RAL nummer bedoel je.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:26 schreef Diemux het volgende:
Als je de kleurcode weet is dat geen enkel probleem. Een kleur is namelijk niet beschermd of zo...
Nee, je vraagt of ze hem willen mengen naar een RAL nummer, probleem opgelost.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef gekkie000000 het volgende:
Kleurcode weet ik, die staat op de emmer van Histor. Maar zou dat dan geen voorwaarde zijn van histor dat het alleen met hun verf mag?
Bij de praxis in ieder geval geen probleem (alhier)quote:Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef gekkie000000 het volgende:
Kleurcode weet ik, die staat op de emmer van Histor. Maar zou dat dan geen voorwaarde zijn van histor dat het alleen met hun verf mag?
Nee, dehistor kleur is kangoeroe.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:43 schreef gekkie000000 het volgende:
Oké ga ik het morgen proberen bij de Gamma. anders kan ik me altijd nog voordoen als onwetende vrouw.
Histor code 5502r is dan ook het ral nummer? Niet dat ik alsnog voor schut sta.
Oe, ik zou absoluut niet twee verschillende soorten verf mengen eigenlijk!quote:Op zondag 23 februari 2014 22:59 schreef JerryLee het volgende:
Ik zou het wel bij elkaar gooien en goed roeren, al was het enkel maar voor de viscositeit
Dit. Alle verf die je nodig hebt uit 1 batch halen. Doe je het uit verschillende batches dan bestaat de kans op lichtere of donkere vlekkenquote:Op maandag 24 februari 2014 11:42 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Oe, ik zou absoluut niet twee verschillende soorten verf mengen eigenlijk!
Al is de kans zeer groot dat, ondanks dat ze hun huismerk in dezelfde kleur mengen, dat je toch kleurverschil krijgt (ik zag al kleurverschil met twee verschillende soorten Flexa verf in dezelfde kleur).
Dat zeker, inderdaad!quote:Op maandag 24 februari 2014 11:45 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dit. Alle verf die je nodig hebt uit 1 batch halen. Doe je het uit verschillende batches dan bestaat de kans op lichtere of donkere vlekken
Maar je kunt natuurlijk wél kijken of er overeenkomende kleurstalen zijn. En als het een RAL kleur betreft dan moet hiet niet zo moeilijk zijn, lijkt me.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Queller het volgende:
Als ze volgens de regels werken, dan zul je het niet krijgen.
Dus dan ga je eerst de helft van je muur verven met de ene emmer en dan met de andere /quote:Op maandag 24 februari 2014 11:42 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Oe, ik zou absoluut niet twee verschillende soorten verf mengen eigenlijk!
Al is de kans zeer groot dat, ondanks dat ze hun huismerk in dezelfde kleur mengen, dat je toch kleurverschil krijgt (ik zag al kleurverschil met twee verschillende soorten Flexa verf in dezelfde kleur).
quote:Op maandag 24 februari 2014 11:51 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Maar je kunt natuurlijk wél kijken of er overeenkomende kleurstalen zijn. En als het een RAL kleur betreft dan moet hiet niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
Ral heeft geen kangoeroequote:Op maandag 24 februari 2014 11:51 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Maar je kunt natuurlijk wél kijken of er overeenkomende kleurstalen zijn. En als het een RAL kleur betreft dan moet hiet niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
quote:
Dan wordt het inderdaad óf scannen van de bestaande (opgedroogde! verf op een vergelijkbare ondergrond) verf, óf het vergelijken van kleurstalen.quote:
Nee, TS schrijft dat ze een klein muurtje wil texen, daarvoor niet genoeg verf heeft, en dus nieuwe gaat halen. Ik zou het ene muurtje met nieuwe verf doen, en het restje links laten liggen.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:38 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dus dan ga je eerst de helft van je muur verven met de ene emmer en dan met de andere /
Vlekken komt door niet goed mengen
roergarde gebruiken is te prefereren
Waarom? Ze heeft een kleurcode... Bij de Karwei kan ik iig eigen merk latex in een flexa of histor kleur krijgen; zou niet weten waarom een andere bouwmarkt dat niet zou kunnen...quote:Op maandag 24 februari 2014 13:06 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
[..]
Dan wordt het inderdaad óf scannen van de bestaande (opgedroogde! verf op een vergelijkbare ondergrond) verf, óf het vergelijken van kleurstalen.
je weet hoe je klontjes oplost hequote:Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Nee, TS schrijft dat ze een klein muurtje wil texen, daarvoor niet genoeg verf heeft, en dus nieuwe gaat halen. Ik zou het ene muurtje met nieuwe verf doen, en het restje links laten liggen.
Ik zou iig niet het risico op klonten/ontmengen/slechte hechting/verkleuring willen nemen door twee verschillende merken te mengen...
Ik doe eigenlijk al dat soort werkjes met tegellijm.. klinkt misschien gek, maar het plakt goed en droogt niet in..quote:Op maandag 24 februari 2014 22:20 schreef gekkie000000 het volgende:
Bedankt nog voor alle reacties! Muurtje is getext! Ik heb in de winkel gekozen voor een kleur grijs, en deze in gamma eigen merk laten mengen. Was met kortingsbon 7 euro nogwat kwijt. De kleur kangaroe hebben we beneden in de woonkamer, en dit muurtje is boven. Maar, nu blijkt dat de kleur wat ik gekozen heb bijna identiek is aan kangaroe van Histor.
Ben nu fanatiek geworden en ga in het weekend de badkamer doen. Iemand nog tips om muren die gewerkt hebben (nieuwbouw 5 jaar geleden) bij te werken? Zitten echt complete losse stukken in de muur bij de overgang naar het plafond. Die wil ik uitsteken en dan bijmaken, maar met Roodband of Fix and Finish of is er nog iets anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |