abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137089683
De laatste tijd vliegen hier de kilo's er vanaf... En dat is niet goed. Maar eten is niet mijn sterkste kan, zeker niet in stresssituaties. Dan is dat het eerste wat ik niet meer doe.

Ik ben eigenlijk op zoek naar voedzame recepten, bij voorkeur meer richting het vloeibare eten want 'normaal' eten dat gaat al mis bij de gedachte, yoghurt gaat nog we maar daar kan ik niet alleen van levenl. Maar brinta moet ik niet over nadenken. En vast voedsel dat lukt al helemaal niet zoals rijst of aardappelen.

Ik moet ergens weer de trigger tot eten gaan creeeren. Ik hoop dat jullie wat voedzame recepten hebben. 1 ding... het moet wel vegetarisch zijn..
Ik wil vanaf vandaag beginnen met zelfgemaakte soepen oid als dat een goed uitgangspunt zou kunnen zijn.
pi_137089821
Je zou misschien ook kunnen overwegen iets aan de oorzaak te doen.
Kleine suggestie maar hoor...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137089839
En van alleen maar vloeibaar spul worden je darmen lui
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137090191
Mijn zusje heeft precies hetzelfde. Echt precies. Omdat zij op een gegeven moment echt moest aankomen, heeft ze van de diëtiste bepaalde shakes gekregen die ervoor zorgden dat ze weer wat aankwam. Maar wat hierboven vermeld wordt, dat is een tijdelijke oplossing.

Wat ik je als tip wil meegeven, ga naar de huisarts en leg de situatie uit. Mogelijk stuurt hij jou ook naar een diëtiste én naar een psycholoog. Dat laatste is zeker zo belangrijk in jouw geval.
pi_137090640
Ja ik weet dat ik nu de juiste voedingsstoffen binnen moet gaan krijgen want anders val ik nog een keertje flauw... Met alleen maar direct suikers binnenkrijgen ga ik straks andere (lichamelijke) problemen creeeren.

Stap naar huisarts voelt nog als een grote stap... Vooral omdat ik het normaal wel zelf weer onder controle krijg alleen nu gewoon niet... Vandaar de tips wat op korte termijn voedzaam voedsel kan zijn.
pi_137090923
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ja ik weet dat ik nu de juiste voedingsstoffen binnen moet gaan krijgen want anders val ik nog een keertje flauw... Met alleen maar direct suikers binnenkrijgen ga ik straks andere (lichamelijke) problemen creeeren.

Stap naar huisarts voelt nog als een grote stap... Vooral omdat ik het normaal wel zelf weer onder controle krijg alleen nu gewoon niet... Vandaar de tips wat op korte termijn voedzaam voedsel kan zijn.
Ik kan niet in jouw hoofd kijken, maar je moet dit niet zachtzinnig opvatten. Als ik kijk wat het deed met mijn zusje, word ik er zelf nog helemaal naar van.

Je zegt zelf dat je niet aan vast voedsel moet denken. Maar aan de andere kant wil je wel de vitamines binnenkrijgen door middel van gezonde voeding. Dat is nogal tegenstrijdig, want gezonde voeding is gewoon dagelijks een prak. Fruit en volkorenbrood evengoed.

En nee, dit heeft absoluut niks met anorexia te maken mochten mensen dat denken.
pi_137091150
Nee dat klopt en ik pak het ook niet zachtzinnig op, maar ik snap wat je bedoelt. En ik weet dat dit ook niet langer moet duren het niet kunnen eten.
Overigens, eten in gezelschap gaat wel iets makkelijker. Geen hele maaltijden maar dan krijg ik wel wat happen weg.
Fruit eet ik dmv shakes.
Op een goede dag eet ik wel een sneetje brood maar meer ook niet. Mijn lichaam vraagt nu ook echt om voedzame zaken vandaar dat ik er ook iets mee wil doen. Maar als ik al misselijk word bij de gedachte van een boterham dan ga ik het ook niet wegkrijgen.

En idd dit heeft niks met anorexia te maken.
pi_137091221
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:49 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Nee dat klopt en ik pak het ook niet zachtzinnig op, maar ik snap wat je bedoelt. En ik weet dat dit ook niet langer moet duren het niet kunnen eten.
Overigens, eten in gezelschap gaat wel iets makkelijker. Geen hele maaltijden maar dan krijg ik wel wat happen weg.
Fruit eet ik dmv shakes.
Op een goede dag eet ik wel een sneetje brood maar meer ook niet. Mijn lichaam vraagt nu ook echt om voedzame zaken vandaar dat ik er ook iets mee wil doen. Maar als ik al misselijk word bij de gedachte van een boterham dan ga ik het ook niet wegkrijgen.

En idd dit heeft niks met anorexia te maken.
Heeft dit alleen te maken met een stressvolle periode? Of voel je je ook down?
  maandag 24 februari 2014 @ 15:31:08 #9
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137092454
Niet om hier de fanboy uit te lopen hangen, maar is Soylent niet een idee om in ieder geval iets binnen te krijgen als je zo enorm slecht eet?

Alle kritiek terzijde, het zal altijd beter zijn dan niks binnenkrijgen gok ik.

CUL / Soylent - "Eten van de toekomst"

Full disclosure: ik ben zelf fan van het idee van Soylent en ga het zelf ook proberen om bepaalde maaltijden te vervangen voor DIY Soylent. Het lijkt me best geschikt voor je, maar het zal altijd beter zijn om eerst aan je oorzaken van het slechte eten te werken.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_137093164
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heeft dit alleen te maken met een stressvolle periode? Of voel je je ook down?
Ik zit met een burn out thuis... dus het is iets meer dan alleen wat stress dit keer...
pi_137093195
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:31 schreef Maxbet het volgende:
Niet om hier de fanboy uit te lopen hangen, maar is Soylent niet een idee om in ieder geval iets binnen te krijgen als je zo enorm slecht eet?

Alle kritiek terzijde, het zal altijd beter zijn dan niks binnenkrijgen gok ik.

CUL / Soylent - "Eten van de toekomst"

Full disclosure: ik ben zelf fan van het idee van Soylent en ga het zelf ook proberen om bepaalde maaltijden te vervangen voor DIY Soylent. Het lijkt me best geschikt voor je, maar het zal altijd beter zijn om eerst aan je oorzaken van het slechte eten te werken.
werken aan de oorzaak probeer ik ook al, maar dat gaat minder makkelijk helaas dan ik zelf zou willen. Dus om lichamelijk niet helemaal kapot te gaan is dat een actie wat ik niet te lang kan laten liggen.

Ik ga je link even bekijken, dank je wel.
pi_137093213
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
werken aan de oorzaak probeer ik ook al, maar dat gaat minder makkelijk helaas dan ik zelf zou willen.
Dan zoek je er hulp bij, dit is niet normaal.
Mokkel met stuntstok
pi_137093328
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dan zoek je er hulp bij, dit is niet normaal.
Dat heb ik al geprobeerd en toen kreeg ik weinig terug van de huisarts.
Morgen nieuwe afspraak om dan maar heel duidelijk om een verwijsbrief te vragen, maar daarmee is het probleem niet direct opgelost. Ik wil niet dat ik lichamelijke klachten krijg door de gevolgen van er mentaal even doorheen te zitten...
  maandag 24 februari 2014 @ 16:19:32 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137094140
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:55 schreef smurfinnetje78 het volgende:

Ik wil niet dat ik lichamelijke klachten krijg door de gevolgen van er mentaal even doorheen te zitten...
En toch ligt daar de oplossing: psycholoog/psychiater i.p.v. diëtist.
Je probleem heeft niks met CUL te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137094186
Als je fruit al als smoothies drinkt, kun je daar natuurlijk van alles aan toevoegen zoals havermout. Als je dat flink blendert, is het ook gewoon zonder stukjes. En dan steeds dikker maken zodat er weer meer gekauwd moet worden? Hier kun je vast wel wat inspiratie op doen :)
CUL / Blenderontbijt (smoothies, papjes e.d.) #3
Soepen kun je natuurlijk ook steeds dikker maken en met meer dingen in stukjes er in, ik kan me voorstellen dat een bouillon makkelijker weg te krijgen is dan erwtensoep bijvoorbeeld, dus begin gewoon wat dunner wat voor jou te doen is.
Ik zou ook al het eten vers bereiden, het smaakt mij veel beter als ik er echt mee bezig ben geweest en ik geloof dat dat voor de meeste mensen zo is.

Maar het belangrijkste lijkt me echt zsm hulp zoeken!
pi_137102958
Inderdaad. Smoothies e.d met extra toevoegingen. Havermout en eiwitpoeder (Vanille kan je met je alles combineren).
pi_137103308
quote:
3s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:19 schreef golfer het volgende:

[..]

En toch ligt daar de oplossing: psycholoog/psychiater i.p.v. diëtist.
Klopt, maar symptoombestrijding moet soms ook gebeuren, bijvoorbeeld omdat het wegnemen van de oorzaak tijd kost.

quote:
Je probleem heeft niks met CUL te maken.
Nee, maar het symptoom wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137105420
Dankjewel @holyme en @bucketlist. Zal even naar die toevoegingen kijken.
pi_137105860
Bij de apotheek kun je van die voedzame drankjes krijgen, makkelijk eten want vloeibaar en toch alle vitaminen/ mineralen en calorieen. ;) Kun je zo kopen, deden wij ook toen mijn vader niet meer wilde eten door bestraling i.v.m. kanker.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:13:09 #20
299189 MistakeFur
heeft een fout bontje
pi_137159642
Is een sapcentrifuge en zelf groentesap maken een optie? Dan krijg je in elk geval de vitaminen binnen.
Als iedereen hetzelfde was dan kon je net zo goed tegen jezelf lullen.
pi_137159757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:13 schreef MistakeFur het volgende:
Is een sapcentrifuge en zelf groentesap maken een optie? Dan krijg je in elk geval de vitaminen binnen.
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar TS moet aankomen en dat gebeurt niet als je alleen maar sappen drinkt. Als je ondergewicht hebt, dan helpen vitaminen ook niet veel...
pi_137161678
Ik heb (nog) geen ondergewicht en dat wil ik ook proberen te voorkomen.
Ik vind het vooral belangrijk om te zorgen dat mijn lichaam wel de juiste voedingsstoffen tijdelijk binnen kan krijgen.
Heb inmiddels een doorverwijzing om het probleem bij de bron aan te pakken, maar tot die tijd wel proberen zo veel mogelijk voedingsstoffen binnen te krijgen.
Hoewel mijn huisarts zei als ik iig zorg dat ik elke dag een ei en een kiwi eet dan kan er op korte termijn niet veel gebeuren...
pi_137161924
pi_137162106
Smurfinnetje, ik vind je probleem beter in Lifestyle passen en ik hoop dat je daar nog veel advies en tips gaat krijgen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:36:20 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137162635
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Hoewel mijn huisarts zei als ik iig zorg dat ik elke dag een ei en een kiwi eet dan kan er op korte termijn niet veel gebeuren...
wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')