Helpt niet, dan blijft er geen hout over voor mijn blacksmith.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Moet je de limiet hoger leggen, dan blijven ze produceren en zijn de schommelingen ook minder ernstig.
Wel stom dat huizen dus nog een voorraad hebben, maar je gelijk een melding krijgt alsof iedereen dood gaat neervallen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het opgeslagen in de inventory van de huisjes zelf, dan lijkt het inderdaad snel weg te zijn. Maar dan hebben de huizen juist nog een voorraad.
Wat denk je dat die vendor's de hele dag doen? Niets anders dan spullen van de uithoeken van je dorp naar de marktplaats sjouwen. Genoeg vendors en dat komt echt wel goed hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Helpt niet, dan blijft er geen hout over voor mijn blacksmith.En de volgende forester komt zo ver te staan, weet niet hoe ik het moet oplossen eigenlijk.
Ohhhh.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat denk je dat die vendor's de hele dag doen? Niets anders dan spullen van de uithoeken van je dorp naar de marktplaats sjouwen. Genoeg vendors en dat komt echt wel goed hoor.
Nou, het is natuurlijk geen goed teken als de gemeenschappelijke voorraad de nul nadert in een samenleving van +150 man.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel stom dat huizen dus nog een voorraad hebben, maar je gelijk een melding krijgt alsof iedereen dood gaat neervallen.
Maar als iedereen nog 400 appels thuis heeft liggen hoef ik niet gelijk in paniek te raken natuurlijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, het is natuurlijk geen goed teken als de gemeenschappelijke voorraad de nul nadert in een samenleving van +150 man.
Mijn marktplaats ligt iig altijd vol met logs, dus dat zal wel dan toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ohhhh.Ik dacht dat ze alleen produced goods vervoerde, maar dus ook logs?
Jawel, want een eentonig dieet is slecht voor de gezondheid van je volkje.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar als iedereen nog 400 appels thuis heeft liggen hoef ik niet gelijk in paniek te raken natuurlijk.
Ik heb disasters uitstaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel, want een eentonig dieet is slecht voor de gezondheid van je volkje.
Een eentonig dieet is sowieso slecht volgens mij.quote:
En de kip zelf.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Rezania het volgende:
Trouwens zijn kippen maar nutteloos, 20 bij 20 kippenhok, helemaal vol, en nog steeds komt de productie niet hoger dan 500 eieren per jaar.
Vergeet de surplus kippenvlees niet!quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Rezania het volgende:
Trouwens zijn kippen maar nutteloos, 20 bij 20 kippenhok, helemaal vol, en nog steeds komt de productie niet hoger dan 500 eieren per jaar.
Niet als je disasters uit heb staan.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een eentonig dieet is sowieso slecht volgens mij.
quote:
Nog niet gezien.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Vergeet de surplus kippenvlees niet!
Kun je die achteraf ook nog ergens uitzetten toevallig?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet als je disasters uit heb staan.En aangezien mijn meeste dorpen uiteindelijk falen ga ik ze niet aanzetten voorlopig.
[..]
[..]
Nog niet gezien.Maar misschien komt dat pas als het een langere tijd goed vol zit..
Hoe kunnen je dorpen nou falen?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet als je disasters uit heb staan.En aangezien mijn meeste dorpen uiteindelijk falen ga ik ze niet aanzetten voorlopig.
Als het over het maximum aantal heen gaat (kan je zelf ook aanpassen, trouwens), inderdaad.quote:[..]
[..]
Nog niet gezien.Maar misschien komt dat pas als het een langere tijd goed vol zit..
Iedereen dood voor de vijfde winter, of een tekort aan tools wat maar niet weggaat.quote:
Geldt zeker dan ook voor koeien? Want dat duurt ook echt jaren voordat je daar vlees en leer van krijgt.quote:[..]
Als het over het maximum aantal heen gaat (kan je zelf ook aanpassen, trouwens), inderdaad.
Misschien heb je dan een blacksmith plus genoeg logs plus genoeg iron nodig, humm?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedereen dood voor de vijfde winter, of een tekort aan tools wat maar niet weggaat.
Jep, maar je eerste wei met koeien moet je ook niet zo gigantisch maken, gewoon klein beginnen en dan later de koeienpopulatie splitsen naar een ander veld.quote:[..]
Geldt zeker dan ook voor koeien? Want dat duurt ook echt jaren voordat je daar vlees en leer van krijgt.
Probeer ik ook te doen, maar er is altijd wel een tekort. Vooral aan tools.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Misschien heb je dan een blacksmith plus genoeg logs plus genoeg iron nodig, humm?
[..]
Jep, maar je eerste wei met koeien moet je ook niet zo gigantisch maken, gewoon klein beginnen en dan later de koeienpopulatie splitsen naar een ander veld.
Je moet in twee jaar ook wel je kleermaker en je smidse hebben staan, gozie.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probeer ik ook te doen, maar er is altijd wel een tekort. Vooral aan tools.
Ja ja, eerst twee 15 x 15 velden voor crops, dan twee extra huizen, woodcutter, tailorer en blacksmith. Maar dan gaat het een paar jaar goed, begint het gezeik om tools weer, alle iron uit de omgeving op, mijn in dus, maar die is niet productief genoeg.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je moet in twee jaar ook wel je kleermaker en je smidse hebben staan, gozie.
Oh, je speelt op easy?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja ja, eerst twee 15 x 15 velden voor crops, dan twee extra huizen, woodcutter, tailorer en blacksmith. Maar dan gaat het een paar jaar goed, begint het gezeik om tools weer, alle iron uit de omgeving op, mijn in dus, maar die is niet productief genoeg.
Ja, had ook een fully educated population, komen er opeens 28 ongeschoolde nomaden (lees; Polen) aankakken.quote:
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, je speelt op easy?![]()
Je moet ook nog niet zo vroeg gaan boeren man, je moet juist jagers-verzamelaars hebben. Heb je überhaupt wel een foresters lodge?
Je kon ze natuurlijk ook gewoon weg sturen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, had ook een fully educated population, komen er opeens 28 ongeschoolde nomaden (lees; Polen) aankakken.
Forester lodge, hunter, gatherer en later eventueel opslagplaats en huisjes, allemaal bij elkaar.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.Ik doe het altijd andersom.
Probeer wel altijd zo snel mogelijk een forester lodge te bouwen zodat de woodcutter genoeg hout krijgt.
Ik kreeg toen pas door dat ze ongeschoold waren.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Je kon ze natuurlijk ook gewoon weg sturen.
Ik heb weleens schapen gevoerd, ik weet hoe gevaarlijk een dergelijke baan kan zijn.quote:
Inderdaad. Kippen kunnen ook gevaarlijk zijn!quote:Op maandag 24 februari 2014 19:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb weleens schapen gevoerd, ik weet hoe gevaarlijk een dergelijke baan kan zijn.
En in het prille begin en wanneer je in een nieuwe zone komt als eerste meteen het hele scherm selecteren dat de arbeiders alle steen en ijzer naar de voorraad moeten slepen. dan heb je de eerste 10 jaar geen gezeik met tekorten. mijnen moet je pas doen als je ergens rond de 60+ inwoners hebt.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.Ik doe het altijd andersom.
Probeer wel altijd zo snel mogelijk een forester lodge te bouwen zodat de woodcutter genoeg hout krijgt.
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Forester lodge, hunter, gatherer en later eventueel opslagplaats en huisjes, allemaal bij elkaar.
Dat, en een visserswerf moet voldoende zijn om je bevolking tot een redelijk aantal te kunnen onderhouden.
Maar die laborers doen toch ook nog andere dingen? Zoals produced goods vervoeren? Anders hoopt de vis bijvoorbeeld op bij de visser.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:26 schreef jogy het volgende:
[..]
En in het prille begin en wanneer je in een nieuwe zone komt als eerste meteen het hele scherm selecteren dat de arbeiders alle steen en ijzer naar de voorraad moeten slepen. dan heb je de eerste 10 jaar geen gezeik met tekorten. mijnen moet je pas doen als je ergens rond de 60+ inwoners hebt.
Je hebt ook een prioriteiten dingetje die je kan gebruiken en het komt gewoon in de to-do lijst terecht maar het is een leuke voorraad wat er ligt hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.
[..]
Maar die laborers doen toch ook nog andere dingen? Zoals produced goods vervoeren? Anders hoopt de vis bijvoorbeeld op bij de visser.
quote:Op maandag 24 februari 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.
Hunters niet persé in een bos, volgens mij. Hunters moeten niet te dicht bij de huizen/stad aangezien het wild daar weg blijft... althans, dat begreep ik.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:54 schreef Euribob het volgende:
[..]![]()
Vergeet niet dat gatherers en hunters nóg effectiever zijn in een volledig volgroeid bos, dus als je logproductie van andere forsters lodge's hoog genoeg is kan je overwegen om diegene bij je gatherers en hunters uit te zetten.
Laten planten totdat heel het gebied vol staat, dan vervangen voor een huisje (voor de werkers daar) of een herbalist.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:54 schreef Euribob het volgende:
[..]![]()
Vergeet niet dat gatherers en hunters nóg effectiever zijn in een volledig volgroeid bos, dus als je logproductie van andere forsters lodge's hoog genoeg is kan je overwegen om diegene bij je gatherers en hunters uit te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |