quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:58 schreef kaltun het volgende:
voordat ik mijn vraag ga stellen , zie ik de mens als enige intelligentste wezen op de aarde.
omdat ik gelovig ben, geloof ik in de creatie en God/Allah heeft gezegd dat de mens de slimste wezen zal zijn.
nu de vraag aan de atheïsten:
in al die miljarden jaren, is er geen enkele wezen die de zelfde intelligentie heeft als een mens.
tuurlijk zijn er wel dieren die enorm uitblinken met hun intelligentie maar de intelligentie van een dier is beperkt, maar van een mens bijna oneindig.
dus mijn vraag is hoe kan dan een mens als enige wezen die deze capaciteit heeft en geen andere wezen?
we stammen toch af van de zelfde voorouders als die van de apen, waarom is er dan geen enkele aap of een andere dier die de mens evenaard ( qua intelligentie)?
paar kreten die ik hierover hebt gehoord :
toevallig hebben we de juiste voedsel genomen en hierdoor werkten onze hersenen anders![]()
of we gingen recht oplopen en hierdoor zijn we anders ge-evolueerd![]()
of we zijn een experiment van de buitenaardse wezen ( zelfs dit komt bij mij geloofwaardiger over dan de evolutie van de mens)
graag uw mening hierover.
even voor de duidelijkheid: met intelligentie bedoel ik niet instinct van een dier, dat is een andere soort intelligentie.
btw waar een mens uitermate goed in uitblinkt is dat we een meesters zijn goed na-apen
with do all respect,quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
wasquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef kaltun het volgende:
[..]
with do all respect,
who the fock is Douglas Adams, een sci-fi schrijver?
had/heb de film gezien, met moeite tot het einde kunnen volgehouden, terwijl ik een super fan ben sci-fiquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:58 schreef Manke het volgende:
[..]
was
heerlijk sci-fi komedie nerd-boek
vond de film ook minderquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef kaltun het volgende:
[..]
had/heb de film gezien, met moeite tot het einde kunnen volgehouden, terwijl ik een super fan ben sci-fi
quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef kaltun het volgende:
[..]
with do all respect,
Geweldig gewoonquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:45 schreef RemcoDelft het volgende:
“For instance, on the planet Earth, man had always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much—the wheel, New York, wars and so on—whilst all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man—for precisely the same reasons.”
― Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Normaal ben ik niet zo van de smilies, maar in dit geval is dit:quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef kaltun het volgende:
[..]
with do all respect,
De film vond ik ook waardeloos, terwijl het boek niets minder dan briljant is. Dus dat zegt meer over de film dan over Douglas Adams.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef kaltun het volgende:
[..]
had/heb de film gezien, met moeite tot het einde kunnen volgehouden, terwijl ik een super fan ben sci-fi
Wortel en Gijs zijn dan ook "mensen" en bijvoorbeeld Pluto is simpelweg een hondquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:27 schreef kaltun het volgende:
dag allemaal, ben er weer ( was eigenlijk nooit weggeweest )
ik las laatst Donald Duck ( vanaf jongst af aan al fan van Duck en zijn familie), nietsvermoedend las ik een verhaal, en opeens dacht ik aan de evolutietheorie.... waarom ... om het volgende:
in Duckstad lopende dieren op twee voeten en praten met elkaar, je hebt zelfs honden die als mensen leven en ook honden die als honden leven, je hebt een vogel die superslim is ( mr Wortel ) en domme vogel ( bolle gijs) daarbij heb je ook "echte mensen"
Waarom zou dat meer als de evolutietheorie zijn ?quote:die doodnormaal ertussen lopen en die met de dieren communiceren.
je kunt duidelijk zien wie geëvolueerd is en wie niet.
dit is meer het leer van de evolutietheorie dan wat nu gepresenteerd wordt als de realiteit is. of zie ik het weer anders ?
de hoorspelen stonden op spotify, weet niet of dat nog zo isquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
De film vond ik ook waardeloos, terwijl het boek niets minder dan briljant is. Dus dat zegt meer over de film dan over Douglas Adams.
De BBC hoorspelen ervan waren nog wel goed, als je daaraan kunt komen.
ok als de dieren "mensen "zijn en wat zijn de mensen die in de strip spelen ?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef Mr.44 het volgende:
Wortel en Gijs zijn dan ook "mensen" en bijvoorbeeld Pluto is simpelweg een hond
je ziet hier dat er verschillende dieren ongeveer op dezelfde niveau zijn als de mens zijn, bijv. ze communiceren met elkaar en ze snappen elkaar ook nog. dit vind ik reëler dan de realiteitquote:Waarom zou dat meer als de evolutietheorie zijn ?
mensenquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:59 schreef kaltun het volgende:
[..]
ok als de dieren "mensen "zijn en wat zijn de mensen die in de strip spelen ?
Aan de andere kant beginnen we specifieke betekenissen toe te kennen aan geluiden die bepaalde dieren maken, alleen is daar heel veel analyse voor nodig en een extelligentie waar dieren nauwelijks toegang toe kunnen hebben.quote:[..]
je ziet hier dat er verschillende dieren ongeveer op dezelfde niveau zijn als de mens zijn, bijv. ze communiceren met elkaar en ze snappen elkaar ook nog. dit vind ik reëler dan de realiteit
Ook in het nederlands vertaald: google maar op transgalactisch liftershandboek.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
[..]
vond de film ook minder
is ook een bbc hoorspel van, daar is het boek eigenlijk op gebaseerd.
lol dit wist ik niet. ik zie het verband eigenlijk ook niet.quote:
Was afgelopen week nog iets over op nu.nl; http://www.nu.nl/wetensch(...)ren-uitgeput---.htmlquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:44 schreef Skillsy het volgende:
http://www.kennislink.nl/publicaties/waarom-sterf-je-van-ouderdom
Is hier al meer bekend over??
Er zijn ook geen landdieren die zo snel zijn als een jachtluipaard of wezens die zo goed zijn in robben jagen als witte haaien. Sommige dieren leven nu eenmaal in een niche.quote:in al die miljarden jaren, is er geen enkele wezen die dezelfde intelligentie heeft als een mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |