abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136985660
Hey,

Sinds oktober van dit jaar woon ik -samen met een goede vriend van mij- in een mooi appartement in Amsterdam. Hij woonde daar al een aantal jaren, samen met een andere kerel omdat ik in 2010 een jaar ben gaan reizen en daardoor destijds zijn aanbod heb afgewezen.

Inmiddels ben ik 24, en omdat ik de eerste 2 jaar na mijn middelbare maar een beetje heb aangeklooid met bijbaantjes en onzin, ben ik wat ouder nu ik in de laatste fase van mijn bachelorfase zit.

Momenteel ''hang'' ik echter nog een beetje tussen 2 levens in : mijn ''oude'' leven in de woonplaats waar ik vandaan kom, en mijn nieuwe woonplaats, waar ik mijn leven een beetje vorm wil gaan geven en wil gaan inrichten.

Omdat ik op zaterdag en zondag nog in een cafe werk in mijn oude woonplaats, ben ik eigenlijk van vrijdagmiddag (alleen dan kan mijn vader me van station halen, geen OV verbinding) tot maandagochtend niet in Amsterdam. Dan ben ik bij mijn ouders, en hang ik een beetje met een oude vriend waar ik eigenlijk niet zo'n sterke band meer heb in het lokale cafe, omdat dit eigenlijk de enige optie is naast alleen thuis gaan zitten..

Sowieso heb ik een aantal vrienden die voor mijn gevoel geen goede invloed meer op mij hebben, en die meer energie kosten dan dat ze opleveren. Ook dat bijbaantje haal ik totaal geen voldoening meer uit, en het feit dat ik eigenlijk maar van maandag tot vrijdag in mijn appartement ben, weerhoudt me er ook een beetje van om mij echt volledig op Amsterdam te focussen.

Zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om ''cold turkey'' een aantal dingen drastisch te veranderen. Dit omdat mijn leven op deze manier al een paar jaar zo voortkabbelt, terwijl ik er helemaal niet tevreden mee ben. De keuze is dan dit:

- Baantje dumpen, die paar vrienden die eigenlijk geen vrienden meer zijn uit mijn telefoon halen/ vriendschap beëindigen met als resultaat dat ik me nu beter kan focussen op de toekomst en ik ook daadwerkelijk mezelf wat meer push om mijn zaakjes voor de toekomst te regelen

- Of baantje houden, die vriendschappen nog aanhouden, en de hele tijd maar een beetje half half leven : Wel meer mensen om mee af te spreken, wel meer geld in het laatje, maar ook meer frustraties en meer reden om aan mijn oude leven te blijven plakken...

Wat zouden jullie doen? Herkennen jullie zo'n fase?
pi_136986132
Je hebt het over je toekomst, maar ik lees niets over doelen. Wat wil je bereiken? En hoe wil je dat gaan doen? Heb je een plan?
pi_136989175
Zoek een baan in Amsterdam.
pi_137188611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Mister_Bojangles het volgende:
<knip>
R&P / Ik word steeds ''autistischer''..

Woon je nou samen met een goeie vriend of heb je drie krijsende kippen als huisgenootjes :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_137188801
quote:
5s.gif Op donderdag 27 februari 2014 07:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Woon je nou samen met een goeie vriend of heb je drie krijsende kippen als huisgenootjes :?
Busted! :').
pi_137188937
quote:

[..]

Gevalletje begeleid wonen waarschijnlijk. :')
pi_137188949
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gevalletje begeleid wonen waarschijnlijk. :')
Smekkie! Jij herkent dat natuurlijk zo :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_137188961
Ondanks fake (?) Topic: zolanv je ieder weekend nog naar je oude woonplaats gaat, en dat dus als je thuis beschouwd, zul je nooit een nieuw leven opbouwen in de stad. Zorg dat dat je thuis wordt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_137189001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:36 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Smekkie! Jij herkent dat natuurlijk zo :D
Tja, wat kan ik zeggen?

Het is mijn sociale kant. :7
pi_137190797
Het wederkerende topic van Mister_Bojangles en zijn struggle met oude vrienden omdat hij een klik mist nu hij een ander leven heeft. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2014 10:03:53 ]
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:38:40 #11
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137191641
quote:

[..]

Hahahaha.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:41:47 #12
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137191717
OF zoek een baantje in Amsterdam of bijt nog even door tot je je bachelor hebt en gaat daarmee een baantje zoeken wat veelal beter zal betalen.

Cold turkey kan uiteraard ook maar dan kan je ook dieper vallen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137386123
Maak plannen, stel doelen, wees eerlijk. Pas op met bruggen verbranden, zoals hierboven al wordt aangehaald kan je ook diep vallen. Misschien kan je initiatief tonen door je vrienden uit je oude woonplaats af en toe naar Amsterdam te halen. Wie weet wakkert de interesse weer aan.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:24:16 #14
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_137389779
Zo drastisch hoef je het toch niet aan te pakken t.o.v. je 'oude leven'? Je kan best eens met die mensen afspreken. Voelen jullie allen de drang niet om iets af te spreken, dan zij het zo. Verder niet zo heel boeiend. Dan verwatert het 'natuurlijker' en wat langzamer.

Zou ik mooi in het weekend iets zoeken in A'dam. En tja, i.t.t. veel anderen ben ik niet zo van het 'doelen stellen'. Dan loop je vaak ook het gevaar dat je teleurgesteld raakt of je echt alleen daarop zou gaan richten. Bovendien ontwikkelen zaken zich toch vaak anders waardoor die doelen misschien helemaal niet relevant meer zijn. Natuurlijk kan je wel een algemeen idee hebben over welke richting je op wil. Ik zou vooral rustig aan de aandacht richting je huidige woonplaats verschuiven.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')