden ivm de combinate ochtendhumeur/lawaai en dan zal ik die nacht echt minder moeten eten omdat ik die dag (zondag dus) niet sport.

dan zondagnacht weer als vrijdagnacht, dan ga ik maandagochtend weer naar bodybalance en wegen dat wordt dan natuurlijk avondgewicht! en dan even slapen en dan weer werken om 16.30, waarbij ik meteen om 17.30 een warme maaltijd voor mijn neus krijg.

Ik zie het dus nog niet goedkomen. Heeft er iemand tips? Heb ik echt even behoefte aan! En dan met name over hoe ik de nachten beter kan eten en hoe ik die dinsdag een beetje door kan komen zonder 5 kg aan te komen!

Een meeting lijkt me leuk, een sportdagje lijkt me wel wat! Misschien worden er ergens workshops gegeven die voor ons interessant zijn? Anders is een lange strandwandeling gevolgd door light-eten wel een goed plan misschien?
We kunnen evt. mijn huis gebruiken, plek zat. Alleen ligt het niet zo centraal... (wel dicht bij het strand!)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6229626
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:06 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jammer

Heb echt moeite met fruit eten..

Ik ook, maar het went wel. Eerst beginnen met iets dat je niet al te veel afschuwt. En dan rustig opbouwen.

Ik dus banaan->sinaasappel en ooit misschien weer appels

pi_6229817
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:16 schreef Nyame het volgende:
Misschien worden er ergens workshops gegeven die voor ons interessant zijn?
Het is helaas een beetje verkeerde seizoen om aan te beginnen, maar probeer eens drakenboot roeien.

Dat is vreselijk goed voor je conditie omdat je spieren gebruikt die je normaal niet gebruikt. Het is een sport dat traint op zowel kracht als cardio. En omdat het een teamsport is, wordt je gemotiveerd om alles te geven!

Wat ik heb meegemaakt. Eerste training kom ik helemaal kapot thuis. De volgende dag m'n hele rug stijf lag van spierpijn.

Maar toch nog doorgezet en wat ben ik daar blij om dat ik dat gedaan had!
Van de volgende training kreeg ik maar een beetje een stijf gevoel.

En de derde training kon ik al bijna bijhouden. M'n conditie is dus in 3 weken tijd zeker verdubbeld!

(Er zijn ook veel meisjes/vrouwen in onze team, dus het is zelfs iets voor het vrouwelijk geslacht ja. Een nieuwe vrouwelijke teamlid zegt dat ze eerst meedeed omdat haar vriend haar meetrok. Uiteindelijk heeft hij het na 1 les opgegeven, maar zij ging door. : )

Als mensen willen zien hoe het eruit ziet, moeten ze maar morgen even langs de floriade gaan. Daar wordt morgen de eindwedstrijden van dit seizoen gevaren

pi_6229990
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 10:22 schreef lilithu het volgende:
Wel, gisterenavond een nogal ergerlijk gesprek gehad met mijn vader over mijn dieet. Mijn vader heeft nog nooit in heel mijn leven een opmerking gemaakt over mijn overgewicht, wat ik op zich wel heel erg lief vind, hij heeft me altijd aanvaard zoals ik was, een paar maatjes meer of niet.

Maar gisteren ging het er dus plots wel over. Over het feit dat mijn moeder nog elke week naar van die Weight Watchers-meetings gaat, hoewel ze al drie maanden op haar streefgewicht is (mijn moeder is 20 kg afgevallen). Volgens mijn vader is het onmogelijk om een dieet vol te houden zonder die meetings. Ik ben heel erg overtuigd van mijn eigen kracht en motivatie, ik heb deze beslissing gemaakt en ik word slanker, zo simpel is het voor mij.

Maar hij bleef maar doorbomen over hoe het gedoemd is om te mislukken, over momenten dat het moeilijk word en dat ik dan zal opgeven en dat het geen zin heeft zonder die meetings. Ik was zo kwaad en teleurgesteld

Ik heb een knop omgedraaid in mijn hoofd, ik weet dat ik dit kan en dan vindt hij het nodig om me daaraan te doen twijfelen. Maar ik heb me voorgenomen om dat nog als een extra motivatie te gebruiken: al diegenen die niet in me geloven will eat my dust als ik slanker dan ever door het leven stap.

Vanmorgen heb ik me een half uur in het zweet gefiets op mijn hometrainer, en ik laat de kutreacties van mijn vader geen reden zijn om alles op te geven... Ik geef niet op, dat doe ik mezelf niet aan.

Waarom hebben mensen altijd de neiging om je te demotiveren?

Je vader heeft gelijk, een diëet is niet levenslang vol te houden. Wat wel vol te houden is, is je houding tegenover eten gezond maken en beter gaan eten.

Al die repen, poedertjesn en 'snel 10 kg kwijt' dieten leveren gewichtsverlies op dat;

1. kortdurend is
2. vaak leidt tot een langdurige vertraging van de stofwisseling die maken dat je nadat je het dieet opgeeft nog sterker aankomt en bij de volgende poging nog moeilijke afvalt.
3. ongezond, omdat je weliswaar wat vet kwijtraakt, maar ook vooral spierweefsel afbreekt met snelle dieten.

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 11-10-2002 14:42]

pi_6230081
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 11:28 schreef Lurky het volgende:
Hee Lilithu je gaf het antwoord zelf al
[..]

Ik neem aan dat je vader die meetings moet betalen en dat je moeder hem heeft wijsgemaakt dat ze niet zonder kan? Dat ze verslaafd is geraakt aan een prijzig clubje en onder het mom van afslanken daarbij blijft. Dus eigenlijk vertelde je vader je wat je moeder hem heeft verteld over haar eigen manier.

onzin, bij weight watchers hoef je niet te betalen voor de bijeenkomsten zolang je niet boven je streefgewicht komt.
quote:
Hij demotiveert je niet: hij weet gewoon niet beter. In verkapte vorm laat hij je weten dat hij het fijn vindt dat je afslankt. Dat hij om je geeft en zich zorgen maakt.
Dus trek het je niet aan: Als jij zelf de wilskracht hebt, doe je het op jou manier.
Er zijn mensen die alleen maar kunnen afvallen als ze op tv worden gevolgd...en mensen die er met niemand een woord over spreken.. Ieder doet t op zijn manier.
Nee, hij heeft gelijk, een dieet helpt nooit echt. Hij kan alleen niet onder woorden brengen kennelijk hoe het wel zou moeten
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:45:41 #95
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6230216
Maar wat is een dieet?

* Jojogirl ziet hier weinig mensen die zichzelf alles ontzeggen, wel veel mensen die ooit hebben aangeleerd veel te snoepen en zichzelf dat nu proberen af te leren.

pi_6230292
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
Maar wat is een dieet?

* Jojogirl ziet hier weinig mensen die zichzelf alles ontzeggen, wel veel mensen die ooit hebben aangeleerd veel te snoepen en zichzelf dat nu proberen af te leren.

Een dieet is een geforceerd eetpatroon met geen ander doel dan gewichtsvermindering.

P.S. Ik schat in dat ik zo'n 21 jaar bezig ben geweest met dieten op de manier zoals ik de grote meerderheid van de mensen hier bezig zie met dieten. Toen ik ermee begon had ik jeansmaat 29, nu na 21 jaar 'lijnen' soms met spectaculair resultaat, zoals van 96 naar 72 kg teruggaan weeg ik 114kg. Die 114 kg is 7 kg minder dan de 121kg die ik woog toen ik begon naar mijn huidige diëtiste te gaan. De belangrijkste boodschap die ik van haar steeds krijg is 'dieten werken niet'. Wat kennelijk wel werkt is bewust raken van wat je eet en waarom je het eet. En jezelf dan de vraag stellen of je het wel echt wil eten. En leren om het niet op te eten als het antwoord nee is.

Maar dat is behoorlijk veel moeilijker dan 3 maanden modifast gebruiken. Of een half jaar een Weight Watchers dieet volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 11-10-2002 14:53]

pi_6230441
Ik zie het ook niet als een dieet, hoor. Ik zie het als een verandering van mijn levenswijze, en ik besef heel goed dat dit niet het moeilijkste stuk van de weg is... Dat stuk komt eens ik op mijn gewicht ben. Hoe erg het ook is: 90 procent van de lijners hervalt. In slechte eetgewoontes, in emo-eten,..

Daarom wilde ik me niet laten opereren, heb ik nooit pillen geslikt of afvalcrèmes gebruikt. Als je daarmee stopt heb je immers nooit geleerd om gezond te eten, en is je kans op op gewicht blijven dus haast onbestaande.

Dit is een leerproces. Ik beweeg meer, eet veel groenten en weinig vet, drink liters water per dag, en dat voor de rest van mijn leven als het van mij afhangt. Er bestaat nu eenmaal geen wondermiddel, en misschien is dat maar goed ook voor dit lichaam.

pi_6230508
Ik geef maar een voorbeeldje; ik wil een cracker met brie.

Maar omdat ik op dieet ben eet ik een wortel. Wortel op, maar ik wil nog steeds een cracker met brie, dan nog maar een wortel. Ik ben sterk, dus nog een wortel eroverheen. En dat gaat door tot de cracker met brie toch wint. Maar dan ga ik me schuldig voelen omdat ik TOCH weer niet sterk genoeg ben geweest, dus eet ik een heel pak crackers met een stuk brie op. Na afloop ga ik me wel lekker schuldig voelen.

Het alternatief; ik heb zin in een cracker met brie. Ik accepteer dat ik daar trek in heb, beleg een cracker met brie, en klaar is kees. Zonder overeten, zonder schuldgevoel.

sim-pel

pi_6230594
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:54 schreef lilithu het volgende:
Ik zie het ook niet als een dieet, hoor. Ik zie het als een verandering van mijn levenswijze, en ik besef heel goed dat dit niet het moeilijkste stuk van de weg is... Dat stuk komt eens ik op mijn gewicht ben. Hoe erg het ook is: 90 procent van de lijners hervalt. In slechte eetgewoontes, in emo-eten,..

Daarom wilde ik me niet laten opereren, heb ik nooit pillen geslikt of afvalcrèmes gebruikt. Als je daarmee stopt heb je immers nooit geleerd om gezond te eten, en is je kans op op gewicht blijven dus haast onbestaande.

Dit is een leerproces. Ik beweeg meer, eet veel groenten en weinig vet, drink liters water per dag, en dat voor de rest van mijn leven als het van mij afhangt. Er bestaat nu eenmaal geen wondermiddel, en misschien is dat maar goed ook voor dit lichaam.

Veel bewegen en groenten eten, daar is niks mis mee. Maar waarom eet je weinig vet? Vind je vet eten niet lekker? En hoe lang ga jij het volhouden om 'weinig vet' te eten als je het toch lekker blijkft te vinden?

Ik heb in de laatste maanden geleerd dat het vooral belangrijk is om juist zo lekker mogelijk te eten. En geen dingen te eten als ik ze eigenlijk niet (meer) wil. Ik ben er nog lang niet helemaal, maar ik begin wel langzaam het gevoel te krijgen dat ik en niet het eten de baas is.

vrijdag 11 oktober 2002 @ 15:03:57 #100
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6230687
Dat dat bij jou zo werkt, wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo werkt.

Ik weet van mezelf dat ik ga snacken als ik me verveel en weinig te doen heb. Daardoor ben ik ook aangekomen de laatste 6 jaar, want in periodes dat ik het druk had, bleef mijn gewicht stabiel. Aangezien ik nu na ruim een jaar achter de PC hangen, weer begonnen ben met werken en op zoek ben naar een vaste baan, vind ik dit een goed moment om dat extra opgedane gewicht van de laatste 6 jaar kwijt te gaan raken.
Als ik dus wat wil snacken neem ik een wortel en ga ik iets doen. En neem ik dus niet daarna ook nog die snack. Kan zijn dat jouw hoofd zo werkt, maar dat van mij dus niet. Dit is ook de eerste keer in m'n leven dat ik een dieet volg en wat mij betreft ook de laatste.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')