ik vraag gewoon af wat er zo geweldig is voor de arme landen om enorme inflatie te ervaren, waarna hun oude levensstandaard eerst 50 cent per dag koste, kost het nu 1 dollar 50quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zit hier in nu in een topic in drie verschillende discussies, over Africa, armoede algemeen en oorlog.
Dus vergeef me als ik soms even een gedeelte mis, als je me daar dan op wijst dan zal ik je vraag alsnog beantwoorden.
België met hun patat/friet oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
over welk land hebben we het nou?
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Of onze hulp helpt is een hoop op af te dingen
[..]
Als de vlam in de pan slaat is er ook niks meer. Van al die goede bedoelingen niet meer. En het is al aardig heet. Hopen maar dat er niemand water op de olie gaat gooien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.
Dat betekend niet dat we iedere vooruitgang die er nu is moeten afwuiven alsof het niks is.
Extreme armoede is met 1 miljard gedaald, dat is toch wel een hele grote vooruitgang, dat is de helft van wat het was in ongeveer 30 jaar tijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik vraag gewoon af wat er zo geweldig is voor de arme landen om enorme inflatie te ervaren, waarna hun oude levensstandaard eerst 50 cent per dag koste, kost het nu 1 dollar 50
en dan roepen wij superiere blanken dat ze nu 3 keer zo goed leven![]()
![]()
Precies met pessimisme kom je niet zover, positief denken leeft een stuk aangenamer en bereikt meer doelen dan negativiteit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we met zijn allen collectief zouden samenwerken zou dat inderdaad zo zijn, maar dat is helaas niet zo.
Dat betekend niet dat we iedere vooruitgang die er nu is moeten afwuiven alsof het niks is.
lees je nou echt niet?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Extreme armoede is met 1 miljard gedaald, dat is toch wel een hele grote vooruitgang, dat is de helft van wat het was in ongeveer 30 jaar tijd.
patatquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:43 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
België met hun patat/friet oorlog.
Dus nu maar niks meer doen omdat er een kans is dat het in de toekomst alsnog mis gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Als de vlam in de pan slaat is er ook niks meer. Van al die goede bedoelingen niet meer. En het is al aardig heet. Hopen maar dat er niemand water op de olie gaat gooien.
Alleen is het probleem dat er op deze wereld meer mensen zijn die met pessimisme te maken hebben. Kan jij nog zo positief denken. Het is helaas niet overal rozengeur en maneschijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:47 schreef Speedball het volgende:
[..]
Precies met pessimisme kom je niet zover, positief denken leeft een stuk aangenamer en bereikt meer doelen dan negativiteit.
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!quote:
We kunnen toch ook collectief samenwerken om bijvoorbeeld via het WTO ontwikkelingslanden te dwingen hun markten op te stellen voor onze producten terwijl we onze eigen markten gesloten houden voor die van hun?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
LOLWUDquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!
En het resultaat is dat extreme armoede met de helft is gedaald en dat is een enorme vooruitgang.
Daar ben ik het mee eens, maar zo ver zijn we blijkbaar dus nog niet, maar nu, op dit moment, gaat het een stuk beter en de verwachting is dat dat zo blijft gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We kunnen toch ook collectief samenwerken om bijvoorbeeld via het WTO ontwikkelingslanden te dwingen hun markten op te stellen voor onze producten terwijl we onze eigen markten gesloten houden voor die van hun?
Misschien moet je ipv naar de ontwikkeling van armoede moeten kijken naar de ontwikkeling van verdeling van welvaart. Dan zou je zien dat het westen gigantisch veel rijker is geworden, ontwikkelingslanden een klein beter. Ja als je de uitbuiting van de Derde Wereld nog een aantal decennia doorzet en zij steeds iets rijker worden zitten ze uiteindelijk wel op die 1,50 per dag*. Nou wat fijn voor ze
*gecorrigeerd voor inflatie
Eerst maar eens wat presteren en bijdragen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
En daarom mogen jongeren niet klagen?
Leg dat maar eens uit aan de paar miljard mensen die dagelijks bijna niks te eten hebben. Of de mensen die de hongerdood sterven, geen medicijnen, schoon water, huis enz enz hebben. We leven niet allemaal in Nederland hoor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of jij niet, dat ze nu 1,50 hebben als leefstandaard dat op de extreme armoedegrens ligt staat los van de inflatie waar jij het over hebt, het gaat om de resultaten!
En het resultaat is dat extreme armoede met de helft is gedaald en dat is een enorme vooruitgang.
Ik weet wat inflatie is, ik heb de overgang van gulden naar euro ook bewust meegemaakt.quote:
En dat is al de helft minder dan het 20 jaar geleden was, 1 miljard mensen zijn uit die situatie gehaald, en dan wil jij echt beweren dat het niet beter gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:55 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de paar miljard mensen die dagelijks bijna niks te eten hebben. Of de mensen die de hongerdood sterven, geen medicijnen, schoon water, huis enz enz hebben. We leven niet allemaal in Nederland hoor.
Ik ben 46 hoor meneer en altijd hard gewerkt. Je moet geen dingen roepen die je niet weet. Ook jongeren hebben net zoveel recht als ouderen mensen. Lulkoek. Jij denkt ik ben 40 en ik weet wel alles van de wereld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Eerst maar eens wat presteren en bijdragen aan de maatschappij.
misschien zijn die gewoon doodgegaan van de hongerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is al de helft minder dan het 20 jaar geleden was, 1 miljoen mensen zijn uit die situatie gehaald, en dan wil jij echt beweren dat het niet beter gaat?
Ze verwachten dat in de opkomende decennia extreme armoede zelfs niet meer bestaat, mochten we doorgaan zoals we nu doen.
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer armquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet wat inflatie is, ik heb de overgang van gulden naar euro ook bewust meegemaakt.![]()
Kan je Amoe adopteren?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer arm
En dan heb je de uitleg van het stukje dus niet begrepen, er staat duidelijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In 1990 had Amoe een inkomen van 1 dollar per dag en kon hiermee 10 bananen kopen. in 2014 is het inkomen van Amoe gestegen naar 2 dollar! Hiermee koopt hij nog steeds 10 bananen. Amoe is er op vooruit gegaan en niet langer arm
Ze gaan dus uit van de feit of de mensen voldoende te eten hebben om te overleven, vandaar dat heel de discussie van inflatie nergens op slaat, daar wordt namelijk niet naar gekeken.quote:What is "extreme poverty"? Economists define it as an income of less than $1.25 per day. In reality, it means that a family cannot be sure from one day to the next that they will have enough to eat.
Welvarender: enkel de rijken worden rijker terwijl de armen steeds armer worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
De mensheid als geheel doet het beter dan het ooit heeft gedaan: de wereld wordt steeds welvarender, schoner, steeds rustig en gezonder. We leven een langer en een beter leven. Vrijwel al onze bestaande problemen zijn minder slecht dan op enig ander punt in de geschiedenis van de mensheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |