quote:
Op maandag 3 maart 2014 23:21 schreef Fokkerto het volgende:Mooi horloge! Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikt, niet al te duur horloge, maar heb er nog nooit één gedragen. Dus vergeef me mijn onwetendheid, maar ik heb nog een aantal vragen:
- Draagt het horloge fijn? (als in, niet te zwaar etc..)
- Zijn die RVS Orient en Mesh RVS banden eventueel makkelijk op maat te verstellen?
- Zijn de bandjes makkelijk te verwisselen?
- Heb je het aankoopbewijs nog? (In verband met garantie)
Heeft het horloge krasjes, deukjes of andere schade?
Ik zou je graag een PM sturen, maar omdat ik dit account net heb aangemaakt heb ik daar (nog) geen rechten toe..
Zal even kort reageren op je vragen±
-Draagt hij fijn? Dat lijkt me nogal persoonlijk. De mode maakt horloges steeds wat groter (tot verschrikkelijke proporties aan toe). Deze is 42 mm over de breedte, wat hem in het 'gemiddelde' segment aan de grote kant maakt. Het is een stalen duikershorloge, dus ga er van uit dat het niet het meest lichte horloge is dat je tegen zal komen. Aan de andere kant, vergeleken met mijn dagelijkse klokje (Steinhart OVM) is hij weer aardig licht.
-De Mesh is heel simpel te verstellen (1 clipje dat je omhoog of omlaag schuift en dan weer omlaag vastklikt). De RVS band is wat lastiger te verstellen, hier moet je schakels er uit duwen met een klein schroevendraaiertje. Verwisselen van banden gaat erg gemakkelijk, ik raad je hiervoor wel een tooltje aan. Nato's kan je plaatsen/vervangen zonder dat je de metalen pinnen (pushpins) er af hoeft te halen. Voor het plaatsen van de rubber, rvs of meshband moet je de pinnen er wel uit duwen. Ik doe dit zeer regelmatig met mijn horloges, kost me ongeveer een minuut om een band te verwisselen.
-De bon/doosje/boekjes heb ik er nog bij. Zie dat hij gekocht is op 4 maart 2013 in Duitsland. Heb hem dus iets langer in bezit dan eerder aangegeven.
Hij heeft wat zeer minieme gebruikssporen, maar niks opvallends/storends. Ik verwijs je graag naar de foto's in dit topic.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.