quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Woelwater het volgende:
Denk glaswol met alufolie.. Maar iemand anders zal wel tempex zeggen.
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou voor tempex gaan, verwerkt prettiger
Wat tempex aangaat heb je natuurlijk gelijk, hoewel het uitstekend isoleert. Als je trouwens super isolatie met heel geringe dikte wilt ga je voor aerogel, ook in dekens verkrijgbaar, maar dat kost wat meer.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
PIR/PUR thermisch de beste resultaten met geringe dikte.
Glaswol moet dikker.
Tempex is leuk als verpakkingsmateriaal, niet als isolatie.
Dat is nog niet commercieel beschikbaar in de EU toch? Ik net gegoogled, het is wereldwijd nog niet commercieel beschikbaar.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat tempex aangaat heb je natuurlijk gelijk, hoewel het uitstekend isoleert. Als je trouwens super isolatie met heel geringe dikte wilt ga je voor aerogel, ook in dekens verkrijgbaar, maar dat kost wat meer.
Ik zat dus te bedenken dat je met alleen die gipsplaten en dan in de nok -boven de gipsplaat- de opstijgende warme lucht afzuigen heel veel warmte buiten kan houden.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:13 schreef blomke het volgende:
Als 't je niet om de warmte-isolatie gaat, zou ik er alleen gipsplaten over schroeven. De hitte houdt je op den duur toch niet buiten, tenzij je een airco installeert.
De isolatiewaarde van eps is helemaal niet slecht. Vergelijkbaar met wol en slechte pir. Dus dat is niet helemaal correct om verpakkingsmateriaal te heten.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
PIR/PUR thermisch de beste resultaten met geringe dikte.
Glaswol moet dikker.
Tempex is leuk als verpakkingsmateriaal, niet als isolatie.
Ben eens bij een bedrijf geweest die maken vacuum aerogel platen, in een goudgecoate folie, beste isolatie per cm dikte die mogelijk is. Voor ovens en koelkasten ideaal, isolatie is 6-10 keer beter dan klassieke isolatie.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:01 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat is nog niet commercieel beschikbaar in de EU toch? Ik net gegoogled, het is wereldwijd nog niet commercieel beschikbaar.
En warme lucht van buiten naar binnen zuigen?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:25 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik zat dus te bedenken dat je met alleen die gipsplaten en dan in de nok -boven de gipsplaat- de opstijgende warme lucht afzuigen heel veel warmte buiten kan houden.
Dus gipsplaat vanaf een paar cm boven de vloer tot een cm of 20 van de nok en daar dus een smal plafond maken waarvandaan je de warme lucht weg kan zuigen.
of praat ik nu onzin????
Krijg je een soort primitieve luchtklimaat behandeling? Maar vaak warmt je dakpannen ook op en geven ze warmte af naar binnen, dus denkt ik dat dak compleet isoleren met mobiele airco de makkelijkste oplossing zal zijn voor dit.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:25 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik zat dus te bedenken dat je met alleen die gipsplaten en dan in de nok -boven de gipsplaat- de opstijgende warme lucht afzuigen heel veel warmte buiten kan houden.
Dus gipsplaat vanaf een paar cm boven de vloer tot een cm of 20 van de nok en daar dus een smal plafond maken waarvandaan je de warme lucht weg kan zuigen.
of praat ik nu onzin????
Kan, maar waar komt je koele toevoerlucht dan vandaan?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:25 schreef BartNH het volgende:
of praat ik nu onzin????
Ik schat dat ik ongeveer 5cm ruimte heb om isolatiemateriaal te plaatsen, als ik dan naar de RD waarde van polystyreen en steenwol kijk, is polystyreen zelfs iets hoger en ook nog iets goedkoper. Ik heb ook gekeken naar PIR en PUR platen, de waardes staan mij wel aan, maar ik vind PIR platen eigenlijk te duur, en PUR platen staan mij ivm de gezondheidsrisico's niet aan. Daarnaast lees ik dat de isolatiewaarde kan toch wel snel achteruit kan gaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:31 schreef tiho1 het volgende:
[..]
De isolatiewaarde van eps is helemaal niet slecht. Vergelijkbaar met wol en slechte pir. Dus dat is niet helemaal correct om verpakkingsmateriaal te heten.
Ook als je het dak isoleert zal je moeten ventileren. De warmte onder eternietplaten kan behoorlijk oplopen als de zon erop staat. met het gips houdt je de straling al tegen en die warmte kruipt vanzelf omhoog. Een sportruimte ga je toch wel ventileren neem ik aan, waarom dan niet die ventilatie lucht gebruiken om warmte af te voeren.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan, maar waar komt je koele toevoerlucht dan vandaan?
Ts kan 5 cm kwijt.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
Je hebt gelijk, ik fout.
Welke dikte raad je dan aan?
De ergste hitte hou je met glaswol wel buiten hoor als je de goede dikte gebruikt. Heb zelf een niet geïsoleerde slaapkamer gehad jaren geleden waar het in de zomer bloedheet werd. Nadat mijn vader het met glaswol had geïsoleerd was het een stuk minder heet.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:13 schreef blomke het volgende:
Als 't je niet om de warmte-isolatie gaat, zou ik er alleen gipsplaten over schroeven. De hitte houdt je op den duur toch niet buiten, tenzij je een airco installeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |