Laten we voor het gemak 30-plus-ers nemen. Deze 'ouderen' - het gaat hier dus niet per se om bejaarden - nemen in de overvolle bussen plaatsen weg voor de neus van studenten. Resultaat: sommige studenten beschikken enkel over een (zacht uitgedrukt) minder comfortabele staanplaats. Als de 'ouderen' er niet waren geweest hadden zij nu kunnen zitten.
Deze mensen acht ik financieel in staat een auto te kunnen kopen, verzekeren, onderhouden en rijden. Door de auto te nemen in plaats van de bus houden zij plaatsen over in de bussen voor studenten die zich geen auto kunnen veroorloven.
Ik vind het ronduit asociaal om een hardwerkende student die geen geld heeft voor een auto te laten staan omdat de 'oudere' te lui is om te werken voor een auto! En dat terwijl de hoeveelheid die je per uur verdient oploopt naarmate de leeftijd toeneemt, voor dezelfde inspanning.
Oh, het ging eigenlijk over dat de bussen dus te vol zitten. Misschien is dit probleem ook op te lossen door meer bussen in te zetten....
Maar aangezien daar ongetwijfeld geen geld voor is, en er waarschijnlijk zelfs buslijnen weg worden bezuinigd wegens ons gigantische begrotingstekort dacht ik dat het eruit schoppen van niet-studenten ook wel een aardige oplossing was. A la LPF zeg maar.
quote:* Angeles is ook studente en vindt de stelling van de topicstarter ook nergens op slaan!!
Op woensdag 9 oktober 2002 21:00 schreef Conflict het volgende:
Wat zijn die studenten toch zielig
Dus niet zo generaliseren a.u.b.
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 09-10-2002 21:02]
quote:-2 generalisatie
Op woensdag 9 oktober 2002 21:00 schreef Conflict het volgende:
Wat zijn die studenten toch zielig
Alleen dan zouden er wel extra bussen + metro's moeten rijden
quote:Als de ouderen geen breinloze snotapen als jij hadden gemaakt hoefden ze zich jouw stomme wauwel niet aan te horen en was er ook geen plaatsgebrek.
Op woensdag 9 oktober 2002 20:47 schreef CreativeMind het volgende:
Bij deze wil ik mijn onvrede uiten over het feit dat ouderen gebruik maken van de busdiensten van Connexxion.Als de 'ouderen' er niet waren geweest hadden zij nu kunnen zitten.
quote:Stap jij maar met je luie reet op de fiets! Dan ben je bij thuiskomst voor de variatie eens echt moe!
Deze mensen acht ik financieel in staat een auto te kunnen kopen, verzekeren, onderhouden en rijden. Door de auto te nemen in plaats van de bus houden zij plaatsen over in de bussen voor studenten die zich geen auto kunnen veroorloven.
quote:Hardwerkende studenten? Ik ken ze niet. Ik weet alleen maar dat ze te veel vrije tijd hebben, te veel zaniken en massaal GroenLinks of D'66 stemmen. Dat zegt genoeg over hun onintelligentie.
Ik vind het ronduit asociaal om een hardwerkende student die geen geld heeft voor een auto te laten staan omdat de 'oudere' te lui is om te werken voor een auto! En dat terwijl de hoeveelheid die je per uur verdient oploopt naarmate de leeftijd toeneemt, voor dezelfde inspanning.
quote:Goed idee! Met minder passagiers wordt een buskaartje duurder! Mag van mij ¤ 50,- kosten. Ik ga toch lekker met de auto.
Maar aangezien daar ongetwijfeld geen geld voor is, en er waarschijnlijk zelfs buslijnen weg worden bezuinigd wegens ons gigantische begrotingstekort dacht ik dat het eruit schoppen van niet-studenten ook wel een aardige oplossing was. A la LPF zeg maar.
Enne... bikkel..... ga ergens anders de mensen kunstmatig op stang jagen!
[Dit bericht is gewijzigd door LeefbaarFok op 09-10-2002 21:03]
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 21:02 schreef julekes het volgende:
-2 generalisatie
Maar die stelling slaat nergens op, er moeten gewoon meer bussen komen zodat nog meer aardige mensen met de bus mee kunnen. En dat je niet kunt zitten: pech . Leer je aanpassen, je bent niet alleen op de wereld.
hardwerkende student... kapnou man! dacht je van die 'oudjes' ? die doen een 40 a 50 urige werkweek, fritsie. jij als student bent voor de middag alweer thuis eh
quote:En Nederland wordt het minst ontwikkelde land van Europa...
Op woensdag 9 oktober 2002 21:03 schreef amnesiac het volgende:
Als er geen studenten zijn dan kan de inkomstenbelasting omlaag en hou ik meer geld over ... beat that
quote:Vreselijk hè, al die werkende mensen die na een lange werkdag ook eens naar huis willen?
Op woensdag 9 oktober 2002 21:04 schreef elTigro het volgende:
Dat mensen met de bus gaan, prima, perfect zelfs! Maar het zijn idd wel altijd de 30-plussers die het nodig vinden in de spits te reizen, als de bus toch altijd al vertraging oploopt door teveel auto's op de weg
quote:Inderdaad. Dat moeten ze ook snel afschaffen. Alleen nog maar chippen.
Op woensdag 9 oktober 2002 21:04 schreef elTigro het volgende:
Dat mensen met de bus gaan, prima, perfect zelfs! Maar het zijn idd wel altijd de 30-plussers die het nodig vinden in de spits te reizen, als de bus toch altijd al vertraging oploopt door teveel auto's op de weg, om hun kaartje in de bus te kopen!Ze zijn gewoon te lui om een strippenkaart te kopen bij de winkel op de hoek! En dan moet die arme buschauffeur allemaal eurocenten uit duistere hoekjes toveren...
quote:Inderdaad... zo raar dat ze geen zin hebben om tot 21.00 uur te wachten...
Op woensdag 9 oktober 2002 21:06 schreef LeefbaarFok het volgende:[..]
Vreselijk hè, al die werkende mensen die na een lange werkdag ook eens naar huis willen?
quote:Gezellig Nederland een lage lonen land ... minder auto's ... minder files ... joepie het fileprobleem is opgelost
Op woensdag 9 oktober 2002 21:05 schreef julekes het volgende:[..]
En Nederland wordt het minst ontwikkelde land van Europa...
Beat that.
quote:Dat was cynisch bedoeld, duhhhh!
Op woensdag 9 oktober 2002 21:07 schreef Angeles het volgende:[..]
Inderdaad... zo raar dat ze geen zin hebben om tot 21.00 uur te wachten...
quote:Dat zag ik al, ik vulde jou aan, duhhhhh!!!!
Op woensdag 9 oktober 2002 21:09 schreef LeefbaarFok het volgende:[..]
Dat was cynisch bedoeld, duhhhh!
quote:Naprater? Ben jij een student en denk je dat ik de docent of hoogleraar ben?
Op woensdag 9 oktober 2002 21:10 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat zag ik al, ik vulde jou aan, duhhhhh!!!!
quote:Antwoord op vraag 1: ja.
Op woensdag 9 oktober 2002 21:12 schreef LeefbaarFok het volgende:[..]
Naprater? Ben jij een student en denk je dat ik de docent of hoogleraar ben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |