abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137072557
Ik wil morgen een klein muurtje verven boven in een bepaalde kleur, maar ik heb niet meer genoeg latex in de emmer zitten voor de hele muur. Het gaat om een kleur van Histor. Nu keek ik op site van gamma en schrok ik eigenlijk van de prijs, 36,95 voor 2,5 liter muurverf.
Gamma en Praxis hebben ook eigen merk muurverf en die is een stuk voordeliger, kan ik die ook laten mengen in een kleur van Histor?
Ben bang van niet, maar misschien weet iemand hier het.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_137072874
Als ze volgens de regels werken, dan zul je het niet krijgen.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:26:10 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_137073070
Als je de kleurcode weet is dat geen enkel probleem. Een kleur is namelijk niet beschermd of zo...
pi_137073383
Kleurcode weet ik, die staat op de emmer van Histor. Maar zou dat dan geen voorwaarde zijn van histor dat het alleen met hun verf mag?
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
  zondag 23 februari 2014 @ 22:31:54 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137073404
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:26 schreef Diemux het volgende:
Als je de kleurcode weet is dat geen enkel probleem. Een kleur is namelijk niet beschermd of zo...
RAL nummer bedoel je.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:32:46 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137073469
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef gekkie000000 het volgende:
Kleurcode weet ik, die staat op de emmer van Histor. Maar zou dat dan geen voorwaarde zijn van histor dat het alleen met hun verf mag?
Nee, je vraagt of ze hem willen mengen naar een RAL nummer, probleem opgelost.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Redactie Frontpage zondag 23 februari 2014 @ 22:36:51 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_137073685
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef gekkie000000 het volgende:
Bij de praxis in ieder geval geen probleem (alhier)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_137073757
Het hoeft natuurlijk geen RAL te zijn

Zou ook een gedroogd staaltje meenemen ,leggen ze het onder de spectrummeter ,meten ze de kleurwaarde .
Gaat perfect
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_137074014
Oké ga ik het morgen proberen bij de Gamma. anders kan ik me altijd nog voordoen als onwetende vrouw.
Histor code 5502r is dan ook het ral nummer? Niet dat ik alsnog voor schut sta.
pi_137074601
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:43 schreef gekkie000000 het volgende:
Oké ga ik het morgen proberen bij de Gamma. anders kan ik me altijd nog voordoen als onwetende vrouw.
Histor code 5502r is dan ook het ral nummer? Niet dat ik alsnog voor schut sta.
Nee, dehistor kleur is kangoeroe.
Ral 5000 serie is altijd blauw

Droog staaltje meenemen ga je niet nat
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_137074840
Ik zou het wel bij elkaar gooien en goed roeren, al was het enkel maar voor de viscositeit
pi_137075353
Oké bedankt!
  maandag 24 februari 2014 @ 11:42:48 #13
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_137084670
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:59 schreef JerryLee het volgende:
Ik zou het wel bij elkaar gooien en goed roeren, al was het enkel maar voor de viscositeit
Oe, ik zou absoluut niet twee verschillende soorten verf mengen eigenlijk!

Al is de kans zeer groot dat, ondanks dat ze hun huismerk in dezelfde kleur mengen, dat je toch kleurverschil krijgt (ik zag al kleurverschil met twee verschillende soorten Flexa verf in dezelfde kleur).
pi_137084763
quote:
11s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:42 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Al is de kans zeer groot dat, ondanks dat ze hun huismerk in dezelfde kleur mengen, dat je toch kleurverschil krijgt (ik zag al kleurverschil met twee verschillende soorten Flexa verf in dezelfde kleur).
Dit. Alle verf die je nodig hebt uit 1 batch halen. Doe je het uit verschillende batches dan bestaat de kans op lichtere of donkere vlekken
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 24 februari 2014 @ 11:47:51 #15
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_137084825
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:45 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Dit. Alle verf die je nodig hebt uit 1 batch halen. Doe je het uit verschillende batches dan bestaat de kans op lichtere of donkere vlekken
Dat zeker, inderdaad!
  maandag 24 februari 2014 @ 11:51:03 #16
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_137084921
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Queller het volgende:
Als ze volgens de regels werken, dan zul je het niet krijgen.
Maar je kunt natuurlijk wél kijken of er overeenkomende kleurstalen zijn. En als het een RAL kleur betreft dan moet hiet niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_137086769
quote:
11s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:42 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Dus dan ga je eerst de helft van je muur verven met de ene emmer en dan met de andere /

Vlekken komt door niet goed mengen

roergarde gebruiken is te prefereren
pi_137086800
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:51 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Maar je kunt natuurlijk wél kijken of er overeenkomende kleurstalen zijn. En als het een RAL kleur betreft dan moet hiet niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:51 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ral heeft geen kangoeroe
  maandag 24 februari 2014 @ 13:06:37 #19
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_137087717
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[..]

Ral heeft geen kangoeroe
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[..]

Ral heeft geen kangoeroe
Dan wordt het inderdaad óf scannen van de bestaande (opgedroogde! verf op een vergelijkbare ondergrond) verf, óf het vergelijken van kleurstalen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 24 februari 2014 @ 13:09:40 #20
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_137087815
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:38 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dus dan ga je eerst de helft van je muur verven met de ene emmer en dan met de andere /

Vlekken komt door niet goed mengen

roergarde gebruiken is te prefereren
Nee, TS schrijft dat ze een klein muurtje wil texen, daarvoor niet genoeg verf heeft, en dus nieuwe gaat halen. Ik zou het ene muurtje met nieuwe verf doen, en het restje links laten liggen.

Ik zou iig niet het risico op klonten/ontmengen/slechte hechting/verkleuring willen nemen door twee verschillende merken te mengen...
  maandag 24 februari 2014 @ 13:11:40 #21
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_137087876
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:06 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

[..]

Dan wordt het inderdaad óf scannen van de bestaande (opgedroogde! verf op een vergelijkbare ondergrond) verf, óf het vergelijken van kleurstalen.
Waarom? Ze heeft een kleurcode... Bij de Karwei kan ik iig eigen merk latex in een flexa of histor kleur krijgen; zou niet weten waarom een andere bouwmarkt dat niet zou kunnen...
pi_137088043
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Nee, TS schrijft dat ze een klein muurtje wil texen, daarvoor niet genoeg verf heeft, en dus nieuwe gaat halen. Ik zou het ene muurtje met nieuwe verf doen, en het restje links laten liggen.

Ik zou iig niet het risico op klonten/ontmengen/slechte hechting/verkleuring willen nemen door twee verschillende merken te mengen...
je weet hoe je klontjes oplost he

pi_137094804
Bij de Gamma hier wordt er zelfs reclame mee gemaakt :')
Een hele kleurstalen muur van zowel Histor als Flexa met de uitdrukkelijke benoeming erbij dat je al die kleuren kan krijgen in het huismerk.
Waar overigens weinig mis mee was hier, heb een Histor kleur laten mengen in Gamma huismerk en op renovlies aangebracht. In 1x dekkend (was wel een donkere kleur), goed te verwerken, niets mis mee.
De RAL9010 Flexa die ik op de andere muur deed was heel wat vervelender om mee te werken...
pi_137109693
Bedankt nog voor alle reacties! Muurtje is getext! Ik heb in de winkel gekozen voor een kleur grijs, en deze in gamma eigen merk laten mengen. Was met kortingsbon 7 euro nogwat kwijt. De kleur kangaroe hebben we beneden in de woonkamer, en dit muurtje is boven. Maar, nu blijkt dat de kleur wat ik gekozen heb bijna identiek is aan kangaroe van Histor.
Ben nu fanatiek geworden en ga in het weekend de badkamer doen. Iemand nog tips om muren die gewerkt hebben (nieuwbouw 5 jaar geleden) bij te werken? Zitten echt complete losse stukken in de muur bij de overgang naar het plafond. Die wil ik uitsteken en dan bijmaken, maar met Roodband of Fix and Finish of is er nog iets anders?
  maandag 24 februari 2014 @ 22:30:44 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137110231
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:20 schreef gekkie000000 het volgende:
Bedankt nog voor alle reacties! Muurtje is getext! Ik heb in de winkel gekozen voor een kleur grijs, en deze in gamma eigen merk laten mengen. Was met kortingsbon 7 euro nogwat kwijt. De kleur kangaroe hebben we beneden in de woonkamer, en dit muurtje is boven. Maar, nu blijkt dat de kleur wat ik gekozen heb bijna identiek is aan kangaroe van Histor.
Ben nu fanatiek geworden en ga in het weekend de badkamer doen. Iemand nog tips om muren die gewerkt hebben (nieuwbouw 5 jaar geleden) bij te werken? Zitten echt complete losse stukken in de muur bij de overgang naar het plafond. Die wil ik uitsteken en dan bijmaken, maar met Roodband of Fix and Finish of is er nog iets anders?
Ik doe eigenlijk al dat soort werkjes met tegellijm.. klinkt misschien gek, maar het plakt goed en droogt niet in..
(word ook veel gebruikt voor het aansmeren van gipsplaten)

[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 25-02-2014 00:28:33 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')