abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:19:45 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_136978461
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:20:16 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_136978477
Met als laatste de post van Klumsy

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:12 schreef klumsy het volgende:
O+ wat een fijn gesprek gehad net!
Medicatie meegekregen en mag over ongeveer 2 weken beginnen met een provera kuur en daarna gonal-f :) mag ook gelijk op dosis 75 eenheden beginnen dus ben benieuwd.
Heb er in ieder geval veel zin in *O*
pi_136979338
Klums wat fijn! En weer heel spannend natuurlijk! *O*
pi_136979582
Wat fijn Klumsy! *O*
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:04:14 #5
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_136980150
Fijn Klumsy!
pi_136988048
Woah Klums!!!! We gaan haast gelijk?! Simultaanzwanger!!!

Fijn ook dat je meteen met de juist dosering mag! Ik ga nu ook een stapje hoger (200) dus hopelijk beter resultaat.
pi_136993220
Goed nieuws, klumsy.

Dobbey, hoe is het met jou?

Ik heb donderdag weer een follikelmeting, op dag 10. Tot die tijd geen nieuws.
  maandag 24 februari 2014 @ 08:53:30 #8
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137080881
Ik leef nog maar had niet de wil om ergens of om iemand te reageren :@ De operatie is me vies tegen gevallen en ik probeer nu, 2 weken later, pas weer volledig aan het werk te gaan. Ben ontzettend moe en heb best lang pijn gehad -O-

Het gesprek afgelopen woensdag met de gyn was ook vrij lastig en ik weet niet goed welke kant ik uit moet denken :{ Waar ik nogal blij was dat er niets was gevonden tijdens de hysteroscopie gaf hij aan dat het niet zo tof was. Ze moeten nu gaan gissen naar wat er aan de hand kan zijn.

Gelukkig mocht ik wel direct door aangezien ik dezelfde dag ook ongesteld was geworden en we doen nu een proefcyclus zonder de Decapeptyl en meteen volle bak Progynova a 6 tabletten per dag :X

De reden voor het vervallen van de Deca is omdat ze het idee hebben dat deze niet alleen mijn hormoonhuishouding stil legt maar ook die van de medicatie. Het enige "nadeel" wat ik nu heb is dat ik ook zelf weer follikels krijg maar goed daar zit toch niets of niets goeds in dus dat maakt me verder niet uit. Volgende week woensdag de eerste echo en ben benieuwd of het nu iets doet.

Voor een ieder die het kan gebruiken een :* en een knuff en sorry voor mijn niet reageren
  maandag 24 februari 2014 @ 09:47:21 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137081838
Dobbey :* een hele stomme vraag misschien, maar waarom gaan ze niet voor een terugplaatsing bij je in een natuurlijke cyclus?? Ik snap dat het makkelijker is om alles te sturen zodat je tegelijk op gaat met je donor en er meteen na een bevruchting al een terugplaatsing kan plaats vinden, ik weet niet of dat een optie is hoor, zo maar een ideetje.
Dikke knuf meis :* en doe maar rustig aan

Hier niks te melden, carnaval komend weekend *O* tja en daarna afwachten hoe het allemaal gaat lopen, vind het best spannend, maar ik heb ergens goed vertrouwen in dat wel goed komt.

Arja spannend deze week, ben eens benieuwd

Lijnloos ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de groei van de follikels na de ophoging
  maandag 24 februari 2014 @ 10:15:50 #10
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137082381
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dobbey :* een hele stomme vraag misschien, maar waarom gaan ze niet voor een terugplaatsing bij je in een natuurlijke cyclus?? Ik snap dat het makkelijker is om alles te sturen zodat je tegelijk op gaat met je donor en er meteen na een bevruchting al een terugplaatsing kan plaats vinden, ik weet niet of dat een optie is hoor, zo maar een ideetje.
Dikke knuf meis :* en doe maar rustig aan

Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar mijn baarmoederslijm word maar 5mm dik en dat is te weinig om überhaupt een innesteling te kunnen krijgen. Het bms moet minimaal 7.5/8mm zijn maar hoe dikker hoe beter. We wachten af en zullen zien of ik nu met de volle mep meds een beter resultaat zal krijgen. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik behoorlijk hormonaal ben en dat werkt nu ook ff niet mee... er zijn momenten dat het lijkt of ik allemaal beestjes in mijn bloed heb zitten :') Lijkt net of ik mijn bloed voel stromen en ben dan zeer opgefokt :@
  maandag 24 februari 2014 @ 11:12:25 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137083756
Oké dat wist ik niet, zie je zo leer je nog wat. Als het te dun is, is idd helemaal niet handig en bevorderlijk voor de innesteling natuurlijk.
Oh zo herkenbaar van de hormonen. Een tip, drink voldoende water, bij mij hielp dat, dat gevoel van stromen en opgefokt zijn werd toen minder. :*
pi_137087406
Dobbey; ik kreeg altijd alleen maar progynova, nooit met deze er bij. Hopelijk zorgt dit wel voor een mooi dik bms.

Klumsy & lijnloos; succes dames!

Dv; geniet van de carnaval!

Ik hoor hier niet meer maar zal wel nog meelezen omdat ik aan jullie denk en keihard duim dat het gaat lukken! :* voor jullie allemaal!
  maandag 24 februari 2014 @ 15:32:37 #13
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137092516
PB :*

Alleen de tabletten en geen deca? Hoeveel moest jij er slikken op een dag dan?

:X Ik wil al de hele dag een foute opmerking over mezelf maken in het buiken topic maar ik durf niet :+ volgens mij zit ik helemaal niet in de overgang maar ligt het aan mijn kapsel... Kort, zwart en roze ipv lang zoals op bijna alle foto's O-) :D

Maar damn wat een mooie bollekes daar _O_
  maandag 24 februari 2014 @ 16:23:18 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137094253
Poezebeest :* lief dat je nog meeleest.. Hoe gaat het met je??
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:54:40 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137119501
Dobbey :* Ik hoop dat je wat meer rust in je lijf hebt.

DV. Veel plezier met carnaval!

PB, lief dat je meeleest.. Hoe is het met jullie?

Klumsy en lijnloos succes!

hier vanochtend weer een echo gehad. Dag 12 inmiddels en nog steeds een klein ei -O- Nu vrijdag weer terugkomen, maar heb er op zo een manier eigenlijk maar weinig vertrouwen in. Tegen de tijd dat ik dan een terugplaatsing krijg moet ik al weer bijna ongesteld worden. Zou mijn lijf nu ineens aan lange cyclussen gaan doen :? (normaal altijd rond de 26 dagen)

Wel een goed gesprek gehad, zo een lieve gyn ^O^
Alleen waar ik dacht dat je vanaf poging 3 elke x 2 embryo's terug geplaatst kreeg, geldt dat alleen voor de verse poging. Cryo's blijven gewoon per stuk teruggeplaatst. Dus dat was wel even wat minder
pi_137121083
Dobbey; 's morgens en' s avonds 1 tabletje, dan tussen dag 10 en 14 eerste echo, vervolgens de utrogestan er bij en 3 dagen later tp.

Snoenk; is dat beleid van het ziekenhuis dan? Ik mocht bij poging 3 ook bij de cryo's er 2 laten terugplaatsen.

Hier gaat het wel ok, ben blij met de duidelijkheid, geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer. Ik ben verdrietig omdat mini geen grote broer zal worden en altijd alleen blijft. Dat zal nog een plekje moeten krijgen maar het komt allemaal vast wel goed.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:24:45 #17
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137121769
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; 's morgens en' s avonds 1 tabletje, dan tussen dag 10 en 14 eerste echo, vervolgens de utrogestan er bij en 3 dagen later tp.

Hier gaat het wel ok, ben blij met de duidelijkheid, geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer. Ik ben verdrietig omdat mini geen grote broer zal worden en altijd alleen blijft. Dat zal nog een plekje moeten krijgen maar het komt allemaal vast wel goed.
Ok, ik moet s'morgens 2 tabletten, s'middags 2 en s'avonds 2 tabletten . Vorige week woensdag begonnen en volgende week woensdag de echo. Ik hoop zo dat het goed is....

Je verdriet is logisch en het lijk me nu helemaal raar omdat het in ene zo abrupt is, geen schema's meer voor het ziekenhuis, medicatie etc. net alsof je in een zwart gat valt lijkt me :@
Veel sterkte in ieder geval :*
pi_137124863
Dobbey, wat een achtbaan weer. Heb je nog gesprekken met die medisch maatschappelijk werker?

Snoenk: wat een teleurstelling dat je ei niet wil groeien! Hoop dat de volgende echo beter is
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:06:21 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137126732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef Arja het volgende:
Dobbey, wat een achtbaan weer. Heb je nog gesprekken met die medisch maatschappelijk werker?

Nee de gesprekken zijn even op een laag pitje. Zie er op het moment ook niet echt het nu van in. Ik weet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen of nee wat mijn lichaam er aan kan doen :+
Zolang ik mijn aandacht kan afleiden gaat het goed en dat gaat prima tot bedtijd en vervolgens lig ik wakker tot 3/4 uur om vervolgens om 7 uur met mijn brakke harses weer op te staan om naar het werk te gaan }:| Maar goed... we weten waar we het voor doen en ooit komt het goed ^O^

(Ik ben een control freak en juist op dit heb ik geen grip en ben ik afhankelijk van anderen en een lichaam wat niet te sturen is wat weer resulteert in slaapgebrek, piekeren en paniekaanvallen :') maar verder ben ik vrij normaal hoor O-) :D )
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:06 #20
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137126843
Snoenk ben je ook aan stimuleren met hormonen dan? Sorry ben het ff kwijt :@
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:30:17 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137127452
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.

Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:33:14 #22
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137127539
En herken het controlfreak gebeuren Dobbey. -O- ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Had al berekend dat ik maandag dan weer gebeld werd voor een eventuele terugplaatsing en nu moet ik eerst maar weer vrijdag afwachten... ben er op zn zachtst gezegd niet heel goed in om dingen maar af te wachten.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:37:57 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137127673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:30 schreef snoenk het volgende:
Ik denk het poezebeest. Ik ging er altijd vanuit dat de 3e poging elke x 2 werden teruggeplaatst maar vanochtend vertelde ze dat dat alleen de verse embryo's per 2 teruggeplaatst werden. Alleen bij ouder dan 38 ook de cryo's.

Dobbey ik heb eeb cryo terugplaatsing. Geen hormonen alleen de pregnyll om eisprong op de wekken. Maarja dan moet mn ei wel groot genoeg zijn.
Maar misschien iets heel dulligs hoor..... Toen wij bij het Geertgen zaten moest ik 3 of 4 dagen achter elkaar spuiten met Menopur of Puregon om de follikel te laten groeien en dan de Pregnyl zetten is dat dan geen optie? Heb je er iets meer controle over en was echt even puur ter ondersteuning om de follikel een boost te geven.
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:06:05 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_137151824
Ik zal het vrijdag vragen dobbey. Lief dat je meedenkt!
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:38:59 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137166585
Poezebeest :* je verdriet is ook niet gek, geef daar ook aan toe om het te verwerken

Dobbey :* ik herken het gevoel, het alles uit handen geven is om gek van te worden, maar dan ook nergens heb je meer controle over. Daarom vond ik de periode van het spuiten eigenlijk wel fijn, dan had ik tenminste ergens controle over en ook het idee dat ik echt wat kan doen
Doe je we rustig aan? Ook slaapgebrek kan een negatieve invloed op je lijf hebben, ik heb een tijdje slaapmedicatie gehad, 5 dgn was genoeg om mijn lijf te resetten, ik merkte namelijk dat ik in een patroon was geraakt van piekeren en slecht slapen..

Snoenk :* geen advies, ik ga straks namelijk hetzelfde traject in als jij, tp in eigen cyclus maar dan ook zonder de pregnyl als het lukt. De tip van Dobbey is misschien nog niet zo gek. Ik weet idd dat je ook in een gestimuleerde cyclus een cryo tp kan doen

Ik deel nog even chocola en taart uit, gisteren 30 geworden en afgelopen zaterdag feestje gehad. Helaas daarna buikgriep, was al aan het mopperen, iedere keer voor/tijdens/na de carnaval ziek, maar gelukkig ben ik sinds vandaag weer opgeknapt. Nog 2 dgn werken en dan hoppa carnaval, ik heb er echt zo zin in.. En hopelijk kunnen we daarna snel starten met onze cryo tp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')