Balen van het weer gisteren hè?quote:Op zondag 6 april 2014 02:02 schreef FrankElst het volgende:
[..]
Neehee, je kunt juist méér lenen en de werkgelegenheid neemt weer toe.
Toch?
quote:Op zondag 6 april 2014 00:39 schreef Pap89 het volgende:
Zelf ook een huis gekocht dat net 1.5 week te koop stond.
Voordeel: huis = af/goede materialen en goed onderhouden.
Nadeel: Staat net te koop, dus geen wonderen met bieden (hoewel minder betaald dan verwacht)
Vraagprijs was ook al meer dan netjes, voor wat het was, in deze buurt.
Merk het hier iig ook, huizen die gewoon op een goede locatie voor een goede prijs liggen + goede staat, die staan geen "maanden/jaren" te koop.
Hoezo "vaak"? Twee keer per jaar toch? Laatste zaterdag van maart of eerste zaterdag april en laatste zaterdag september of eerste zaterdag oktober.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:26 schreef antfukker het volgende:
Wel grappig dat er zo vaak een "NVM openhuizen dag" wordt georganiseerd. Nieuw verdienmodel klaarblijkelijk. Niks doen en toch miljoenen verdienen
Twee keer per jaar, en nog twee keer per jaar in sommige steden met de lokale makelaarsvereniging. Voor kopers ook ideaal - makkelijk om samen even te kijken.quote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo "vaak"? Twee keer per jaar toch? Laatste zaterdag van maart of eerste zaterdag april en laatste zaterdag september of eerste zaterdag oktober.
En volgens mij is dat al een paar jaar zo.
Hier in de wijk zit het iig in de lift, 2 vrijstaande villa's vrijwel tegelijk en nagenoeg dezelfde prijs verkocht (de een al 3 jaar te koop en 3 ton gezakt, de ander ruim anderhalf jaar t koop en een halve ton gezakt), een tweekapper binnen 3 maanden en een binnen een maand, waarbij we die laatste behoorlijk aan de prijs vonden (> 4 ton terwijl de meeste huizen van dat type nu rond de 3,5 ton doen), overigens staat er tussen de twee verkochte tweekappers ook een al bijna een jaar te koop, en die is al onder de 3,5 ton gaan zitten, maar ik vermoed dat dat vooral hangt op badkamer en keuken en aluminium kozijnen..... een van die drie zal voor de meeste mensen niet zo'n probleem zijn, maar als dat allemaal aangepakt moet worden zit je aan een behoorlijk kostenplaatje, en er is een grens aan mee te financieren verbouwingskosten, dus als je het niet hebt liggen wordt het lastig.
Dat is nooit anders geweest, nieuw en bestaand.quote:Op zondag 6 april 2014 11:21 schreef OngeschiktX het volgende:
Met een realistische prijs, loopt het nog steeds gewoon goed.
De realistische prijs ligt alleen lager dan voorheen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is nooit anders geweest, nieuw en bestaand.
Het is maar hoe je het bekijkt. De prijzen liggen hoger dan 10 jaar terug. En in sommige plaatsen ook hoger dan een half jaar terug.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
De realistische prijs ligt alleen lager dan voorheen.
http://www.nu.nl/economie(...)eken-hardnekkig.htmlquote:'Probleem Nederlandse hypotheken hardnekkig'
De problemen op de Nederlandse huizenmarkt blijven een hardnekkig probleem. "Het balansherstel bij huishoudens gaat nog lang duren."
Echter lager dan ten tijde van de piek.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. De prijzen liggen hoger dan 10 jaar terug. En in sommige plaatsen ook hoger dan een half jaar terug.
Okay, je bedoelde dus "de realistische prijs is lager dan sommige momenten in verleden en hoger dan sommige andere momenten in het verleden"quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Echter lager dan ten tijde van de piek.
Yep. Is ook hoger dan in bv. 1896.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:03 schreef macondo het volgende:
[..]
Okay, je bedoelde dus "de realistische prijs is lager dan sommige momenten in verleden en hoger dan sommige andere momenten in het verleden"
Top!
Er is dan ook een reden dat ze die piek, een piek noemen.quote:
Dat weet je achteraf pas zeker.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er is dan ook een reden dat ze die piek, een piek noemen.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Er is dan ook een reden dat ze die piek, een piek noemen.
Daarom komt er ook geen dal in de huizenprijzen!!quote:
De prijzen lijken te stabiliseren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. De prijzen liggen hoger dan 10 jaar terug. En in sommige plaatsen ook hoger dan een half jaar terug.
Als ze de huren een decennia bevriezen wel ja. Als ze dat niet doen is het koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:34 schreef sig000 het volgende:
De prijzen lijken te stabiliseren.
Dat kan jaren duren.
Onderbouwing ajbquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:44 schreef macondo het volgende:
[..]
En in sommige plaatsen ook hoger dan een half jaar terug.
Betere vraagprijzen.quote:Op zondag 6 april 2014 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-veel-bezoekers.html
Overigens... Ik merk persoonlijk dat kennissen die een huis te koop hebben staan plotseling allemaal hun huis op korte termijn verkocht hebben. Evenals een woning 100m verderop bij mij, waarvan ik niet eens wist dat die te koop stond (zag toevallig dat het er wel 'leeg' uitzag. Even zoeken op funda en bleek al 'verkocht onder voorbehoud' te zijn).
Persoonlijk vond ik de vraagprijs wat aan de hoge kant, aangezien die 7,6% hoger lag dan wat ik voor mijn huis in 2005 betaald heb, terwijl ik 47% meer grond erbij heb.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Betere vraagprijzen.
Dat ging 3 jaar terug ook al als je niet overvroeg als verkoper.
Veel dalen is over denk ik, kwestie van op goede moment iets leuks vinden naar je zin en wanneer de bank ook nog wil meewerken ben je goedkoper af dan huren.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat 2015 het jaar is om een huis te kopen.
Goeie deals overal ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |