Sowieso is het met twee nationaliteiten erg makkelijk om te proberen.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gewoon doen. Niet te lang mee wachten, van uitstel komt afstel. Dat kan ik weten.
Als het niet lukt (en je het écht hebt geprobeerd!), dan kan je altijd nog terug.
Voor mannen die hun dienstplicht niet hebben vervuld is dat wat lastiger.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sowieso is het met twee nationaliteiten erg makkelijk om te proberen.
Wat voor werk deed ze en heeft ze spijt van haar beslissing, of ziet ze de ervaring als een verrijking?quote:Op maandag 17 februari 2014 01:12 schreef xaban06 het volgende:
Mijn nicht heeft het geprobeerd, ze is er ongeveer een jaar tot anderhalf jaar gebleven. Ze is blij dat ze terug is.
Zij zal zich echter nooit afvragen hoe het zou zijn geweest. Ze is een ervaring rijker.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:12 schreef xaban06 het volgende:
Mijn nicht heeft het geprobeerd, ze is er ongeveer een jaar tot anderhalf jaar gebleven. Ze is blij dat ze terug is.
Hier toerisme gestudeerd, daar in een hotel gewerkt als hostess (ofzo). De vraagbaak van alle Nederlandse toeristen, beetje welkom heten felan.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat voor werk deed ze en heeft ze spijt van haar beslissing, of ziet ze de ervaring als een verrijking?
Ik denk dat het krijgen van een baan daar niet een probleem zal zijn voor iemand uit Europa die drie talen spreekt, alleen is de mentaliteit van veel Turken vaak niet wat we hier gewend zijn. Mijn achterneef heeft het vorig jaar ook geprobeerd, maar na een halfjaar was hij terug vanwege het uitbuitgedrag van zijn werkgever. Nu zit-ie werkloos thuis in Nederland.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja het is ook echt iets van de laatste paar jaar dit gevoel. Snap ook niet waar het precies vandaan komt. Het kan ook zijn dat ik mijn eigen problemen projecteer op Nederland en excuses zoek voor mijn eigen falen.Maar ah, ik heb een baan op het oog, niks fancy of iets en ik ga er weinig mee verdienen. Maar mocht het zo zijn dat ik die baan krijg, dan ga ik het zeker proberen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 01:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik denk dat het krijgen van een baan daar niet een probleem zal zijn voor iemand uit Europa die drie talen spreekt, alleen is de mentaliteit van veel Turken vaak niet wat we hier gewend zijn. Mijn achterneef heeft het vorig jaar ook geprobeerd, maar na een halfjaar was hij terug vanwege het uitbuitgedrag van zijn werkgever. Nu zit-ie werkloos thuis in Nederland.
Maar ik heb ook van mensen gehoord met positieve verhalen, dus je kunt niet echt generaliseren.
Mijn werkomgeving zal een Nederlands-Turkse werkomgeving zijn met nog heel veel anderen uit Nederland..quote:Op maandag 17 februari 2014 01:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hier toerisme gestudeerd, daar in een hotel gewerkt als hostess (ofzo). De vraagbaak van alle Nederlandse toeristen, beetje welkom heten felan.
Ze vond alles kut geregeld, het leven/wonen vond ze oké, maar het werken felan schijnt erg kut te zijn.
ozel sektor? Vrij gebruikelijk volgens mij.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Voor mensen die niet op kantoor werken is het vrij gangbaar dat je zes dagen in de week werkt heb ik begrepen. Dat wordt wel even wennen.Of is dat een achterhaald idee?
Ah, Little Holland in Turkije dus.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[..]
Mijn werkomgeving zal een Nederlands-Turkse werkomgeving zijn met nog heel veel anderen uit Nederland..
Als ambtenaar zit je vrij safe in Turkije inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:19 schreef xaban06 het volgende:
Devlet memuru olacaksan git. Mijn oom is daar mudur bij een of ander rechtbank, adam istedigi zaman evde. Zijn zoon en gelin werken er nu ook, hebben het erg chill
Ik wil mijn kans proberen bij Buitenlandse Zaken in Turkije. Kijken of het lukt.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:19 schreef xaban06 het volgende:
Devlet memuru olacaksan git. Mijn oom is daar mudur bij een of ander rechtbank, adam istedigi zaman evde. Zijn zoon en gelin werken er nu ook, hebben het erg chill
InsAllah.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik wil mijn kans proberen bij Buitenlandse Zaken in Turkije. Kijken of het lukt.
Slechter dan Davatoglu kan je het toch niet doen. Gewoon gaan voor die banaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik wil mijn kans proberen bij Buitenlandse Zaken in Turkije. Kijken of het lukt.
Mijn neef is daar memur. Leuke tipjes heeft hij altijd. Beetje documenten rondvliegen in Europa.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
32 uur in Turkije? Zeker weten?quote:Op maandag 17 februari 2014 01:22 schreef Bortecinem het volgende:
Het is een kantoorbaan en het gaat om een werkweek van 32-40 uur.
Reken uit hoeveel je maandelijks zal overhouden na aftrek van je vaste lasten. Je hebt nu een bepaalde levensstandaard in Nederland (doordat je nog bij je ouders woont kan je veel geld overhouden) - is het geld dat je zal overhouden voldoende om je te voorzien in een bepaalde levensstandaard? Met een beetje pech word je daar ongelukkig als je niet meer altijd de verzoringsspullen kan halen ofzo.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:22 schreef Bortecinem het volgende:
Het is een kantoorbaan en het gaat om een werkweek van 32-40 uur.
Ik had eens een documentaire gezien over Turkse Nederlanders die in Turkije actief waren bij een reclamebureau of call center (weet niet meer precies), maar ze hadden het erg naar hun zin. Bij internationaal gerichte bedrijven zul je je daarom ook meer op je gemak voelen, denk ik.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[..]
Mijn werkomgeving zal een Nederlands-Turkse werkomgeving zijn met nog heel veel anderen uit Nederland..
Als ze daarvan kan leven, dan moet ze dat gewoon doen imho.quote:
Het lukt mij wel om een tijdje met minder luxe te doen.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Reken uit hoeveel je maandelijks zal overhouden na aftrek van je vaste lasten. Je hebt nu een bepaalde levensstandaard in Nederland (doordat je nog bij je ouders woont kan je veel geld overhouden) - is het geld dat je zal overhouden voldoende om je te voorzien in een bepaalde levensstandaard? Met een beetje pech word je daar ongelukkig als je niet meer altijd de verzoringsspullen kan halen ofzo.
32 tot 40 uur.quote:
Er zijn daar genoeg call centers die native Dutch speakers zoeken. Als je ook nog eens vloeiend Engels spreekt, ka$$a.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik had eens een documentaire gezien over Turkse Nederlanders die in Turkije actief waren bij een reclamebureau of call center (weet niet meer precies), maar ze hadden het erg naar hun zin. Bij internationaal gerichte bedrijven zul je je daarom ook meer op je gemak voelen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |