Mijn buurjongen is een type die (zegt dat hij) hetero is, maar vrijwel iedereen die hem kent verdenkt hem ervan homoseksueel te zijn. Hij houdt van koken, kan geen een voetballer van het Nederlands elftal opnoemen, heeft ook de trekjes/beweginkjes die homo's hebben, gaat vaak met zijn moeder shoppen en lunchen, houdt überhaupt niet van wat veel mannen interessant vinden en is een type dat eerder met een stelletje vriendinnen gaat ''klessebessen'', en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Nu maakt mij dat persoonlijk geen reet uit. Ben al jaren bevriend met hem, en of hij homo, hetero of paars is, dat maakt me verder niet zo veel uit..
Wat me wel opvalt, is dat hij in zijn leven al meer vriendinnetjes heeft gehad dan vrijwel alle hetero mannen die ik ken, incl. mijzelf. Tot voor een paar jaar terug dacht ik altijd dat dit gewoon tijdelijke vriendinnetjes waren, en dat bleek ook altijd het geval te zijn. De meisjes waarmee hij in het verleden is geweest, zijn nu ook allemaal bij een meer mannelijk type. Dat vind ik op zich al vreemd, het lijkt me namelijk apart dat eenzelfde meisje die op hem kan vallen, later op iemand als mij zou kunnen vallen ; we zijn immers totaal andere types..
Maar momenteel heeft hij al 2 jaar een vriendin. Echt een knap meisje, waar de meeste jongens die ik ken wel behoorlijk tevreden mee zouden zijn. Toch blijf ik het eerlijk gezegd een beetje vreemd vinden. Niet omdat ik hem een relatie misgun, maar er komen vaak mensen naar mij toe, niet eens met de vraag of hij homo is, maar die gaan er al als vanzelfsprekend van uit, omdat de signalen kennelijk zo sterk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n meisje deze signalen dan bijvoorbeeld niet opvangt.
Ik vraag me al een tijdje af hoe het verklaard kan worden dat een meisje verliefd kan worden op een jongen die eigenlijk in zijn gedrag alles behalve mannelijk is? Is het omdat ze zich veilig voelt, omdat ze goed met hem kan praten? Als ik die twee samen zie, dan komt het meer over als een soort vriendschap, omdat ze altijd samen een beetje lopen te giechelen, en ik kan me daardoor eigenlijk niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld ook seks hebben...
Waar komt precies de aantrekkingskracht voor dit soort meisjes bij dit soort jongens vandaan? Ik kan me bijvoorbeeld van mezelf eigenlijk absoluut niet voorstellen dat ik bijvoorbeeld zou kunnen vallen op een meisje die zich als een kerel gedraagt..