abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137383510
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:52 schreef Slip het volgende:
1 oplossing tegen depressie. alles wat negatief is, stel de vraag waarom. tot je het weet. als je het niet te weten kan komen, of het is nep of je bent bang om jezelf onder ogen te zien.
Sowieso is depressie niet nep. En wat dat laatste betreft, het is 1 mogelijkheid, maar je vergeet al 1 hele belangrijke: Het kan ook een biologische oorzaak hebben.

Samenvattend: Aan jouw "advies" heeft hier niemand wat :P

Edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:59 schreef kvd het volgende:

[..]

Labeltje belangrijk? Mwoah. Ik weet het niet. Denk dat het wel handig is.
Ik ga er heen met depressieve klachten en angstaanvallen, maar die depressieve klachten zag hij eigenlijk niet zo in mij. Wel kenmerken ASS dus eerst dat uitzoeken. Maar goed, met nog 1 testafspraak te staan, ziet hij dat toch ook niet meer in me.

Tsja, dan weet ik het niet meer. Geen depressie en dus geen ASS, maar wel klachten. Wat is het dan? Wordt het straks een labeltje 'lui en naargeestig'? Het verward me allemaal wel een beetje om eerlijk te zijn.
Iemand die een beetje goed in zijn/haar vak is, zou dat moeten kunnen zien. Misschien heb je een heel goed masker ontwikkeld?? Maar dat zou nog geen excuus moeten zijn om het niet te zien, vind ik

Edit2:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:35 schreef Romsel het volgende:

[..]

Heel erg.
Als ik wakker word voel ik me altijd verrot, geen idee hoe dat komt. Ook echt geen zin om eruit te komen, ik zie overal tegenop. Daarom blijf ik soms ook heel lang liggen.

Als ik eenmaal een douche heb genomen, ontbeten en koffie dan gaat het eigenlijk prima en snap ik niet waarom ik me zo druk maak als ik wakker word.
Zou het misschien niet gewoon kunnen zijn dat je gewoon geen ochtendmens bent?
Ik herken wat jij vertelt namelijk wel een beetje, maar ben niet meer depressief.

Sowieso kan ik niet vroeg in de ochtend opstaan (of in elk geval niet voor langere tijd). Als ik wakker wordt, dan heb ik altijd tijd nodig om op gang te komen. Meestal na een uurtje ofzo, ben ik eigenlijk aanspreekbaar. Daarvoor ben ik nog een hele poos slaapdronken of gewoon "ochtendbrakheid".

Ik wil jouw ochtendproblemen niet kleiner maken dan ze voor jou zijn, maar wellicht dat het toch "iets" helpt?

[ Bericht 32% gewijzigd door magnetronkoffie op 04-03-2014 16:10:59 ]
pi_137383940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sowieso is depressie niet nep. En wat dat laatste betreft, het is 1 mogelijkheid, maar je vergeet al 1 hele belangrijke: Het kan ook een biologische oorzaak hebben.

Edit:

[..]

Iemand die een beetje goed in zijn/haar vak is, zou dat moeten kunnen zien. Misschien heb je een heel goed masker ontwikkeld?? Maar dat zou nog geen excuus moeten zijn om het niet te zien, vind ik
Een masker? Ik heb eigenlijk jarenlang een dubbelleven geleid. Vrolijk naar anderen toe, niemand hoefde (en mocht ook) weten hoe het daadwerkelijk er thuis aan toe ging en hoe ik me er bij voelde. Geleerd om de aandacht niet op mezelf te vestigen, dus het ging altijd goed met mij.

Heb het masker/toneelspel vandaag ook verteld, maar dat ging over het verleden, niet over dat het nu ook nog kan spelen. Volgende keer ga ik wel aangeven dat ik vind dat het depressieve gedeelte wel verder uitgezocht moet worden. Ik kom niet altijd depressief over, omdat ik heb geleerd om niks te laten merken aan anderen. Maar ondertussen zijn de gevoelens er wel, En dat dat zo eigen is geworden dat ik dat waarschijnlijk bij de psych ook heb gedaan.

Edit --> een masker is hier dus voor mij heel duidelijk aanwezig!
En een muur
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:11:33 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137385652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:08 schreef Mistico het volgende:
Omgeving Rotterdam hier :)
*O* gezellig, hier ook!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:35:33 #229
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137386470
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:15 schreef kvd het volgende:

[..]

Een masker? Ik heb eigenlijk jarenlang een dubbelleven geleid. Vrolijk naar anderen toe, niemand hoefde (en mocht ook) weten hoe het daadwerkelijk er thuis aan toe ging en hoe ik me er bij voelde. Geleerd om de aandacht niet op mezelf te vestigen, dus het ging altijd goed met mij.

Heb het masker/toneelspel vandaag ook verteld, maar dat ging over het verleden, niet over dat het nu ook nog kan spelen. Volgende keer ga ik wel aangeven dat ik vind dat het depressieve gedeelte wel verder uitgezocht moet worden. Ik kom niet altijd depressief over, omdat ik heb geleerd om niks te laten merken aan anderen. Maar ondertussen zijn de gevoelens er wel, En dat dat zo eigen is geworden dat ik dat waarschijnlijk bij de psych ook heb gedaan.

Edit --> een masker is hier dus voor mij heel duidelijk aanwezig!
En een muur

Je bedoelt een masker en een Iron Curtain?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137386506
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

"Iron Curtain charging!" :P

Weet niet of die term haar bekend voor zal komen btw :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:39:26 #231
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137386568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iron Curtain... ijzeren gordijn vriend... een onpenetrabele barriere waar niemand door heen komt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137386612
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik snap waar deze poster naar verwijst en het kan zeker wel een nuttige methode zijn. Op mijn manier heeft deze methode voor mij gewerkt. Voor anderen hoeft dit echter niet zo te zijn, en kan zelfs als zweverig omschreven worden. Het is een variant van de zogeheten 'self-inquiry', waarbij je op een vragende manier je beleving ontleedt.

Geestelijk en lichamelijk liggen heel dicht bij elkaar. De gedachte om je arm te bewegen en de activiteit van je lichaam dat de arm beweegt gaan samen. Niet voor niets voel je je geestelijk ongezond wanneer je een lichamelijke afwijking hebt zoals bij een depressie.
Overigens gebruik ik het liefst niet een woord als "afwijking", want ik ben van mening dat ook depressie zijn rol heeft in het menselijk bestaan.

Schiet dit advies niet zomaar af; het kan enkele ongelukkigen onder ons de juiste richting geven. ;)
pi_137386752
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik snap waar deze poster naar verwijst en het kan zeker wel een nuttige methode zijn. Op mijn manier heeft deze methode voor mij gewerkt. Voor anderen hoeft dit echter niet zo te zijn, en kan zelfs als zweverig omschreven worden. Het is een variant van de zogeheten 'self-inquiry', waarbij je op een vragende manier je beleving ontleedt.

Geestelijk en lichamelijk liggen heel dicht bij elkaar. De gedachte om je arm te bewegen en de activiteit van je lichaam dat de arm beweegt gaan samen. Niet voor niets voel je je geestelijk ongezond wanneer je een lichamelijke afwijking hebt zoals bij een depressie.
Overigens gebruik ik het liefst niet een woord als "afwijking", want ik ben van mening dat ook depressie zijn rol heeft in het menselijk bestaan.

Schiet dit advies niet zomaar af; het kan enkele ongelukkigen onder ons de juiste richting geven. ;)
Overal zit wel een kern van waarheid in, maar dat maakt deze niet per definitie nuttig of zelfs ook maar praktisch bruikbaar ;)
Ik geef de voorkeur aan duidelijkheid en om dingen simpel te houden, daar hebben uiteindelijk meer mensen wat aan :)
Ze gewoon een voorzetje geven, de rest kunnen ze daarna zelf wel :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:39 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Iron Curtain... ijzeren gordijn vriend... een onpenetrabele barriere waar niemand door heen komt.
Das precies de omschrijving van de Iron Curtain in C&C2(2 was het toch??).
Maar goed, genoeg over games :P
pi_137386775
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

nee, de Chinese muur

Een muur waar af en toe wel een stukje vanaf brokkelt, maar die ook zo weer opgebouwd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

