Ik ga er inderdaad vanuit van niet, maar als iemand blijkbaar wel mijn nummer weet en wil bellen wil ik ook het zijne/hare kunnen zien. Op gelijke voet en zo. Waarom verbergen? Jij en TS doen alsof ik een probleem dien op te lossen, maar het is toch echt de anonieme beller die een probleem moet oplossen als ze zo graag willen dat iedereen opneemt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:42 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nogmaals, alsof jij bij een willekeurig nummer in je scherm wel weet wie het is.
Walvis heeft het woord vis, dus is het een vis?quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:29 schreef Morton_Koopa het volgende:
[..]
plaatjesboek heeft het woord boek, dus is het een boek.
Dus.
Hoe deed je dat 15 jaar geleden toen nummermelder nog geen gemeengoed was en de huistelefoon zomaar begon te rinkelen op zondagmiddag 15:03 uur?quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik neem nooit op als iemand mij anoniem belt, flikker lekker op met je anonieme telefoontjes. Vind het respectloos om dat niet te tonen en het wekt weinig vertrouwen (waarom moet je dat verbergen?). Spreek mijn voicemail maar in en ik kijk of ik je terugbel (ervan uitgaand dat ze hun nummer in de voicemail wél willen geven), of houd die informatie in de eerste plaats niet achter. Als iemand met een bivakmuts op me op straat aanspreekt omdat hij een gesprek wil voeren loop ik ook door.
Mensen die dat irritant vinden moeten ophouden zelf anoniem te bellen en hun probleem is opgelost. Voor anderen is er namelijk geen enkel probleem.
Vijftien jaar geleden speelde ik op zondagmiddag om 15:03 uur waarschijnlijk in de zandbak of testte ik mijn nieuwe skeelers.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe deed je dat 15 jaar geleden toen nummermelder nog geen gemeengoed was en de huistelefoon zomaar begon te rinkelen op zondagmiddag 15:03 uur?
Waarschijnlijk in je eentje want erg sociaal begaafd kom je niet over.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vijftien jaar geleden speelde ik op zondagmiddag om 15:03 uur waarschijnlijk in de zandbak of testte ik mijn nieuwe skeelers.
Ja. Ik had een zandbak op m'n zolderkamer, speciaal zodat ik daar altijd lekker alleen in het donker kon spelen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in je eentje want erg sociaal begaafd kom je niet over.
Dit dus. Als je anoniem belt, dan zie ik ook geen reden om me te haasten om op te nemen.quote:
quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja. Ik had een zandbak op m'n zolderkamer, speciaal zodat ik daar altijd lekker alleen in het donker kon spelen..
+ een beetje gehijg?quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:48 schreef Chloroform het volgende:
Ik heb een tijd gehad dat ik elke dag anoniem gebeld werd en als ik opnam dan werd er opgehangen.
Mensen die anoniem bellen zijn je geld schuldig of weten dat jij niet staat te springen om af te spreken met ze.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:16 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Dit dus. Als je anoniem belt, dan zie ik ook geen reden om me te haasten om op te nemen.
Daarbij zijn het altijd van die autisten (vermoedelijk is TS er 1 van) die dan vervolgens ook geen bericht achter laten op de voicemail!
Samengevat: TS is zwak en heeft onze hulp nodigquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die anoniem bellen zijn je geld schuldig of weten dat jij niet staat te springen om af te spreken met ze.![]()
M.a.w. ze hebben je nodig dus het zijn zwakke mensen.
In de OP staat dat ik zelf niet anoniem bel, en een voicemail achterlaten is 9 van de 10 keer zinloos, want niemand luistert die af. Als ik iemand niet te pakken krijg, dan sms ik wel.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:16 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Dit dus. Als je anoniem belt, dan zie ik ook geen reden om me te haasten om op te nemen.
Daarbij zijn het altijd van die autisten (vermoedelijk is TS er 1 van) die dan vervolgens ook geen bericht achter laten op de voicemail!
Samengevat: SimplyAlex is een beetje simpel, want heeft de OP niet gelezenquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:25 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Samengevat: TS is zwak en heeft onze hulp nodig
Samengevat ben jij simpel, aangezien jij het autistische gedrag van anoniem bellen verdedigd en dus hoogstwaarschijnlijk een marketeer bent. Rot op, TS, ik wil niks van je kopen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef very het volgende:
[..]
Samengevat: SimplyAlex is een beetje simpel, want heeft de OP niet gelezen
Ik verdedig anoniem bellen helemaal nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:37 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Samengevat ben jij simpel, aangezien jij het autistische gedrag van anoniem bellen verdedigd en dus hoogstwaarschijnlijk een marketeer bent. Rot op, TS, ik wil niks van je kopen.
Jawel .....quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:42 schreef very het volgende:
[..]
Ik verdedig anoniem bellen helemaal niet
Het heeft niets met niet durven opnemen te maken, op een gegeven moment ben je het simpelweg zat om meerdere keren de telefoon voor lul op te nemen. Dat bank gedoe is een ander verhaal, maar het gros van de telefoontjes is allemaal verkoop gezwam. Daar trek ik geen seconde tijd meer voor uit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:30 schreef kalinhos het volgende:
Ik begrijp dat ook nooit, dat panische niet durven opnemen als er privé op je schermpje staat
Je weet dat er zoiets bestaat als het bel-me-niet register? Er is ook nog een ander register dat nog beter schijnt te werken, maar daar kan ik de naam niet van herinneren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:42 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Het heeft niets met niet durven opnemen te maken, op een gegeven moment ben je het simpelweg zat om meerdere keren de telefoon voor lul op te nemen. Dat bank gedoe is een ander verhaal, maar het gros van de telefoontjes is allemaal verkoop gezwam. Daar trek ik geen seconde tijd meer voor uit.
Opbokken, klaar.
Zoals je zietquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef TARDIS. het volgende:
Is deze discussie nog steeds gaande?
Dat helpt na verloop van tijd ook niet meer, dus kan je wéér opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:51 schreef very het volgende:
[..]
Je weet dat er zoiets bestaat als het bel-me-niet register? Er is ook nog een ander register dat nog beter schijnt te werken, maar daar kan ik de naam niet van herinneren.
Maar goed, schrijf je daar gerust in dan9 van de 10 keer dat ik anoniem gebeld wordt, is het helemaal geen telemarketeer, maar bijvoorbeeld een ziekenhuis of zoiets.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:54 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Neurotypicals die de telefoon opnemen.
Volledige terechte klacht. Alle users in dit topic die maar zeuren daarover begrijp ik echt niet. Als het een telemarketeer is dan ben je er snel weer vanaf en als het een nuttige instantie is (Belastingdienst, verzekering ofzo) dan scheelt het je heel veel tijd aan zelf bellen en keuzemenu'squote:Op woensdag 19 februari 2014 09:39 schreef very het volgende:
Waarom zou je zoiets niet doen? Als het verkopers zijn hang je op. Als het iemand anders is die je niet wilt spreken, hang je op. Maar het kan zomaar eens een heel belangrijk telefoontje zijn. Je weet het niet. Maar puur omdat er geen nummer bij staat is het opeens eng om op te nemen?
Fucking autistentrekje, dat is wat het is. Net als mensen die de deur niet open durven te doen wanneer de deurbel gaat maar ze eigenlijk niemand verwachten
Klacht: zie TT
(ik bel zelf niet anoniem trouwens)
Sinds wanneer werkt dat dan? Ik heb me er al talloze keren voor laten inschrijven en blijf maar gebeld worden. Vorige week het FD nog, gisterochtend meerdere keren Oxfam Novib. Was anoniem dus nam niet op, maar hoorde het via de voice mail. Niet teruggebeld natuurlijk, opbokken met die anonieme reclame.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:51 schreef very het volgende:
[..]
Je weet dat er zoiets bestaat als het bel-me-niet register?
Iets wat ik in 2 regels tekst kan mededelen kost me een half uur bellen want het weer en de hond worden dan ook gelijk besproken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:02 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb zo iemand die ALTIJD berichten stuurt ipv te bellen. Godverdomme, iets wat je in 2 minuten allemaal kan bespreken kan wel twee uur duren met berichtjes over en weer
Dit idd. Zoals deze comedian zegt "opportunity, potential, who knows what it is!"quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:09 schreef Operc het volgende:
[..]
Volledige terechte klacht. Alle users in dit topic die maar zeuren daarover begrijp ik echt niet. Als het een telemarketeer is dan ben je er snel weer vanaf en als het een nuttige instantie is (Belastingdienst, verzekering ofzo) dan scheelt het je heel veel tijd aan zelf bellen en keuzemenu's
En dan hebben we het nog niet over het moment dat er misschien iets ergs is gebeurd met een familielid inderdaad.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat helpt na verloop van tijd ook niet meer, dus kan je wéér opnieuw beginnen.
Bij mij werkt het blijkbaar wel. Het is echt een hoge uitzondering wanneer ik gebeld wordt door telemarketeers.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Sinds wanneer werkt dat dan? Ik heb me er al talloze keren voor laten inschrijven en blijf maar gebeld worden. Vorige week het FD nog, gisterochtend meerdere keren Oxfam Novib. Was anoniem dus nam niet op, maar hoorde het via de voice mail. Niet teruggebeld natuurlijk, opbokken met die anonieme reclame.
Nee, jij?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:53 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ben je al van gedachte veranderd?
Als je ondanks je inschrijving wél soms gebeld wordt werkt het dus niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:06 schreef very het volgende:
[..]
Bij mij werkt het blijkbaar wel. Het is echt een hoge uitzondering wanneer ik gebeld wordt door telemarketeers.
Denk je? Als jij ze erop wijst dat je geregistreerd bent in het bel-me-niet-register en ze verzoekt jouw nummer per direct te verwijderen uit de database want anders Opta, dan is het gewoon klaar hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij snappen sommige mensen ook niet dat als je eenmaal een privé nummer opneemt en het een callcenter blijkt te zijn, je daarna nog veel vaker gebeld gaat worden. Iets met een actief nummer enzovoorts.
Er zijn mazen in de wet, duh.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je ondanks je inschrijving wél soms gebeld wordt werkt het dus niet.
Mja, als je je ervoor inschrijft hoop je gewoon dat het altijd werkt. Ik word ook vrij zelden gebeld, maar met afgelopen week toevallig weer twee voltreffers (terwijl ik bij het FD in de afgelopen jaren al meerdere keren na een nieuw belletje ze heb verzocht me nu eens uit te laten schrijven) ben ik weer ff wat minder fan van.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:11 schreef very het volgende:
[..]
Er zijn mazen in de wet, duh.
het werkt in ieder geval goed genoeg, want zoals ik zei heb ik praktisch nooit telemarketeers aan de lijn.
Ik heb in mijn donkere dagen een weekje bij een callcenter gewerkt. Langer hield ik het er niet volquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:10 schreef very het volgende:
[..]
Denk je? Als jij ze erop wijst dat je geregistreerd bent in het bel-me-niet-register en ze verzoekt jouw nummer per direct te verwijderen uit de database want anders Opta, dan is het gewoon klaar hoor.
Het zal een telemarketeer aan zijn reet roesten hoeveel mensen er opnemen, dus dat een nummer een keer niet opneemt betekent niet dat het nummer dan maar verwijderd wordt
Serieus...hoe kunnen mensen 3 x per dag gebeld worden door telemarketeers? Mijn telefoonnummer is gewoon op internet te vinden, ik sta in het telefoonboek, etc etc. Ik ben afgelopen 2 jaar misschien 5 keer in totaal gebeld door een telemarketeerquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:59 schreef Thomas B. het volgende:
Goed topic dit. Niet gelezen, maar ik wil toch even reageren.
Sta al jaren in het bel-me-niet-register voor zover ik weet. De afgelopen weken word ik gemiddeld drie keer per dag gebeld door een anoniem nummer. In het begin nam ik nog wel eens op en soms liet ik 'm naar de voicemail gaan. Vervolgens had ik een voicemail van een aantal minuten met wachtrijmuziek
Nu neem ik ze niet meer, want het zijn toch telemarketeers die de regels aan hun laars lappen. Ben ik nu een autist?
Ze bellen collega marketeers nooit op, vandaar dat je nooit gebeld wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Serieus...hoe kunnen mensen 3 x per dag gebeld worden door telemarketeers? Mijn telefoonnummer is gewoon op internet te vinden, ik sta in het telefoonboek, etc etc. Ik ben afgelopen 2 jaar misschien 5 keer in totaal gebeld door een telemarketeer
Ik heb ook geen idee. Het duurt nu al een week of drie... daarvoor heb ik er jaren geen last van gehad. Ik hoop steeds dat het vanzelf over gaat eik.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Serieus...hoe kunnen mensen 3 x per dag gebeld worden door telemarketeers? Mijn telefoonnummer is gewoon op internet te vinden, ik sta in het telefoonboek, etc etc. Ik ben afgelopen 2 jaar misschien 5 keer in totaal gebeld door een telemarketeer
quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:25 schreef SimplyAlex het volgende:
[..]
Ze bellen collega marketeers nooit op, vandaar dat je nooit gebeld wordt.
Als dat inderdaad het geval blijkt, dan hang je toch op?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat je zo niet weet wie er belt en het meestal van die verkopers zijn.
Ja dat zou het meest logische zijn. Maar als iemand je echt wilt bereiken en jij neemt niet op omdat ze anoniem bellen dan sturen ze toch een brief ofzo.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:38 schreef very het volgende:
[..]
Als dat inderdaad het geval blijkt, dan hang je toch op?
Dan moet je een enorm huilverhaal vertellen over dat je geen vrienden hebt. Zo erg, dat de verkoper zelf ophangt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Toevallig belde vandaag de vrienden loterij anoniem
Ik heb niet eens vrienden
Alleen daarom al gewoon opnemen inderdaadquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:19 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dan moet je een enorm huilverhaal vertellen over dat je geen vrienden hebt. Zo erg, dat de verkoper zelf ophangt.
