Nonsense. Als Vriend als hoofdhuurder ingeschreven staat nu dan is het gewoon volgens het normale "medehuurder --> hoofdhuurder" constructie gegaan. Daar zijn allerlei eisen aan en als de woningbouw accoord is gegaan heeft men blijkbaar aan die eisen voldaan. Niets "niet correct" aan.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie fraude pleegt moet op de blaren zitten(want de manier waarop jullie aan die sociale woning zijn gekomen is niet correct)
Klinkt onwaarquote:Op maandag 17 februari 2014 22:02 schreef IBAZ het volgende:
Ik moest alles in originele staat opleveren helaas. Wat jammer was, omdat de nieuwe huurders de aanpassingen heel fijn vonden. Allebei teleurgesteld dus, maar het moest.
Het is per woningbouwvereniging, en dus ook per inspecteur op dat moment maatwerk.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:06 schreef drs-know-how het volgende:
Ik mocht alles laten zitten en dat was wel extreem veel.
Ik had geen verbouwing gedaan, maar moest het huis casco opleveren. Dus alle vloerbedekking er uit verwijderen (nieuw gelegd, 5 jaar oud), terwijl de nieuwe huurders die weinig poen hadden het graag wilden overnemen. Onverbiddelijk. (Trudo in Eindhoven). Gelukkig woon ik al 20 jaar 150 KM verderop.quote:
Betalen aan de woningbouwvereniging ja. Hier krijg je er als huurder tot een bepaalde tijd een vergoeding voor van de wbv (gaat elk jaar minder worden tot 10 jaar) als je vertrekt, voor de volgende bewoner gaat de huur uiteraard omhoog want meer luxe dus meer punten.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:50 schreef Dingflofbips het volgende:
Zouden de nieuwe huurders hier niet gewoon blij mee zijn en je er zelfs voor gaan betalen? Zo werkt t nl ook vaak
Dat zou kunnen. Ken ook gevallen dat men t onderling met de nieuwe huurders mag regelen. Hoe dan ook: het kan zomaar eens goed uitpakken voor ts. Ben benieuwd of de verhuisde vriendin dan ook wat van de centen zietquote:Op maandag 17 februari 2014 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Betalen aan de woningbouwvereniging ja. Hier krijg je er als huurder tot een bepaalde tijd een vergoeding voor van de wbv (gaat elk jaar minder worden tot 10 jaar) als je vertrekt, voor de volgende bewoner gaat de huur uiteraard omhoog want meer luxe dus meer punten.
Dit wilde ik ook postenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[offtopic]
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je zoveel verbouwen aan een woning die niet van jou is?
[/offtopic]
Als je toch van plan bent om ergens lang te blijven wonen dan is het gewoon een investering in je woongenot. Zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook postenIs toch zonde van je tijd en geld.
Als je ergens voor een appel en een ei kan wonen omdat je al heel lang huurt, maar wel een moderne keuken wilt en je bent van plan om er te blijven wonen omdat iets kopen uiteindelijk duurder is, dan is het niet zo'n gekke investering toch? Zeker niet als je ook nog wat zwart geld hebt liggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[offtopic]
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je zoveel verbouwen aan een woning die niet van jou is?
[/offtopic]
Ik weet overigens niet beter dan dat het altijd in de oorspronkelijke staat weer opgeleverd moet worden. Waarbij sommigen zo ver gaan dat zelfs de origineel douchekop teruggeplaatst moest worden
Dat zwart geld is echt de enige valide reden die ik kan bedenken, als je ergens lang wilt wonen dat een verbouwing van de keuken (en/of badkamer) te verwantwoorden valt kun je net zo goed kopen toch? Het zijn doorgaands niet de geringste bedragen die je daarvoor moet lappen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je ergens voor een appel en een ei kan wonen omdat je al heel lang huurt, maar wel een moderne keuken wilt en je bent van plan om er te blijven wonen omdat iets kopen uiteindelijk duurder is, dan is het niet zo'n gekke investering toch? Zeker niet als je ook nog wat zwart geld hebt liggen.
Tegenwoordig doen de meeste woningbouwverenigingen niet zo moeilijk over aan huurwoningen aangebrachte verbeteringen dunkt me, zeker niet als de woning verkocht wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |