Eens met Lienekien.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:29 schreef Lienekien het volgende:
Dus bij dezelfde gelegenheid dat je haar zegt dat ze je teleurstelt, zet je maar direct een punt achter de vriendschap?
Dus je geeft haar eigenlijk geen kans?
Het is wel eerder ter sprake gekomen maar heb het nooit zo direct benoemdquote:Op zondag 16 februari 2014 21:29 schreef Lienekien het volgende:
Dus bij dezelfde gelegenheid dat je haar zegt dat ze je teleurstelt, zet je maar direct een punt achter de vriendschap?
Dus je geeft haar eigenlijk geen kans?
Dat deed ik ook maar ze vroeg of er wat was en waarom ik zo stil wasquote:Op zondag 16 februari 2014 21:34 schreef nietzman het volgende:
Dat je er zo hard een punt van maakt, het 'uitmaakt' en drama-dingen zegt als 'de vriendschap betekent meer voor mij' maakt je wel een zeikwijf ja. Je had het ook gewoon dood kunnen laten bloeden.
Truequote:Op zondag 16 februari 2014 21:35 schreef BasEnAad het volgende:
Vriendschappen beëindig je niet, die laat je doodbloeden.
Ik heb soortgelijke situatie meegemaakt als jij, alleen verschilt hier en daar wat details. Maar ik vind je helemaal geen zeikwijf; iedereen heeft gevoelens en emoties.quote:
Dat was meer om de wat ingewikkelde geschiedenis mee te geven, maar ik snap je (goede) puntquote:Op zondag 16 februari 2014 21:39 schreef Phlogi2013 het volgende:
7 alinea's en 2 laffe afsluitende zinnetjes over dit onderwerp.
Daar heb je je antwoord.
Ik zal altijd wel wát gevoelens voor haar hebben (zo hoef ik niet te zien hoe ze elkaar aflebberen), maar dat kan ik niet (meer) op die manier uitte omdat het bij haar wel vrijwel over is. Nogal oncomfortabel om het te hebben over de crush die iemand op je heeft terwijl je zelf niks voelt.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
Dit heeft niks te maken met een vriendschap waar jij meer in stopt dan zij. Als je écht vrienden bent, dan snap je dat een ander misschien een tijd drukker is met andere dingen, of zijn of haar prioriteiten ergens anders heeft liggen voor een periode. Misschien is het ook wel zo dat het haar minder boeit inderdaad, dat zou goed kunnen, ik weet t niet.
Maar ik denk niet dat het hier om vriendschap gaat. Ik denk dat jij nog steeds hardstikke gek op d'r bent en het doet je nu pijn dat ze afstand neemt van je. Dat laatste snap ik heel goed, maar ik geloof voor geen seconde dat het gevoel dat jij voor haar had weg is.
Ik denk dat dat gevoel er nog steeds keihard is.
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, ik zie haar nu toenadering zoeken tot andere mensen en stiekem voelt dat alsof ze haar best doet mij te ''vervangen'' (hoe ego dat ook klinktquote:Op zondag 16 februari 2014 22:23 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik heb soortgelijke situatie meegemaakt als jij, alleen verschilt hier en daar wat details. Maar ik vind je helemaal geen zeikwijf; iedereen heeft gevoelens en emoties.
Zoals je al kan aanvoelen, stond ik in jouw schoenen. Alleen was ik niet degene die het heeft beëindigd en was hij gewoon single, wat dus net iets anders is. Maar hoe kingtoppie het heeft gezegd, het is beter een deur altijd open te laten. En nee, vriendschappen laat je niet doodbloeden, maar doe gewoon iets leuks voor jezelf ondertussen en ga gewoon met anderen om. Dan heb je tenminste nog een band als kennis die je 1x of 2x per jaar spreekt als natuurlijk verloop. Dit is de zachte landing die je kan krijgen. Ik wil niet zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan, want wie weet heb je gewoon het beste gehandeld naar moment.
Maar als er een harde einde is, maakt dat alles gewoon moeilijker. Bijv. toen ik hem weer tegenkwam, was het erg pijnlijk om te zien dat hij omging met mensen die hij ervoor maar 1x of 2x per jaar zag. En dat hij de rest allemaal boven mij verkoos, ik als degene die juist close met hem was. Soms kan je beter accepteren dat iemand jou gewoon niet wilt (op een moment), en dat normen en waarden kunnen verschillen wat zich uit tot een type gedrag. Het heeft geen zin om aan een dode paard te trekken wat ik deed, uiteindelijk kreeg ik te horen -> niet iedereen is gelijkwaardig aan elkaar. Toen ik dit hoorde, brak ik binnenste buiten.
Ben ik het niet mee eens, het geeft wel degelijk de prioriteit die iemand in je leven heeft weer, zeker als ze er bewust voor kiest met andere te praten en niet met jouquote:Op zondag 16 februari 2014 23:00 schreef twiFight het volgende:
Ik blijf het sneu vinden hoe de status van (vriendschaps)relaties worden getoetst aan de hand van hoe lang iemand er over doet om een digitaal berichtje terug te sturen. Wat een ruggegraatloos zootje sneuheid is het ook. Nog even en we krijgen topics als "Ik heb mijn vriendin een appje gestuurd dat ik met haar wil trouwen, maar ze heeft al 4 minuten niet gereageerd. Zou ze vreemd gaan!?!?"
Touchequote:Op zondag 16 februari 2014 23:16 schreef Zolder het volgende:
Niet gelezen maar met zo'n lang verhaal moet het wel zijn dat je een zeikerd bent.
Het enige dat ik me afvraag is waarom dit woord op Fok zo vaak gebruikt wordt en nooit vervangen door een ander Nederlands woord zoals: onverwachte, onbepaalde, toevallige etcquote:Op zondag 16 februari 2014 21:19 schreef CasperH01 het volgende:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden er voor gekozen om een punt te zetten achter de vriendschap met een vriendin met wie ik heel close was maar ik begin nu te twijfelen of ik niet overhaast heb gereageerd...
In een ver verleden (een jaar geleden hihi) waren er nog romantische gevoelens waar we niks mee hebben gedaan (zij had een vriend) maar hadden toch besloten om vrienden te blijven.
Door deze omstandigheden zijn we behoorlijk close geworden in zoverre dat er we vaak minstens een paar uur contact hadden per dag en er eigenlijk geen dag voorbij ging zonder dat we elkaar spraken.
Nu zijn die gevoelens na een jaar niks doen bij beide kanten wel weg, maar wat er over bleef was een heel hechte vriendschap (kom maar met die friendzone grapjes, ik kan het hebben).
In die tijd dat er nog wel gevoelens waren deed ze veel dingen waaruit voor mij bleek dat ik speciaal voor haar was (ophalen bij werk (voor een kwartier fietsen, ook al moest ze daarvoor een uur wachten), wegbrengen naar verschillende dingen (CBR om 7 uur), voor m'n deur staan als we ruzie hadden (rond een uur of 2 s'nachts) en zij excuses wilde aanbieden, random cadeautjes).
Dit werd de laatste tijd steeds minder en is eigenlijk nu compleet opgehouden sinds ik verhuist ben (van Utrecht omgeving naar Amsterdam), terwijl ik hier zelf wel gewoon mee door ging. Ze bleef weliswaar contact houden maar ik had meer het idee dat ze dit niet voor zichzelf deed (vroeger stuurde ze gelijk iets terug, nu neemt ze eerst rustig 10 minuten de tijd om met andere mensen te praten).
Het gene wat voor mij de doorslag was, was het feit dat ze na een half jaar (oktober) nog niet een keer mij is komen opzoeken. Iedere keer dat ik haar uitnodigde werd ik half afgewimpeld met een ''komt nog wel''. Voor een vriendschap die toch vrij diep vind deed dit toch behoorlijk pijn, zeker aangezien mensen met wie ik veel minder close was wel deze moeite hebben genomen. Tel daarbij nog eens op dat ze die plannen wel met andere mensen ging maken en je hebt behoorlijk het gevoel alsof het haar niet uit maakt.
Ik confronteerde haar hiermee en haar antwoord was dat ze toevallig net wilde afspreken wanneer ze eens langs kon gaan. Ik heb gezegd dat ik er liever een punt achter wilde zetten omdat ik het gevoel had dat deze vriendschap meer betekend voor mij dan voor haar.
Haar antwoord was dat ze het niet zo had bedoeld en of ik voor haar niet een uitzondering kon maken.
Aangezien dit in een chat was kon ik hier moeilijk heel lang over nadenken dus heb ik nee gezegd.
Dus; heb ik gelijk of ben ik een zeikwijf?
PS: ik ben een jongen van 19, zij een meisje van 19
quote:Ze bleef weliswaar contact houden maar ik had meer het idee dat ze dit niet voor zichzelf deed (vroeger stuurde ze gelijk iets terug, nu neemt ze eerst rustig 10 minuten de tijd om met andere mensen te praten).
Dit is best wel jaloers pubergedrag.quote:Tel daarbij nog eens op dat ze die plannen wel met andere mensen ging maken en je hebt behoorlijk het gevoel alsof het haar niet uit maakt.
Nou, hier heb je het. Dit maakt dat je alles wat overdreven interpreteert. Denk dat het wel verstandig is de vriendschap even te beëindigen totdat die gevoelens weg zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:15 schreef CasperH01 het volgende:
Ik zal altijd wel wát gevoelens voor haar hebben (zo hoef ik niet te zien hoe ze elkaar aflebberen), maar dat kan ik niet (meer) op die manier uitte omdat het bij haar wel vrijwel over is. Nogal oncomfortabel om het te hebben over de crush die iemand op je heeft terwijl je zelf niks voelt.
Desalniettemin kan ik je wel verzekeren dat 75% weg is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |