Ik heb geen idee onder welk forum dit hoort, maar ik dacht dat lifestyle wel het beste was.
Mijn vriend is nu 20, bijna 21 en ik ben 17. We zijn sinds 02 oktober 2012 samen, dus bijna 1,5 jaar.
Nu wonen we 2,5 uur reizen (half uur bus, 2 uur trein) van elkaar vandaan wat we op zich goed volhouden.
We willen nu aan mijn ouders vragen of hij hier mag komen wonen. We hebben alleen geen idee hoe we het gaan aanpakken. Via een brief of toch een gesprek? En waar moeten we allemaal op letten en wat kunnen we het beste al uitgezocht hebben voor het gesprek?
Ik weet dat er mensen gaan reageren met dingen zoals dat het te veel voor ons kan zijn, omdat we dan constant samen zijn en zo, maar we weten dat het niet voor problemen/ruzie zorgt, want we zijn al vaker lange tijd samen geweest. (dan bedoel ik geen 4 dagen, maar echt verschillende weken)
Ook licht het niet aan dat we te weinig samen zijn, want hij is elk weekend hier en dan ook nog vaak door de weeks.
Hij heeft een goeie band met mijn ouders, broertje en zusje (wat echt een wonder is, want mijn zusje mag bijna niemand, puber van 12).
Ook kan ik hier niets over op het internet zelf vinden, dus het is niet nodig om dat in een comment te zetten.
Als laatste is hij ook bereid om zo snel mogelijk hier een baantje te vinden en mee te betalen aan vaste lasten.
Nu is mijn vraag dus (nogmaals):
- Hoe kunnen we het beste vragen of hij hier mag komen wonen, op wat voor manier?
- Wat kunnen we het beste voor we er over gaan praten al hebben uitgezocht?
EDIT: Het gaat er niet om of de kans groot is dat het wel of niet mag, maar echt om die vragen die hierboven staan. We hebben al nagedacht over de rest hoor.
[ Bericht 5% gewijzigd door manonbs146 op 20-02-2014 22:32:04 ]
www.lifeofmyanrat.blogspot.nl