Nonsense. Als Vriend als hoofdhuurder ingeschreven staat nu dan is het gewoon volgens het normale "medehuurder --> hoofdhuurder" constructie gegaan. Daar zijn allerlei eisen aan en als de woningbouw accoord is gegaan heeft men blijkbaar aan die eisen voldaan. Niets "niet correct" aan.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie fraude pleegt moet op de blaren zitten(want de manier waarop jullie aan die sociale woning zijn gekomen is niet correct)
Klinkt onwaarquote:Op maandag 17 februari 2014 22:02 schreef IBAZ het volgende:
Ik moest alles in originele staat opleveren helaas. Wat jammer was, omdat de nieuwe huurders de aanpassingen heel fijn vonden. Allebei teleurgesteld dus, maar het moest.
Het is per woningbouwvereniging, en dus ook per inspecteur op dat moment maatwerk.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:06 schreef drs-know-how het volgende:
Ik mocht alles laten zitten en dat was wel extreem veel.
Ik had geen verbouwing gedaan, maar moest het huis casco opleveren. Dus alle vloerbedekking er uit verwijderen (nieuw gelegd, 5 jaar oud), terwijl de nieuwe huurders die weinig poen hadden het graag wilden overnemen. Onverbiddelijk. (Trudo in Eindhoven). Gelukkig woon ik al 20 jaar 150 KM verderop.quote:
Betalen aan de woningbouwvereniging ja. Hier krijg je er als huurder tot een bepaalde tijd een vergoeding voor van de wbv (gaat elk jaar minder worden tot 10 jaar) als je vertrekt, voor de volgende bewoner gaat de huur uiteraard omhoog want meer luxe dus meer punten.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:50 schreef Dingflofbips het volgende:
Zouden de nieuwe huurders hier niet gewoon blij mee zijn en je er zelfs voor gaan betalen? Zo werkt t nl ook vaak
Dat zou kunnen. Ken ook gevallen dat men t onderling met de nieuwe huurders mag regelen. Hoe dan ook: het kan zomaar eens goed uitpakken voor ts. Ben benieuwd of de verhuisde vriendin dan ook wat van de centen zietquote:Op maandag 17 februari 2014 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Betalen aan de woningbouwvereniging ja. Hier krijg je er als huurder tot een bepaalde tijd een vergoeding voor van de wbv (gaat elk jaar minder worden tot 10 jaar) als je vertrekt, voor de volgende bewoner gaat de huur uiteraard omhoog want meer luxe dus meer punten.
Dit wilde ik ook postenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[offtopic]
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je zoveel verbouwen aan een woning die niet van jou is?
[/offtopic]
Als je toch van plan bent om ergens lang te blijven wonen dan is het gewoon een investering in je woongenot. Zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook postenIs toch zonde van je tijd en geld.
Als je ergens voor een appel en een ei kan wonen omdat je al heel lang huurt, maar wel een moderne keuken wilt en je bent van plan om er te blijven wonen omdat iets kopen uiteindelijk duurder is, dan is het niet zo'n gekke investering toch? Zeker niet als je ook nog wat zwart geld hebt liggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[offtopic]
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je zoveel verbouwen aan een woning die niet van jou is?
[/offtopic]
Ik weet overigens niet beter dan dat het altijd in de oorspronkelijke staat weer opgeleverd moet worden. Waarbij sommigen zo ver gaan dat zelfs de origineel douchekop teruggeplaatst moest worden
Dat zwart geld is echt de enige valide reden die ik kan bedenken, als je ergens lang wilt wonen dat een verbouwing van de keuken (en/of badkamer) te verwantwoorden valt kun je net zo goed kopen toch? Het zijn doorgaands niet de geringste bedragen die je daarvoor moet lappen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je ergens voor een appel en een ei kan wonen omdat je al heel lang huurt, maar wel een moderne keuken wilt en je bent van plan om er te blijven wonen omdat iets kopen uiteindelijk duurder is, dan is het niet zo'n gekke investering toch? Zeker niet als je ook nog wat zwart geld hebt liggen.
Tegenwoordig doen de meeste woningbouwverenigingen niet zo moeilijk over aan huurwoningen aangebrachte verbeteringen dunkt me, zeker niet als de woning verkocht wordt.
Genoeg mensen die ergens huren die er nooit meer weg willen wegens gezelligheid, familie in de buurt of domweg de huurprijs. Als kopen dan geen optie is (wegens bijvoorbeeld uitkering), maar je hebt wel lang kunnen sparen en/of laat veel doen door familie zou ik niet weten waarom niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:33 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat zwart geld is echt de enige valide reden die ik kan bedenken, als je ergens lang wilt wonen dat een verbouwing van de keuken (en/of badkamer) te verwantwoorden valt kun je net zo goed kopen toch? Het zijn doorgaands niet de geringste bedragen die je daarvoor moet lappen.
Maar goed, ik zou neverstenooitniet een woning gaan verbeteren die niet van mezelf is.
Dat laatste, we willen een ander huis kopen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:10 schreef k_man het volgende:
Hoe moet ik de OP opvatten? Jullie kunnen het huurhuis kopen van de corporatie? Of jullie willen dit huurhuis verlaten en een ander huis kopen?
En als ze nu wel komen kijken? En vervolgens eisen dat het in originele staat wordt teruggebracht nadat zij eruit gaan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:08 schreef YebCar het volgende:
Heel simpel, vraag nu een toestemming aan om badkamer/ keuken te verbouwen.
Ze komen niet kijken hoe en wat, zeg dat je wil vernieuwen.
En afhankelijk van het opleidingsniveau / sterkte van de brillenglazen trapt de controleur daar wel of niet inquote:Mochten ze later bij aflevering vragen hebben waarom de verbouwing er best wel oud uitziet. dan zeg je dat je 2de hand spullen hebt gebruikt om de kosten te dekken
nu heb je wel een hele hoge pet van hunquote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En als ze nu wel komen kijken? En vervolgens eisen dat het in originele staat wordt teruggebracht nadat zij eruit gaan?
TS: Zijn er nog papieren van deze verbouwing? Iets waarmee aan te tonen is dat deze niet door jullie is gedaan?
[..]
En afhankelijk van het opleidingsniveau / sterkte van de brillenglazen trapt de controleur daar wel of niet in
Geheel afhankelijk van de woningbouw natuurlijk; Sommigen hebben wel mensen met verstand van zaken in dienst. Geef alleen maar aan wat mogelijk is, als je nu om toestemming gaat vragen en er zit nu iemand die wel voor en na foto's wil maken heb je al direct een issue.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
nu heb je wel een hele hoge pet van hun
Dat is bij een koophuis anders omdat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook postenIs toch zonde van je tijd en geld.
Ok. Als je financieel gedwongen bent (koophuizen te duur of geen vaste contracten) om 15 jaar te blijven wonen waar je woont dan piep je wel anders.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat zwart geld is echt de enige valide reden die ik kan bedenken, als je ergens lang wilt wonen dat een verbouwing van de keuken (en/of badkamer) te verwantwoorden valt kun je net zo goed kopen toch? Het zijn doorgaands niet de geringste bedragen die je daarvoor moet lappen.
Maar goed, ik zou neverstenooitniet een woning gaan verbeteren die niet van mezelf is.
Zolang het functioneel is en goed zal het me aan m'n reet roesten hoe het eruit ziet; de enige reden die ik zie om te gaan huren is dat ik dan geen geld hoef te besteden aan dat soort dingen dat zoekt de corporatie maar mooi uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:45 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ok. Als je financieel gedwongen bent (koophuizen te duur of geen vaste contracten) om 15 jaar te blijven wonen waar je woont dan piep je wel anders.
Dat wou ik ook al zeggen. Ze zijn een partij aan het discussiëren, maar ff bellen naar de wbv hó maarquote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:29 schreef Spatzmann het volgende:
Deze discussie had waarschijnlijk al geheel voorkomen kunnen wordne door even op de webstie te kijken van de woningbouw.
Die van mij (in enschede) doet er niet moeilijk over! Sterker nog, je kan zelf ook als huurder bellen en zeggen' ik wil een verbouwing, dan komt de woningbouw langs doet het 'gratis' (wel met huurverhoging' ) en voila.
De woningbouwverenigingen tegenwoordig gaan echt niet zomaar je keuken vervangen omdat jij hem lelijk vindt; daar zijn gewoon kengetallen voor, meestal 20 jaar ofzo. Ook als de vorige bewoner een slons was dan mag jij gewoon nog die tijd opmaken. En er zijn heel wat meer redenen om te huren; Flexibiliteit en onafhankelijkheid bijvoorbeeld.. Om maar niet te spreken van kelderende huizenprijzen de afgelopen 5 jaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zolang het functioneel is en goed zal het me aan m'n reet roesten hoe het eruit ziet; de enige reden die ik zie om te gaan huren is dat ik dan geen geld hoef te besteden aan dat soort dingen dat zoekt de corporatie maar mooi uit.
[/offtopic]
Daarom zeg ik ook 'functioneel en goed' ik heb het nergens over lelijkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:59 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
De woningbouwverenigingen tegenwoordig gaan echt niet zomaar je keuken vervangen omdat jij hem lelijk vindt; daar zijn gewoon kengetallen voor, meestal 20 jaar ofzo. Ook als de vorige bewoner een slons was dan mag jij gewoon nog die tijd opmaken. En er zijn heel wat meer redenen om te huren; Flexibiliteit en onafhankelijkheid bijvoorbeeld.. Om maar niet te spreken van kelderende huizenprijzen de afgelopen 5 jaar.
Nee, het is wettelijk vastgelegd dat verbouwingen altijd zijn toegestaan wanneer deze deugdelijk worden uitgevoerd en niet zorgen voor waardevermindering of moeilijkere verhuurbaarheid van de woning. Het gaat hier om zaken die behoren tot onroerend goed (dus keukens badkamers, dakkapel, extra of verwijderde muren, stucwerk).quote:Op maandag 17 februari 2014 22:08 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het is per woningbouwvereniging, en dus ook per inspecteur op dat moment maatwerk.
Duhhhh vloerbedekking is ook geen onroerend goed. Daarvoor mag de WBV wel eigen regels opstellen en dat heeft weinig met dit topic te maken. Wel star van de WBV dat de nieuwe huurder het niet mocht overnemen.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:15 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ik had geen verbouwing gedaan, maar moest het huis casco opleveren. Dus alle vloerbedekking er uit verwijderen (nieuw gelegd, 5 jaar oud), terwijl de nieuwe huurders die weinig poen hadden het graag wilden overnemen. Onverbiddelijk. (Trudo in Eindhoven). Gelukkig woon ik al 20 jaar 150 KM verderop.
Voor zulke stellige opmerkingen heb je vast wel een bronnetje of twee voor ons?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, het is wettelijk vastgelegd dat verbouwingen altijd zijn toegestaan wanneer deze deugdelijk worden uitgevoerd en niet zorgen voor waardevermindering of moeilijkere verhuurbaarheid van de woning. Het gaat hier om zaken die behoren tot onroerend goed (dus keukens badkamers, dakkapel, extra of verwijderde muren, stucwerk).
Dat jij er in bent getrapt en het toch maar hebt verwijderd terwijl daar wettelijk geen grond voor was óf dat jij verhuisd bent voordat deze regels van kracht waren doet niets af aan het feit dat de regels nu echt wel behoorlijk duidelijk zijn vastgesteld door de wetgever.
Dacht ik al, hij lult gewoon uit zijn nek. Only on FOK! zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:50 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)erhuurder-nodig.html
mag dus niet zo maar
Mijn ouders konden eind jaren '80/begin jaren '90 op het arbeidersinkomen van mijn vader geen eengezinswoning kopen. Eind jaren 90 is mijn vader meer gaan verdienen en mijn moeder ook weer stap voor stap begonnen met werken, maar door de prijsexplosies in de jaren '90 was ook met het verhoogde inkomen een vergelijkbare gezinswoning niet te koop voor mijn ouders. Tel daarbij op 3 kinderen op de middelbare school en dan is een relatief lage huur wel zo prettig. Al zou een hypotheek haalbaar zijn geweest, dan zouden de maandlasten in de eerste jaren minimaal verdubbelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je ergens voor een appel en een ei kan wonen omdat je al heel lang huurt, maar wel een moderne keuken wilt en je bent van plan om er te blijven wonen omdat iets kopen uiteindelijk duurder is, dan is het niet zo'n gekke investering toch? Zeker niet als je ook nog wat zwart geld hebt liggen.
Tegenwoordig doen de meeste woningbouwverenigingen niet zo moeilijk over aan huurwoningen aangebrachte verbeteringen dunkt me, zeker niet als de woning verkocht wordt.
dat wordt hierboven toch al in een aantal voorbeelden toegelicht?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarbij dan misschien wel aangetekend mag worden dat het enigszins vreemd is dat iemand die een sociale huurwoning bewoont vanwege een bepaald inkomen op een bepaald moment, (ruim) geld overhoudt om die sociale huurwoning uitgebreid te gaan verbouwen. Maar dat is een andere discussie.
Wel goed voor de doorstroming!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Van een vrijstaande (sociale) woning naar een koopflatje had de vroege dood betekend van m'n ouders
Ruim geld? Wat is ruim geld? De verbouwingen die bij mijn ouders zijn uitgevoerd, spreken we over een termijn van inmiddels 25 jaar. Elke keer iets, meestal (grotendeels) uitgevoerd zonder voor manuren te hoeven betalen. Dus alleen materiaalkosten, meestal betaald uit overwerkuren en andere extraatjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarbij dan misschien wel aangetekend mag worden dat het enigszins vreemd is dat iemand die een sociale huurwoning bewoont vanwege een bepaald inkomen op een bepaald moment, (ruim) geld overhoudt om die sociale huurwoning uitgebreid te gaan verbouwen. Maar dat is een andere discussie.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, het is wettelijk vastgelegd dat verbouwingen altijd zijn toegestaan wanneer deze deugdelijk worden uitgevoerd en niet zorgen voor waardevermindering of moeilijkere verhuurbaarheid van de woning. Het gaat hier om zaken die behoren tot onroerend goed (dus keukens badkamers, dakkapel, extra of verwijderde muren, stucwerk).
Dat jij er in bent getrapt en het toch maar hebt verwijderd terwijl daar wettelijk geen grond voor was óf dat jij verhuisd bent voordat deze regels van kracht waren doet niets af aan het feit dat de regels nu echt wel behoorlijk duidelijk zijn vastgesteld door de wetgever.
Of omdat ze voor een appel en een ei in het centrum van Amsterdam huren (ander topic nu op Fok), dan ga je ook niet weg naar een dure koopwoning.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Genoeg mensen die ergens huren die er nooit meer weg willen wegens gezelligheid, familie in de buurt of domweg de huurprijs. Als kopen dan geen optie is (wegens bijvoorbeeld uitkering), maar je hebt wel lang kunnen sparen en/of laat veel doen door familie zou ik niet weten waarom niet.
En een domme discussie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de simpele reden dat de wetgever heeft vastgelegd dat ze het niet mogen weigeren (tenzij waarde verminderend).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:31 schreef drs-know-how het volgende:
Nogmaals je kunt het nog steeds aanvragen,mij hebben ze vroeger nooit iets geweigerd.
Sterker nog ze kwamen nog eens niet kijken toen het klaar was.
Ja oke, formeel moet je eerst toestemming aanvragen, maar weigeren mag de verhuurder het toch niet. Tenzij je niet volgens het bouwbesluit de verbouwing uitvoert of de verbouwing om een andere reden voor waardevermindering zorgt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:19 schreef Nightquest777 het volgende:
Eigenlijk zouden users zoals Ivo1985 een lokaal forumverbod moeten krijgen na het geven van zulke ongefundeerde onzin als advies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |