abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:23:32 #1
155616 Proximo
For god, king & country
pi_136907677
quote:
De veroordeelde pedofiel Benno L. woont sinds deze week in een seniorenflat in Leiden. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente na een verhaal hierover in NRC Handelsblad. L. blijft ruim een jaar in Leiden, daarna verhuist hij naar verwachting naar Duitsland.

Het vinden van een woning voor de voormalig zwemleraar was niet eenvoudig omdat hij niet mag wonen in de Brabantse gemeenten waar zijn slachtoffers wonen. Hierdoor kon hij ook niet meer terecht in Den Bosch, waar hij vandaan komt. Diverse andere gemeenten wezen hem af. L. wilde naar Duitsland, maar daar mag hij van justitie nog niet heen.

Burgemeester van Leiden Henri Lenferink (PvdA) is nu op een verzoek van justitie ingegaan om L. te huisvesten. De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering. Elke gemeente moet volgens Lenferink verantwoordelijkheid nemen voor opvang van zedendelinquenten na hun straf.

Wel erkent hij in de krant met het verzoek van justitie te hebben geworsteld. Uiteindelijk liet L. toe zonder hier ruchtbaarheid aan te geven. "Het ligt in mijn natuur om open te zijn over dit soort zaken. Maar in Nederland bevindt dit onderwerp zich behoorlijk in de taboesfeer."

Om problemen te voorkomen heeft de burgemeester met justitie afgesproken dat L. onder meer geen zwembaden mag bezoeken. Ook draagt hij een elektronisch enkelband en moet hij zich regelmatig bij reclassering melden.

Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld. Hij werd begin oktober weer aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden.

Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
Bron: [Upd] Demonstratie bij flat Benno L.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_136907809
Boze mensen demonstreren tegen de aanwezigheid van een vieze, vuile, gore, laffe pedoseksueel. Nothing to see here, move along.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:26:41 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136907947
Samenleving die op basis van onderbuikgevoelens zelf iemand gaat berechten die al berecht is :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_136908241
Dat hele gedoe om Benno L heen gaat knap vervelen men zou toch moeten accepteren dat hij ergens moet wonen. Als je hem gaat opjagen weten we straks helemaal niet meer waar hij is net als met Sytse die zwerft nu rond en niemand weet waar die man is. Dat lijkt me gevaarlijker dan dat hij gewoon ergens woont wel of niet gewenst.
pi_136908698
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:24 schreef Drxx het volgende:
Boze mensen demonstreren tegen de aanwezigheid van een vieze, vuile, gore, laffe pedoseksueel.
En werken op deze manier eerder mee aan nieuwe slachtoffers dan dat ze dat proberen te voorkomen. De ironie.
pi_136909174
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Faux. het volgende:
Samenleving die op basis van onderbuikgevoelens zelf iemand gaat berechten die al berecht is :')
dat dus
pi_136910460
Wel, als zo'n figuur in je buurt komt wonen, is je huis in één klap 50000 euro minder waard. Lijkt me toch niet zo prettig.
pi_136910515
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:11 schreef thabit het volgende:
Wel, als zo'n figuur in je buurt komt wonen, is je huis in één klap 50000 euro minder waard. Lijkt me toch niet zo prettig.
Dat zou je moeten verhalen op de figuren die dit soort informatie doorlekken.
pi_136910735
quote:
De meeste boze mensen daar zagen er niet uit als huisbezitters. :@
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:30:45 #10
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_136911546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

De meeste boze mensen daar zagen er niet uit als huisbezitters. :@
Daarnaast erger ik mij aan die 'als ik er maar geen last van heb, de rest kan me verder verrekken'. Kutmentaliteit.
  donderdag 20 februari 2014 @ 01:29:06 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136917464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:30 schreef chucky1987 het volgende:
Dat hele gedoe om Benno L heen gaat knap vervelen men zou toch moeten accepteren dat hij ergens moet wonen.
Precies. Die paar mensen met kinderen die daar om de hoek wonen moeten niet zeiken. Collateral damage, hooguit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136917666
Ik wist niet dat de mensen in
Leiden net zo konden zeiken als die boeren in Groningen :r
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2014 @ 03:11:14 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_136918162
quote:
Je sociale seniorenflatje?
Carpe Libertatem
pi_136918281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:45 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wist niet dat de mensen in
Leiden net zo konden zeiken als die boeren in Groningen :r
Ach, het zijn geeneens Leidenaren...

http://www.zie.nl/video/a(...)Benno-L/m1mzh2afldvz
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 20 februari 2014 @ 05:24:14 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136918607
quote:
Iemand die veroordeeld is voor tientallen gevallen van misbruik en weer solliciteert voor een functie waarbij hij met kinderen in aanraking komt kan je niet wegzetten als onderbuikgevoelens. Bovendien, wat zegt het dat hij veroordeeld is? Is het rechtsysteem heilig ofzo?
pi_136918693
quote:
Ja, het lijkt er op dat je in dit land alleen een goede Nederlander bent als je alle pedo's op de brandstapel wil zetten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 20 februari 2014 @ 06:51:12 #17
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_136918827
quote:
Als zo´n Tokkie, zoals in P&W te zien was, in je buurt komt wonen dan daalt de waarde van je woning aanzienlijk ja. ;(
Een gezellige buurman die tot 3 uur ´s nachts keihard muziek draait, die vernielingen bij je aanricht als je hem ´vies´ aankijkt, je fiets sloopt en je auto bekrast, met z´n matties bij je inbreekt als je een weekeinde weg bent, zijn scooter in je tuin parkeert en je bloemen aan gort rijdt, een florerende wiethandel op zolder heeft, allerlei gajes en tuig van de richel uitnodigt om gezellig een Schultenbrau te verorberen en je zoontje van 4 de vernieling intrapt als hij een opmerking maakt over het mismaakte hoofd van dit personage.

Ja, zodra dergelijk gespuis zijn intrek neemt is je huis is geen cent meer waard.
pi_136921730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Die paar mensen met kinderen die daar om de hoek wonen moeten niet zeiken. Collateral damage, hooguit.
Hoe naar het ook is, het is collateral damage. Die mensen moeten ergens wonen, ja. In die zin in het rechtssysteem heilig. Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen. Zo gaat het nu eenmaal in een beschaafd land.

Recidive is altijd een risico. Veel criminelen zijn onverbeterlijk. Bij pedoseksuelen is dat de seksuele voorkeur, bij kleptomanen werkt het ook niet helemaal lekker in het hoofd en ook verkrachters kunnen hun aandrang niet onder controle houden. Van die laatste wordt de buurt trouwens niet op de hoogte gesteld. Van een veroordeelde moordenaar ook niet. Van iemand die behandeling voor psychopathie heeft gehad ook niet. Die mensen vervallen ook in oud gedrag, en dat leidt zelden tot verontwaardiging.

Dus ja, er is altijd een risico. Dat hoort nu eenmaal bij het leven.
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:53:01 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136922033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen.
Er zit nog wel iets tussen. De longstay-afdeling van een TBS-kliniek bijvoorbeeld.

Reïntegratie is een cruciaal onderdeel van ons rechtssysteem en dat moet zo blijven. Maar mensen die ongeneeslijk ziek zijn, zoals kindermisbruikers die daarna doodleuk de schoolbus willen gaan rijden, kun je gewoon niet reïntegreren. Dat kun je dan wel lekker principieel toch gaan willen, maar ik denk niet dat onze maatschappij bedoeld is voor dat soort experimenten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136922159
Ja alle zedendelinquenten naar de longstay.. dat wordt lekker druk daar.
En dan zeker gaan zeiken dat de TBS zoveel kost?
pi_136922166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit nog wel iets tussen. De longstay-afdeling van een TBS-kliniek bijvoorbeeld.

Reïntegratie is een cruciaal onderdeel van ons rechtssysteem en dat moet zo blijven. Maar mensen die ongeneeslijk ziek zijn, zoals kindermisbruikers die daarna doodleuk de schoolbus willen gaan rijden, kun je gewoon niet reïntegreren. Dat kun je dan wel lekker principieel toch gaan willen, maar ik denk niet dat onze maatschappij bedoeld is voor dat soort experimenten.
Ik ben het hier trouwens mee eens hoor, dat we ze permament op moeten sluiten in een soort van kliniek waar het goed toeven is, maar waar ze geen schade kunnen berokkenen. Maar zover is het niet en tot die tijd kan je die mensen niet overal weigeren omdat onze wetgeving voorkomt dat we ze langer op kunnen sluiten.

Overigens geldt dit niet alleen voor pedoseksuelen, maar zou het ook voor de door mij genoemde verkrachters, psychopaten etc. moeten gelden, omdat vrijwel elke crimineel onverbeterlijk is en de jaren '70 achterhaald beginnen te raken. Alle goede bedoelingen ten spijt, veel criminelen zijn niet te "genezen" omdat hun hersenen fundamenteel anders werken.

Dat sociaal experiment doen we dus al jaren, met allerlei criminelen. En daarnaast de vraag: wie gaat de astronomische kosten betalen van een dergelijk systeem?
  donderdag 20 februari 2014 @ 11:01:38 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136922237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe naar het ook is, het is collateral damage. Die mensen moeten ergens wonen, ja. In die zin in het rechtssysteem heilig. Als je het er niet mee eens bent dan stem je maar op een partij die alle pedofielen wil opknopen. Zo gaat het nu eenmaal in een beschaafd land.

Recidive is altijd een risico. Veel criminelen zijn onverbeterlijk. Bij pedoseksuelen is dat de seksuele voorkeur, bij kleptomanen werkt het ook niet helemaal lekker in het hoofd en ook verkrachters kunnen hun aandrang niet onder controle houden. Van die laatste wordt de buurt trouwens niet op de hoogte gesteld. Van een veroordeelde moordenaar ook niet. Van iemand die behandeling voor psychopathie heeft gehad ook niet. Die mensen vervallen ook in oud gedrag, en dat leidt zelden tot verontwaardiging.

Dus ja, er is altijd een risico. Dat hoort nu eenmaal bij het leven.
Denk je er ook zo genuanceerd over als het jouw eigen kind betreft. De samenleving is tot op zekere hoogte natuurlijk ook gewoon een groot experiment, waarbij we hopen dat het goed gaat. Het gaat over het algemeen ook vrij goed, maar enkele elementen vervallen in wangedrag. Ik ben er op tegen om mensen op te sluiten nog voor ze wat hebben gedaan op basis van vermoedens, maar mensen die al wat hebben gedaan moeten we niet op een dergelijke grote schaal mee experimenteren. Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.
pi_136922705
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:

Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.
Het recidivepercentage van heimelijk filmende zwemleraren lijkt me in dit verband een stuk interessanter. Jij doet in wezen niet anders dan die tokkie-demonstranten die zeggen hun kinderen niet meer lopend de straat over te sturen: Stempeltje pedo erop, en dan doen alsof het ook meteen een pedo is die kinderen de bosjes in sleurt. Mij lijkt dit eerder een pedo die specifieke omstandigheden heeft gebruikt voor het maken van afbeeldingen die hij dan later kon gebruiken voor zijn gerief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136923118
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Denk je er ook zo genuanceerd over als het jouw eigen kind betreft. De samenleving is tot op zekere hoogte natuurlijk ook gewoon een groot experiment, waarbij we hopen dat het goed gaat. Het gaat over het algemeen ook vrij goed, maar enkele elementen vervallen in wangedrag. Ik ben er op tegen om mensen op te sluiten nog voor ze wat hebben gedaan op basis van vermoedens, maar mensen die al wat hebben gedaan moeten we niet op een dergelijke grote schaal mee experimenteren. Het recidivepercentage onder pedoseksuelen is meer dan 50% binnen 25 jaar. Dat betekent dus feitelijk dat je moedwilig toestaat dat nieuwe kinderen slachtoffer worden als je niet bereid bent maatregelen te nemen. Maatregelen die niet eens levenslange gevangenisstraf hoeven te zijn, maar men kan wel denken aan verboden op bepaalde banen, levenslange enkelbanden, meldplichten e.d.
Ik zou niet weten of ik er dan net zo genuanceerd over denk, want ik heb geen kinderen. God verhoede dat ik onderbuikgevoelens ga promoveren tot argument. Dat gebeurt namelijk al te veel.

Het recidivepercentage onder andere criminelen is vergelijkbaar. Hangt een beetje af van de aard van het misdrijf, maar geloven dat reïntegratie leidt tot modelburgers is een utopie. Sterker nog, het is onmogelijk. Dus waarom nemen we wél die risico's met verkrachters, moordenaars en oplichters, en zouden we die niet moeten nemen met pedoseksuelen? Is het leed dat een kind wordt aangedaan erger dan het leed wat een volwassen vrouw is aangedaan?

Er dient niet met twee maten gemeten te worden. Als het je om de recidive gaat, dan zijn er nog legio andere wetsovertreders die acties uitvoeren die zo ongewenst zijn dat we ze liever niet meer op straat zien.

Daarnaast is het economisch onhaalbaar. De keuze is dus eigenlijk tussen het risico nemen, of ze om het leven brengen.
pi_136923133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoezo lopen die kinderen gevaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')