abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136899782
Een kennis heeft haar CDT waarde te hoog.
Als ik op internet lees dan zou je eruit halen dat ze alcoholiste is.
zelf ontkent ze dit.

Is er nog een andere rede waardoor je CDT waarde te hoog kan zijn?
En hoelang moet je niet gedronken hebben om het CDT weer goed te krijgen?
(bij langdurig alcohol gebruik dan, zo is het 2 a 3 weken heb ik gelezen)
pi_136900459
Hmm blijkbaar komt het dus voor dat iemand een te hoog cdt heeft en niet drinkt?!
pi_136900622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:50 schreef fietzband het volgende:
Hmm blijkbaar komt het dus voor dat iemand een te hoog cdt heeft en niet drinkt?!
Ja dat komt voor, kijk dus uit met conclusies trekken, neemt niet weg dat alcoholisten meesters zijn in het ontkennen van hun probleem.
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:56:02 #5
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_136900644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:50 schreef fietzband het volgende:
Het is mogelijk, maar meestal gaat het wel om alcohol gebruikt.
Echter zijn het nou net die die mensen met andere oorzaken (redenen) die een extra (groot) probleem hebben, omdat er eigenlijk niemand is die echt hun zaak tot de bodem wil uitzoeken.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_136900780
Inderdaad uitkijken met conclusies trekken.
Maar wat kan dan nog een oorzaak zijn van een verhoogd CDT? DAar vind ik niks over.
Ik moet bekennen dat ik ook niet denk dat betrokkene heel erg veel drinkt.
Eerder weinig tot niet.
pi_136901042
quote:
De bepaling van CDT wordt voor zover bekend niet gestoord door het gebruik van geneesmiddelen of drugs. Foutpositieve uitslagen van CDT in relatie tot alcoholgebruik werden gerapporteerd met name voor de vroegere CDTect- en de Axis-Shieldtest (2-5% in de blanke populatie) bij primaire biliaire cirrose, actieve hepatitis, genetische CD-varianten van transferrine of bij een verhoogde trisialotransferrine, onder andere bij anorexia nervosa. Patiënten met het zeer zeldzame CDG-syndroom (congenital disorders of glycosylation, de ziekte van Jaeken) vertonen zeer hoge CDT-waarden, maar zijn doorgaans motorisch en neurologisch geretardeerd en daardoor herkenbaar.

Methoden als HPLC en CE zijn in tegenstelling tot de vroegere Axis-Shieldmethode niet of nauwelijks gevoelig voor deze storingen, evenmin als de N Latex CDT-bepaling.

Klinischediagnostiek.nl
Vertaling: drugs of geneesmiddelen beïnvloeden CDT-test niet. Bij oude technieken om CDT te meten konden o.a. verschillende leverziekten, bepaalde genetische verschillen en anorexia nervosa de test beïnvloeden. Nieuwe technieken worden nauwelijks hierdoor beïnvloed. Een hele zeldzame stofwisselingsziekte geeft een hoge CDT-waarde, maar die mensen zijn meestal ernstig gehandicapt (en vallen dus op.

Conclusie op basis van gequote tekst: indien nieuwe technieken worden gebruikt is CDT een betrouwbare test voor alcoholmisbruik.

[ Bericht 4% gewijzigd door dotKoen op 19-02-2014 19:23:53 ]
pi_136901221
Is dit naar aanleiding van het CBR? Cq strafvervolging?
pi_136901307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:11 schreef hoas het volgende:
Is dit naar aanleiding van het CBR? Cq strafvervolging?
Nope, bij mijn moeder kwam na een algemeen bloedonderzoek een hoog CDT naar voren.
Niet cbr gerelateerd
pi_136901447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:13 schreef fietzband het volgende:

[..]

Nope, bij mijn moeder kwam na een algemeen bloedonderzoek een hoog CDT naar voren.
Niet cbr gerelateerd
Dan zou ik ze voorlopig het voordeel van de twijfel geven.
pi_136901485
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef hoas het volgende:
Dan zou ik ze voorlopig het voordeel van de twijfel geven.
Doe ik ook. Mede omdat ik ook echt niet denk dat ze drinkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door fietzband op 19-02-2014 19:23:26 ]
pi_136918839
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:13 schreef fietzband het volgende:

[..]

Niet cbr gerelateerd
Een CDT zit niet in 'standaard' bloedonderzoek. De dokter zal dus al iets hebben vermoed misschien.
Shine bright like a diamond.
pi_136926242
Zover ik weet heeft ze dit gekregen bij een groot bloedonderzoek. Mede ook door dat ze medicatie slikt heeft ze om de zoveel tijd controle qua bloed.

Misschien ga ik maar eens contact opnemen met de dokter, samen met haar uiteraard.
pi_136968596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:14 schreef fietzband het volgende:
Zover ik weet heeft ze dit gekregen bij een groot bloedonderzoek. Mede ook door dat ze medicatie slikt heeft ze om de zoveel tijd controle qua bloed.

Misschien ga ik maar eens contact opnemen met de dokter, samen met haar uiteraard.
Beste post van dit topic.
Gezien je pohi lijkt het raadplegen van FOK! voor van alles en nog wat over je eigen gezondheid een grote hobby van je te zijn, maar ga dit ajb niet ook nog eens doen voor andere mensen. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_136976998
Bijkbaar kun je op een mri van je hoofd ook zien of iemand teveel drinkt.
Bij haar was de mri prima, geen sporen van verkrimping
pi_136977043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:38 schreef fietzband het volgende:
Bijkbaar kun je op een mri van je hoofd ook zien of iemand teveel drinkt.
Bij haar was de mri prima, geen sporen van verkrimping
Ga eens een andere hobby zoeken...
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')