abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136926760
Beste ouder,

Voor mijn bachelor scriptie doe ik onderzoek naar wat ouders vinden van 'Location Tracking Devices' (LTDs) voor hun kinderen. Wat dit is leg ik hieronder kort uit. Ik ben op zoek naar ouders van kinderen tussen 8 en 12 jaar oud. Als u tot deze groep behoort, zou ik het op prijs stellen als u even de tijd neemt mijn online vragenlijst in te vullen via onderstaande link (dit zal u plm. 10 minuten kosten). Beide ouders kunnen deze vragenlijst apart invullen. De vragenlijst wordt anoniem verwerkt.

vragenlijst: https://tucis.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8v4wYIyefCt4P2J

Wat is een LTD?

Een LTD is een klein apparaatje of een applicatie op de mobiele telefoon van een kind dat voortdurend registreert waar het kind zich op dat moment bevindt. Als een kind bijvoorbeeld niet op tijd thuis komt, dan zou een ouder kunnen nagaan waar het kind op dat moment is. Aangezien de locatie informatie in ‘real-time’ is (de informatie over de locatie van de gebruiker is de locatie waar de gebruiker zich op dat specifieke moment bevindt), kunnen ouders en/of hulpdiensten mogelijk ook tijdig ingrijpen in een geval van nood.

Via mijn e-mailadres, marionboele@hotmail.com, kunt u met mij contact opnemen als u vragen of opmerkingen heeft over het onderzoek.

Alvast bedankt!

Marion Boele
3e jaars Communicatie- en Informatiewetenschappen student
Universiteit van Tilburg
pi_136927584
Ik vind dat iedereen zo'n LTD moet hebben en dat iedereen dat ook moet kunnen opvragen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136927810
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:57 schreef Deetch het volgende:
Ik vind dat iedereen zo'n LTD moet hebben en dat iedereen dat ook moet kunnen opvragen.
_O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137046251
Beste ouders,

Allereerst bedankt voor de medewerking tot zover. Ik heb echter nog steeds een hoop respondenten nodig, en wil ouders die het nog niet hebben ingevuld vragen dit alsnog te doen. Jullie zullen mij hier erg mee helpen :)

vragenlijst: https://tucis.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8v4wYIyefCt4P2J

Alvast bedankt!

Marion
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:39:28 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137150984
Wat een idioot ding! Ik hoop echt dat dit verboden wordt. Schijnveiligheid en grove inbreuk op de privacy van mijn kind
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137151039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat een idioot ding! Ik hoop echt dat dit verboden wordt. Schijnveiligheid en grove inbreuk op de privacy van mijn kind
Ja echt? :o ik heb wel eens verzucht dat ik zo'n ding echt ideaal zou vinden, zeker toen ze net alleen buiten ging spelen :@.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 februari 2014 @ 07:57:25 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137151099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:39 schreef debuurvrouw het volgende:
mee eens :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:04:42 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137151800
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja echt? :o ik heb wel eens verzucht dat ik zo'n ding echt ideaal zou vinden, zeker toen ze net alleen buiten ging spelen :@.
ja serieus. Ik vond het ook lastig hoor, bij oudste zeker maar daar moet je doorheen. Ik geloof echt dat je er na dit ding nog een keer doorheen moet.. ik vind het wel gezond dat ze soms 'van de radar' zijn. En ja, goed voorlichten en waarschuwen. En al het andere wat dan nog kan helpt die tracker ook niet tegen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137151841
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja serieus. Ik vond het ook lastig hoor, bij oudste zeker maar daar moet je doorheen. Ik geloof echt dat je er na dit ding nog een keer doorheen moet.. ik vind het wel gezond dat ze soms 'van de radar' zijn. En ja, goed voorlichten en waarschuwen. En al het andere wat dan nog kan helpt die tracker ook niet tegen.
Ja nou ik ben ook best van de privacy enzo maar van kinderen van 5, 6, 7, 8 (ik weet het, buiten de scope van dit onderzoek) gaat er iets anders voor hoor wat mij betreft. Die van ons is een keer een uurtje van de radar geweest en dat kost je 10 jaar van je leven (was hem gesmeerd met een vriendinnetje toen ze 4 of 5 was...). Dan kan ik me dit soort dingen goed voorstellen. Niet dat ik zo'n ding zou kopen, in de praktijk zijn ze te onhandig qua gebruik ;).
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:16:04 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137151999
Ja, ik heb ook wel lopen zoeken eerder.ik was voor ik kinderen kreeg niet grijs zeg maar. :P

Maar ja, als dit dan voor iedereen beschikbaar komt... ik vind het idee eng.
pi_137152029
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, ik heb ook wel lopen zoeken eerder.ik was voor ik kinderen kreeg niet grijs zeg maar. :P

Maar ja, als dit dan voor iedereen beschikbaar komt... ik vind het idee eng.
De devices waar ik het over heb kun je alleen als ouder bij natuurlijk. Een device waar de halve wereld op kan zien waar je kind uithangt gaat me ook 6 bruggen te ver. Ook al is die halve wereld zgn. goedbedoelende overheden en hulpdiensten.
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:19:27 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137152058
Dat helemaal! Maar ik bedoelde gewoon nog overheersende vader die dochter controleren enzo. Kinderen in rotsituaties komen door zoiets nog meer klem te zitten.
pi_137152100
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat helemaal! Maar ik bedoelde gewoon nog overheersende vader die dochter controleren enzo. Kinderen in rotsituaties komen door zoiets nog meer klem te zitten.
Ik zou wel de lijn trekken bij groep 7 of 8 kinderen denk ik, gevoelsmatig. Dan begint een behoefte aan privacy en 'zelf dingen doen' wel echt te ontstaan denk ik en dan mag dat ook best.
pi_137171357
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou dit dus! Vreselijke in inbreuk op de privacy van een kind. Daarnaast ook wel een gebrek aan vertrouwen en niet voldoende ruimte om zelfstandigheid te leren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 februari 2014 @ 20:13:21 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137172502
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zou wel de lijn trekken bij groep 7 of 8 kinderen denk ik, gevoelsmatig. Dan begint een behoefte aan privacy en 'zelf dingen doen' wel echt te ontstaan denk ik en dan mag dat ook best.
Die behoefte is er in groep 5 ook al, eerlijk gezegd :)
pi_137173726
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Die behoefte is er in groep 5 ook al, eerlijk gezegd :)
Kinderen van 8,9 die even 'van de radar' willen zijn? Kan dat die behoefte er is maar dan hebben ze in mijn geval mooi pech ;). En dan heb ik het niet perse over gps tracking hoor.
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:06:22 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137175464
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kinderen van 8,9 die even 'van de radar' willen zijn? Kan dat die behoefte er is maar dan hebben ze in mijn geval mooi pech ;). En dan heb ik het niet perse over gps tracking hoor.
serieus? Mijn zoon van 9 is echt wel eens 'ongeveer daar' hoor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 februari 2014 @ 21:14:04 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137175969
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

uhm, ja... Isa speelt hier buiten en heeft een gebied van enkele straten (woonerfachtig) waar ze mag komen. Als ze de grotere weg over wil naar het speelveld, moet ze zich eerst even thuis komen melden. Ik zie het probleem niet?
pi_137176055
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

serieus? Mijn zoon van 9 is echt wel eens 'ongeveer daar' hoor.
Ik vind buiten spelen of bij iemand spelen iets anders dan het 'recht' om niet onder ouderlijk toezicht te staan eigenlijk. Zeker op die leeftijden.
pi_137176096
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

uhm, ja... Isa speelt hier buiten en heeft een gebied van enkele straten (woonerfachtig) waar ze mag komen. Als ze de grotere weg over wil naar het speelveld, moet ze zich eerst even thuis komen melden. Ik zie het probleem niet?
Ja, dat mag hier ook dus maar dat is dus niet wat ik bedoelde :).
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 februari 2014 @ 21:17:11 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137176149
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat mag hier ook dus maar dat is dus niet wat ik bedoelde :).
ok, dan denk ik dat ik je niet begrijp ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')