Jawel, er zijn wel artsen op FOK!quote:Op maandag 17 februari 2014 15:05 schreef shithappening het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar ik zou me kunnen voorstellen dat de Betablokker verhoogde hartslag onderdrukt die veroorzaakt wordt door teveel prikkels, (spanning stress). De verhoogde hartslag bij sport komt voort uit oa. een behoefte van zuurstof in je spieren en meer bloeddruk door inspanning.
Maar op FOK! zitten denk ik geen artsen dus heel precieze info ga je hier niet vinden.
Dierenartsquote:Op maandag 17 februari 2014 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, er zijn wel artsen op FOK!
Angstremmers verminderen veelal de prikkels in je hersenen ; Je wordt er suf van. Dat moet je niet hebben tijdens een tentamen, zei ook mijn huisarts.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hartkloppingen zijn een gevolg van paniekaanvallen. Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met angstremmers. Maarja, ik ben geen dokter
Ah, dus eigenlijk kun je stellen dat je fysiek gewoon sneller ''moe'' bent..quote:Op maandag 17 februari 2014 15:07 schreef trovey het volgende:
Ik gebruik het al jaren i.v.m. een hartritmestoornis. Ja, mijn conditie is bagger geworden en na 100 meter hardlopen ben ik kapot maar het is niet gevaarlijk verder, alleen lastig.
Je bent inderdaad sneller buiten adem en sneller moe. Normaal fietsen op een normaal tempo is eigenlijk onmogelijk geworden bij mij (lang leve de electrische fiets met trapondersteuning) , als ik een trap zonder ondersteuning gaat dat heel langzaam anders krijg ik de trappers niet meer rondquote:Op maandag 17 februari 2014 15:09 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Ah, dus eigenlijk kun je stellen dat je fysiek gewoon sneller ''moe'' bent..
Lijkt me gewoon zo'n raar gevoel als je opeens naar buiten gaat en je merkt dat je opeens minder hard kan lopen ofzo...
Hmm oke...quote:Op maandag 17 februari 2014 15:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Je bent inderdaad sneller buiten adem en sneller moe. Normaal fietsen op een normaal tempo is eigenlijk onmogelijk geworden bij mij (lang leve de electrische fiets met trapondersteuning) , als ik een trap zonder ondersteuning gaat dat heel langzaam anders krijg ik de trappers niet meer ronden een trap (snel) oplopen, zeker met een zware boodschappentas resulteert in een hijgende taseigenaar maar daar valt mee te leven als het niet anders kan.
Hopelijk moet ik nooit hard wegrennen voor een overvaller want dan heb ik wel een probleem.
Je moet inderdaad je grenzen opnieuw weten te vinden, je stopt al lang met de activiteit voordat je dood zou kunnen neervallen hoor.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:16 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Hmm oke...
Het is dus wel zo dat je gewoon goed de grenzen van je lichaam blijft aanvoelen als ik het goed begrijp. Waar ik een beetje bang voor was is dat je allerlei activiteiten zou gaan doen met een hartslag van 60, en dan opeens gewoon dood/bewusteloos neervalt ofzo
Angstremmers (in de pratkijk benzodiazepines) hebben zoals TS terecht noemt een negatief effect op concentratie, waardoor het niet handig is die te nemen voor een presentatie. Daarnaast zijn ook benzo's geen goede behandeling voor angststoornissen. Ze kunnen helpen, maar hebben ook forse nadelen. De behandeling van angststoornissen is primair psychotherapie (cognitieve gedragstherapie). Eventueel gecombineerd met medicijnen, waaronder ook antidepressiva.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hartkloppingen zijn een gevolg van paniekaanvallen. Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met angstremmers. Maarja, ik ben geen dokter
Maar komt dit bij jou van de bčtablokkers of komt het door datgene waarvoor jij bčtablokkers moet slikken?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Je bent inderdaad sneller buiten adem en sneller moe. Normaal fietsen op een normaal tempo is eigenlijk onmogelijk geworden bij mij (lang leve de electrische fiets met trapondersteuning) , als ik een trap zonder ondersteuning gaat dat heel langzaam anders krijg ik de trappers niet meer ronden een trap (snel) oplopen, zeker met een zware boodschappentas resulteert in een hijgende taseigenaar maar daar valt mee te leven als het niet anders kan.
Hopelijk moet ik nooit hard wegrennen voor een overvaller want dan heb ik wel een probleem.
Ik zou je wel adviseren om wel in beweging te blijven (fietsen, lopen e.d.) anders moet je je voeding wel heel erg aanpassen om niet dicht te groeien.![]()
Conditieverlies komt door de medicijnen.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar komt dit bij jou van de bčtablokkers of komt het door datgene waarvoor jij bčtablokkers moet slikken?
Zoals het nu lijkt, gaat TS bčtablokkers incidenteel slikken, dus het lijkt me daardoor sowieso moeilijk te vergelijken.
Ik zou dan gewoon stoppen met die pillen!quote:Op maandag 17 februari 2014 15:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Conditieverlies komt door de medicijnen.Die medicijnen zorgen voor een hartritme wat niet samenwerkt met de activiteit die je op dat moment doet.
En dan is het alternatief dat ik dood op straat kan neervallen...letterlijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon stoppen met die pillen!
Hier heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:21 schreef dotKoen het volgende:
Angstremmers (in de pratkijk benzodiazepines) hebben zoals TS terecht noemt een negatief effect op concentratie, waardoor het niet handig is die te nemen voor een presentatie. Daarnaast zijn ook benzo's geen goede behandeling voor angststoornissen. Ze kunnen helpen, maar hebben ook forse nadelen. De behandeling van angststoornissen is primair psychotherapie (cognitieve gedragstherapie). Eventueel gecombineerd met medicijnen, waaronder ook antidepressiva.
Je snapt mijn punt wel. Je hebt vast en zeker een andere reden om die pillen te slikken dan TS.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon stoppen met die pillen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |