abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6200067
Ik had nogal wat last van puistjes op mijn gezicht. Ik heb bijna alle soorten middeltjes van de drogist al geprobeert, maar natuurlijk niets helpt.

Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!

Dit middel is niet verkrijgbaar bij de drogist, maar wel bij de Apotheek, zonder recept!.

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit middel?

If you need to find me, just go to the end of the longest line
pi_6200081
Clearasil deed bij mij altijd wel goed...
  woensdag 9 oktober 2002 @ 23:01:34 #3
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_6200134
Jups, heb het zelf geprobeerd...werkte niet. Droogt je huid enorm uit en doet verder vrij weinig vond ik, bij anderen hielp het wel.
Bij mij is het overgegaan nadat ik bij de dermatoloog zware medicijnen heb gekregen!!

[edit]Pas trouwens op met die troep, 't bleekt je kleren en dekbed etc enorm uit!!

Laag vliegen is ook een kunst!!!
  woensdag 9 oktober 2002 @ 23:02:34 #4
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6200156
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 22:59 schreef Gijsbrecht het volgende:
Ik had nogal wat last van puistjes op mijn gezicht. Ik heb bijna alle soorten middeltjes van de drogist al geprobeert, maar natuurlijk niets helpt.

Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!

Dit middel is niet verkrijgbaar bij de drogist, maar wel bij de Apotheek, zonder recept!.

Gebruikt m'n zusje ook, wonderspul..
Clearasil en al die troep missen een belangrijk element (weet effe niet meer welke, volgens mij gewoon die Benzoylperoxide, waardoor ze niet werkten.. althans, dit hoorde ik op tv)
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 9 oktober 2002 @ 23:03:50 #5
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6200198
Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH

Hydrofiele créme en niet te zuinig ook!!! de hoogste dosering!! kijk uit dat over een paar dagen je hele huid niet als een korst van je kop komt

Niet toepassen op beschadigde huid.
Benzoylperoxide heeft een blekende werking op textiel. Indien in de loop van de behandeling bijwerkingen optreden, moet op een lagere concentratie worden overgegaan of de behandeling moet worden gestaakt. Staken van de behandeling is ook noodzakelijk indien jeuk en zwelling, al dan niet met vochtafscheiding, optreden. Indien de klachten aanhouden, verergeren of terugkeren, dient u uw arts te raadplegen.

Bijwerkingen
De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen:
- roodheid van de huid
- branderig gevoel
- jeuk
- schilfering
- kloven
- overgevoeligheid voor licht
- allergische reacties.''

beetje mee opletten dus!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6200213
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 22:59 schreef Gijsbrecht het volgende:

gebruikt(e) klasgenoot van me ook
pi_6200281
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Hydrofiele créme en niet te zuinig ook!!! de hoogste dosering!! kijk uit dat over een paar dagen je hele huid niet als een korst van je kop komt

Dit valt echt mee hoor. Ik heb een redelijk gevoelige huid, maar ik gebruik deze creme nu al een paar weken en ik heb nog nergens last van gehad. Ik heb direct de hoogste dosering genomen.

Natuurlijk is het belangrijk dat je het wel eerst even test of je huid er echt gevoelig voor is.

woensdag 9 oktober 2002 @ 23:07:59 #8
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_6200316
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:01 schreef Archie het volgende:
Jups, heb het zelf geprobeerd...werkte niet. Droogt je huid enorm uit en doet verder vrij weinig vond ik, bij anderen hielp het wel.
Bij mij is het overgegaan nadat ik bij de dermatoloog zware medicijnen heb gekregen!!

[edit]Pas trouwens op met die troep, 't bleekt je kleren en dekbed etc enorm uit!!

Laat me raden: Roaccutane?
Heb ik ook gebruikt, in combinatie met Benzoylperoxide. Ik heb nu trouwens een tube liggen met 20% geloof ik.
Droogt je huid waanzinnig uit idd, helemaal in combinaite met Roaccutane.

Ach, mijn advies is: Kijk eens waar je veel naar eet, en minder dat. Mijn boosdoener was mijn kaasverslaving (=zuivel). 's avond grote brokken kaas eten. Chocola at ik nooit, maar sinds ik gestopt ben met (veel) kaas eten is het bijna weg.

En als ik er wel weer last van krijg slik ik weer een maandje Roaccutane, en dan is het weer helemaal goed. (mag wel niet van de dokter, maar hij weet niks van de herhalingsreeptjes die ik hier heb liggen. )

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 9 oktober 2002 @ 23:11:40 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6200421
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:07 schreef Gijsbrecht het volgende:

[..]

