abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137066536
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik gok dat meer mensen het dan ook in de natuur of ergens anders gaan dumpen omdat ze geen zin hebben om naar de stort te rijden.
Het minderwaardigheidsargument weer, mensen zijn te stompzinnig en te minderwaardig om te gaan met een gegeven verantwoordelijkheid.

Daarom moet 100% van de bevolking een maatregel opgedrongen worden oplossing hierin is dat 1 bedrijf een lokaal monopoly krijgt :). s
  zondag 23 februari 2014 @ 20:46:51 #102
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_137066647
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:45 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het minderwaardigheidsargument weer, mensen zijn te stompzinnig en te minderwaardig om te gaan met een gegeven verantwoordelijkheid.

Daarom moet 100% van de bevolking een maatregel opgedrongen worden oplossing hierin is dat 1 bedrijf een lokaal monopoly krijgt :). s
Een groot deel van de bevolking kan er prima mee omgaan, maar gaan ze het ook doen? Voor mij is de dichtstbijzijnde vuilstort een kilometer of 10 weg. Ik heb toevallig een auto om heen en weer te rijden, maar als ik die niet heb?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_137066782
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik gok dat meer mensen het dan ook in de natuur of ergens anders gaan dumpen omdat ze geen zin hebben om naar de stort te rijden.
Waarom zouden ze dat doen denk je? In veel gebieden betaal je nu ook 20ct per kilo voor alles wat je in de kliko gooit dus het loont nu al om het in de berm te knikkeren. Dus wat is het verschil precies?

Of ben je ook tegen elke vorm van de vervuiler laten betalen? het mag je verbazen, maar ik vind daar wat voor te zeggen. De mengvorm die we nu hebben staat me nogal tegen
pi_137066834
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een groot deel van de bevolking kan er prima mee omgaan, maar gaan ze het ook doen? Voor mij is de dichtstbijzijnde vuilstort een kilometer of 10 weg. Ik heb toevallig een auto om heen en weer te rijden, maar als ik die niet heb?
Je kan toch gewoon je huidige dienst blijven aanhouden? Nu betaal je alleen je lokale bedrijf een vast maandbedrag i.p.v. de overheid. Ik denk dat een enorm deel van de mensen dit zal blijven doen.

Het gaat erom dat er mogelijkheden ontstaan voor mensen die de dienstverlening niet nodig hebben. En bovenal dat er substituut-diensten ontstaan zodra de prijs omgaan gaat. Iets waar nu 0%^mogelijkheid voor is.

Het is nu te vergelijken met een wet als de volgende.

Iedereen zou bereikbaar moeten zijn, daarom bepaald de gemeente bij welke provider je een abbo moet afnemen en hoeveel belminuten je nodig hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kandijfijn op 23-02-2014 20:54:26 ]
pi_137069067
De prijs zal eerder stijgen dan dalen met meerdere bedrijven die minder afval op halen. Dat zie je nu al gebeuren door gft afval gewoon bij de rest te lazeren, er moeten bepaalde hoeveelheden behaald worden om de prijs te drukken.

Ook het rondrijden van 4 of 5 extra vervuilende wagens lijkt mij niet wenselijk.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:22:28 #106
152789 karr-1
pi_137069147
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:21 schreef Tha_Duck het volgende:
De prijs zal eerder stijgen dan dalen met meerdere bedrijven die minder afval op halen. Dat zie je nu al gebeuren door gft afval gewoon bij de rest te lazeren, er moeten bepaalde hoeveelheden behaald worden om de prijs te drukken.

Ook het rondrijden van 4 of 5 extra vervuilende wagens lijkt mij niet wenselijk.
Precies dat lijkt mij dus ook
pi_137069413
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:21 schreef Tha_Duck het volgende:

-Dus een monopoly op het fabriceren van schoenen zal zeer waarschijnlijk de prijs van schoenen doen dalen?
-Een monopoly op mobiel internet zal de prijs van mobiel internet doen dalen?
-Een monopoly op voedselproductie zal de voedselprijzen laten dalen?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:28:08 #108
152789 karr-1
pi_137069525
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

-Dus een monopoly op het fabriceren van schoenen zal zeer waarschijnlijk de prijs van schoenen doen dalen?
Want al die dingen verschillen vreselijk veel prijs van elkaar nu er meerdere aanbieders zijn?
pi_137069931
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Want al die dingen verschillen vreselijk veel prijs van elkaar nu er meerdere aanbieders zijn?
Dat is niet de vraag, denk je oprecht dat de prijs van producten/diensten die bovenstaande bedrijven leveren zullen dalen bij schaalvergroting d.m.v. een opgelegd monopoly?

Een simpel ja/nee antwoord volstaat maar eventuele toelichting wordt gewaardeerd. s
pi_137070310
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Nee.

Compleet andere branche en niet vergelijkbaar met deze. Aangezien er op de afvalverwerking allang concurrentie is waar de gemeente gebruik van maakt. Je kan dus niet spreken over een monopoly.

En dan heb ik het niet eens over het sociale aspect van onze maatschappij waar we rekening mee dienen te houden. Afval moet opgehaald worden en netjes afgevoerd, anders beland het op straat en gaan we terug naar de middeleeuwen. Als je deze markt verder open zou gooien dan gaan mensen stoppen met betalen en wordt het afval op straat gegooid. Simpelweg omdat ze het niet kunnen of willen betalen.

Als je het er zo mee oneens bent, waarom sluit je je niet aan bij een lokale politieke partij en tracht je via die weg te zorgen voor een lagere prijs door betere contracten af te sluiten?

Overigens is het wettelijk zo geregeld dat de gemeente geen winst mag maken op de afvalverwerking, de vraag is dus of het allemaal wel goedkoper kan. Hoe minder je burgers hoeven te betalen aan afvalstoffenheffing, hoe meer ze kunnen betalen aan andere lokale lasten...
pi_137070365
Het internetabonnement van karr-1 is vast ook 18% duurder geworden sinds 2012, zoals de afvalstoffenheffing hier. Zonder enige verbetering in de kwaliteit (bijvoorbeeld snelheidsverhogingen).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137070540
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee.

Compleet andere branche en niet vergelijkbaar met deze. Aangezien er op de afvalverwerking allang concurrentie is waar de gemeente gebruik van maakt. Je kan dus niet spreken over een monopoly.
Het IS een monopolie. :')
pi_137070605
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Het internetabonnement van karr-1 is vast ook 18% duurder geworden sinds 2012, zoals de afvalstoffenheffing hier. Zonder enige verbetering in de kwaliteit (bijvoorbeeld snelheidsverhogingen).
Ziggo wordt per jaar zo'n 2 euro duurder, zal misschien geen 18% zijn maar wel een duidelijke stijging.

Moet ik je uitleggen wat inflatie is of begrijp je dat principe?
pi_137070652
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het IS een monopolie. :')
Ja? De gemeente moet perse zaken doen met bedrijf A voor het verwerken van het afval? Of kan de gemeente voor bedrijf B kiezen? Ik zal je helpen, de gemeente kan elk bedrijf contracteren wat ze willen.
pi_137070766
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja? De gemeente moet perse zaken doen met bedrijf A voor het verwerken van het afval? Of kan de gemeente voor bedrijf B kiezen? Ik zal je helpen, de gemeente kan elk bedrijf contracteren wat ze willen.
:')

Je weet blijkbaar niet wat een monopolie is.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ziggo wordt per jaar zo'n 2 euro duurder, zal misschien geen 18% zijn maar wel een duidelijke stijging.

Moet ik je uitleggen wat inflatie is of begrijp je dat principe?
Inflatie is een vergroting van de geldvoorraad, met een stijgend prijspeil als gevolg. Dat weet je vast wel.

Zoals al eerder gezegd, het staat jou vrij om je afval te laten ophalen door de gemeente, maar dring dat niet aan andere mensen op. Dan ben je gewoon aan het stelen.
pi_137071124
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je weet blijkbaar niet wat een monopolie is.

Jawel hoor, en dat is er dus niet op dit gebied. Het enige wat op een monopoly lijkt is het feit dat de gemeente het voor regelt, echter mogen die er zoals gezegd geen geld op verdienen en zijn dus verder geen partij behalve voor het regelen en innen.

quote:
Inflatie is een vergroting van de geldvoorraad, met een stijgend prijspeil als gevolg. Dat weet je vast wel.
Hey wat gek, en dat is nu precies wat je zei. Dat de prijzen stijgen. Dat riekt wel naar inflatie niet?

quote:
Zoals al eerder gezegd, het staat jou vrij om je afval te laten ophalen door de gemeente, maar dring dat niet aan andere mensen op. Dan ben je gewoon aan het stelen.
Ja, om vervolgens in hele wijken het afval op straat terug te vinden. Ik noem het een stuk beschaving die we opgebouwd hebben, dat we bijvoorbeeld voor elkaar zorgen met onderwijs en gezondheidszorg en het ophalen van ons afval en zorgen dat als je de wc doorspoelt dat dit niet op straat of direct in een slootje beland.

Wat let je overigens om er iets aan te doen via de politiek of het opzetten van een afvalverwerker die goedkoper is dan alle andere waardoor gemeentes zaken met je kunnen doen?
pi_137071261
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Jawel hoor, en dat is er dus niet op dit gebied. Het enige wat op een monopoly lijkt is het feit dat de gemeente het voor regelt, echter mogen die er zoals gezegd geen geld op verdienen en zijn dus verder geen partij behalve voor het regelen en innen.

Blijkbaar niet. Jij hebt geen enkele keus met wie je zaken doet, er is maar een partij die met geweld naar positie afdwingt. De definitie van een monopolie.

quote:
Hey wat gek, en dat is nu precies wat je zei. Dat de prijzen stijgen. Dat riekt wel naar inflatie niet?
Dat is een gevolg van inflatie.

quote:
[..]

Ja, om vervolgens in hele wijken het afval op straat terug te vinden. Ik noem het een stuk beschaving die we opgebouwd hebben, dat we bijvoorbeeld voor elkaar zorgen met onderwijs en gezondheidszorg en het ophalen van ons afval en zorgen dat als je de wc doorspoelt dat dit niet op straat of direct in een slootje beland.
Jij noemt het beschaving om mensen te bestelen? _O-

quote:
Wat let je overigens om er iets aan te doen via de politiek of het opzetten van een afvalverwerker die goedkoper is dan alle andere waardoor gemeentes zaken met je kunnen doen?
Je moet gewoon met je gore poten van mijn 372,50 euro afblijven en dan maakt het mij niet uit wat voor onzin je uitkraamt.
pi_137071402
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Jij hebt geen enkele keus met wie je zaken doet, er is maar een partij die met geweld naar positie afdwingt. De definitie van een monopolie.

[..]

Dat is een gevolg van inflatie.

[..]

Jij noemt het beschaving om mensen te bestelen? _O-

[..]

Je moet gewoon met je gore poten van mijn 372,50 euro afblijven en dan maakt het mij niet uit wat voor onzin je uitkraamt.

Ikke ikke ikke. En dan nog een aansteller ook die het niet kan winnen op argumenten en dus maar gaat schelden :')
pi_137071449
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke. En dan nog een aansteller ook die het niet kan winnen op argumenten en dus maar gaat schelden :')
Andere mensen bestelen en dan dit soort taal bezigen. :')

Moet ik beargumenteren waarom jij met je gore poten van andermans geld af moet blijven? Nee.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:23:14 #120
152789 karr-1
pi_137072893
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Duurder ja, verbetering in kwaliteit ja, snelheid ja. Inflatie enzo he
pi_137076628
Tsja hier in Rotterdam betaal je voor 2014 standaard 372,50 euro ....

Dus tsja :X
I want some NASTY !!!
pi_137077848
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee.

En dan heb ik het niet eens over het sociale aspect van onze maatschappij waar we rekening mee dienen te houden. Afval moet opgehaald worden en netjes afgevoerd, anders beland het op straat en gaan we terug naar de middeleeuwen.
Wederom, het minderwaardigheidsargument, ik bent te stompzinnig en te minderwaardig deze verantwoording aan te kunnen.
quote:
Als je deze markt verder open zou gooien dan gaan mensen stoppen met betalen en wordt het afval op straat gegooid. Simpelweg omdat ze het niet kunnen of willen betalen.
Minderwaardigheidsargument here we go again. Tevens een aanname
quote:
Als je het er zo mee oneens bent, waarom sluit je je niet aan bij een lokale politieke partij en tracht je via die weg te zorgen voor een lagere prijs door betere contracten af te sluiten?
Omdat ik mij niet een soort superieure geest voel die moet en zal beslissen voor andere mensen. Ik denk dat ieder individu zijn eigen overwegingen maakt.
quote:
Overigens is het wettelijk zo geregeld dat de gemeente geen winst mag maken op de afvalverwerking, de vraag is dus of het allemaal wel goedkoper kan. Hoe minder je burgers hoeven te betalen aan afvalstoffenheffing, hoe meer ze kunnen betalen aan andere lokale lasten...
Geen winst maken betekent niet persé dat het niet goedkoper kan. De partijen waaraan een lokaal-monopoly wordt gegund van 3 tot maximaal 5 jaar hebben namelijk wel een winstoogmerk.
  maandag 24 februari 2014 @ 07:31:39 #123
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_137080132
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Wederom, het minderwaardigheidsargument, ik bent te stompzinnig en te minderwaardig deze verantwoording aan te kunnen.
Euh wat? Oke.. Ironisch genoeg haal je nu de twee begrippen door elkaar die hier wel te maken mee hebben.

Het is je eigen fantasie dat burgers 'te stompzinnig en te minderwaardig' zijn om deze verantwoordelijkheid aan te kunnen. De meeste burgers beschikken simpelweg niet over de juiste middelen om op verantwoorde wijze afval te verwerken. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een entiteit die daar wel over beschikt en hebben wij de verantwoordelijkheid (met het oog op het beheer van het milieu) gegeven aan de gemeente.

Als het gaat om de verantwoording dan moet de gemeente zich weer verantwoorden tegenover de burger. Wat in dit geval voordelig is omdat de burger dan de overheid kan controleren. Als de burger zich zou moeten verantwoorden tegenover de overheid ten aanzien van het afvalbeleid dat deze voert krijgen wij een zeer ingewikkelde situatie waar niemand bij gebaat is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_137191287
Niet gek dus dat mensen overal in bosjes en langs snelwegen hun afval dumpen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:59:20 #125
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_137193971
Hier is een ondergrondse container die je met een pasje moet bedienen en daar hoef ik helemaal niks voor te betalen :D
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')