Bron: [Upd] Demonstratie bij flat Benno L.quote:De veroordeelde pedofiel Benno L. woont sinds deze week in een seniorenflat in Leiden. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente na een verhaal hierover in NRC Handelsblad. L. blijft ruim een jaar in Leiden, daarna verhuist hij naar verwachting naar Duitsland.
Het vinden van een woning voor de voormalig zwemleraar was niet eenvoudig omdat hij niet mag wonen in de Brabantse gemeenten waar zijn slachtoffers wonen. Hierdoor kon hij ook niet meer terecht in Den Bosch, waar hij vandaan komt. Diverse andere gemeenten wezen hem af. L. wilde naar Duitsland, maar daar mag hij van justitie nog niet heen.
Burgemeester van Leiden Henri Lenferink (PvdA) is nu op een verzoek van justitie ingegaan om L. te huisvesten. De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering. Elke gemeente moet volgens Lenferink verantwoordelijkheid nemen voor opvang van zedendelinquenten na hun straf.
Wel erkent hij in de krant met het verzoek van justitie te hebben geworsteld. Uiteindelijk liet L. toe zonder hier ruchtbaarheid aan te geven. "Het ligt in mijn natuur om open te zijn over dit soort zaken. Maar in Nederland bevindt dit onderwerp zich behoorlijk in de taboesfeer."
Om problemen te voorkomen heeft de burgemeester met justitie afgesproken dat L. onder meer geen zwembaden mag bezoeken. Ook draagt hij een elektronisch enkelband en moet hij zich regelmatig bij reclassering melden.
Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld. Hij werd begin oktober weer aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden.
Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
En werken op deze manier eerder mee aan nieuwe slachtoffers dan dat ze dat proberen te voorkomen. De ironie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:24 schreef Drxx het volgende:
Boze mensen demonstreren tegen de aanwezigheid van een vieze, vuile, gore, laffe pedoseksueel.
dat dusquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Faux. het volgende:
Samenleving die op basis van onderbuikgevoelens zelf iemand gaat berechten die al berecht is
Dat zou je moeten verhalen op de figuren die dit soort informatie doorlekken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:11 schreef thabit het volgende:
Wel, als zo'n figuur in je buurt komt wonen, is je huis in één klap 50000 euro minder waard. Lijkt me toch niet zo prettig.
De meeste boze mensen daar zagen er niet uit als huisbezitters.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:11 schreef thabit het volgende:
Wel, als zo'n figuur in je buurt komt wonen, is je huis in één klap 50000 euro minder waard. Lijkt me toch niet zo prettig.
Daarnaast erger ik mij aan die 'als ik er maar geen last van heb, de rest kan me verder verrekken'. Kutmentaliteit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De meeste boze mensen daar zagen er niet uit als huisbezitters.
Precies. Die paar mensen met kinderen die daar om de hoek wonen moeten niet zeiken. Collateral damage, hooguit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef chucky1987 het volgende:
Dat hele gedoe om Benno L heen gaat knap vervelen men zou toch moeten accepteren dat hij ergens moet wonen.
Je sociale seniorenflatje?quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:11 schreef thabit het volgende:
Ach, het zijn geeneens Leidenaren...quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:45 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wist niet dat de mensen in
Leiden net zo konden zeiken als die boeren in Groningen
Iemand die veroordeeld is voor tientallen gevallen van misbruik en weer solliciteert voor een functie waarbij hij met kinderen in aanraking komt kan je niet wegzetten als onderbuikgevoelens. Bovendien, wat zegt het dat hij veroordeeld is? Is het rechtsysteem heilig ofzo?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Faux. het volgende:
Samenleving die op basis van onderbuikgevoelens zelf iemand gaat berechten die al berecht is
Ja, het lijkt er op dat je in dit land alleen een goede Nederlander bent als je alle pedo's op de brandstapel wil zetten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Faux. het volgende:
Als zo´n Tokkie, zoals in P&W te zien was, in je buurt komt wonen dan daalt de waarde van je woning aanzienlijk ja.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:11 schreef thabit het volgende:
Hoe naar het ook is, het is collateral damage. Die mensen moeten ergens wonen, ja. In die zin in het rechtssysteem heilig. Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen. Zo gaat het nu eenmaal in een beschaafd land.quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Die paar mensen met kinderen die daar om de hoek wonen moeten niet zeiken. Collateral damage, hooguit.
Er zit nog wel iets tussen. De longstay-afdeling van een TBS-kliniek bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen.
Ik ben het hier trouwens mee eens hoor, dat we ze permament op moeten sluiten in een soort van kliniek waar het goed toeven is, maar waar ze geen schade kunnen berokkenen. Maar zover is het niet en tot die tijd kan je die mensen niet overal weigeren omdat onze wetgeving voorkomt dat we ze langer op kunnen sluiten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit nog wel iets tussen. De longstay-afdeling van een TBS-kliniek bijvoorbeeld.
Reïntegratie is een cruciaal onderdeel van ons rechtssysteem en dat moet zo blijven. Maar mensen die ongeneeslijk ziek zijn, zoals kindermisbruikers die daarna doodleuk de schoolbus willen gaan rijden, kun je gewoon niet reïntegreren. Dat kun je dan wel lekker principieel toch gaan willen, maar ik denk niet dat onze maatschappij bedoeld is voor dat soort experimenten.
Denk je er ook zo genuanceerd over als het jouw eigen kind betreft. De samenleving is tot op zekere hoogte natuurlijk ook gewoon een groot experiment, waarbij we hopen dat het goed gaat. Het gaat over het algemeen ook vrij goed, maar enkele elementen vervallen in wangedrag. Ik ben er op tegen om mensen op te sluiten nog voor ze wat hebben gedaan op basis van vermoedens, maar mensen die al wat hebben gedaan moeten we niet op een dergelijke grote schaal mee experimenteren. Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoe naar het ook is, het is collateral damage. Die mensen moeten ergens wonen, ja. In die zin in het rechtssysteem heilig. Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen. Zo gaat het nu eenmaal in een beschaafd land.
Recidive is altijd een risico. Veel criminelen zijn onverbeterlijk. Bij pedoseksuelen is dat de seksuele voorkeur, bij kleptomanen werkt het ook niet helemaal lekker in het hoofd en ook verkrachters kunnen hun aandrang niet onder controle houden. Van die laatste wordt de buurt trouwens niet op de hoogte gesteld. Van een veroordeelde moordenaar ook niet. Van iemand die behandeling voor psychopathie heeft gehad ook niet. Die mensen vervallen ook in oud gedrag, en dat leidt zelden tot verontwaardiging.
Dus ja, er is altijd een risico. Dat hoort nu eenmaal bij het leven.
Het recidivepercentage van heimelijk filmende zwemleraren lijkt me in dit verband een stuk interessanter. Jij doet in wezen niet anders dan die tokkie-demonstranten die zeggen hun kinderen niet meer lopend de straat over te sturen: Stempeltje pedo erop, en dan doen alsof het ook meteen een pedo is die kinderen de bosjes in sleurt. Mij lijkt dit eerder een pedo die specifieke omstandigheden heeft gebruikt voor het maken van afbeeldingen die hij dan later kon gebruiken voor zijn gerief.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:
Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.
Ik zou niet weten of ik er dan net zo genuanceerd over denk, want ik heb geen kinderen. God verhoede dat ik onderbuikgevoelens ga promoveren tot argument. Dat gebeurt namelijk al te veel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk je er ook zo genuanceerd over als het jouw eigen kind betreft. De samenleving is tot op zekere hoogte natuurlijk ook gewoon een groot experiment, waarbij we hopen dat het goed gaat. Het gaat over het algemeen ook vrij goed, maar enkele elementen vervallen in wangedrag. Ik ben er op tegen om mensen op te sluiten nog voor ze wat hebben gedaan op basis van vermoedens, maar mensen die al wat hebben gedaan moeten we niet op een dergelijke grote schaal mee experimenteren. Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.
Hoezo lopen die kinderen gevaar?quote:Op donderdag 20 februari 2014 01:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Die paar mensen met kinderen die daar om de hoek wonen moeten niet zeiken. Collateral damage, hooguit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |