Wie zegt dat er een voetventiel is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien.
Zit er maar 1 loodgieter in de buurt dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:09 schreef Laniboekje het volgende:
Mailcontact met een loodgieter hier in de buurt leert mij dat hij 145 euro vraagt ex. btw wel incl. bijbehorend materiaal.
En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien. Daarna koppeling losdraaien, handdoek erbij en als er geen water meer is, dan de koppelingen helemaal losdraaien.
Een loodgieter zou er max 1-1,5 uur mee bezig moeten zijn, dus voor 100 euro moet het kunnen. Of je doet het zelf.
Eerder een uurtje werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Afhankelijk van de installatie eerder 2 tot 3 uur werk
Dat nam ik aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wie zegt dat er een voetventiel is?
De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..
Dus stapppenplan is anders, cv installatie uitzetten, leegtappen, radiator en leidingen verwijderen, leidingen afdoppen, cv vullen, overal ontluchten.
Afhankelijk van de installatie eerder 2 tot 3 uur werk
Nee maar een radiator verwijderen omdat je hem toch niet gebruikt en dan losse leidingen in het zicht houden is niet echt een esthetische oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?
Misschien komen de leidingen uit de muur, of lopen ze langs het plafond. Dat is nog even niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:03 schreef JerryLee het volgende:
indien mogelijk zou ik de toevoerleidingen in de kruipruimte doorzagen .
Bovengronds blijf je altijd met twee wartels zitten
quote:
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:55 schreef cvboer het volgende:
[..]inclusief vullen, ontluchten en opruimen? Optimistisch...
Ik vind 2 uur werk eerder in de buurt komen. Maargoed, even de foto's afwachten.
Aan de andere kant van de muur zit de woonkamer. Evt. kan de leiding daar wel af te doppen zijn bedenk ik mij nu. Het is een soort van T-splitsing. Een gaat door de muur naar de gang waar de werkloze radiator staat en de ander splitst zich af naar de radiator van de woonkamer die werkende is. Deze leidingen in de woonkamer zijn ook gewoon netjes 'verstopt' achter de gordijnen dus die zie je niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:01 schreef vannelle het volgende:
Wat zit er aan de andere kant van de muur?
Zijn de leidingen daar mss af te doppen?
Je weet dat je zelf ook een poster op FOK! bent?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:
[..]
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
Onderhand zou ik dat inderdaad moeten weten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:
[..]
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:13 schreef cvboer het volgende:
Nu ik de foto's gezien heb, blijf ik bij mijn eerste post. Ik zou hier dus 2 uur voor calculeren. Qua materiaal 2 knietjes.( T-stukken eruit, knietjes voor terug plaatsen). Voor wat het aftappen betreft, valt deze installatie in de categorie: niet over nagedacht. Of er moet bij de radiator al een aftappunt zitten.
Nodig hem uit op de koffie en hij doet het voor niets.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:37 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.
Voor twee uur werk met al het materiaal en gewoon gedaan door iemand die er verstand van heeft (ikke niet dus) is 145 euro ex. BTW een nette prijs? Heb het idee dat jij er veel verstand van hebt en ook wel weet wat men kan vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |