abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136816420
Na enkele maanden ingetrokken te zijn in onze nieuwe woning heb ik problemen met de badkamer. Vooral de douche afvoer. De eerste 2 / 3 maanden waren er geen problemen, maar nu beginnen we last te krijgen van nare luchtjes. Het is echt een riool lucht.
Het kan ooit een paar dagen duren maar het kan ook zomaar een paar uur na het douchen terug komen. Water in het putje laten lopen lost het vervolgens tijdelijk op.
Nu zoek ik wat tips waar ik het eerst naar zou kunnen kijken. Het is wel altijd het putje van de douche. Het bad en de wastafel geven geen problemen.

Terug gaan naar de aannemer heeft geen zin, deze is tijdens de bouw failliet gegaan. Het bedrijf wat de badkamer gezet heeft is nooit betaald door de aannemer en weigert daarom om langs te komen (Wat ik best goed begrijp.).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 17 februari 2014 @ 16:40:50 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136816652
Betaal de installateur op uurbasis?

Klinkt als een probleem met ontluchting, waardoor de zwanehals droogtrekt o.i.d.
Tijdelijke oplossing: douchekraan laten druppelen?
censuur :O
pi_136816778
En de aannemer was geen lid van een waarborgfonds?

Het klinkt inderdaad als een slechte/geen beluchting van je rioolafvoer. Bij het doorspoelen van je wc trekt deze stroom water dan de zwanehals van je doucheputje leeg met als gevolg een open verbinding naar je riool.

Laat een installateur een nieuwe/betere ontluchting op je riool aansluiten. Als je hem telefonisch het probleem uitlegt weet hij ws. ook de oplossing al.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 17 februari 2014 @ 16:45:42 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136816820
Heb je het putje al eens heel goed schoongemaakt? Alle dotten haar en huidvet er uitgehaald?
The love you take is equal to the love you make.
pi_136818324
quote:
3s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:44 schreef Deetch het volgende:
En de aannemer was geen lid van een waarborgfonds?

Daar is (in mijn ogen) een smerig spelletje gespeeld. De aannemer is gefuseerd met een buitenlands bedrijf en heeft vanuit dat buitenlandse bedrijf iedereen ingehuurd. Daarna is het buitenlandse bedrijf failliet verklaard en heeft het bedrijf hier zich 1 dag voor het faillissement 'ontkoppeld' van het buitenlandse bedrijf. Aangezien alle opdrachten vanuit het buitenland kwamen hadden de onderaannemers geen poot om op te staan. In ieder geval een heel verhaal, en het bedrijf van de badkamer weigert ook maar enig contact zelfs als ik bereid ben op uur basis te betalen.

Begrijp ik goed dat ik het eventueel zou moeten kunnen zien als ik de dop van de doucheput eraf haal en bijvoorbeeld de wc doorspoel?

Als het goed is heb ik dit systeem:
http://www.bad24.com/geberit-uniflex-duschwannen-ablauf-set-d90-mit-ablaufabdeckung-verchromt.html

pi_136818970
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:28 schreef boegschroef het volgende:
en het bedrijf van de badkamer weigert ook maar enig contact zelfs als ik bereid ben op uur basis te betalen.
Wat is dat nou weer voor iets raars? Je wil gewoon betalen, maar het bedrijf wil niet aan je leveren?
  maandag 17 februari 2014 @ 17:53:19 #7
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_136819179
Flesje Mr. Muscle ontstopper erin pleuren, kost 2 ¤ bij de AH.

http://www.mrmuscle.nl/bij_verstoppingen/product/9
pi_136820378
Kan goed samenhangen met de afgelopen storm dagen als je het normaal niet hebt.

Verder, inderdaad rioolbeluchting controleren. Loopt er ergens op zolder een buis door het dak?

Als je geen rioolbeluchting hebt dan zal er een beluchter ergens tussen moeten zoals bij je wasbak.

Overdruk en onderdruk in je riolering drukt/zuigt je waterslot leeg.

Dat is, tenzij je vloerverwarming hebt welke te dicht bij je putje ligt en hem uitdroogt.
Laat die handjes wapperen!
pi_136838077
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:28 schreef boegschroef het volgende:
en het bedrijf van de badkamer weigert ook maar enig contact zelfs als ik bereid ben op uur basis te betalen.
Dat is hun goed recht natuurlijk, maar er zal toch wel een ander loodgietersbedrijf in de buurt zijn die je wil/kan helpen?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_136839401
Er zijn genoeg loodgieters die er mogenlijk naar willen kijken, maar als ik al wat aanknoopingspunten kan krijgen via internet kan ik er eerst zelf even naar kijken.

De vloerverwarming is wel een goede tip! ik zal de komende dagen de vloerverwarming van de badkamer uitlaten en de verwarming zelf in de badkamer ook een stukje lager. Mogelijk dat daar iets zit?
pi_136848674
In één dag is echt niet het water in je afvoerputje verdampt.

Je kunt het niet zien als je je dop eraf haalt omdat je dan het riool al belucht denk ik. Je kunt het echter wel horen waarschijnlijk als je de WC doorspoelt omdat je dan een luchtstroom hoort als het putje is leeggezogen. Je kunt oolk gewoon een paar keer je wc doorspoelen, gebruik dan ook even wat wc papier om het realistisch te laten lijken, en dan kijken of er nog water in je putje zit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')