quote:
Op woensdag 19 februari 2014 22:29 schreef Wespensteek het volgende:[..]
Als algemeen bekend is op moment van kopen dat ze maar zes maanden heel blijven bij normaal gebruik lijkt mij dat wel een redelijke verwachte levensduur eerlijk gezegd.
Maar ik denk dat je garantie hebt als jij kunt bewijzen dat het product ondeugdelijk is want je zit na de zes maanden.
Het product wat ik gekocht had, die TripleFi, leek duurzaam te zijn. Op het internet waren geen bekende problemen te vinden. Natuurlijk kon een kabelbreuk optreden, en Logitech heeft netjes gehandeld hem om te wisselen.
Toen ik een claim tot garantie deed verwachtte ik een nieuwe kabel. Aangezien die niet meer op voorraad waren bij de garantie afdeling, kreeg ik nieuwe oortjes. Ik vond dat een zeer nette oplossing.
Het vervangend product dat ik kreeg was een vlaggenschip van ¤400 euro. Op basis van de prijs kon ik verwachten dat het een deugdelijk product was. Ook hebben ze, wanneer je ze nieuw koopt, een fabrieksgarantie bij Logitech van 2 jaar.
Overigens betekend een "bekend probleem" niet dat het bij iedereen voorkomt. Het is bekend dat mensen soms iemand aanrijden. Daarom hebben we bijvoorbeeld verzekeringen die letselschade dekken. Toch rijdt niet iedereen dagelijks iemand aan. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor een wintersport. Er is een kleine kans dat je je been breekt. Dat betekend niet dat het hoeft te gebeuren.
Ik had overduidelijk pech hiermee. Het is wel interessant om te weten of een vervangend product bijvoorbeeld nog steeds een jaar hoort mee te gaan, en of daar rechten voor de consument aan vast zitten.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.