Been there, done that.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:22 schreef very het volgende:
[..]
Alleen daarom al gewoon opnemen inderdaad
Je bent een pauper en je staat zo bekendquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Waarom wil jij een ijsbeer wassen? Die dieren kunnen zich prima zelf redden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent een pauper en je staat zo bekend
Dat zijn JUIST de types bij wie je de meest uiteenlopende shit verkocht krijgt, of ze het nou kunnen betalen of niet. Dan verkoop je er ook gewoon een lening bij. KASSA!quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent een pauper en je staat zo bekend
Dat je dat zelf niet door had johquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:33 schreef Homijn het volgende:
Ik had vandaag nog een anoniem telefoontje. Van de politie. Er was een poging tot inbraak gedaan in mijn hol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Jammer ditquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:36 schreef Homijn het volgende:
[..]
Ik was op dat moment niet thuis. Heb je soms, hè...
Als mensen mijn hol proberen in te breken, dan geef ik ook niet thuisquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:36 schreef Homijn het volgende:
[..]
Ik was op dat moment niet thuis. Heb je soms, hè...
dan ben jij dus degene op wie ik mij onder anderen richt in de OPquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:42 schreef sorcees het volgende:
Iets met baas over eigen telefoon.
Ik wil zelf kunnen beslissen of ik wel of niet met iemand wil praten.
Dus moet ik eerst kunnen zien wie er belt.
Indien anoniem dan neem ik zeker niet op.
Verkeerde nummerquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:44 schreef Ro-ald het volgende:
Ik belde je net anoniem je nam niet op.
Dit bord bleek niet voldoende, qua beveiligingquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:40 schreef very het volgende:
[..]
Als mensen mijn hol proberen in te breken, dan geef ik ook niet thuis
Een hele nieuwe betekenis van "hem erin fietsen"quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:46 schreef Homijn het volgende:
[..]
Dit bord bleek niet voldoende, qua beveiliging![]()
[ afbeelding ]
Vroeger was alles beter.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:45 schreef 2NutZ het volgende:
Vroeger hadden we niet eens nummerherkenning en was het altijd een verrassing wie belde
Zolang je maar niet bromt, is alles best.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:52 schreef very het volgende:
[..]
Een hele nieuwe betekenis van "hem erin fietsen"
Hequote:Op woensdag 19 februari 2014 16:58 schreef sorcees het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter.
Vroeger bestond er nog geen telefoon
Vroeger woonde men in het paradijs
Vroeger bestond er maar 1 vrouw
Het heeft niet zoveel met durven te maken, maar vooral met gewoon de behoefte niet hebben. In de meeste gevallen hoor ik het overigens niet, alleen voor de nummers die ik heb opgeslagen staat een ringtone ingesteld, in alle andere gevallen (zowel afgeschermd als niet bekend) komt er geen geluid uit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:30 schreef kalinhos het volgende:
Ik begrijp dat ook nooit, dat panische niet durven opnemen als er privé op je schermpje staat![]()
Je kan ook gewoon doorgaan met wat je aan het doen was en niet opnemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:30 schreef kalinhos het volgende:
In het ergste geval is het crap, dan hang je op en ga je verder met wat je aan het doen bent.
Maar hoe groot is die kans? Vrij gering. En zelfs al zouden ze bellen en je neemt niet op... dat is niet anders dan de momenten waarop je je telefoon niet bij je hebt of niet in de buurt, etc.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:30 schreef kalinhos het volgende:
Het kan ook wat belangrijks zijn (familie ongeluk, je bank die belt omdat je pas geblokkeerd is, etc).
Dit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik neem nooit op als iemand mij anoniem belt, flikker lekker op met je anonieme telefoontjes. Vind het respectloos om dat niet te tonen en het wekt weinig vertrouwen (waarom moet je dat verbergen?). Spreek mijn voicemail maar in en ik kijk of ik je terugbel (ervan uitgaand dat ze hun nummer in de voicemail wél willen geven), of houd die informatie in de eerste plaats niet achter. Als iemand met een bivakmuts op me op straat aanspreekt omdat hij een gesprek wil voeren loop ik ook door.
Mensen die dat irritant vinden moeten ophouden zelf anoniem te bellen en hun probleem is opgelost. Voor anderen is er namelijk geen enkel probleem.
Echt he. Zouden ze op straat ook angstvallig hun mond houden en wegrennen als iemand de weg vraagt zonder zichzelf eerst voor te stellen ofzoquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:50 schreef SchoneZoon het volgende:
Neem gewoon op joh stelletje autisten met telefoonangst
Bang zijn om met mensen via een telefoon te praten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |