Vandaag dus hele dag weer gesproken erover, nog steeds een beetje hetzelfde liedje.quote:quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:30 schreef clouds88 het volgende:
Mijn vriendin is nu bijna 2 weken overtijd volgens mij, gisteren een test gedaan en het waren 2 streepjes.
Mijn hele leven ligt overhoop nu omdat het compleet niet verwacht was. We hebben al 6 jaar een relatie en zij slikt altijd de pil. Nu heeft ze toegegeven de laatste tijd laks ermee te zijn geweest en het enkele keren vergeten is. Logischerwijs ben ik nu woest hierom en voel me behoorlijk genaaid.
Het liefst wil ik dat ze het laat weghalen, niet omdat ik niet welwillend tegen het krijgen van kinderen sta maar omdat het in onze huidige situatie absoluut niet uitkomt, we zijn 25, wonen sinds een half jaar samen, ik studeer nu eindelijk af tegen de zomer en zoek dan werk, zij werkt wel fulltime al en we komen maandelijks net rond.
Al ons spaargeld is opgegaan bij het kopen van de spullen en de hele verhuizing en we hebben zelfs nog 3000 schuld bij familie van haar door geleend geld.
Financieel dus absoluut geen vetpot en ik vind ons sowieso te jong/ niet stabiel genoeg om op dit moment een kind te hebben en te onderhouden.
Mijn oplossing is dan ook, nu een overtijdsbehandeling of eventueel abortuspil en dan over een paar jaar als we in een goede situatie zitten er bewust voor kiezen en dan het kind een mooi leven bieden.
Probleem is echter dat mijn vriendin zo'n abortus is moord op een leven type is en er dus niet een voorstander van is al geeft ze wel toe dat het haar schuld is en het voor ons absoluut niet uitkomt op dit moment.
Uiteindelijk gooit ze het maar op "we redden ons wel", ga doe maar wat je wilt als je niet bevalt etc.
Dit terwijl ze mij goed genoeg kent om te weten dat ik absoluut niet zo ben en dat ook niet is wat ik wil.
Ik vind dat doordat het haar schuld is ik de beslissing mag nemen nu omdat zij mij en zichzelf door haar fout opzadelt met een ongewenst kind, dit terwijl ik een kind uit liefde wil krijgen wanneer het de juiste tijd ervoor is.
Echter ziet zij het dus anders en doet of ik 0,0 inspraak heb omdat het haar lichaam is.
We gaan er later weer overpraten maar ik voel me momenteel dus compleet radeloos over wat te doen.
Ik zou het ook niet fijn vinden om er achter te komen dat mijn moeder mijn bestaan bij elkaar heeft gemanipuleerd. Maar dat zou niks af doen aan mijn eigenwaarde.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:22 schreef Tropanzia het volgende:
Ik zou het btw niet fijn vinden als mijn vader zo'n topic over mij plaatste op internet.
Dan zou ik persoonlijk als kind zijnde de overweging van vader (TS) weer snappen en zou ik inderdaad zelf ook boos worden op mijn moeder.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet fijn vinden om er achter te komen dat mijn moeder mijn bestaan bij elkaar heeft gemanipuleerd. Maar dat zou niks af doen aan mijn eigenwaarde.
Je snapt zelf neem ik aan ook wel dat dat niet is hoe het werkt? Er is geen enkele garantie dat ze hierna nog een keer zwanger wordt/kan worden. Volgens mij is er in dit soort gevallen helemaal niet echt een compromis mogelijk. Het kind komt er wel of het kind komt er niet, je kunt elkaar moeilijk tegemoet komen daarin.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:11 schreef clouds88 het volgende:
[..]
In mij ogen moet je er samen compleet achterstaan en als 1 dat niet doet dan gaat het niet door, dat zijn de consequenties van zelf de pil vergeten en laks ermee omgaan.
Ook zie ik het probleem er niet van in als je het nu weg haalt en dan over een poos als nog kinderen hebt, dan is je wens toch alsnog vervult?
Ik vind dat ook een goede compromis.
Prima verwoord.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je snapt zelf neem ik aan ook wel dat dat niet is hoe het werkt? Er is geen enkele garantie dat ze hierna nog een keer zwanger wordt/kan worden. Volgens mij is er in dit soort gevallen helemaal niet echt een compromis mogelijk. Het kind komt er wel of het kind komt er niet, je kunt elkaar moeilijk tegemoet komen daarin.
Sowieso is het een nogal aparte manier van denken "het is haar schuld dus eigenlijk vind ik dat ik mag beslissen".
En hoe je het ook wendt of keert, ze heeft natuurlijk wel gewoon gelijk dat het haar lichaam is, waardoor het voor haar waarschijnlijk sowieso een stuk ingrijpender zal zijn dan voor jou.
Goed, ik vind het ook dom dat ze zo nonchalant om is gegaan met het slikken van de pil, maar je blijft natuurlijk wel gewoon ook verantwoordelijk, dan had je maar een condoom moeten gebruiken voor de zekerheid.
Als ze daadwerkelijk zo'n "abortus is moord"-type is en je wist dat ook al voordat ze zwanger was, dan had je dus juist extra moeten uitkijken.
Als je abortus pleegt is niet opeens alsof er niks gebeurd is hoorquote:Op zondag 23 februari 2014 23:11 schreef clouds88 het volgende:
[..] ik zou het liefst morgen naar zo'n kliniek gaan en dan is alles als hoe het een week geleden was, klaar.
Niet mee eens. Het geeft enkel aan dat TS radeloos is. Begrijpelijk, want blijkbaar heeft hij een andere wens dan zijn vriendin.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:18 schreef Tropanzia het volgende:
Tjah, ik persoonlijk vind dat het al genoeg over jullie verstandshouding en relatie zegt dat je er een topic over opent op internet..
Lijkt me lastig, verder.
Ben ik ook bang voor, al wil ik wel gewoon met haar verder en zelfs uiteindelijk ook die kinderen dus.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je abortus pleegt is niet opeens alsof er niks gebeurd is hoorAls ze abortus pleegt dan gaat het nog wel heel lang duren voordat jullie relatie weer normaal is als jullie uberhaupt nog bij elkaar blijven.
Condooms binnen een relatie is natuurlijk iets wat niet alleen een dure aangelegenheid wordt maar ook een vermoeiend en plezierbedervend iets is. Als zij zich gewoon netjes aan de regels van de pil had gehouden was er niks aan de hand geweest maar het lijkt er op alsof ze moedwillig fraude aan het plegen is. Voor mannen hebben we nog geen pil (de meestbelovende resultaten zitten in de hoek van de Calcium Channel Blockers maar die zijn nog een aantal jaren verwijderd van publieke toegankelijkheid) maar ik kan je verzekeren dat als die er komt dat mannen over de hele wereld er voor in de rij zouden staan om precies dit soort situaties te voorkomen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:29 schreef gelestipjes het volgende:
gegaan met het slikken van de pil, maar je blijft natuurlijk wel gewoon ook verantwoordelijk, dan had je maar een condoom moeten gebruiken voor de zekerheid.
Laten we hopen dat het kind later niet achter komt dat de vader hem haat(te) en de dood wenstequote:Op zondag 23 februari 2014 23:22 schreef Tropanzia het volgende:
Ik zou het btw niet fijn vinden als mijn vader zo'n topic over mij plaatste op internet.
Moeder natuurquote:Op zondag 23 februari 2014 23:50 schreef clouds88 het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor, al wil ik wel gewoon met haar verder en zelfs uiteindelijk ook die kinderen dus.
Ik vraag me af of mensen die een abortus gepleegd hebben en dan later alsnog kinderen kregen er nu nog meezitten? of mensen die op latere leeftijd een abortus gepleegd hebben terwijl ze al kinderen hadden?
Ik snap het bij een miskraam bv maar op dit moment zie ik het als iets erger dan een morning after pil.
Zij zegt dat ik het niet snap en dat het voor haar nu al een heel leven is waar ze van houdt...
Natuurlijk zullen er mensen zijn die er jaren later nog steeds mee zitten, zeker als ze zelf helemaal niet achter de abortus stonden, het later alsnog kinderen krijgen neemt dat gevoel niet zomaar weg. Voor iemand met een "abortus is moord"-opvatting zal dat helemaal wel gelden, het druist dan immers in tegen alles waar die persoon in gelooft.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:50 schreef clouds88 het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor, al wil ik wel gewoon met haar verder en zelfs uiteindelijk ook die kinderen dus.
Ik vraag me af of mensen die een abortus gepleegd hebben en dan later alsnog kinderen kregen er nu nog meezitten? of mensen die op latere leeftijd een abortus gepleegd hebben terwijl ze al kinderen hadden?
Zij zegt dat ik het niet snap en dat het voor haar nu al een heel leven is waar ze van houdt...
een vriendin van me had er in de eerste jaren moeite mee, al stond ze er wel volledig achter op dat moment.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:50 schreef clouds88 het volgende:
[..]
Ik snap het bij een miskraam bv maar op dit moment zie ik het als iets erger dan een morning after pil.
Voor haar gevoel is het al een leven. Je vergeet in het geheel haar gevoelens en vooral de hormonen die nu al een rol spelen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:11 schreef clouds88 het volgende:
Probleem is dat ze om de 5 minuten in huilen uitbarst en zegt dat ze het met me eens is maar weghalen heel zwaar is want het is immers moord, ze dan heel haar leven achtervolgt wordt erdoor en doet of het nu al een heel leven is ipv een paar cellen.
Of je bekijkt het anders, dat ze probeert het langs jouw kant te zien. Dit is geen kleine beslissing, het is kiezen tussen 2 kwaden.quote:Ik erger me heel erg aan dat ze doet of ze 50/50 aan het overwegen is maar dat het puur lijkt of het door mijn houding komt en of ze zelf blij is ermee.
Zou je hier duidelijkheid over willen geven, wat betekend dat slordig met de pil? Gaat dat om in de afgelopen maanden hier en daar een keer een dagje vergeten of gaat het over meerdere dagen of erger vergeten?quote:ook al is zij diegene die volgens haar slordig met de pil geweest is.
Serieus? Ik vind echt dat je heel erg naar jezelf kijkt en geen enkel begrip voor haar hebt.quote:Ook zie ik het probleem er niet van in als je het nu weg haalt en dan over een poos als nog kinderen hebt, dan is je wens toch alsnog vervult?
Ik vind dat ook een goede compromis.
Jij bent zelf moeder neem ik aan?quote:Op maandag 24 februari 2014 00:01 schreef madam-april het volgende:
Lekker hypocriet.. jij hebt besloten dat je voor abortus wil gaan en je overweegt het kindje houden niet eens maar ZIJ moet wel BEIDE opties serieus overwegen..
Als ze 2 weken overtijd is dan is ze nu dus ongeveer 6 weken, dat betekend dat het hartje al klopt.. dus het is wel degelijk een leventje en niet maar een paar cellen..
'dan is haar wens toch alsnog vervult' wat een belachelijk kortzichtige opmerking.. Het gaat hier over een kindje dat zij in haar buik draagt, waar zij een band mee voelt/heeft en waar ze nu al van houdt.. Niet over haar wens om zwanger te worden/moeder te worden. Het kindje IS er nu al, ze IS zwanger en ze IS moeder van dit kindje.. natuurlijk zou ze hoogstwaarschijnlijk later weer zwanger kunnen worden als ze het nu laat weghalen maar DIT kindje, zou ze daar nooit mee terug krijgen.. ze zou onvoorwaardelijk van het nieuwe kindje houden maar het zou nooit de plaats in kunnen nemen van dit kindje.. We hebben het hier over een KIND niet over een auto oid.. Je toont totaal geen respect voor haar en probeert je niet eens in haar in te leven. Het is wel duidelijk dat zij blij is met dit onverwachte wondertje, dus als je ook maar een klein beetje fatsoen in je donder hebt steun je haar en laat je haar niet iets te doen waar ze de rest van haar leven spijt van zal hebben.
We hebben het niet over een kind, we hebben het over een zootje cellen wat op dit moment nog helemaal NIKS is.quote:Op maandag 24 februari 2014 00:01 schreef madam-april het volgende:
Lekker hypocriet.. jij hebt besloten dat je voor abortus wil gaan en je overweegt het kindje houden niet eens maar ZIJ moet wel BEIDE opties serieus overwegen..
Als ze 2 weken overtijd is dan is ze nu dus ongeveer 6 weken, dat betekend dat het hartje al klopt.. dus het is wel degelijk een leventje en niet maar een paar cellen..
'dan is haar wens toch alsnog vervult' wat een belachelijk kortzichtige opmerking.. Het gaat hier over een kindje dat zij in haar buik draagt, waar zij een band mee voelt/heeft en waar ze nu al van houdt.. Niet over haar wens om zwanger te worden/moeder te worden. Het kindje IS er nu al, ze IS zwanger en ze IS moeder van dit kindje.. natuurlijk zou ze hoogstwaarschijnlijk later weer zwanger kunnen worden als ze het nu laat weghalen maar DIT kindje, zou ze daar nooit mee terug krijgen.. ze zou onvoorwaardelijk van het nieuwe kindje houden maar het zou nooit de plaats in kunnen nemen van dit kindje.. We hebben het hier over een KIND niet over een auto oid.. Je toont totaal geen respect voor haar en probeert je niet eens in haar in te leven. Het is wel duidelijk dat zij blij is met dit onverwachte wondertje, dus als je ook maar een klein beetje fatsoen in je donder hebt steun je haar en laat je haar niet iets te doen waar ze de rest van haar leven spijt van zal hebben.
Dit is ver van de waarheid. Nee, het is nog geen volledig kind, maar het is ook geen hoopje cellen, het is een kind in wording.quote:Op maandag 24 februari 2014 00:22 schreef TerryStone het volgende:
[..]
We hebben het niet over een kind, we hebben het over een zootje cellen wat op dit moment nog helemaal NIKS is.
Jij toont 0,0 respect voor zijn zorgen, zijn wensen en de positie waarin hij nu verkeert.
Hij is geen slaaf van haar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |