Hoi allemaal,
Sinds afgelopen zaterdag slaat de aardlekschakelaar van 1 groep in mijn huis steeds af. Deze groep bevat de keuken en 1 kamer. Het is een paar uur nadat mijn huisgenoot een lamp op een stekkerblok in de keuken aansloot begonnen. Die is er toen uit gehaald, maar de stroom bleef om de paar uur uitvallen. Nu had ik gisteren inmiddels alle apparaten uit de stopcontacten gehaald, behalve de koelkast, en nog ging de stroom om de paar uur uit. Ik heb toen de koelkast schoon gemaakt, ontdooit en gedroogd, en het stekkerblok waar de koelkast aan vast zat (en de lamp ook aan zat) vervangen. Hierna duurde het tien uur voordat de stroom weer uitviel. Hoe dan ook, het moet dus wel aan de koelkast liggen. Wat ik me afvraag is, wat kan er aan de hand zijn met de koelkast dat de stroom op onregelmatige tijden eruit valt? Kan het zijn dat er dan iets in werking gesteld wordt waardoor er stroom wordt gelekt?
Ik leg me er al haast bij neer dat de koelkast vervangen moet worden, maar misschien heeft iemand nog wat uitleg en tips?
Alvast bedankt!