abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles woensdag 19 februari 2014 @ 21:10:04 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136906904
Wat is nou het grote verschil. Als ik informatie over de producten en merken probeer te vinden kom ik enkel bij de bekende sites en bij Henco zelf uit. Wat is nou het verschil tussen APE en Henco en wie maakt die zooi :9

Henco is vlaams. APE komt uit Italië volgens de bedrukking op de buis zelf... wie weet meer over onze flexibele vrienden. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136914352
Je weet, ik gebruik APE maar ook een merk wat ik via internet vond, ergens eigen fabriek in Ned.

Uponor, APE, Henco, Unipipe, en zo nog 99 merken. Een pot nat.

Als de juiste norm erop staat, temp. en druk in orde....

Wie maakt het, ja allemaal tentjes. In Nederland zit er ook zo een. Ben ff die naam kwijt.

Kijk je op eBay, stikt ervan. Google allerlei merken.

Het is allemaal PE, kleeflaag en alu. Verwar niet met pex enzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_136914408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:22 schreef Gieliovd het volgende:
Je weet, ik gebruik APE maar ook een merk wat ik via internet vond, ergens eigen fabriek in Ned.

Uponor, APE, Henco, Unipipe, en zo nog 99 merken. Een pot nat.

Als de juiste norm erop staat, temp. en druk in orde....

Wie maakt het, ja allemaal tentjes. In Nederland zit er ook zo een. Ben ff die naam kwijt.

Kijk je op eBay, stikt ervan. Google allerlei merken.

Het is allemaal PE, kleeflaag en alu. Verwar niet met pex enzo.
TeCe. Zitten in Drenthe, smilde.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 februari 2014 @ 23:29:53 #4
Toezicht is gezond!
pi_136914731
Ik ben het niet van plan heur, maar zou je koppelingen en buizen door elkaar kunnen gebruiken? Ik bedoel.. heb hier henco 16x2 liggen en APE 20x2. Ik gok dat een henco koppeling voor 20x2 prima op APE past.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_136915307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik ben het niet van plan heur, maar zou je koppelingen en buizen door elkaar kunnen gebruiken? Ik bedoel.. heb hier henco 16x2 liggen en APE 20x2. Ik gok dat een henco koppeling voor 20x2 prima op APE past.
Lijkt mij prima kunnen, wanddikte komt overeen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136919132
Sowieso, ik heb ook meerdere merken liggen en ook Henco en APE koppelingen.

Inderdaad de wanddikte telt, meer niet. Het enige wat je doet is je leiding over een o-ring persen op een ribbelrandje met een RvS mauw.

16x2 koppelingen wordt lastig op 20x2 ;)

Overigens geen water en gas koppelingen door elkaar halen he.
  PR/Manusje van alles donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:08 #7
Toezicht is gezond!
pi_136920593
Nee, dat lijkt mij ook niet slim. :') hier gewoon alles gas. Een tang met een accu perst lekkah makkelijk zeg. In een poep en een scheet zat de rotzooi dr aan. Geweldig spul.
pi_136940772
Super hč!!

Ik heb zelf zo'n Klauke tang, 18V Makita accu... mooie bekken, kalibratoren etc.. Echt top gereedschap :)

Dacht eerst zo'n handding te kopen, 3 keer k*t had dat geworden.
pi_136942782
Ik heb zelf regelmatig Viega koppelingen gebruikt op
Uponor en TeCe 16x2mm buizen; gaat prima.

Rehau daar en tegen; die gebruiken een afwijkende 16x.2.2mm wanddikte :/
pi_136943983
Rehau, f*cking duur, afwijkende maten.... dom bedrijf.
pi_136944475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:49 schreef Gieliovd het volgende:
Rehau, f*cking duur, afwijkende maten.... dom bedrijf.
Nou nou.. Zo duur is het niet. Nou heb ik ook makkelijk praten natuurlijk. :P
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 21:06:00 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136944907
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Nou nou.. Zo duur is het niet. Nou heb ik ook makkelijk praten natuurlijk. :P
Montage technisch vind ik het i.i.g. niet heel erg doordacht qua bewerkingen die je moet doen.
Zeker de grotere diameters zijn ... -O- om mee te werken :X
pi_136946263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Montage technisch vind ik het i.i.g. niet heel erg doordacht qua bewerkingen die je moet doen.
Zeker de grotere diameters zijn ... -O- om mee te werken :X
Het is wat stugger. Hier op de zaak persen ze ook hydrologisch. Tot maatje 63 .
pi_136949794
Ben je niet goed cvboer ;)

quote:
Hydrologie is de studie naar het gedrag en de eigenschappen van water in de atmosfeer, op en onder het aardoppervlak. Het vakgebied behandelt onder andere: neerslag bodemvochtigheid evapotranspiratie grondwaterstroming
20x2 wordt al behoorlijk stug, heb m'n handen en polsen er behoorlijk kapot aan getrokken meerdere keren. Maarja, ik maak er dan ook wel 'n spaghettibolwerk van.

Ik heb trouwens deze tang van Klauke / Comap:

Allemaal van die mooie speeltjes erbij:
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:15:51 #15
92034 crew  Vonkenboer
pi_136950314
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het is wat stugger. Hier op de zaak persen ze ook hydrologisch. Tot maatje 63 .
Ooit een collega moeten helpen onder de vloer; handig hoor zo'n hydrolische pers op 230V onder de vloer :X
pi_136950496
Scheidingstrafo?
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 22:27:15 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_136951321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:17 schreef Gieliovd het volgende:
Scheidingstrafo?
Nee, dat apparaat bestaat niet/werkt niet met een scheidingstrafo.
Gewoon verlengsnoertje, onder de vloer even vier koppelingen 40 en drie koppelingen 63 persen.

Handig ook dat optrompen van de buizen e.d. ik vind het echt helemaal niks dat materiaal.
pi_136951936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, dat apparaat bestaat niet/werkt niet met een scheidingstrafo.
Gewoon verlengsnoertje, onder de vloer even vier koppelingen 40 en drie koppelingen 63 persen.

Handig ook dat optrompen van de buizen e.d. ik vind het echt helemaal niks dat materiaal.
Tja, een 5/8 buigt nou eenmaal makkelijker. :P Wij gaan ook niet met 230 onder de vloer. De pomp staat buiten en alleen de hydrologische pers gaat mee onder de vloer.
pi_136952233
En daarom zijn er cvboeren, vonkenboeren, kantoorpikken en alles er tussenin.
pi_136952321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:38 schreef Gieliovd het volgende:
En daarom zijn er cvboeren, vonkenboeren, kantoorpikken en alles er tussenin.
:P
  PR/Manusje van alles donderdag 20 februari 2014 @ 22:58:53 #21
Toezicht is gezond!
pi_136953803
Tweedehands kosten die tangen met accu geen drol. 450 euro! Als ik geen kantoorbaan zou hebben zou ik de hele dag op het knopje van zo'n tang willen drukken. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')