Getriggerd door een post van een ongetwijfeld niet al te succesvolle fokker (mbt vrouwen):
Al heb ik niet heel veel geleerd over vrouwen, 1 ding weet ik wel en dat is dat het echt een dooddoener is om ze (te) serieus te benaderen....
Ondanks dat de poster met 'serieus' misschien niet meer bedoelde dan communicatie of de intentie van de man denk ik dat er wel degelijk een zeer essentieel en fundamenteel mechanisme achter zit.
Namelijk, vrouwen voelen zich aangetrokken tot mannen die hen eigenlijk niet echt serieus nemen. Diep in hun hart vinden deze mannen, als het aankomt op de grote zaken in de wereld vrouwen niet helemaal volwaardig. En dus ook niet gelijkwaardig (want deze mannen achten hun eigen sexe wel in staat de grote zaken aan te kunnen).
Het probleem is dat dit mechanisme niet beperkt blijft tot de 'mating game'. Dat zou ook niet kunnen, want dan zouden deze mannen alleen aantrekkelijk zijn wanneer zij zich met amoureuze bedoelingen met vrouwen zouden communiceren. Zo werkt dat niet: je moet als man aantrekkelijk zijn in je gehele doen en laten, 24/7. Dat zal een vrouw opmerken en aantrekkelijk vinden.
Dus ook buiten die momenten waar het om partnerjacht gaat, in het serieuze deel van het leven, vinden deze mannen vrouwen niet gelijkwaardig. Tot minder in staat en wezens waar je voorzichtig mee moet omgaan en een soort van medelijden voelt.
Dat het werkelijk zo zit als ik hierboven schrijf wordt mijns inziens ondersteund door het feit dat het omgekeerde ook waar is. Geen enkele vrouw 'raakt opgewonden' van een man die haar zo capabel en sterk vindt. Of nog erger: van een man die onzeker van haar wordt en tegen haar opkijkt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.