SPOILER
Hahaha, die term (op deze manier) ken ik inderdaad niet. Niet echt een computerspelletjesspeler.
pi_137387248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Overal zit wel een kern van waarheid in, maar dat maakt deze niet per definitie nuttig of zelfs ook maar praktisch bruikbaar ;)
Het is een zeer praktische methode. :)

quote:
Ik geef de voorkeur aan duidelijkheid en om dingen simpel te houden, daar hebben uiteindelijk meer mensen wat aan :)
Ik ook, maar helaas werkt het op geestelijk gebied niet altijd zo. Een depressie is jammergenoeg niet simpel, anders was het niet zo'n probleem.

Bij mij ontstond die methode uit zichzelf, op basis van gevoel en ik denk een vorm van nieuwsgierigheid. Maar boven alles was ik m'n depressie zat en was ik op zoek naar een oplossing. Daarvoor moest ik me afvragen wat het was, hoe het bij me was ontstaan en op welke wijze het mijn leven beinvloedde. Mijn depressie deed alle dingen die ik voorheen mooi en fijn vond als leeg en zinloos voelen. Dat verschijnsel keerde ik op zichzelf door de leegte en zinloosheid van die gevoelens te onderzoeken. Uiteindelijk heeft die nieuwsgierigheid m'n depressie binnenstebuiten gekeerd, samen met wat een 'spirituele ervaring' genoemd kan worden (bah, 'spiritueel'! :P).

Achteraf gezien ben ik dankbaar voor m'n depressie, hoe vreemd dat ook klinkt. Het heeft me nieuwe kanten leren kennen van het leven, evenals oude kanten opnieuw laten waarderen. Nog dagelijks brengt me dat geluk, op de meest simpele manieren. :)

quote:
Ze gewoon een voorzetje geven, de rest kunnen ze daarna zelf wel :P
Yeah, daarom is het soms goed om in vaagheden en moeilijke taal te spreken. ;)
pi_137387622
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef Mishu het volgende:
Hebben jullie ook dat jullie sochtends meer depri zijn dan overdag en savonds?
Nee niet echt, bij mij gaat 's ochtends het meeste op de automatische piloot zonder teveel te denken. Pas 's avonds net voordat ik naar bed ga zit ik minder lekker in mijn vel. Af en toe als ik dan een biertje op heb is dat weer minder overigens.
pi_137387815
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is een zeer praktische methode. :)
Ach ja, ieder z'n mening he? :P

quote:

[..]

Ik ook, maar helaas werkt het op geestelijk gebied niet altijd zo. Een depressie is jammergenoeg niet simpel, anders was het niet zo'n probleem.

Bij mij ontstond die methode uit zichzelf, op basis van gevoel en ik denk een vorm van nieuwsgierigheid. Maar boven alles was ik m'n depressie zat en was ik op zoek naar een oplossing. Daarvoor moest ik me afvragen wat het was, hoe het bij me was ontstaan en op welke wijze het mijn leven beinvloedde. Mijn depressie deed alle dingen die ik voorheen mooi en fijn vond als leeg en zinloos voelen. Dat verschijnsel keerde ik op zichzelf door de leegte en zinloosheid van die gevoelens te onderzoeken. Uiteindelijk heeft die nieuwsgierigheid m'n depressie binnenstebuiten gekeerd, samen met wat een 'spirituele ervaring' genoemd kan worden (bah, 'spiritueel'! :P).

Achteraf gezien ben ik dankbaar voor m'n depressie, hoe vreemd dat ook klinkt. Het heeft me nieuwe kanten leren kennen van het leven, evenals oude kanten opnieuw laten waarderen. Nog dagelijks brengt me dat geluk, op de meest simpele manieren. :)
Naja, als je dat letter voor letter letterlijk bedoelt, dan ben ik het met je eens :P

*eerstvolgende zin loopt niet echt lekker, maar weet niet meer precies wat daar had moeten staan :') magoed, ben dan ook best wel moe na een drukke dag :P *
Je eigen depressie doe ikzelf liever door directe vragen te stellen, niet door met vage halve waarheden (zoals dinges eerder had gepost) te komen, daar heeft niemand wat aan en zal verder niet veel serieus genomen worden. Zoals ik al zei, alles heeft een kern van waarheid, maar depressie legt een filter om je heen.

Maar goed, wat voor de 1 wel werkt, werkt weer niet voor de ander en omgekeerd.

Ergens is het wel mooi dat 2 mensen die beiden over hun depressie heen zijn, zulke tegengestelde denkbeelden hebben over hoe met een depressie om te gaan ;)
Als de 1 z'n methode niet werkt, is er altijd nog die hele andere en omgekeerd :P en sowieso heeft iedere depressieveling (beetje onhandige term, magoed :') ) zijn of haar eigen methode nodig en meestal zijn er meerdere methodes om van een depressie af te komen en (in een vroeger stadium) ermee leren dealen.

Ikzelf ben bijvoorbeeld niet blij of dankbaar voor mn depressie, ik zie het op een praktischere manier.
Het is nou eenmaal gebeurd en het is deel van mij geworden. Dus wat ik nu doe is niet al die kennis weggooien, maar met de kennis (en vooral ervaring!) die ik in die tijd en vlak daarna heb opgebouwd, anderen helpen, maar dan op mijn manier :)
quote:

[..]

Yeah, daarom is het soms goed om in vaagheden en moeilijke taal te spreken. ;)
Bovenstaande is sowieso best wel vaag, maar zie bovenstaande :P
pi_137387826
Ik ben blij met mn diagnose. Nu snap ik het en kan ik leren met dingen om te gaan. Toen ik dat niet wist werd ik juist depressief omdat ik steeds tegen dezelfde problemen opliep.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:26:18 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137387848
-O-
Gaat helemaal mis hier :(
Geen zorgen, ik doe geen gekke dingen. Maar ik voel me zo kut als ik me al in geen 2 jaar heb gevoeld :(
Ik wil naar bed en nooit meer wakker worden, dat werk.

Ik ga mijn oude psych maar mailen en kijken of ik nog terug kan in behandeling zonder wachttijd. Dat kon geloof ik binnen een x aantal (6 volgens mij) maanden.

En dan of terug aan de ad of kijken of ik iets met sint janskruid kan proberen. Ik ben het gewoon beu, dat continue opgefokt zijn en altijd maar op moeten letten om mezelf niet in een dip te storten. Vechten knokken bleh. Ben moe, gaat niet meer :(
pi_137387940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:26 schreef Murmeli het volgende:
-O-
Geen zorgen, ik doe geen gekke dingen. Maar ik voel me zo kut als ik me al in geen 2 jaar heb gevoeld :(

Ik ga mijn oude psych maar mailen en kijken of ik nog terug kan in behandeling zonder wachttijd. Dat kon geloof ik binnen een x aantal (6 volgens mij) maanden.

En dan of terug aan de ad of kijken of ik iets met sint janskruid kan proberen. Ik ben het gewoon beu, dat continue opgefokt zijn en altijd maar op moeten letten om mezelf niet in een dip te storten. Vechten knokken bleh. Ben moe, gaat niet meer :(
Heb je al eens eerder Sint Janskruid geprobeerd? Zelf vond ik de invloed van dat spul vrij..matig.
Wel mooi dat je in elk geval actie ondernomen hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:25 schreef zomertje het volgende:
Ik ben blij met mn diagnose. Nu snap ik het en kan ik leren met dingen om te gaan. Toen ik dat niet wist werd ik juist depressief omdat ik steeds tegen dezelfde problemen opliep.
Dat klopt ook wel, ik was ook blij met mn diagnose (zeg maar met het labeltje). Dan heb je tenminste een soort erkenning, dat vond ik heel belangrijk (lang verhaal, dat bespaar ik je maar even :P ).
pi_137387989
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ergens is het wel mooi dat 2 mensen die beiden over hun depressie heen zijn, zulke tegengestelde denkbeelden hebben over hoe met een depressie om te gaan
Als de 1 z'n methode niet werkt, is er altijd nog die hele andere en omgekeerd en sowieso heeft iedere depressieveling (beetje onhandige term, magoed ) zijn of haar eigen methode nodig en meestal zijn er meerdere methodes om van een depressie af te komen en (in een vroeger stadium) ermee leren dealen.
Voor al die verschillende mensen, werken verschillende manieren het beste. :Y

quote:
Ikzelf ben bijvoorbeeld niet blij of dankbaar voor mn depressie, ik zie het op een praktischere manier.
Het is nou eenmaal gebeurd en het is deel van mij geworden. Dus wat ik nu doe is niet al die kennis weggooien, maar met de kennis (en vooral ervaring!) die ik in die tijd en vlak daarna heb opgebouwd, anderen helpen, maar dan op mijn manier
Harstikke mooi dat je nu anderen kan steunen in lastige tijden. Daar mag je toch best blij of dankbaar voor zijn, dat je de wereld waar je deel van uitmaakt in goede banen kan leiden? :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:32:19 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137388031
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je al eens eerder Sint Janskruid geprobeerd? Zelf vond ik de invloed van dat spul vrij..matig.
Wel mooi dat je in elk geval actie ondernomen hebt.

[..]

Dat klopt ook wel, ik was ook blij met mn diagnose (zeg maar met het labeltje). Dan heb je tenminste een soort erkenning, dat vond ik heel belangrijk (lang verhaal, dat bespaar ik je maar even :P ).
Nee nog nooit. Ik weet het ook niet of het wat is. En ik wil gewoon zsm van mijn kutgevoel af. Maar ja bleh gezeik weer met bijwerkingen opbouwen blah misselijk :(

Moet nog mailen hoor. Ligt een kat in de weg op schoot en geen zin om via mobiel te mailen
pi_137388203
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Voor al die verschillende mensen, werken verschillende manieren het beste. :Y

[..]

Harstikke mooi dat je nu anderen kan steunen in lastige tijden. Daar mag je toch best blij of dankbaar voor zijn, dat je de wereld waar je deel van uitmaakt in goede banen kan leiden? :)
Klopt, maar dat neemt niet weg dat die gozer waar het oorspronkelijk om draaide, 1 belangrijke reden vergat en een andere volstrekt incorrect was. Alleen met die 3e had ie een punt.
Oftewel, daar heb je niks aan want dan kun je net zo goed de Donald Duck gaan lezen op zoek naar een spirituele manier om van je depressie af te komen :P

Mensen helpen is iets wat ik altijd al leuk heb gevonden. Het is 1 van mn passies, maar ik heb er relatief weinig mee gedaan in mn leven (ik was dan ook meestal zelf diegene die hulp nodig had, jammer genoeg).
pi_137388322
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee nog nooit. Ik weet het ook niet of het wat is. En ik wil gewoon zsm van mijn kutgevoel af. Maar ja bleh gezeik weer met bijwerkingen opbouwen blah misselijk :(

Moet nog mailen hoor. Ligt een kat in de weg op schoot en geen zin om via mobiel te mailen
Niet dat ik je op verkeerde ideeën wil brengen, maar je bent niet toevallig verslavingsgevoelig he??
Ik ging dan namelijk aan de wiet en/of de alcohol, maar dat was altijd slechts voor heel even.

Maar sowieso, wat is in principe de snelste manier voor jou om weer aan de AD te geraken?
Stel dat dat nog heel lang duurt, dan zou je "eventueel" kunnen overwegen met Sint Janskruid dat gat dicht te bouwen...maar beter lees je je even in of vraag je bij je drogist om advies of het voor jou nu wel practisch is aan dat spul te gaan beginnen.

Het is alweer lang terug voor mij, maar ik weet nog wel dat je dat spul niet met een AD tegelijkertijd moet nemen, omdat Sint Janskruid ook op je lever zou werken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:57:37 #245
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137388806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet dat ik je op verkeerde ideeën wil brengen, maar je bent niet toevallig verslavingsgevoelig he??
Ik ging dan namelijk aan de wiet en/of de alcohol, maar dat was altijd slechts voor heel even.

Maar sowieso, wat is in principe de snelste manier voor jou om weer aan de AD te geraken?
Stel dat dat nog heel lang duurt, dan zou je "eventueel" kunnen overwegen met Sint Janskruid dat gat dicht te bouwen...maar beter lees je je even in of vraag je bij je drogist om advies of het voor jou nu wel practisch is aan dat spul te gaan beginnen.

Het is alweer lang terug voor mij, maar ik weet nog wel dat je dat spul niet met een AD tegelijkertijd moet nemen, omdat Sint Janskruid ook op je lever zou werken.
Dank je wel dat je zo lief reageert O+
Ik heb net mijn psych van psyq gemaild waar ik toen liep. Ik kijk even hoe (en hoe snel) zij reageert. Ik weet niet of ze werkt op woensdag dus ik wacht het even af tot donderdag. anders bel ik dan de huisarts. Dan heb ik meteen een paar dagen de tijd om het aan te kijken of ik er echt niet zelf uit kom.
Kutte met AD is dat ik er verrot van ga slapen en daar dan weer moe en gefrustreerd van raak. Dus ik moet ook even bedenken of ik dat wel wil of dat ik nóg weer andere moet gaan proberen (met weer het risico dat het niks doet).
Sintjanskruid kan inderdaad niet met AD. de reden daarvoor is het risico op het serotoninesyndroom. (te hoog serotoninelevel met allerlei nare effecten). Op zich zouden beide (AD en sintjanskruid) het zelfde effect moeten kunnen hebben, maar ik weet het dus niet en zoals ik me nu voel (en zoals mijn karakter is) wil ik NU een oplossing hahahaha.

Nee, verslavingsgevoelig ben ik niet. Ik drink graag en ik heb ook wel drugs gebruikt,maar verslaafd raak ik niet. Ik gebruik ook niets als ik me zo voel als nu. Ik zou wel willen hoor, vroeg vanmiddag aan een collega die koffie ging halen al of hij niet een fles wodka voor me mee kon nemen, maar ik wil mezelf niet nog dieper in de ellende storten. Ik wil ook pertinent niet weer ziek thuis komen te zitten etc.
Naja, kijken maar wat ik van de psych ga horen. mijn mail was wel een groot dramaverhaal. begon er zelf bijna van te hyperventileren :o Nu wel weer redelijk rustig. moet alleen nog eten. Geen zin in eten maken. beeehhhh. Misschien de vriezer maar weer open trekken en hopen dat mijn groente nog ff goed blijft.

buhhhhhhh dit is gewoon zoooooo kut. ken dit gevoel gewoon te goed en ik wil het niet :(
pi_137388919
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik heb net mijn psych van psyq gemaild waar ik toen liep. Ik kijk even hoe (en hoe snel) zij reageert. Ik weet niet of ze werkt op woensdag dus ik wacht het even af tot donderdag. anders bel ik dan de huisarts. Dan heb ik meteen een paar dagen de tijd om het aan te kijken of ik er echt niet zelf uit kom.
Kutte met AD is dat ik er verrot van ga slapen en daar dan weer moe en gefrustreerd van raak. Dus ik moet ook even bedenken of ik dat wel wil of dat ik nóg weer andere moet gaan proberen (met weer het risico dat het niks doet).
Sintjanskruid kan inderdaad niet met AD. de reden daarvoor is het risico op het serotoninesyndroom. (te hoog serotoninelevel met allerlei nare effecten). Op zich zouden beide (AD en sintjanskruid) het zelfde effect moeten kunnen hebben, maar ik weet het dus niet en zoals ik me nu voel (en zoals mijn karakter is) wil ik NU een oplossing hahahaha.

Nee, verslavingsgevoelig ben ik niet. Ik drink graag en ik heb ook wel drugs gebruikt,maar verslaafd raak ik niet. Ik gebruik ook niets als ik me zo voel als nu. Ik zou wel willen hoor, vroeg vanmiddag aan een collega die koffie ging halen al of hij niet een fles wodka voor me mee kon nemen, maar ik wil mezelf niet nog dieper in de ellende storten. Ik wil ook pertinent niet weer ziek thuis komen te zitten etc.
Naja, kijken maar wat ik van de psych ga horen. mijn mail was wel een groot dramaverhaal. begon er zelf bijna van te hyperventileren :o Nu wel weer redelijk rustig. moet alleen nog eten. Geen zin in eten maken. beeehhhh. Misschien de vriezer maar weer open trekken en hopen dat mijn groente nog ff goed blijft.

buhhhhhhh dit is gewoon zoooooo kut. ken dit gevoel gewoon te goed en ik wil het niet :(
Enig idee waarom je nu weer een terugval lijkt te hebben??
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:05:47 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137389099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Enig idee waarom je nu weer een terugval lijkt te hebben??
Ja. Het ging al maar zo zo (opgefokt, moeite om optimistisch te blijven, maar ook weer angstiger) en het zien van mijn vriendinnetje zondag heeft de boel getriggerd denk ik.
Ik vind het ook gewoon kut, ik wil er voor mijn vriendin zijn, maar ik moet dat contact nu echt even af gaan kappen. En dat wil ik nu ook niet tegen haar zeggen want ze is zo vreselijk breekbaar nu, dat kan gewoon zorgen voor een paniekaanval, en nog meer nare dwanggedachten bij haar. Maar ik wil het ook niet via haar moeder gaan zeggen bijv (daar heb ik sinds zondag het telefoonnummer van zodat we elkaar kunnen contacten indien nodig)
maar ja ik laat dat maar even op zijn beloop. Vriendin zoekt nu zelf geen contact dus ik hou het dan zelf ook maar even wat op de vlakte. afentoe whatsappen trek ik wel denk ik, maar ik wil haar even niet zien. Niet omdat ik haar stom vind of boos ben, totaal niet, ik hou gewoon van haar als altijd, maar ik kan het blijkbaar niet aan :(
(dafuq, een murmeli die iets niet aan kan is nogal een rare gewaarwording)
pi_137389118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Slaap je normaal gesproken wel goed? Tijdens een episode van depressie?

Besef dat ook dit weer voorbij gaat. Het was eerst niet, of minder, en nu wel; het is geen constante. ;) :*
pi_137389235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:26 schreef Murmeli het volgende:
-O-

Hoe lang ben je van de AD af? er zijn verhalen dat je door het te snel afbouwen weer terug in de ellende komt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_137389259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja. Het ging al maar zo zo (opgefokt, moeite om optimistisch te blijven, maar ook weer angstiger) en het zien van mijn vriendinnetje zondag heeft de boel getriggerd denk ik.
Ik vind het ook gewoon kut, ik wil er voor mijn vriendin zijn, maar ik moet dat contact nu echt even af gaan kappen. En dat wil ik nu ook niet tegen haar zeggen want ze is zo vreselijk breekbaar nu, dat kan gewoon zorgen voor een paniekaanval, en nog meer nare dwanggedachten bij haar. Maar ik wil het ook niet via haar moeder gaan zeggen bijv (daar heb ik sinds zondag het telefoonnummer van zodat we elkaar kunnen contacten indien nodig)
maar ja ik laat dat maar even op zijn beloop. Vriendin zoekt nu zelf geen contact dus ik hou het dan zelf ook maar even wat op de vlakte. afentoe whatsappen trek ik wel denk ik, maar ik wil haar even niet zien. Niet omdat ik haar stom vind of boos ben, totaal niet, ik hou gewoon van haar als altijd, maar ik kan het blijkbaar niet aan :(
(dafuq, een murmeli die iets niet aan kan is nogal een rare gewaarwording)
Sowieso moet je -nooit- iets doen wat ervoor zorgt dat je psychisch in gaat storten.
Lijkt erop dat je simpelweg geen keus hebt dan om even het contact met je vriendin op een (veel) lager pijl te zetten. Zij gaat toch niks aan jou hebben als jijzelf ook weer terug de put in wordt gezogen.

Wat voor hulp krijgt die vriendin eigenlijk? Zit ze al in "het circuit"?

Edit: Goeie vraag Zomertje, was daar zelf niet eens op gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')