abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136875170
Hoi :)

TS huurt :P :') al een paar jaar en zoekt een andere woning om samen te wonen, huidige woning is te klein.
Dus kijken we regelmatig in Zwolle naar huurwoningen en omgeving.

Wat ons vaak opvalt is dat kleinere huurhuizen/appartementen vaak net zo duur zijn als het grote type.
Hoe kan dat ?
Woningen zijn qua sanitair/cv/keuken 100% gelijk.

Hier een voorbeeldje, het grotere type woning is ruim 45m2 GROTER! een volledig extra verdieping erbij en is EVEN DUUR!
Niet dat we het grotere type willen, maar gezien de huurprijs vinden we het onrealistisch dat we net zoveel huur moet betalen voor minder oppervlakte. Zelf vinden wij het grote type een goede prijs, je kan ze ook kopen 200.000 euro, maar het kleine type weer veels te duur (575,- a 600,- vinden wij realistisch) kleine type is in koop 170.000 euro, (prijs 2012 momenteel niks meer te koop)

Link : http://www.dewoningzoeker.nl/aanbod/totaal/details/?ID=7120

Link : http://www.dewoningzoeker.nl/aanbod/totaal/details/?ID=7149

Dit zien wij trouwens behoorlijk vaak dat een kleinere woning soms zelfs DUURDER is dan een grotere, waar zit het in? we zijn binnen geweest en 3 woningen verderop dezelfde woning heeft dan bijv GEEN zolder en slechts 2 slaapkamers ipv 3 en is de prijs gelijk... wat is de oorzaak?
Interessant he ?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:58:08 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136875654
Locatie, afwerking, ouderdom?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 februari 2014 @ 23:01:09 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136875827
Puntentelling, energieprestatienorm, fout in de samenstelling van de huur...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136875903
Alle woningen, die we gezien hebben en ook in het verleden, zit geen verschil tussen.
Ik vergelijk woningen in dezelfde straat, keuken badkamer/toilet echt ALLES is hetzelfde ook energielabel, alleen een extra verdieping hebben ze, maar de prijs is gelijk en soms zelfs lager... onrealistisch lijkt me.
Interessant he ?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:20:16 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136876805
Misschien heeft t iets van doen met de maximale huurtoeslaghuur?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136877461
681 zal precies de grens zijn voor huurtoeslag. Dan is dit gewoon de top wat ze kunnen vragen om de huizen voor toeslag beschikbaar te houden.
Ja doei.
pi_136877480
Dit heeft alles te maken met de huurtoeslaggrens die Catch22- ook noemt. De huurprijs wordt "afgetopt", kunstmatig eigenlijk te laag gehouden met als reden dat mensen die aangewezen zijn op huurtoeslag ook op de woning kunnen reageren. Als je de woning krijgt toegewezen woon je dus naar verhouding goedkoop.
Door het aftoppen wordt het vergelijken met andere woningen (die niet worden afgetopt) wel moeilijker. Naar verhouding ga je steeds minder betalen voor meer kwaliteit.
Overigens, de huurprijsgrens is aangepast naar 699, je hebt dus een extra voordeel van ¤ 18 per maand.
pi_136877495
De huurtoeslag grens in 2013 is EUR 681.02.

Dit geldt tot juli 2014, waarna de huurverhogingen er weer aan (mogen) komen.
Ja doei.
pi_136877509
Soms heb je ook de regel dat je minimaal een gezin moet hebben van x aantal gezinsleden. Of het is een soort van model woning met een vanafprijs. Dan lijkt het net alsof het vrij komt voor verhuur, maar in werkelijkheid niet zo te zijn.
pi_136877820
@ Motorbloempje:
Nee, de huurprijsgrens voor de huurtoeslag is per 1 januari jl. aangepast en is nu (max. ¤ 699,48)

http://www.rijksoverheid.(...)-is-huurtoeslag.html
pi_136878028
Op 1 juli moeten de huren weer omhoog.
Als ze de woning NU al op de maximale grens zouden zetten, kunnen ze niet meer verhogen zonder mensen boven die grens te brengen ;) Met deze strategie houden ze dus de woning onder de grens, ook na 1 juli ;)
Ja doei.
pi_136878148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:34 schreef motorbloempje het volgende:
681 zal precies de grens zijn voor huurtoeslag. Dan is dit gewoon de top wat ze kunnen vragen om de huizen voor toeslag beschikbaar te houden.
Dat snap ik, maar waarom gaan ze dan zon grote woning extra kunstmatig verlagen in huur?
Als je zon klein inkomen hebt ga je toch geen huurwoning van bijna 700 euro pakken?
Dan pak je toch een appartement van 500,- met 2/3 slaapkamers... als je afhankelijk van de huurtoeslag bent.

En het huis ernaast is ook 681,- euro waarom is dat huis niet voldoende? 3 slaapkamers een zolder een tuin... perfecte eengezinswoning, het grotere type vind ik juist voor mensen met inkomen boven de 40.000 euro... dus wat groter en dus geschikt voor meer kinderen.

Wij vinden dit gewoon niet realistisch dat we dan buren hebben met idioot meer ruimte en dezelfde prijs betalen, verlaag dan de prijs van het kleinere type...

Bij kopen doen ze dat toch ook niet ? zie ook starterswoningen met starters hypotheken maar wil je een grotere woning zul je toch meer moeten betalen.
Interessant he ?
pi_136878222
@DarkerThanBlack:
Dat heeft te maken met de uiteindelijke toewijzing. Door schaarste (tekort van een bepaald soort woningen) kan het voorkomen dat er eisen worden gesteld aan de grootte van het huishouden. (Dat een woning met 3 slaapkamers bijvoorbeeld alleen toegankelijk is voor huishoudens van 3 personen of meer.
pi_136878244
Waarom? OMdat elke corporatie een minimum aantal woningen van verschillende types onder de grens moet houden. In dit geval zullen beide woningen hieronder vallen en zullen ze beide 'oorspronkelijk' duurder zijn geweest/geschat.
En ook (of vooral) mensen met een minder hoog inkomen hebben (helaas) 4 kinderen. En deze mensen krijgen dan ook voorrang op die eerste woning zoals staat in de omschrijving. Als gezin met 2 kinderen zal de kans dat je die woning krijgt nihil zijn.

en ik zou als ik jou was maar niet gaan vragen hoe hoog de huur is van je buren die er al 15 jaar wonen ;) die betalen ook grof minder dan dat jij zal doen ;)
Ja doei.
pi_136878434
Ja, 4 kinderen. maar daar kies je toch zelf voor ? en als je weinig inkomen hebt lijkt me niet verstandig om een flink gezin te beginnen.
Het aantal kinderen boeit niet maar dat die prijs zo laag is weer wel, pleur dat huis op 750,- pm zodat iemand met een modaal inkomen ook kan huren...

Ja,buren betalen wat minder ja maar dan praat je over 15 jaar verschil, een koophuis was 15 jaar terug ook fors goedkoper. maar dit gaat om woningen wat op het zelfde moment beschikbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 19-02-2014 00:05:38 ]
Interessant he ?
pi_136878574
@Motorbloempje:
Nee, je hebt een half jaar waarin je hiervan (als woningcorporatie) gebruik kunt maken. Degenen die de woning nu gaan huren houden het recht op huurtoeslag ook na de huurverhoging per 1 juli.
De mensen die na 1 juli reageren hebben tot 1 januari a.s. een klein nadeel als ze qua inkomen te hoog zitten.
pi_136878788
@ Zwolsboy:
Je vergelijkt de koopmarkt met de huurmarkt. Dat kan niet, de huurmarkt is (by law) volkomen dicht gereguleerd en de koopmarkt wordt bepaald door vraag en aanbod. Daarnaast moeten ook huishoudens met meer dan 2 of 3 kinderen in de gelegenheid worden gesteld om een grotere woning te huren.
pi_136878865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:58 schreef Zwolsboy het volgende:
Ja, 4 kinderen. maar daar kies je toch zelf voor ? en als je weinig inkomen hebt lijkt me niet verstandig om een flink gezin te beginnen.
Het aantal kinderen boeit niet maar dat die prijs zo laag is weer wel, pleur dat huis op 750,- pm zodat iemand met een modaal inkomen ook kan huren...

Ja,buren betalen wat minder ja maar dan praat je over 15 jaar verschil, een koophuis was 15 jaar terug ook fors goedkoper. maar dit gaat om woningen wat op het zelfde moment beschikbaar is.
Zo werkt het niet. Sociale huur. Enzo. Ook de minder bedeelde mensch (ook IQ-technisch gezien of zo dom zijn om dus gewoon door te blijven fokken ondanks onvoldoende financiële middelen) heeft recht op een dak boven het hoofd zonder in de schulden te komen en de kinderen er de dupe van te laten worden. Wat mij betreft gaan we naar het aanvragen van recht op kinderen (per kind opnieuw de situatie herzien) om dit soort ongein te voorkomen, maarja, hč? Onetisch. Enzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:01 schreef Virtueeltje het volgende:
@Motorbloempje:
Nee, je hebt een half jaar waarin je hiervan (als woningcorporatie) gebruik kunt maken. Degenen die de woning nu gaan huren houden het recht op huurtoeslag ook na de huurverhoging per 1 juli.
De mensen die na 1 juli reageren hebben tot 1 januari a.s. een klein nadeel als ze qua inkomen te hoog zitten.
Dan heb ik me dat verkeerd herinnerd. Heb me alleen met huurincasso bezig gehouden, nooit zo actief met de huursverhogingen zelf. Maargoed, het bedrag is wel zo gelijk met de vorige huurtoeslaggrens dat het daar iets mee te maken moet hebben. Dus als TS 't zo graag wil weten moet hij dat gewoon even bij de corporatie navragen.
Ja doei.
pi_136878985
Dat snap ik, maar als ze een grotere woning willen moeten ze er ook voor betalen... met 4 kinderen in een huis met 5 slaapkamers met mogelijkheid tot zelfs 7! (1 slaapkamer is zelfs 30m2) en ook nog eens een flinke zolder van 35 m2... waar je NOG weer twee slaapkamers in kan maken, het huis heeft 4 woonlagen...

Dan worden ze wel heel erg verwend, en ook nog eens huurtoeslag trekken...
Dat andere huis heeft 3 volledige slaapkamers en een zolder van 30m2... daar kan je ook twee slaapkamers in maken, waarom is dat dan niet voldoende?
Interessant he ?
pi_136879024
Beetje hoog calimerogehalte hier. Als je 't allemaal zo goed voor elkaar hebt, zelf, dan koop je toch geowon een huis?
Ja doei.
pi_136879914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:51 schreef Zwolsboy het volgende:
Wij vinden dit gewoon niet realistisch dat we dan buren hebben met idioot meer ruimte en dezelfde prijs betalen, verlaag dan de prijs van het kleinere type...
Hier komt de aap uit de mouw... Jij vindt eigenlijk dat jouw huur verlaagd moet worden. Want de buurman heeft het beter gedaan dan jij.

Koop een kavel en stamp zelf een woning uit de grond, dan kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_136879962
Nee hoor, nog liever het huis van de buren verhogen met 200,- gezien de ruimte ;)
We hebben besloten om niet te reageren op het naastgelegen huis.

Je gaat toch niet hetzelfde geld betalen voor iets wat kleiner is?
Je koopt ook geen Iphone 4s voor de prijs van een 5s... dan klopt er iets niet is iets simpeler/kleiner dan hoort er een lagere prijs bij.

[ Bericht 14% gewijzigd door Zwolsboy op 19-02-2014 01:28:09 ]
Interessant he ?
pi_136880038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee hoor, nog liever het huis van de buren verhogen met 200,- gezien de ruimte ;)
Dat geeft toch aan dat je gewoon een zielig typetje bent? Je buurman heeft het slimmer voor elkaar dan jij en dat gun je hem dus niet.

quote:
Reden we hebben geen zin om naast een familie te wonen wat onverantwoord door fokt.
Dat valt nog te bezien. Vooralsnog hebben ze het beter voor elkaar dan jij, dus qua genen hebben die kinderen een voorsprong op jouw kinderen. Wellicht ben jij dus degene die onverantwoord 'doorfokt'... :?
pi_136887292
Als je onvoldoende financiële middelen hoor je niet door te fokken doe je dat wel dan ben je gewoon niet verantwoord bezig voor je toekomst en al helemaal niet voor de staatskas (uitkeringen/toeslagen).
Heb je geen geld hou die lul dan in je broek ;)
Je gaat toch ook niet een auto extra voordelig maken voor iemand die geen geld heeft ?

Maargoed, nu ontopic!
Woningbouw gebeld, waarschijnlijk zit er een fout in het puntenstelstel van het grotere type, ze vond de huurprijs bijzonder laag dat gaan ze nu uitzoeken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Zwolsboy op 19-02-2014 13:24:47 ]
Interessant he ?
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:20:06 #25
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136899604
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Als je onvoldoende financiële middelen hoor je niet door te fokken doe je dat wel dan ben je gewoon niet verantwoord bezig voor je toekomst en al helemaal niet voor de staatskas (uitkeringen/toeslagen).
Heb je geen geld hou die lul dan in je broek ;)
Je gaat toch ook niet een auto extra voordelig maken voor iemand die geen geld heeft ?

Maargoed, nu ontopic!
Woningbouw gebeld, waarschijnlijk zit er een fout in het puntenstelstel van het grotere type, ze vond de huurprijs bijzonder laag dat gaan ze nu uitzoeken.
Je bent nogal kortzichtig en slecht op de hoogte. Ik hoop voor je dat jij nooit in een positie komt waarin je uit de staatsruif moet vreten... Ongeacht hoeveel kinderen je neemt, kindgebondenbudget krijg je toch wel. Verder zijn er zat gezinnen die aan kinderen zijn begonnen toen het financieel nog goed ging en na verloop van tijd door onvoorziene omstandigheden hun baan zijn kwijtgeraakt.
Moeten we voortaan ook maar de hoogte van een hypotheek/huur aan het IQ koppelen? Iedereen met een IQ lager dan 110 mag maximaal 500 euro per maand besteden aan hypotheek/huur?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136902162
Dat zeg ik helemaal niet CVboer, ik zeg als je op het moment GEEN geld hebt moet je niet gaan uitbreiden of beginnen aan kinderen, ik zeg niet als je eenmaal een fors gezin hebt dat je dan moet inleveren... dan ligt het natuurlijk heel anders ja!

Huur en hypotheek is trouwens wel gekoppeld aan je IQ/Opleiding, als je down syndroom hebt krijg je nooit een huurwoning toegewezen of een hypotheek, je wordt dan naar een woonvorm toegewezen.

Maar simpel zat, bijna 700,- aan huur voor 4 kids met huurtoeslag inkomen lijkt me niet voordelig, dan kan je beter een 4/5 kamer appartement nemen van 500,- netto gezien is het altijd voordeliger. 2 kinderen op 1 slaapkamer van 12 m2 kan prima, je toeslag is wel lager maar het stukje huur wat je echt moet betalen is ook weer lager.

Iedereen is trouwens staatsruif, of je nou huurtoeslag / kindertoeslag / hypotheekrenteaftrek pakt daar is niks mis mee, maar er zit een verschil of je echt uit elk potje gaat roven of je denkt vooraf na is dit verstandig als je bijv een uitkering hebt, kan je beter niet meer dan aan 1 kind beginnen, Jammer genoeg zitten in aso buurten meer kinderen dan in nette / doorsnee buurten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zwolsboy op 19-02-2014 19:44:58 ]
Interessant he ?
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:50:03 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136902730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet CVboer, ik zeg als je op het moment GEEN geld hebt moet je niet gaan uitbreiden of beginnen aan kinderen, ik zeg niet als je eenmaal een fors gezin hebt dat je dan moet inleveren... dan ligt het natuurlijk heel anders ja!

Huur en hypotheek is trouwens wel gekoppeld aan je IQ/Opleiding, als je down syndroom hebt krijg je nooit een huurwoning toegewezen of een hypotheek, je wordt dan naar een woonvorm toegewezen.

Maar simpel zat, bijna 700,- aan huur voor 4 kids met huurtoeslag inkomen lijkt me niet voordelig, dan kan je beter een 4/5 kamer appartement nemen van 500,- netto gezien is het altijd voordeliger. 2 kinderen op 1 slaapkamer van 12 m2 kan prima, je toeslag is wel lager maar het stukje huur wat je echt moet betalen is ook weer lager.

Iedereen is trouwens staatsruif, of je nou huurtoeslag / kindertoeslag / hypotheekrenteaftrek pakt daar is niks mis mee, maar er zit een verschil of je echt uit elk potje gaat roven of je denkt vooraf na is dit verstandig als je bijv een uitkering hebt, kan je beter niet meer dan aan 1 kind beginnen, Jammer genoeg zitten in aso buurten meer kinderen dan in nette / doorsnee buurten.
Goed voorbeeld man, iemand met downsyndroom.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136902810
quote:
En wat het scheelt het netto dan? ¤ 100,- per maand? Zou ik geen tuin voor willen missen, en mezelf + 4 kinderen op een flatje moeten proppen.

Maar dat snap je zelf ook wel denk ik.

Beetje raar dat jij denkt te kunnen bepalen waar dat gezin zou moeten wonen, en hoeveel ze daaraan volgens jou mogen besteden... 8)7
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:57:01 #29
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136903066
quote:

Je bent nog steeds niet op de hoogte, huur/hypotheek is niet gekoppeld aan je IQ/opleiding. Waarom je nou weer het downsyndroom erbij moet halen is mij een raadsel. Goed voorbeeld ook.... Een gezin met 4 kinderen in een flatje proppen? Zou ik niet doen, ik betrek in dat geval liever een woning met een tuin. En even voor jouw beeldvorming, ik graai niks uit de staatsruif. Gezien jouw postings hier lijk het mij erg verstandig dat je je aan voortplanting niet waagt, lijkt mij verre van verstandig..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136903213
Nee, Nee! als je weinig geld hebt, dan moet je soms echt dingen inleveren :'( lees vaak zat zulke verhalen.
Ik zou ook niet voor 100,- minder een woning nemen zonder tuin, maar als je echt elke cent moet omdraaien, dan ligt het echt heel anders, voor 100,- kan je 1 week boodschappen doen voor 4 kinderen, vandaar :) en ik bedoel natuurlijk een grote flat he :Y) van die 100m2 dingen.

CV boer, ik denk dat jij mij niet begrijpt, ik bedoel alleen maar als je weinig geld hebt is het niet verstandig om je gezin uit te breiden. En er zijn mensen die dat wel doen en dat kost de belastingbetaler alleen maar (meer) geld, dat is gewoon jammer.
Interessant he ?
pi_136903640
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:59 schreef Zwolsboy het volgende:
ik bedoel alleen maar als je weinig geld hebt is het niet verstandig om je gezin uit te breiden. En er zijn mensen die dat wel doen en dat kost de belastingbetaler alleen maar (meer) geld, dat is gewoon jammer.
Ik gun je eventuele kinderen ieder een zeer grote kamer (wat mij betreft 40m2 per kind), maar als jij daarvoor de rest van je leven op de bank moet slapen zal ik er niet rouwig om zijn, immers: 'als je weinig geld hebt, dan moet je soms echt dingen inleveren'

PS: Vertel eens... Hoeveel belasting betaal jij eigenlijk per jaar waardoor je meent het recht te hebben om zo wereldvreemd en asociaal te reageren?
pi_136904061
Je snapt het niet denk ik, ik ga hier ook niet op in.
Ik ben gewoon heel simpel van mening, geen geld doe het dan niet... ga eerst sparen en zorg voor een bergje spaargeld, leef je daarna lekker los maar hou wel een berg achter je hand!
Interessant he ?
pi_136904190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:17 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik ben gewoon heel simpel van mening,
QFT. ^O^
pi_136904238
Heb denk ik ook een beetje teveel in klaagbaak zitten lezen.... :')
Interessant he ?
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:08:23 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136910271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Heb denk ik ook een beetje teveel in klaagbaak zitten lezen.... :')
Daar zitten alleen maar recalcitrante pubertjes die denken een hoop wijsheid in pacht te hebben.
In tegenstelling tot KLB bedoelen we het hier wel serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')