SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Festival Agenda 2014SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle festivals van A tot ZSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene festival sites:
http://www.festivalinfo.nl
http://www.efestivals.co.uk/
http://www.counterculture.nl
http://www.virtualfestivals.com/latest/news
http://festileaks.com/
Deze OP is samengesteld door Dark_Angelus & indiaantje89
[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 24-02-2014 11:52:16 ]![]()
Nu met nieuwe OP.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Mijn dank aan Bosbeetle.
The Cat Empire staat op North Sea Jazz.
Enbron. festivalinfoquote:Eels, Mighty Oaks en meer naar Naked Song
Vandaag is de organisatie van het grootste singer-songwriter festival met de eerste namen naar buiten gekomen. Zo zullen Eels, Lewis Watson, Rue Royale, Michael Prins en Mighty Oaks van de partij zijn.
Het concert van Eels is echter een plusconcert. Dat wil zeggen dat er een extra ticket aangeschaft moet worden waarbij er 10 euro bovenop de reguliere ticketprijs komt.
Naked Song vindt plaats op zaterdag 28 juni in het Muziekgebouw in Eindhoven. Informatie over de ticketprijzen en de voorverkoop zijn tot op heden nog niet bekend. Binnenkort zal de organisatie niet alleen hierover meer duidelijkheid brengen, maar zullen zij ook meer acts voor het festival bekend maken.![]()
Wordt een mooie nieuwe dingen week
En, moet ik nog wat posters in de OP kieperen? DM/PM me even dan.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik zie Retropop (Emmen, 7 juni) nog niet in de OP staan trouwens
http://www.retropop.nl/programma.htm
Mainstage
• Simple Minds
• Level 42
• Golden Earring
• De Kast
• ????
Nederpopstage
• New Adventures
• Drukwerk
• Toontje Lager
• Kayak
• Jazzpolitie/SplitsingRobert Moog died for our synths![]()
Lowlands? Het is tenslotte 3FM presents Lowlands week dus daar mogen wel paar naampjes van af.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wordt een mooie nieuwe dingen week
En eens kijken waar Pinkpop deze week mee naar buiten komt.Overigens gaat Pinkpop stoppen met het verkopen van hun hardcopy kaarten:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aartje-verleden-tijd![]()
Op zich wel jammer, ik vind 'echte' kaarten wel een stuk meer sfeer hebbenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:05 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Overigens gaat Pinkpop stoppen met het verkopen van hun hardcopy kaarten:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aartje-verleden-tijdJe kunt full-color er alles opdrukken wat je wilt behalve een bar-code?quote:De charme van het ouderwetse gekleurde kaartje is daarmee verleden tijd. Volgens Pinkpopbaas Jan Smeets verdwijnen de full-color kaarten omdat daar geen barcode op kan worden gedrukt.als ze nu gewoon zeggen dat het te duur is vergeleken bij online verkoop...
Dat 'nieuwe' systeem werkt toch al jaren?quote:Platenzaken en andere verkopers vinden het vanuit nostalgisch oogpunt jammer dat de ouderwetse kaarten verdwijnen. Ze zijn benieuwd hoe het nieuwe verkoopsysteem werkt.Robert Moog died for our synths![]()
Eerste helft van Maart dacht ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:33 schreef Bronson het volgende:
Wanneer wordt normaal gesproken de line-up van Pukkelpop bekend?![]()
Rock am Ring verhoogt per 1 maart de ticketprijs, zal wel gepaard gaan met het bekend maken van de rest van de line-up, ook interessant voor Pinkpop, of Fortarock, voor zover die laatste niet al compleet is.![]()
Afrojack, Avicii en Knife Party staan op eerste editie van skycityfestival.
HUP
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Epica 8 juni. Pinkpop.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
![]()
Chef Special & Boxer Rebellion erbij voor Pinkpop. (Zondag)[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Wat een matige line-up zeg. Paar jaar geleden zag dit er nog altijd uit als een mooi festival.quote:![]()
quote:Vanaf vandaag is er nog een hele lijst namen toegevoegd aan de line-up van het Download Festival 2014. Zo zullen Bring Me The Horizon, Within' Temptation, Behemoth en Twisted Sister ook op het podium te zien zijn. Naast deze grote namen zijn er nog een aantal anderen die ook vanaf vandaag op de poster van het festival zijn verschenen. Sepultura, Fozzy, The Dan Reed Network, Skillet, Tyketto, Winger, We Came As Romans, Cage The Gods, Zebrahead, Twenty One Pilots, Skyharbor, The Howling, Zoax, Press to Meco, Collibus, Reignwolf, Radkey, Bad Touch en Monuments zullen ook allemaal hun opwachting maken.
Tot slot is ook bekend geworden dat de band Trivium op de zondag headliner van het tweede podium zal zijn in plaats van het kleinere Redbull podium.
Download vindt plaats van 13 tot en met 15 juni in Donington Park in Engeland. Eerder werd onder andere al bekend dat Linkin Park, Avenged Sevenfold en Aerosmith het festival dit jaar zullen headlinen.
Blijf het knap vinden wat Within Temptation doet in het buitenland.![]()
Mainstage, keurig.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Oud nieuws natuurlijk maar Rolling Stones op Pinkpop. Aldus een Giel die z'n waffel niet kon houden, verwachting is dat het pas met de conference naar buiten komt of anders via stones zelf.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Nieuwe namen Rock Am Ring:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 83% gewijzigd door indiaantje89 op 26-02-2014 16:12:57 ]![]()
Geen festival, wel interessant.http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-Dome-gespeeld-.htmlquote:John van Luijn: "Joy Division had nu ook in Ziggo Dome gespeeld"
Melkweg-programmeur over urban-avonden, gesubsidieerd toneel, TivoliVredenburg en de crisis
John van Luijn is al 26 jaar programmeur bij de Melkweg, een van de belangrijkste zalen van het Nederlandse clubcircuit. Hij heeft het allemaal zien gebeuren. De kraaktijd, de professionalisering in de jaren negentig, schaalvergroting in de jaren nul. Aan wie moeten we anders vragen naar de belangrijkste ontwikkelingen bij de Nederlandse podia? "Of het een goede tijd is voor het Nederlandse clubcircuit? Ik denk het eerlijk gezegd niet."
Smsje. "Eikel". Het is vier uur 's nachts en John van Luijn heeft het prikkelende artikel over de Melkweg gelezen dat twee weken daarvoor op 3voor12 verscheen. Hij was op vakantie, verklaart hij een dag later, vandaar dat zijn reactie een beetje laat was. Ja, geeft hij toe, hij heeft gelachen om een paar rake punten uit het artikel, maar er stond ook heel wat in dat hij belachelijk vond. Het hek tussen de twee zalen bijvoorbeeld, denk je echt dat dat weg kan? In veel gevallen heeft de zaal daar zelf niet eens iets over te vinden, het moet gewoon dicht. Typisch voor veel media: er wordt maar wat geroepen, zonder kennis van zaken. "Ik sprak vandaag nog iemand die er niets van begreep dat ik met jou ga praten. Wat, die idioot die al die achterlijke stukjes schrijft? En dat was nog maar een gematigde reactie."
"We hebben fucking meer dan 400.000 bezoekers per jaar"
John van Luijn, net zolang als hij programmeur is bij de Melkweg is hij al een van de grootste 'characters' uit de Nederlandse muziekindustrie. Hij is vanaf moment nul betrokken bij Lowlands en heeft goede connecties bij de top van het livecircuit. En hij heeft een mening, die niet zelden anders is dan de gangbare. Als iedereen naar links kijkt, kijkt Van Luijn graag naar rechts. "Weet je, ik heb eigenlijk niet zoveel met ontwikkelingen. Soms krijg je dit, dan neemt weer dat de overhand, maar in meer of mindere mate is het altijd hetzelfde."
2013 was een goed jaar voor de Melkweg, stelt Van Luijn. Beter dan 2012, dat dan weer ietsje slechter was dan 2011. Gouden jaren waren er eind jaren nul, maar Van Luijn zag dat als een vorm van hoogconjunctuur, zegt hij, een natuurlijk golfbeweging. Crisis? Niet echt. Dat Het Parool eerder dit jaar kopte dat het 'te rustig' is in de Melkweg, werpt hij dan ook verre van zich. "We hebben fucking meer dan 400.000 bezoekers per jaar, als podium sta je dan zo'n beetje in de top drie in Nederland. Hoe kun je dan met je volle verstand schrijven: het is te rustig. Dat moet je eens laten lezen aan het Paard of aan de Effenaar. Er komen heel veel mensen naar de Melkweg."
"Je krijgt ook geen subsidie als je in een broodfabriek staat"
Er is wel iets anders aan de hand: de Melkweg is behoorlijk gekort op zijn gemeentesubsidie, en zag ook nog eens de huur omhoog gegaan. "Buitenproportioneel omhoog, wel te verstaan. De huur is inmiddels hoger dan de subsidie. We moeten nu dus eigenlijk de gemeente betalen om door te gaan. Het is te vroeg om te zeggen of dat een probleem is. Wel is er de noodzaak om de plussen en de minnen tegen het licht te houden." Dat is op zich helemaal niet zo'n ramp, vindt Van Luijn. Want wat komt er onder druk te staan? De producties waar eigenlijk toch niemand op zat te wachten. "Je kunt van subsidie moderne dansvoorstellingen organiseren voor 25 broers en zussen van de dansers. Leuk, zolang het kan hoor je me er niet over."
Het is een van de stokpaardjes van Van Luijn: subsidie levert zelden iets goeds op. Hij bekijkt popmuziek liefst vanuit een arbeidersperspectief. "Je krijgt ook geen subsidie als je in een broodfabriek staat. Gewoon werken en je brood verkopen, daarna krijg je je geld. Muziek is een uit de hand gelopen hobby, waarvoor men vroeg of laat meent recht te hebben op geld. Als dat niet uit de markt komt, dan moet er subsidie komen. Het is bijvoorbeeld kwalijk dat het Holland Festival zoveel subsidie krijgt dat ze veel te veel geld kunnen bieden voor pop-acts. Zo ontstaat marktvervalsing. De club verliest een show, en de manager aan de andere kant van de oceaan denkt dat ie jarenlang te weinig gekregen heeft. Buma doet het ook: zij stelen geld van de clubs, dat ze zogenaamd niet allemaal legaal kunnen doorsluizen. Nadat ze er eerst zelf auto's en huizen van gekocht hebben, gaan ze zelf feestjes als Buma Rotterdam Beats organiseren. Ik noem dat gelegaliseerde mafiatrucjes."
"De Rabozaal is eigenlijk een oefenruimte van veertig miljoen voor overgesubsidieerd toneel"
Met die hard-werken-mentaliteit houdt Van Luijn het al heel wat jaren vol. Zijn standpunt: popmuziek moet zoveel mogelijk zonder subsidie bestaan. Dat de gemeente Amsterdam subsidie als water pompt in met name de hogere kunsten is hem een doorn in het oog. Het is ook de reden dat hij die prachtige nieuwe Rabozaal maar zelden kan gebruiken voor een popshow, iets wat oorspronkelijk wel het idee was. "Het is eigenlijk een oefenruimte van veertig miljoen voor overgesubsidieerd toneel", legt hij uit. "Wij kunnen hem op vier willekeurige dagen in de maand gebruiken, de rest van de tijd zijn er voorstellingen en wordt er gerepeteerd. Soms staat er alleen maar decor. Het is een soort roulette wanneer we er wel in kunnen, en in de praktijk komt het nooit uit. Zonde, want de Rabozaal is groter dan de Max en Paradiso, de grootste zaal van het Amsterdamse clubcircuit."
Wat dat betreft kijkt hij met voorzichtige bewondering naar het nieuw te openen TivoliVredenburg in zijn thuisstad Utrecht. Dat heeft straks een grotere zaal, die bovendien ook nog eens goed in elkaar zit. "Ik vind het leuk dat er in Utrecht iets ontstaat dat misschien wel HET podium van Nederland kan worden. Je moet er nu alleen nog uit zien te raggen dat Amsterdam de hoofdstad van Nederland is en je daar moet spelen. Eigenlijk is de Randstad de hoofdstad van Nederland, veel media woont in Utrecht, de stad ligt in het midden van het land. En als je er dan ook nog eens meer geld kunt verdienen. Natuurlijk moet de zaal ook nog gaan ademen, maar ik heb er vertrouwen in dat de Tivoli-staf dat kan."
"25 Nederlandse acts dragen het clubcircuit"
Dat 013 eieren voor zijn geld kiest en uitbreidt naar een capaciteit van 3.000 mensen, snapt Van Luijn wel. "Ik moest eerst heel hard lachen, toen ik het hoorde. Maar zo dom is het eigenlijk ook weer niet. Al die shows gaan ze daar kwijt raken, het enige wat ze kunnen doen is groter worden en tegen de HMH op, met België als achterland." Dat is een gok, en als het niet lukt, heeft 013 volgens Van Luijn een probleem, zoals veel zalen in Nederland dat hebben. "Je zag op een gegeven moment een grootheidswaan bij veel gemeentebesturen. Iedere middelgrote provinciestad moest een poppodium met een grote zaal, die nu vaak leeg staat. Wie moeten er optreden? Ik vind De Dijk een supersympathieke band, maar je kunt niet van ze verwachten dat ze in hun eentje het hele popcircuit in leven houden. Er zijn nu zo'n 25 Nederlandse acts die de podia vullen, met af en toe een buitenlandse act erbij. Dat is een vrij magere basis."
De Melkweg is natuurlijk een ander verhaal. Het podium hoort bij de kroonjuwelen van de Amsterdamse muziekwereld, en veel internationale acts nemen de zaal volstrekt serieus. Zoals 3voor12 eerder opmerkte, kleven er wel wat probleempjes aan de zaal. Zo is het niet bepaald makkelijk om grote publieksstromen te verwerken bij de ingang, en zit de zaal soms te vol om goed te kunnen genieten van een show. Al weerspreekt Van Luijn dat. "Dat komt eigenlijk zelden voor. Je ziet het vooral bij concerten waar de media massaal naartoe wil. De 'je moet er bij zijn' concerten. Ineens probeert iedereen zich dan koste wat kost gratis naar binnen te wurmen, om vervolgens achterin de zaal te gaan staan ouwehoeren en de boel te blokkeren. Ik denk vaak: laat die lui lekker buiten staan."
"Jullie zijn heel erg voor Best Kept Secret, maar waren jullie ook voor de Duitse inval in 1940?"
Natuurlijk gaat er ook veel goed in de Melkweg. De wekelijkse urbanavond Encore bijvoorbeeld. Het is zelden een poppodium gelukt om zo'n avond te laten slagen. "Het is nog nooit gelukt", zegt Van Luijn. "Een hoop organisatoren in het verleden waren meer bezig met geld schrapen dan bezig te zijn met de behoeftes van het publiek. Zalen hebben het urbanpubliek ook enigszins onderschat. Het vergt een iets andere benadering, het vraagt portiers die er zin in hebben. De jongens die Encore neerzetten willen elke week een aanzienlijk bedrag uitgeven aan promotie en aankleding. Bij een van de eerste edities deelden ze badslippers uit aan meisjes die de hele avond op hoge hakken hadden gelopen en met zere voeten naar huis gingen. Dat zijn speciale dingen, en het publiek merkt dat die jongens niet bezig zijn om zoveel mogelijk geld te verdienen. Je zag trouwens ook dat de kwaliteit van de inhoud jarenlang slecht was. Dj's liepen alles illegaal te downloaden met een kwaliteit van 98 kbps, met werkelijk vreselijk slecht geluid als gevolg. Dat was over de hele linie zo, maar in dat genre heel extreem. Dat is gelukkig weer beter geworden. Wat betreft hiphop live-acts: de Nederlandse scene heeft duidelijk gekozen voor meer entertainment en meer kwaliteit, terwijl veel Amerikaanse acts live nog altijd flinterdun zijn. Ik zie ook liever The Opposites dan Mos Def. Terwijl als je puur gaat kijken naar de kwaliteit van hun tracks, dan heeft Mos Def er ook wel een paar."
Die eerder genoemde schaalvergroting heeft ook voordelen. De poppodia zijn geen cultureel correcte alternatieve bolwerken meer, iets wat Van Luijn alleen maar kan toejuichen. En de professionele grote zalen trekken zowel publiek als bands. Neem de Ziggo Dome, waar zeker vier keer zoveel shows staan als vroeger in Ahoy. "Maar iedere act met meer dan twee hersencellen wil natuurlijk ook liever in een concertzaal staan dan in een wielerstadion. Acts die eerst Nederland oversloegen, komen nu wel. Je ziet ook dat door het internet bands veel sneller groot worden, en net zo snel weer in elkaar klappen. Er komen nu soms 10.000 mensen op een act af die vroeger op 1.000 bleef steken. Als Joy Division nu had bestaan, hadden ze ook in de Ziggo gespeeld. Indertijd kwam er 400 man op af. Moderne bands speelden zelden voor een groot publiek. In Ahoy speelden de symforeuzen: Yes, Jethro Tull, Rush, de rockfossielen."
Nog iets dat anders is dan pakweg vijftien jaar geleden: er zijn in Nederland veel meer boekingskantoren die er toe doen. Sprak men eind jaren negentig nog van een Mojopolie, nu zijn ook onder meer Friendly Fire, Greenhouse Talent, Double Vee relevante spelers. Van Luijn zegt daar niets tegen te hebben, maar waakt ook voor hosannageluiden. "Jullie zijn heel erg voor Best Kept Secret, en dat is allemaal prima, maar waren jullie ook voor de Duitse inval in 1940? Kijk maar naar de Duitse markt, daar zijn al jaren meerdere aanbieders. Wat is het gevolg? Agenten lachen zich een kriek, spelen partijen tegen elkaar uit en drijven de ticketprijzen op. Ik zeg niet dat de komst van FKP Scorpio een goede of slechte zaak is, maar wel dat veel mensen niet beseffen wat er eigenlijk aan de hand is. Het komt voort uit een misvatting, die ook verklaart waarom jullie bij 3voor12 soms zo uit de bocht kunnen vliegen: de gedachte dat Nederland het centrum van de wereld is. Het tegendeel is nog niet eens waar."[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Nieuwe namen Rock Am Ring:Ik ben blij dat ik al kaarten heb! :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Zojuist heeft de organisatie van Lowlands via 3FM de line-up voor het festival weer verder uitgebreid. Zo zijn Portishead, Milky Chance, Boy & Bear, Chet Faker, First Aid Kit, Jungle, Cashmere Cat, Fiddler's Green, Bombus, La Yegros Janelle Monáe vanaf heden officieel aan het Lowlands-programma toegevoegd.Liminanas en Jaakko Eino Kaleviquote:Het Valkhof Festival heeft de eerste namen voor 2014 bekend gemaakt. Jaakko Eino Kalevi, The Limiñanas, Mighty Oaks, Daniel Norgren, Koenigleopold, Larry Gus, San Fermin, Son Lux, Falco Benz en Say Yes Dog zijn van de partij.![]()
![]()
Jonathan Wilson naar Motel MozaiqueBest wel een bazen line-up inmiddels. O.a. Kurt Vile, Asgeir, Angel Olsen, Wild Beasts, Erlend Oye, Daryll-Ann, Moss, Girls in Hawaii
![]()
![]()
Despacio gaat festivals doen, zouden er meer volgen?
http://sonar.es/en/2014/prg/ar/_329#.Uw8vmvR_ssp![]()
Dat verbaast me ook.. Eén van de drie leden is vijf jaar terug overleden, maar kennelijk touren ze gewoon nog door.quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Crazy Town ... leven die ook nog
Ik lees hier veel te weinig over de bevrijdingsfestivalsGroningen en Haarlem stijgen qua line-up vaak boven de rest uit, dus richt ik me alleen daar op.
In Haarlem komen naast Jett Rebel en Sven Hammond Soul ook King Khan & The Shrines en Pokey LaFarge.
In Groningen zijn o.a. Augustines, Douwe Bob, The Hives, Great Minds en Mahala Rai Banda bekend gemaakt. Daarnaast staat op de site van livenation dat Eli 'Paperboy' Reed ook komt.
Geen slechte line-ups voor een gratis festival![]()
![]()
Groningen is helemaal niets mis mee. Maar te ver weg voor de mensen in het zuidenquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook.. Eén van de drie leden is vijf jaar terug overleden, maar kennelijk touren ze gewoon nog door.
Ik lees hier veel te weinig over de bevrijdingsfestivalsGroningen en Haarlem stijgen qua line-up vaak boven de rest uit, dus richt ik me alleen daar op.
In Haarlem komen naast Jett Rebel en Sven Hammond Soul ook King Khan & The Shrines en Pokey LaFarge.
In Groningen zijn o.a. Augustines, Douwe Bob, The Hives, Great Minds en Mahala Rai Banda bekend gemaakt. Daarnaast staat op de site van livenation dat Eli 'Paperboy' Reed ook komt.
Geen slechte line-ups voor een gratis festival.
![]()
Dat is inderdaad jammer aan Groningen, het ligt zo ver in het noordenquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:51 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Groningen is helemaal niets mis mee. Maar te ver weg voor de mensen in het zuiden.
Valt wel mee toch? Eigenlijk dezelfde Nederlandse bandjes die je die dag overal in het land kan zien, alleen moet je er in Nijmegen 5 euro voor betalen..quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:53 schreef JackHerrer het volgende:
Nijmegen heeft ook altijd wel een aardig programma met het bevrijdingsfestival.![]()
Nee is gewoon gratis, en er staat altijd een tent met fatsoenlijke elektronische muziek. Vorig jaar was !!! er ook, dit jaar is er niet echt iets bijzonders uit het buitenland zo te zien. Fresku, Jett Rebel en De Sluwe vos staan er dit jaar.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer aan Groningen, het ligt zo ver in het noorden
[..]
Valt wel mee toch? Eigenlijk dezelfde Nederlandse bandjes die je die dag overal in het land kan zien, alleen moet je er in Nijmegen 5 euro voor betalen..![]()
Dolly Parton () op Glastonbury
En In Flames cancelt hun festivaltour, waaronder Rock am Ring, Download en Novarock![]()
Kasabian e.a. Roskilde
+ The Prodigy, Lily Allen, La Roux, Ska-P, Miles Kane, Bonobo, Palma Violets, Kavinsky, Fink en Jagwar Ma
Op Sziget
Laat Lily Allenmaar naar Lowlands komen.
En Les Ardentes in België is ook niet verkeerd bezig:
+ M.I.A. (12/07), NAUGHTY BOY (10/07), PANDA BEAR (11/07), MELANIE DE BIASIO (12/07), VALERIE JUNE (10/07), ZEDS DEAD (12/07), NATHAN FAKE (11/07), AGORIA (11/07), TODD TERJE live (12/07), BENJAMIN CLEMENTINE (13/07), DANTON EEPROM (11/07), CATS ON TREES (10/07), COELY (11/07)![]()
Lijkt me dan ook een bagger festival met soms een enkele leuke naam er tussen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:48 schreef ohnikua het volgende:
Sziget loopt weer lekker achter de feiten aan zeg, en blijft maar traditiegetrouw Ska-P boeken![]()
Ja, zonde, in 2006 was het er nog echt geweldig, in 2009 werd het al meer een soort Salou en dat lijkt zich alleen maar te hebben doorgezet..![]()
Dat is niet helemaal waar. De laatste jaren boeken ze inderdaad weinig boeiends, maar het festival is wel goed georganiseerd. Er is veel te doen buiten de muziek om en er zijn veel podia met voor elke stijl wel wat. Als je dan echt een dag niet wat weet ben je snel in het centrum van budapest wat ook nog genoeg te bieden heeft.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Lijkt me dan ook een bagger festival met soms een enkele leuke naam er tussen.
Ik vind het alleen jammer van het volk dat zo aanwezig is.![]()
Wat is er een hoop herhaling van bands die vorig jaar ook in Augustus tourden zeg: Miles Kane, Jake Bugg, Polica, Bonobo, Jagwar Ma, Franz Ferdinand, Biffy Clyro, James Blake, Disclosure..quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:
+ The Prodigy, Lily Allen, La Roux, Ska-P, Miles Kane, Bonobo, Palma Violets, Kavinsky, Fink en Jagwar Ma
Op Sziget
Laat Lily Allenmaar naar Lowlands komen.
En Les Ardentes in België is ook niet verkeerd bezig:
+ M.I.A. (12/07), NAUGHTY BOY (10/07), PANDA BEAR (11/07), MELANIE DE BIASIO (12/07), VALERIE JUNE (10/07), ZEDS DEAD (12/07), NATHAN FAKE (11/07), AGORIA (11/07), TODD TERJE live (12/07), BENJAMIN CLEMENTINE (13/07), DANTON EEPROM (11/07), CATS ON TREES (10/07), COELY (11/07)![]()
Misschien een gebrek aan bands die doorbreken dit jaar?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:03 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Wat is er een hoop herhaling van bands die vorig jaar ook in Augustus tourden zeg: Miles Kane, Jake Bugg, Polica, Bonobo, Jagwar Ma, Franz Ferdinand, Biffy Clyro, James Blake, Disclosure..![]()
Zou kunnen, jammer zeg. Van mij zou bijvoorbeeld Lowlands best een paar bands hiervan op herhaling mogen laten komen. Zoals Jagwar Ma en James Blake. Ik was in het lijstje trouwens nog Tom Odell en CHVRCHES vergeten. Lijkt me niet dat Lowlands eromheen kan om een aantal van deze bands op retour te laten komen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Misschien een gebrek aan bands die doorbreken dit jaar?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: