quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 50 FOK!seedOok ondervonden inmiddels, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.
De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:41 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
Zeker waar, jaquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
Check.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw.
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of jde resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.
En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.
En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
Klopt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Hmm, dat is wel slim ja.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggenquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:48 schreef Helgen het volgende:
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan gingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.![]()
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:27 schreef Helgen het volgende:
[..]
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stadquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:35 schreef Helgen het volgende:
[..]
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Tijn het volgende:
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |