abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137123669
haha is goed jongen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:35:03 #152
85962 ioko
I Appear Missing
pi_137123696
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:18 schreef StefanV het volgende:

[..]

Ja Jij noemt het slim. Ik noem het walgelijk. Maar das is maar net afhankelijk van hoe je in het leven staat. Sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en aan zoveel mogelijk geld verdienen. Dan is het inderdaad slim ja. Net als die graaiende topbestuurders. Maar als jij gewoon het beste met Nederland voor hebt en een steentje wil bijdragen aan een betere maatschappij, dan is het een lage en achterbakse streek die de boel kapot maakt.
Ik zou vooral niet naar Amerika emigreren als je het hier zat bent. Dit heet ondernemerschap. Als wij als maatschappij vinden dat het anders moet, dan moeten we het maar reguleren.

Geloof me, als bouwbedrijven (of anderen) er geen geld meer mee konden verdienen was het snel afgelopen met deze koehandel (zoals jij dat ziet). Zolang dat niet zo is kun je hoog en laag springen en het oneerlijk vinden, maar hey, zo zit de wereld in elkaar.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_137123785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef ioko het volgende:

[..
Geloof me, als bouwbedrijven (of anderen) er geen geld meer mee konden verdienen was het snel afgelopen met deze koehandel (zoals jij dat ziet).
Nee ik geloof je niet. Vertel mij 1 manier hoe bouwbedrijven geld verdienen aan detachering.
pi_137123809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:37 schreef StefanV het volgende:

[..]

Nee ik geloof je niet. Vertel mij 1 manier hoe bouwbedrijven geld verdienen aan detachering.
Lees even terug, is al zo vaak uitgelegd. Fantast.
pi_137123834
lul niet want die manier is er niet.
pi_137123841
fantast.
pi_137123893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:39 schreef StefanV het volgende:
Tijdelijk personeel inhuren via een detacheerder of UZB past beter bij projectmatig werken. Dat kan je ontkennen, maar daarmee zet je jezelf nogal voor lul..

quote:
fantast.
Je weet niet wat dat betekent _O-
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:41:03 #158
85962 ioko
I Appear Missing
pi_137123896
quote:

[..]

Ok, ik doe het in Jip en Janneke taal:

Bedrijf heeft medewerker nodig.
Bedrijf wil persoon niet in dienst nemen, te hoog risico.
Bedrijf zoekt tijdelijke medewerker
Medewerker wil niet tijdelijk in dienst
Detacheerder biedt medewerker aan bedrijf aan tegen meerkosten
Meerkosten dekken het risico van tijdelijk geen werk hebben van medewerker
Bedrijf heeft medewerker
Medewerker heeft werk

= iedereen blij
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_137123938
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:41 schreef ioko het volgende:

[..]

Bedrijf heeft medewerker
Medewerker heeft werk

= iedereen blij
Behalve TS, want die wil gewoon een contract van 40 uur, zodat hij in de 30 uur waarin hij geen werk heeft in de keet kan zitten klaverjassen.
pi_137124082
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:41 schreef ioko het volgende:

[..]

Bedrijf heeft medewerker
Medewerker heeft werk

= iedereen blij
In de situatie die je hier schetst krijgt de werknemer van de detacheerder dus direct een vast contract.

Sorry maar in werkelijkheid gaat het toch anders en krijg jij alleen een contract bij je detacheerder/uitzendbureau zolang zij een opdrachtgever hebben.

En zolang een werknemer geen vast contract krijgt van zijn detacheerder zijn stap 5 en 6 totaal overbodig want een bedrijf kan zelf ook een tijdelijk contract aanbieden.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:47:22 #161
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137124092
quote:

[..]

Niet zo heel moeilijk, om het simpel te houden: Aannemer A neemt een project aan, stel dat er 1000 uur werk in zit voor de timmerman. Bedrijf A telt 60 euro voor een timmerman, detacheringsbedrijf heeft een mannetje lopen en vraagt voor het mannetje 40 euro per uur. Aannemer A huurt het mannetje in en harkt zo simpel 20K binnen. Verdient met een telefoontje.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:48:50 #162
85962 ioko
I Appear Missing
pi_137124149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef StefanV het volgende:

[..]

In de situatie die je hier schetst krijgt de werknemer van de detacheerder dus direct een vast contract.

Sorry maar in werkelijkheid gaat het toch anders en krijg jij alleen een contract bij je detacheerder/uitzendbureau zolang zij een opdrachtgever hebben.

En zolang een werknemer geen vast contract krijgt van zijn detacheerder zijn stap 5 en 6 totaal overbodig want een bedrijf kan zelf ook een tijdelijk contract aanbieden.
Maar waarom doen bedrijven dat dan niet? Als je een goed netwerk hebt, moet dat toch lukken?

Ik denk dat ze gewoon gemakzuchtig zijn. En jij verwijt detacheerders dat ze in dat gat springen. Dat vind ik raar.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_137124165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef StefanV het volgende:

[..]

En waarom doen ze dat dan niet gewoon?
pi_137124199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet zo heel moeilijk, om het simpel te houden: Aannemer A neemt een project aan, stel dat er 1000 uur werk in zit voor de timmerman. Bedrijf A telt 60 euro voor een timmerman, detacheringsbedrijf heeft een mannetje lopen en vraagt voor het mannetje 40 euro per uur. Aannemer A huurt het mannetje in en harkt zo simpel 20K binnen. Verdient met een telefoontje.
Dus jij zegt dat een gedetacheerde een lagere uurprijs heeft dan iemand die direct bij het bedrijf in dienst is?

ook dat is volgens mij in de praktijk juist precies andersom.
pi_137124339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:48 schreef ioko het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon gemakzuchtig zijn.
Dat denk ik ook. Je zult ook een aantal corrupten erbij hebben. Maar de voornaamste reden is denk ik gemakszucht en niet beter weten. Het probleem zit hem ook vooral bij grote bedrijven. Die sluiten dan een raamcontract af met een detacheerder waardoor ze gelijk een jaar lang alle werknemers kunnen leveren. Typisch een staaltje van de logheid van een grote organisatie. dat soort zaken slurpt echt miljoenen weg.
pi_137124366
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef StefanV het volgende:

[..]

Hoe kortzichtig ben je dan.

Jij vindt detacheerders vast ook de motor van de economie of niet soms?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:30 schreef StefanV het volgende:
@DonJames
nee het wordt niet waar het is al waar.

ipv de slimme henkie uit te hangen zou je beter met je eerste inhoudelijke bijdrage kunnen komen
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef StefanV het volgende:
haha is goed jongen.
quote:
quote:
fantast.
Gewoon je eigen topic slopen, goed bezig.

Verder is dit geen NWS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')