abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136890402
Deeltje 3. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:58 schreef kaltun het volgende:
voordat ik mijn vraag ga stellen , zie ik de mens als enige intelligentste wezen op de aarde.
omdat ik gelovig ben, geloof ik in de creatie en God/Allah heeft gezegd dat de mens de slimste wezen zal zijn.

nu de vraag aan de atheïsten:
in al die miljarden jaren, is er geen enkele wezen die de zelfde intelligentie heeft als een mens.
tuurlijk zijn er wel dieren die enorm uitblinken met hun intelligentie maar de intelligentie van een dier is beperkt, maar van een mens bijna oneindig.
dus mijn vraag is hoe kan dan een mens als enige wezen die deze capaciteit heeft en geen andere wezen?
we stammen toch af van de zelfde voorouders als die van de apen, waarom is er dan geen enkele aap of een andere dier die de mens evenaard ( qua intelligentie)?
paar kreten die ik hierover hebt gehoord :
toevallig hebben we de juiste voedsel genomen en hierdoor werkten onze hersenen anders 8)7
of we gingen recht oplopen en hierdoor zijn we anders ge-evolueerd 8)7
of we zijn een experiment van de buitenaardse wezen ( zelfs dit komt bij mij geloofwaardiger over dan de evolutie van de mens :) )

graag uw mening hierover.

even voor de duidelijkheid: met intelligentie bedoel ik niet instinct van een dier, dat is een andere soort intelligentie.
btw waar een mens uitermate goed in uitblinkt is dat we een meesters zijn goed na-apen
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_136891917
“For instance, on the planet Earth, man had always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much—the wheel, New York, wars and so on—whilst all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man—for precisely the same reasons.”
― Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
censuur :O
pi_136892278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
with do all respect,

who the fock is Douglas Adams, een sci-fi schrijver?
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:58:52 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136892412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:55 schreef kaltun het volgende:

[..]

with do all respect,

was
heerlijk sci-fi komedie nerd-boek :P
pi_136892479
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:58 schreef Manke het volgende:

[..]

was
heerlijk sci-fi komedie nerd-boek :P
had/heb de film gezien, met moeite tot het einde kunnen volgehouden, terwijl ik een super fan ben sci-fi
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:01:58 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136892532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef kaltun het volgende:

[..]

had/heb de film gezien, met moeite tot het einde kunnen volgehouden, terwijl ik een super fan ben sci-fi
vond de film ook minder
is ook een bbc hoorspel van, daar is het boek eigenlijk op gebaseerd.
pi_136942778
heeft een plant ook een intelligentie/instinct.

een peperplant(chilipeper) heeft zijn vruchten (zaden) beveiligd met Capsaïcine (scherpe/hetesmaak), zodat herbivoren het vrucht met rust laten , en vogels die immuun zijn voor Capsaïcine fungeren ze als zaadverspreiders.

dus lang verhaal kort te maken, peperplant beschermt zichzelf hiermee, dus is het daad van een intelligentie/instinct.

infeite is het zo dat alle levende hebben een intelligentie/instinct.
pi_139247466
dag allemaal, ben er weer ( was eigenlijk nooit weggeweest )

ik las laatst Donald Duck ( vanaf jongst af aan al fan van Duck en zijn familie 8-) ), nietsvermoedend las ik een verhaal, en opeens dacht ik aan de evolutietheorie.... waarom ... om het volgende:
in Duckstad lopende dieren op twee voeten en praten met elkaar, je hebt zelfs honden die als mensen leven en ook honden die als honden leven, je hebt een vogel die superslim is ( mr Wortel ) en domme vogel ( bolle gijs) daarbij heb je ook "echte mensen" die doodnormaal ertussen lopen en die met de dieren communiceren.
je kunt duidelijk zien wie geëvolueerd is en wie niet.

dit is meer het leer van de evolutietheorie dan wat nu gepresenteerd wordt als de realiteit is. of zie ik het weer anders ?
pi_139247924
quote:

[..]

with do all respect,

:')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_139247948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:45 schreef RemcoDelft het volgende:
“For instance, on the planet Earth, man had always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much—the wheel, New York, wars and so on—whilst all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man—for precisely the same reasons.”
― Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Geweldig gewoon _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:17:48 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139248846
quote:

[..]

with do all respect,

Normaal ben ik niet zo van de smilies, maar in dit geval is dit:

:') :') :')

helemaal op zijn plaats.

Douglas Adams was een heel bijzonder persoon, niet zomaar een sci-fi schrijver.

Voor jou, en voor alle fans van Douglas Adams:

Wat deze opname extra bijzonder maakt is dat dit vlak voor zijn dood is opgenomen. (Dat hij ziek was wist hij hier volgens mij nog niet.)
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:21:58 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139250701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:00 schreef kaltun het volgende:

[..]

De film vond ik ook waardeloos, terwijl het boek niets minder dan briljant is. Dus dat zegt meer over de film dan over Douglas Adams.

De BBC hoorspelen ervan waren nog wel goed, als je daaraan kunt komen.
pi_139256645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:27 schreef kaltun het volgende:
dag allemaal, ben er weer ( was eigenlijk nooit weggeweest )

ik las laatst Donald Duck ( vanaf jongst af aan al fan van Duck en zijn familie 8-) ), nietsvermoedend las ik een verhaal, en opeens dacht ik aan de evolutietheorie.... waarom ... om het volgende:
in Duckstad lopende dieren op twee voeten en praten met elkaar, je hebt zelfs honden die als mensen leven en ook honden die als honden leven, je hebt een vogel die superslim is ( mr Wortel ) en domme vogel ( bolle gijs) daarbij heb je ook "echte mensen"
Wortel en Gijs zijn dan ook "mensen" en bijvoorbeeld Pluto is simpelweg een hond
quote:
die doodnormaal ertussen lopen en die met de dieren communiceren.
je kunt duidelijk zien wie geëvolueerd is en wie niet.

dit is meer het leer van de evolutietheorie dan wat nu gepresenteerd wordt als de realiteit is. of zie ik het weer anders ?
Waarom zou dat meer als de evolutietheorie zijn ?
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:11:17 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_139256757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

De film vond ik ook waardeloos, terwijl het boek niets minder dan briljant is. Dus dat zegt meer over de film dan over Douglas Adams.

De BBC hoorspelen ervan waren nog wel goed, als je daaraan kunt komen.
de hoorspelen stonden op spotify, weet niet of dat nog zo is
pi_139257848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef Mr.44 het volgende:
Wortel en Gijs zijn dan ook "mensen" en bijvoorbeeld Pluto is simpelweg een hond
ok als de dieren "mensen "zijn en wat zijn de mensen die in de strip spelen ?

quote:
Waarom zou dat meer als de evolutietheorie zijn ?
je ziet hier dat er verschillende dieren ongeveer op dezelfde niveau zijn als de mens zijn, bijv. ze communiceren met elkaar en ze snappen elkaar ook nog. dit vind ik reëler dan de realiteit 8)7
pi_139258371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:59 schreef kaltun het volgende:

[..]

ok als de dieren "mensen "zijn en wat zijn de mensen die in de strip spelen ?
mensen
zoals de roodkapje een mens is en de wolf ook voor een (type) mens staat, de biggetjes staan voor mensen en repelsteeltje stelt een penis voor
quote:
[..]

je ziet hier dat er verschillende dieren ongeveer op dezelfde niveau zijn als de mens zijn, bijv. ze communiceren met elkaar en ze snappen elkaar ook nog. dit vind ik reëler dan de realiteit 8)7
Aan de andere kant beginnen we specifieke betekenissen toe te kennen aan geluiden die bepaalde dieren maken, alleen is daar heel veel analyse voor nodig en een extelligentie waar dieren nauwelijks toegang toe kunnen hebben.
pi_139258681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:01 schreef Manke het volgende:

[..]

vond de film ook minder
is ook een bbc hoorspel van, daar is het boek eigenlijk op gebaseerd.
Ook in het nederlands vertaald: google maar op transgalactisch liftershandboek.
De alien Ford Prefect heet in de Nederlandse versie Amro Bank.

Gevonden: aflevering 1
http://www.vpro.nl/speel.program.14237266.html
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_139258963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:16 schreef Mr.44 het volgende:
repelsteeltje stelt een penis voor
lol dit wist ik niet. ik zie het verband eigenlijk ook niet.

dieren maken geluiden en onderlings comuniceren het ook, maar kunnen ze ook met andere dieren communiceren? bijv vogel die met een paard communiceerd?
pi_139277689
Bewustzijn, misschien wel in verwarring ( dat zou ik Boeddha moeten vragen) zocht een drager waar een scherpe geest zich in kon manifesteren zodat de dingen weer gezien kunnen worden zoals ze werkelijk zijn. vergeet hierom godsdiensten en gebruik je belangrijkste kwaliteit, scherpe geest is juist dat wat de goden missen.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  zaterdag 26 april 2014 @ 14:10:09 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_139277865
quote:
Was afgelopen week nog iets over op nu.nl; http://www.nu.nl/wetensch(...)ren-uitgeput---.html
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_139278017
quote:
in al die miljarden jaren, is er geen enkele wezen die dezelfde intelligentie heeft als een mens.
Er zijn ook geen landdieren die zo snel zijn als een jachtluipaard of wezens die zo goed zijn in robben jagen als witte haaien. Sommige dieren leven nu eenmaal in een niche.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_139379581
Een experiment van aliens is overigens ook geloofwaardiger dan het scheppingsverhaal. (of beide want waarom is god - als hij/zij/het zou bestaan - zelf geen alien)

OT: Het verbaasd mij altijd hoe gelovigen altijd bepaalde zaken zo weten te verdraaien dat het als een verklaring voor het bestaan van god (bewust met kleine letter) gezien moet worden.

De mens is van alle levende organismen op deze planeet het meest ontwikkeld, als de meteoor 65miljoen jaar geleden niet was gevallen waren er nu misschien intelligente reptielen.

Er zijn zoveel verschillende scheppingsverhalen en theorieen. Sommige verzonnen en ouder als de bijbel, andere modernere gebaseerd op wetenschap, pseudowetenschap of aannames.
Eén of meerdere goden, Aliens, uit zichzelf, virtueel, Holografisch universum, Digitaal universum....Noem ze allemaal maar op en toegegeven, sommige klinken best plausibel.

Ik kan het bestaan of niet bestaan van een superwezen niet bewijzen, maar de evolutie is een feit, of dat nu vanzelf gaat, door aliens door god...whatever.

Maar als je zo volhardend wetenschap blijft ontkennen uit angst dat jouw versie van het scheppingsverhaaltje misschien wel eens niet het juiste zou kunnen zijn getuigd niet van enige intelligentie.
pi_149361518
pi_149370991
Hoe zal je weten dat er niet dieren intelligenter zijn dan ons. Dat we voordelen hebben om informatieoverdracht en informatievergaring mogelijk te maken staat los van intrinsieke intelligentie. Kan best zijn dat we als we een dolfijn waren geweest we minder intelligent waren geweest.
Fylax is op televisie geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')