Dit valt echt mee hoor. Ik heb een redelijk gevoelige huid, maar ik gebruik deze creme nu al een paar weken en ik heb nog nergens last van gehad. Ik heb direct de hoogste dosering genomen.

Natuurlijk is het belangrijk dat je het wel eerst even test of je huid er echt gevoelig voor is.

Ik waarschuw slechts, het is heel persoonlijk maar het KAN heel erg zijn....

Als je als mannetje erg veel Acné hebt is het vaak een hormonaal probleem, gaat over ...dat wel .....maar help het met een juist dieet en voldoende water en weinig zuivel samen met dit soort middeltjes. Meisjes kunne vaak volstaan met de pil

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6200455
ff offtopic

wat is het verschil tussen drogist en apotheker ?

ik woon in Belgie, that explains it all

pi_6200534
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:13 schreef ASSpirine het volgende:
ff offtopic

Bij een drogist verkopen ze geneesmiddelen waar je geen doktersrecept voor nodig hebt, plus verzorgingsproducten als zeep, shampoo, make up, haarborstels, crèmes... van alles om jezelf te verzorgen. Vaak ook nog heel veel andere spullen.
Bij een apotheek haal je medicijnen die de dokter voorschrijft. Ze verkopen er ook medicijnen die niet op voorschrift zijn en soms nog wat crèmes, maar het assortiment is op dat gebied veel kleiner dan bij een drogist.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6200580
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:16 schreef Angeles het volgende:

[..]

Bij een drogist verkopen ze geneesmiddelen waar je geen doktersrecept voor nodig hebt, plus verzorgingsproducten als zeep, shampoo, make up, haarborstels, crèmes... van alles om jezelf te verzorgen. Vaak ook nog heel veel andere spullen.
Bij een apotheek haal je medicijnen die de dokter voorschrijft. Ze verkopen er ook medicijnen die niet op voorschrift zijn en soms nog wat crèmes, maar het assortiment is op dat gebied veel kleiner dan bij een drogist.

Apotheker bij ons verkoopt echt alles
Ze maken ook hun eigen medicijnen (wat toch normaal is )
Je kan er vickssnoepjes kopen , shampoo's en nog andere dingen die bij "jullie" in de dorgist staan
pi_6200595
Mijn vader is huisarts en had me die Benzoyl Peroxide voorgeschreven EN Inderm.
Nou moet ik zeggen dat van Benzoyl Peroxide mijn huid ontzettend schraal wordt. Mijn vader zei dat het even wennen was voor de huid, maar het bleef zo, en niet echt vermindering.
Toen maar Inderm geprobeerd, dat is wat agressiever
Maar dat werkte ook niet naar wens, dus wat deed ik?
Ik kneep de desbetreffende puist uit, daarna gooide ik er inderm op en tadaaaa!
Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_6200636
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:18 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Je kan er vickssnoepjes kopen , shampoo's en nog andere dingen die bij "jullie" in de dorgist staan

Bij ons maken ze ook zelf medicijnen, maar ze verkopen niet al die cosmeticaproducten. Onze apotheker verkoopt wel een paar crèmes van Vichy, verder alleen medicijnen met en zoner recept en dropjes/keelsnoepjes.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6200646
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:13 schreef ASSpirine het volgende:
ff offtopic

Bij de apotheker lopen de mensen in witte doktersjassen, bij de drogist niet (bij ons dan tenminste)
pi_6200849
quote:
Adviezen
Laat uw huid zoveel mogelijk met rust.
Was uw huid met lauw water en geen of weinig zeep. Dep de huid voorzichtig droog. Overmatig wassen, gebruik van marmerzeep, een ruwe washand, wrijven en masseren is onverstandig. Het irriteert de huid en helpt niet.
Door uitknijpen, uitdrukken en krabben kunnen nieuwe puistjes en littekentjes ontstaan. Open mee-eters kunt u eventueel voorzichtig uitdrukken met de zijkant van uw vingers. Doe dit niet met de nagels. Een comedonen-quetscher (een minilepeltje met een gaatje in het midden, verkrijgbaar bij de drogist) is een handig hulpmiddeltje. Was voor het uitdrukken uw huid met lauw water.

Gebruik liever geen make-up. Cosmetica bevatten vaak stoffen die het ontstaan van acne bevorderen. Als u toch cosmetica gebruikt, kies dan producten op waterbasis. Verwijder deze met water en weinig zeep. Ook reinigingscrèmes kunnen de acne verergeren.
Een verband tussen voeding en acne is nooit aangetoond. Het volgen van een speciaal dieet heeft geen zin.
Zonlicht kan in een droge omgeving (wintersport) verbetering geven maar in een vochtige omgeving (tropen) juist niet. Dagelijks gebruik van een hoogtezon kan vermindering van acne geven.

Middelen voor op de huid
Acne geneest uiteindelijk altijd vanzelf. De volgende middelen kunnen de verschijnselen verminderen:
Benzoylperoxide 5% (meestal als gel) werkt op drie manieren: Het gaat de verdikking van de bovenste huidlaag tegen, het remt de ontsteking én de groei van bacteriën. De gel kunt u 's avonds, na wassen met lauw water, dun aanbrengen, en 's ochtends weer afwassen. In het begin van de behandeling kan de huid rood of schilferig worden. Als uw huid de benzoylperoxide goed verdraagt, kunt u het ook 's ochtends aanbrengen. Verbetering ziet u pas na een paar weken, geef dus niet te gauw op. De gel kan een blekende werking hebben op textiel.
Salicylzuur in lotion of crème werkt goed als u vooral last heeft van mee-eters, zonder roodheid of puskopjes. Er zijn verschillende sterktes, van 2% tot 10%. Begin met 2%.
Deze middelen zijn bij apotheek en drogist verkrijgbaar. Ze worden niet vergoed, ook niet met een recept.

En dit is ook handig om misverstanden mbt voeding uit de wereld te helpen:

Acne ontstaat niet door te weinig wassen, bepaalde voeding, stress of seksuele gewoonten.

Bronnen: Nederlands Huisartsen Genootschap
http://nhg.artsennet.nl/patbrieven/s5a.htm
en http://nhg.artsennet.nl/patbrieven/s5b.htm

Bij die laatste staan ook alle middeltjes genoemd.

Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_6200939
Kennen jullie ook een goed werkend middel tegen eczeem dan?
Een vriendin lijd hier erg aan en heeft ze erge pijn door de eczeem/wonden.

Tis heel zielig om te zien. Die pijn dan.
De eczeem doet me nix, tis niet besmettelijk en ik hoop dat er geen rot antwoorden op komen.

Zalfjes helpen niet en haar dermatoloog zit al met z'n handen in het haar wat hij haar nu weer kan voorschrijven.
Mijn vriendin is 23 en lijd haar hele leven al aan eczeem.
Frustrerend.

woensdag 9 oktober 2002 @ 23:33:21 #18
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6200959
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:18 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Jullie hebben toch wel een ETOS of een DA in belgie?
waar ze dus ook luchtjes, schepsnoep en lippenstiften verkopen?
  woensdag 9 oktober 2002 @ 23:35:07 #19
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6200982
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 23:32 schreef Cici het volgende:
Kennen jullie ook een goed werkend middel tegen eczeem dan?
Een vriendin lijd hier erg aan en heeft ze erge pijn door de eczeem/wonden.

Tis heel zielig om te zien. Die pijn dan.
De eczeem doet me nix, tis niet besmettelijk en ik hoop dat er geen rot antwoorden op komen.

Zalfjes helpen niet en haar dermatoloog zit al met z'n handen in het haar wat hij haar nu weer kan voorschrijven.
Mijn vriendin is 23 en lijd haar hele leven al aan eczeem.
Frustrerend.

Ik had vroeger behoorlijk erge eczeem op mijn handen ...daar ben ik helemaal van genezen door ' Sicorten' (zoiets dergelijks..lang geleden)..weet niet of het nog bestaat
pi_6201141
Aha, thnx,

elke tip geef ik aan haar door.
Ze is radeloos namelijk.
Moeten het wel gemeende tips zijn en dus geen geouwehoer he.

woensdag 9 oktober 2002 @ 23:48:20 #21
28132 g0zer
nog steeds!
pi_6201301
ik gebruik nu ook benzylperoxide 5% pch..en het droogt mijn huid ENORM uit..allemaal schilfertjes en korstjes die je er gewoon afvallen.. dat is als ik er voor het slapen gaan een wat dikkere laag op smeer (vooral mn wangen). maar ik vrij weinig opsmeer helpt het dus niet.

inderm werkt ook niet echt super...

zucht.

pi_6201311
Gewoon lekker knijpen blijft het best
  † In Memoriam † donderdag 10 oktober 2002 @ 09:40:12 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_6205164
voor mij werkt tea tree dagcreme van kruidvat het beste
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator donderdag 10 oktober 2002 @ 10:04:27 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6205468
Toen ik jonger was had ik ook ontzettende acne.
Ik heb een aantal jaren benzoylperoxide 5% gebruikt en ik vond het echt fantastisch werken.
Goed uitkijken voor je kleren en beddengoed maar het helpt wel!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6205516
Napalm
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')