abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137142881
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:16 schreef LeBeau het volgende:
Helaas woon ik in Den Haag; verder van de Duitse grens kom je eigenlijk niet, maar ik ben van Duitse komaf, en er zijn een aantal dingen waar ik mee ben opgegroeid waar ik een moord voor zou doen. Als ik dichter bij de grens zou wonen zou ik leven op:

Oberlander (van de bakker!)
Leberkäse
Türinger Mett

Meer heb je gewoon niet nodig.
Probeer voor Leberkäs' eens het Hollandsch Kaashuis in de Reinkenstraat... De naam mag dan iets anders suggereren, de Leberkäse spreekt voor zich ;)

En schuin tegenover verkoopt bakkerij Hessing molensteenbrood dat best wel eens een acceptabel alternatief voor Oberländer zou kunnen zijn.

sowieso is de Reinkenstraat de place to be, maar dat is geheel buiten de scope van dit topic.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:31:18 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137143178
Leberkase
600 g varkensvlees, bv nek
600 g Rundvlees
100 g rauw spek
1 ui
30 g zout
1 TL Peper
1 TL Majoraan
Blaadje fijngemalen foelie
1 teen fijngehakte knoflook
Citroenrasp
350 gram ijsklontjes
Doe de ijsklontjes in de keukenmachine en maak er crushed ijs van.
haal het er weer uit. Doe de rest van de ingredienten kleingesneden in en gemengd met het ijs in.
Maal het tot een pasta. De reden waarom het ijs er in zit is dat het eiwit niet gaat stollen.
Proef of de pasta goed smaakt en stort het in een ingevette vorm en bak het in de oven tot een kerntemp van ca 70 graden en zet het daarna onder de grill zodat het een korst krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:32:49 #53
45206 Pietverdriet
pi_137143276
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:26 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Probeer voor Leberkäs' eens het Hollandsch Kaashuis in de Reinkenstraat... De naam mag dan iets anders suggereren, de Leberkäse spreekt voor zich ;)

En schuin tegenover verkoopt bakkerij Hessing molensteenbrood dat best wel eens een acceptabel alternatief voor Oberländer zou kunnen zijn.

sowieso is de Reinkenstraat de place to be, maar dat is geheel buiten de scope van dit topic.
Hoe gaat het met jouw worstmaken trouwens?
pi_137143614
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jouw worstmaken trouwens?
Mmmh, goed punt, lang niet meer gedaan. Wordt weer eens tijd om bij de slager aan te kondigen dat ik een paar meter darm nodig heb ;)

Maar misschien toch maar eerst eens verhuizen. Worsten in de vriezer verhuizen, lijkt me geen goed plan. Maar het zou natuurlijk wel een mooie reden zijn om met droge worsten te beginnen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:46:17 #55
45206 Pietverdriet
pi_137144082
Tja, ik ook, wil weer eens echt lekkere braadworstjes maken, met lamsvlees.
pi_137144169
Eigenlijk alles, met uitzondering van vleesvervangers. Die komen van de appie. Farmersalade is in nederland ook lekkerder.

Maar de rest uit duitsland. Vlees staat echt mijlenver boven wat je in nederland koopt. De rest is gelijk of net iets beter, maar wel een stuk goedkoper. Ik schrik elke keer weer als ik toch een keertje in nederland afreken. Niet dat supermarkten hier perse zo duur zijn.. het is eerder zo dat de goedkoper varianten vaak uitgesproken ruk zijn waardoor je merkartikelen nodig hebt, terwijl in duitsland de goedkope variant wel te eten is.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 23:55:33 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_137147469
Zojuist afspraak gemaakt in Duitsland vlakbij de grens voor inbouwen standkachel met AB
Hier in nl een offerte voor 2200 euri :') :|W
In duitsland 1385 :D *O*
Gelijk maar ff boodschapjes en benzine mee :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')