Dit is mijn echte account, check maar mijn profielquote:Op vrijdag 12 september 2014 15:48 schreef Tanneemarja het volgende:
[..]
Haha nee...en ik weet wie het wel is, ik herken 'mdie gast heeft wel 20 klonen hier

Dit vind ik niet alleen uitermate respectloos, echter het is ook compleet getypt zonder erbij na te denken en te realiseren wat men allemaal heeft meegemaakt.quote:
Het is zelfs zo vreemd dat de "deskundige" mij destijds op een latere periode nog een keer heeft getest en daar scoorde ik zelfs op het niveau van een vijf jarige jongetje, en ik was toen vier jaar, dus volgens hen zou ik dus destijds al bovengemiddeld intelligent moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Volkomen logisch? Hoe kom je daar nou bij? Voor een leek die de voorgeschiedenis niet kent, ja, maar als je weet dat het kind jarenlang verwaarloosd is, zonder enige stimulans van buitenaf, is het enige wat volkomen logisch zou zijn geweest om eerst te onderzoeken of en hoe het kind reageert als het wel gestimuleerd wordt. Als ik het goed heb gelezen is dat zelfs gebeurt, maar is het advies om het kind te stimuleren en te kijken wat er gebeurt binnen de kortste keren doodleuk genegeerd.
Maar tja, dat kan je tot bepaalde hoogte misschien nog begrijpen, het is redelijk onbekend terrein, zelfs voor de professionelen. Wat absoluut onbegrijpelijk is, is dat er jaren later niet adequaat gereageerd is op het gegeven dat hij binnen no time leert rekenen, in tegendeel, diegene die het hem geleerd heeft raakte daarom haar baan kwijt. Dat is moedwillig negeren dat je verkeerd zit met je diagnose, vakidioten die tot en met vandaag niet toe kunnen geven dat ze het volkomen verkeerd hebben aangepakt.

Ja, dat is vreemd, misschien zijn de heren geschrikt dat ik reageer of is men schuw.quote:Op maandag 15 september 2014 12:51 schreef ViaVon het volgende:
Toen werd het stil Remzi!
Slecht handelen door instanties als jeugdzorg en ketenpartners word tot op dit moment niet gezien als kindermishandeling met als gevolg dat de daders beloond worden en de ouders en hun kinderen het nakijken hebben!

Volgens mij wordt autisme nergens genoemd. Dat hij laat ging praten, heeft waarschijnlijk puur te maken met de vroege jeugd met zijn moeder die dus twee jaar niet tegen hem heeft gepraat. De ontwikkelingsachterstanden hoef je niet in autisme te zoeken, die kwamen duidelijk door de 'bijzondere' omstandigheden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit artikel: hij heeft autisme. Op late leeftijd gaan praten, ogenschijnlijk een lagere intelligentie hebben, 'intelligenter' worden bij het ouder worden (ontwikkelingsachterstand die die schijn doet ontstaan doordat je onterecht wordt vergeleken met leeftijdsgenoten), sociale problemen, allemaal kenmerken van een hoogintelligente autist.
Lekker geblunderd in ieder geval. Niet dat het mij verrast, de hulpverlening in Nederland is niet al te professioneel en dat heeft ironisch genoeg waarschijnlijk mede te maken met over-organisatie (tig organisaties waardoor het allemaal versnipperd geraakt en ze teveel bezig zijn met bureaucratie en er te weinig vaste lijnen zijn tussen de klant en een hulpverlener).

quote:Op zondag 14 september 2014 16:19 schreef remzicavdar het volgende:
[..]
Dit is mijn echte account, check maar mijn profiel
Zie: forum.fok.nl/user/profile/434193
Zie hier van mijn officiële Twitter account een tweet: twitter.com/remzicavdar/status/511197066996240386
Zie hier facebook account statusupdate: facebook.com/remzicavdar1993/posts/10205075458150717
Jullie kunnen vragen aan mij stellen, ik zal af en toe checken of er iemand iets nieuws heeft geplaatst.
[..]
Dit vind ik niet alleen uitermate respectloos, echter het is ook compleet getypt zonder erbij na te denken en te realiseren wat men allemaal heeft meegemaakt.
Als dit een gemiddelde volwassenen is die leeft in de maatschappij van tegenwoordig dan klopt de bewering dat ik misschien een intelligentie hebt die de gemiddelde persoon niet zou kunnen snappen.
[..]
Het is zelfs zo vreemd dat de "deskundige" mij destijds op een latere periode nog een keer heeft getest en daar scoorde ik zelfs op het niveau van een vijf jarige jongetje, en ik was toen vier jaar, dus volgens hen zou ik dus destijds al bovengemiddeld intelligent moeten zijn.
Echter heeft men die score niet serieus genomen, want men zei dat ik die test al eens eerder heb gemaakt. En volgens hun redenering zou een verstandelijk gehandicapte het dan beter kunnen doen. Desalniettemin staat dit haaks op de hieronder genoemde feiten.
1. Ten eerste een verstandelijk gehandicapte leert niet van zijn fouten.
2. Ten tweede een verstandelijk gehandicapte zou bepaalde dingen niet kunnen onthouden of zelfs helemaal niks kunnen onthouden.
3. Ten derde een verstandelijk gehandicapte heeft geen fijn motoriek en/of heeft ander symptomen, (daar gaat de deskundige over in deze zaak)
Als ik langzamerhand logisch/rationeel de feiten bekijk heeft men onzorgvuldig en onrechtmatig gehandeld.
Daar gaat het hele proces over, dit is de kern. Ik klaag ze aan omdat ze onzorgvuldig, onrechtmatig hebben gehandeld.
Doordat ze zo hebben gehandeld heeft de Nederlandse staat indirect gefaald haar zorgplicht uit te oefenen, want de William Schrikker Stichting heeft het mandaat van de Nederlandse staat om haar zorgplicht uit te voeren.
De WSG is een semi-overheidsinstantie, weliswaar een stichting, desalniettemin een stichting met een mandaat van de overheid om haar zorgplicht uit te voeren.
Ik hoop dat ik dit proces mensen zou kunnen wakker schudden, dat het ook hier in Nederland niet perfect is. Men kan hier ook pedagogische verwaarlozing aantreffen, onjuist handelen van instellingen, dit komt niet alleen in minder ontwikkelde landen voor, maar ook hier!

In het artikel van de Volkskrant niet (bij het lezen van dat artikel kreeg ik echter dit vermoeden), in het artikel van de AD wordt gemeld dat hij in een klas met autistische kinderen terecht kwam.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij wordt autisme nergens genoemd. Dat hij laat ging praten, heeft waarschijnlijk puur te maken met de vroege jeugd met zijn moeder die dus twee jaar niet tegen hem heeft gepraat. De ontwikkelingsachterstanden hoef je niet in autisme te zoeken, die kwamen duidelijk door de 'bijzondere' omstandigheden.

Dat zeg ik net. Het gegeven dat hij van zijn tweede tot zijn vierde met alleen zijn moeder te maken heeft gehad en dat zij die twee jaar niets meer tegen hem zei.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het artikel van de Volkskrant niet (bij het lezen van dat artikel kreeg ik echter dit vermoeden), in het artikel van de AD wordt gemeld dat hij in een klas met autistische kinderen terecht kwam.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat hij autisme heeft maar de combinatie van hoge intelligentie, het als extreem dom ingeschat worden op jonge leeftijd ("zwakzinnig"), het laat gaan praten, de schijnbare spectaculaire groei van intelligentie en sociaalemotionele problemen wijzen op een forse ontwikkelingsachterstand. Daar zijn wij het over eens. De meest waarschijnlijke oorzaak van die forse ontwikkelingsachterstand is m.i. autisme. Noem maar eens wat anders wat dit in die mate veroorzaakt. Let wel, we hebben het over een zeer intelligent iemand.

Het zou kunnen maar dan moeten we meer weten over die situatie, dat staat nu helaas nog te vaag omschreven. Het is trouwens vrij gewoon dat een autistisch kind een autistische ouder heeft dus misschien speelt beide wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Het gegeven dat hij van zijn tweede tot zijn vierde met alleen zijn moeder te maken heeft gehad en dat zij die twee jaar niets meer tegen hem zei.

Zijn moeder had ernstige psychische problemen. Een kind dat in die leeftijd geen normale stimulans uit zijn omgeving krijgt, loopt altijd een ontwikkelingsachterstand op.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou kunnen maar dan moeten we meer weten over die situatie, dat staat nu helaas nog te vaag omschreven. Het is trouwens vrij gewoon dat een autistisch kind een autistische ouder heeft dus misschien speelt beide wel.

Natuurlijk maar we kunnen verder niets hierover zeggen aangezien dat knipseltje veel te weinig informatie geeft. Of kan jij wel uit dat knipseltje halen hoeveel hij als baby, peuter en kleuter buiten kwam? Ging hij naar een opvang toe als baby en peuter? Ging hij naar een peuterschool toe?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn moeder had ernstige psychische problemen. Een kind dat in die leeftijd geen normale stimulans uit zijn omgeving krijgt, loopt altijd een ontwikkelingsachterstand op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe dan ook heeft de hulpverlening flink gefaald. Het begint natuurlijk al met dat je in Nederland niet verplicht naar de peuterschool moet en dat er niet wat meer monitoring is bij kinderen, zeker bij het eerste kind. Dat ze vervolgens hem zo slecht hebben opgevangen is om het schaamrood van op je kaken te krijgen, dat hoort niet te kunnen gebeuren in een welvarend land. En toch zal het blijven gebeuren aangezien die overorganisatie en versnippering niet worden aangepakt. Honderd koninkrijkjes binnen de hulpverlening die langs elkaar heen werken. Tragisch.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL

quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk maar we kunnen verder niets hierover zeggen aangezien dat knipseltje veel te weinig informatie geeft. Of kan jij wel uit dat knipseltje halen hoeveel hij als baby, peuter en kleuter buiten kwam? Ging hij naar een opvang toe als baby en peuter? Ging hij naar een peuterschool toe?Ik heb het artikel in de Volkskrant vanochtend gelezen. Hij kwam niet buiten. Zijn moeder ook amper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe dan ook heeft de hulpverlening flink gefaald. Het begint natuurlijk al met dat je in Nederland niet verplicht naar de peuterschool moet en dat er niet wat meer monitoring is bij kinderen, zeker bij het eerste kind. Dat ze vervolgens hem zo slecht hebben opgevangen is om het schaamrood van op je kaken te krijgen, dat hoort niet te kunnen gebeuren in een welvarend land. En toch zal het blijven gebeuren aangezien die overorganisatie en versnippering niet worden aangepakt. Honderd koninkrijkjes binnen de hulpverlening die langs elkaar heen werken. Tragisch.The love you take is equal to the love you make.

Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
Die ontwikkelingsachterstand classificeerde ze toen gewoon als "zwakbegaafd"..

En dat op zichzelf zal inderdaad al sowieso een forse achterstand opleveren. Daar verschillen wij niet over van mening. Genoeg over deze zaak, we moeten het hebben over het falen van de hulpverlening in plaats van met de waan van de dag bezig te zijn. Dat die hulpverlening flink heeft gefaald is duidelijk. Pas zo laat er achter komen dat deze jongen zo'n forse achterstand had, een totaal verkeerde diagnose stellen (zwakzinnig met een IQ van 118quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het artikel in de Volkskrant vanochtend gelezen. Hij kwam niet buiten. Zijn moeder ook amper.
 ), het niet hebben gevolgd van hem door 1 team, ...
), het niet hebben gevolgd van hem door 1 team, ... 

Helemaal mee eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.
Maar goed, het incident vind ik niet zo relevant, waar het om gaat is dat dit voor de zoveelste keer aantoont dat de organisatie in Nederland heel erg slecht is. Dit maakt heel erg veel slachtoffers. Het probleem als je van incident naar incident hopt is dat dat je niet de kern van het probleem aanpakt. Een paar jaar geleden hadden we Brandon die dan weliswaar wel verstandelijk gehandicapt is, nu is het hij. We blijven maar bezig met de waan van de dag. De politici dus ook want die reageren op wat het volk bezig houdt (stemmen en zo). We moeten niet te veel met de waan van de dag bezig zijn maar dit eens aangrijpen om heel die hulpverlening aan te pakken. Breng het eens onder bij een kleiner aantal organisaties, zorg er eens voor dat een vaste groep mensen iemand blijft volgen van jongs af aan, dat soort zaken. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het gebeurt niet omdat niemand de cojones heeft om die koninkrijkjes aan te pakken.

Blijkbaar hebt je het artikel niet goed gelezen. Het artikel verteld gedetailleerd mijn levensverhaal. Er wordt dus in het artikel zelf uitgelegd hoe het kwam waarom ik een ontwikkelingsachterstand opliep en waardoor mijn moeder "gek" werd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is nogal onprofessioneel om vast te stellen dat iemand zwakbegaafd is terwijl je weet dat die persoon 4 jaar oud is en een forse ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. Los van de achtergrond van die jongen, bij autistische kinderen gebeurt dit aan de lopende band. Hierbij is een belangrijk gegeven dat er niet een 1 op 1 relatie is tussen de ernst van de ontwikkelingsachterstand en de intelligentie terwijl dit vroeger wel werd gedacht. Vandaar mijn aanvankelijke vermoeden dat hij autistisch is. Ik baseerde mij echter vooral op het artikel van de Volkskrant wat nog minder melding maakte over de bijzondere omstandigheden thuis. Nu ik weet dat hij enkel een moeder had die slecht functioneerde moet ik het vermoeden in die zin bijstellen dat er waarschijnlijk meerdere factoren speelden. Op zich weinig verrassend.
Maar goed, het incident vind ik niet zo relevant, waar het om gaat is dat dit voor de zoveelste keer aantoont dat de organisatie in Nederland heel erg slecht is. Dit maakt heel erg veel slachtoffers. Het probleem als je van incident naar incident hopt is dat dat je niet de kern van het probleem aanpakt. Een paar jaar geleden hadden we Brandon die dan weliswaar wel verstandelijk gehandicapt is, nu is het hij. We blijven maar bezig met de waan van de dag. De politici dus ook want die reageren op wat het volk bezig houdt (stemmen en zo). We moeten niet te veel met de waan van de dag bezig zijn maar dit eens aangrijpen om heel die hulpverlening aan te pakken. Breng het eens onder bij een kleiner aantal organisaties, zorg er eens voor dat een vaste groep mensen iemand blijft volgen van jongs af aan, dat soort zaken. Het is allemaal niet zo moeilijk maar het gebeurt niet omdat niemand de cojones heeft om die koninkrijkjes aan te pakken.

Zo is het maar net. Ik wens je veel succes met je verdere leven en mogelijkheden die je nu ten volle kunt gaan benutten.quote:Dit heet gewoon logisch redeneren, kom op het is niet zo moeilijk 1+1=2
Als je verwaarloost bent kan je je niet ontwikkelen hoe geniaal je ook bent, als je moeder doorgedraaid is en niet tegen je praat en niks doet, en ze ging langzamerhand dus ook niet naar buiten, niks, nada.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |