abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137117460
In mijn gang staat een radiator die nooit gebruikt wordt (hooguit om de post op te leggen) en omdat ik het plan heb om de gang op te knappen wil ik dat ding dus laten verwijderen. Zelf begin ik daar dus niet aan omdat ik geen verstand heb van hoe je dat soort zaken moet aftappen e.d.

Mailcontact met een loodgieter hier in de buurt leert mij dat hij 145 euro vraagt ex. btw wel incl. bijbehorend materiaal. Het gaat om het verwijderen van een kleine radiator (60cm breed, 40cm hoog) en het afzagen/afdoppen van 40cm leiding.

Is de prijs die hij vraagt reëel? Kan met mijn grote vriend Google geen eenduidig antwoord vinden.
pi_137117564
Ik had laatst een loodgieter hier voor 40 euro per uur beginnend bij het kantoor en eindigend daar ook. DUs geen voorrijkosten. Als je dit al uitgangspunt neemt is 3,5 uur werk wel veel voor zoiets simpels wat iedereen met 2 linker handen kan doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137117622
Nou, dat idee had ik dus ook al. Maar is het werkelijk zo simpel dan? Ik lees toch een hoop stappen die je moet ondernemen wil je rampen zoals 'fonteintjes' e.d. voorkomen.
pi_137117634
Fonteintjes krijg je bijna sowieso wel, gewoon handdoekje erbij, maar al het water eruit laten lopen op het laagste punt, loskoppelen, afdoppen en meer is het eigenlijk niet.

Als je het laat doen ben je bakken met geld kwijt. Paar honderd euro wel denk ik.
pi_137117665
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien. Daarna koppeling losdraaien, handdoek erbij en als er geen water meer is, dan de koppelingen helemaal losdraaien.
Een loodgieter zou er max 1-1,5 uur mee bezig moeten zijn, dus voor 100 euro moet het kunnen. Of je doet het zelf.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:33:38 #6
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_137117781
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien.
Wie zegt dat er een voetventiel is?
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:35:55 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137117815
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:09 schreef Laniboekje het volgende:
Mailcontact met een loodgieter hier in de buurt leert mij dat hij 145 euro vraagt ex. btw wel incl. bijbehorend materiaal.
Zit er maar 1 loodgieter in de buurt dan?
pi_137117890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien. Daarna koppeling losdraaien, handdoek erbij en als er geen water meer is, dan de koppelingen helemaal losdraaien.
Een loodgieter zou er max 1-1,5 uur mee bezig moeten zijn, dus voor 100 euro moet het kunnen. Of je doet het zelf.
En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..

Dus stapppenplan is anders, cv installatie uitzetten, leegtappen, radiator en leidingen verwijderen, leidingen afdoppen, cv vullen, overal ontluchten.

Afhankelijk van de installatie eerder 2 tot 3 uur werk :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:42:28 #9
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_137117954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
Eerder een uurtje werk.
pi_137118039
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Wie zegt dat er een voetventiel is?
Dat nam ik aan.
pi_137118057
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..

Dus stapppenplan is anders, cv installatie uitzetten, leegtappen, radiator en leidingen verwijderen, leidingen afdoppen, cv vullen, overal ontluchten.

De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?
pi_137118238
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?
Nee maar een radiator verwijderen omdat je hem toch niet gebruikt en dan losse leidingen in het zicht houden is niet echt een esthetische oplossing.

En wat is dat voor geneuzel over "moet de loodgieter ook stuken" dat is een andere discipline, ga naar KLB als je users wil afkammen :P
pi_137118409
indien mogelijk zou ik de toevoerleidingen in de kruipruimte doorzagen .
Bovengronds blijf je altijd met twee wartels zitten
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:08:14 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137118528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:03 schreef JerryLee het volgende:
indien mogelijk zou ik de toevoerleidingen in de kruipruimte doorzagen .
Bovengronds blijf je altijd met twee wartels zitten
Misschien komen de leidingen uit de muur, of lopen ze langs het plafond. Dat is nog even niet helemaal duidelijk.
pi_137118963
In een nieuwbouw (beton) woning zitten ze vaak gewoon in de dekvloer.

Maar inderdaad, TS een foto van de situatie zou een hoop verduidelijken.

Als je het zelf doet of een handig familie lid vraagt, kost het je een uurtje werk en geen ¤ 140 ex. btw ;)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:55:49 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137119524
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:42 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Eerder een uurtje werk.
;( inclusief vullen, ontluchten en opruimen? Optimistisch...
Ik vind 2 uur werk eerder in de buurt komen. Maargoed, even de foto's afwachten.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137121797
Foto's (ja, het is een bende, daarom ook de opknapbeurt. Iets met een hond enzo):

Loodgieter hoeft alleen te verwijderen en zo netjes mogelijk leiding wegwerken. Ik ga zelf opnieuw behangen. Merk dat ik er echt geen kaas van heb gegeten en de klus dus zelf ook niet echt aandurf.
pi_137122758
Wat zit er aan de andere kant van de muur?
Zijn de leidingen daar mss af te doppen?
pi_137122833
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:55 schreef cvboer het volgende:

[..]

;( inclusief vullen, ontluchten en opruimen? Optimistisch...
Ik vind 2 uur werk eerder in de buurt komen. Maargoed, even de foto's afwachten.
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
pi_137123221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:01 schreef vannelle het volgende:
Wat zit er aan de andere kant van de muur?
Zijn de leidingen daar mss af te doppen?
Aan de andere kant van de muur zit de woonkamer. Evt. kan de leiding daar wel af te doppen zijn bedenk ik mij nu. Het is een soort van T-splitsing. Een gaat door de muur naar de gang waar de werkloze radiator staat en de ander splitst zich af naar de radiator van de woonkamer die werkende is. Deze leidingen in de woonkamer zijn ook gewoon netjes 'verstopt' achter de gordijnen dus die zie je niet.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:22:27 #21
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_137123344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:

[..]

cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
Je weet dat je zelf ook een poster op FOK! bent?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:07:04 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137124765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:

[..]

Onderhand zou ik dat inderdaad moeten weten. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:13:44 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137124990
Nu ik de foto's gezien heb, blijf ik bij mijn eerste post. Ik zou hier dus 2 uur voor calculeren. Qua materiaal 2 knietjes.( T-stukken eruit, knietjes voor terug plaatsen). Voor wat het aftappen betreft, valt deze installatie in de categorie: niet over nagedacht. Of er moet bij de radiator al een aftappunt zitten.
pi_137125702
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:13 schreef cvboer het volgende:
Nu ik de foto's gezien heb, blijf ik bij mijn eerste post. Ik zou hier dus 2 uur voor calculeren. Qua materiaal 2 knietjes.( T-stukken eruit, knietjes voor terug plaatsen). Voor wat het aftappen betreft, valt deze installatie in de categorie: niet over nagedacht. Of er moet bij de radiator al een aftappunt zitten.
Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.
Voor twee uur werk met al het materiaal en gewoon gedaan door iemand die er verstand van heeft (ikke niet dus) is 145 euro ex. BTW een nette prijs? Heb het idee dat jij er veel verstand van hebt en ook wel weet wat men kan vragen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:43:36 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137125922
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:37 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.
Voor twee uur werk met al het materiaal en gewoon gedaan door iemand die er verstand van heeft (ikke niet dus) is 145 euro ex. BTW een nette prijs? Heb het idee dat jij er veel verstand van hebt en ook wel weet wat men kan vragen.
Nodig hem uit op de koffie en hij doet het voor niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')