Dat lukt hem sowieso niet en hij wordt alleen maar recalcitranter in andere ruimtes.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als je wegbent zorgen dat je hond geen ramen heeft om maar buiten te kijken. Dat hielp bij die van ons iniedergeval.
Tuurlijk doen alle honden dat. Uiteraard, maar ik zou dat dan ook niet noemen als het niet problematisch was. ik moet er wel bij zeggen dat dit te behapstukken zou zijn wanneer hij dat blaffen zou laten.quote:En blaffen als er iemand voor de deur staat dat doen echt vrijwel alle honden. Als dat al een probleem is
Nee, kijk, wij woonden in een kleine woning en hadden geen kinderen. We namen hem als puppy en mn vrouw werd 3 jaar later zwanger. Wij moesten ivm kinderkamer snel verhuizen en konden niet anders dan een flat accepteren. 1 werden er 3 en zijn gedrag, hoewel superlief voor kinderen, werd alleen maar vervelender. Maar je punt maak je ergens wel terecht.. ik wil hem niet hiervoor laten opdraaien. Maar goed, mn vraag is niet hoe jullie vinden dat we deze situatie hebben aangepakt, maar mn vraag is of iemand een oplossing weet met name voor dat geblaf continuequote:Op zondag 16 februari 2014 20:32 schreef Tja..1986 het volgende:
Je woont op een flat en vond het wel een goed idee om 3 kinderen en een hond te nemen? Pff....
Hmmm is zoiets betaalbaar vraag ik me af... het is me veel waard om hem voor ons te "redden", maar we hebben weinig geld..quote:
Hier heb je 1000% gelijk in. Denk er precies zo over.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb wel te doen met de hond. Zoals ik het lees moet ie nu toch weg want je bent op zoek naar een nieuw baasje toch? Beestje zelf kan er niks aan doen dat jullie niet capabel zijn geweest de afgelopen 7 jaar om um goed op te voeden. Zelfs oudere honden met gedragsproblemen (ik vind die problemen eigenlijk best meevallen) kun je mee op cursus bij een hondengedragstherapeut. Dit kost wel wat natuurlijk, geld en tijd.
Helaas. Dat is echt niet mogelijk met hem. Wat ik wel eens doe is wanneer ik de deur (een beetje) hard dicht trek en hij blaft meteen is die deur meteen weer openen en hem op zn sodemieter geven, maar zodra ik een paar minuten bezig ben begint hij weer.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:44 schreef trovey het volgende:
Je moet in ieder geval ervoor zorgen dat je dat blaffen de kop indrukt door meteen in te grijpen zodra hij begint, meteen corrigeren zodat de hond merkt dat hij even mag aanslaan mar daarna meteen moet stoppen. Vereist wel veel inzet en doorzettingsvermogen maar het is aan te leren als je voldoende overwicht bezit.
Hmm... kun je dat iets beter uitleggen?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:50 schreef Dragonberry het volgende:
Je hebt het over ceaser. In zijn shows is heel vaak te zien hoe je de voordeur moet 'claimen' zodat de hond vaak ook stopt met blaffen.
Dan ga je weer naar binnen toe (of laat iemand die in het huis aanwezig is, desnoods gewoon een paar keer om te oefenen) ingrijpen maar als ik de OP zo lees is de beslissing eigenlijk al gevallen in deze.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:53 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Helaas. Dat is echt niet mogelijk met hem. Wat ik wel eens doe is wanneer ik de deur (een beetje) hard dicht trek en hij blaft meteen is die deur meteen weer openen en hem op zn sodemieter geven, maar zodra ik een paar minuten bezig ben begint hij weer.
Nee. Dat is dus een strijd hier in huis. Ik wil hem pertinent niet weg doen en zoek een oplossing. Gewoon OMDAT ik ook vind dat ons opvoedkundig falen hem zn levensvreugde niet moet gaan kosten. Dat is niet eerlijk en ik vond en vind stellig dat je een hond niet weg doet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ga je weer naar binnen toe (of laat iemand die in het huis aanwezig is, desnoods gewoon een paar keer om te oefenen) ingrijpen maar als ik de OP zo lees is de beslissing eigenlijk al gevallen in deze.
Mits de hond niet bijt oid uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:57 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Nee. Dat is dus een strijd hier in huis. Ik wil hem pertinent niet weg doen en zoek een oplossing. Gewoon OMDAT ik ook vind dat ons opvoedkundig falen hem zn levensvreugde niet moet gaan kosten. Dat is niet eerlijk en ik vond en vind stellig dat je een hond niet weg doet.
deurbel gaat, hond gaat blaffen bij de deur, je gaat tussen de deur en de hond staan, wachtten tot de hond afstand neemt.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Hmm... kun je dat iets beter uitleggen?
Zeker te weten, maar als je even verder had gelezen wil ik hem helemaal niet weg doen. Het was idd dommigheid/naiviteit, maar ook eerdere ervaring met andere honden waardoor we hem niet op cursus hebben gedaan. Idd gruwelijk veel spijt van. Dat wil ik dus corrigeren. Heb hier en via PM al wat dingetjes gelezen waar we echt al wel wat aan hebben.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heel dom om niet op puppycursus te gaan. Jullie dachten dat jullie het zonder wel konden redden? Niet dus, dat blijkt. Arme hond, die is er de dupe van en wordt (uiteindelijk) weggedaan omdat hij niet te handelen is door jullie eigen schuld.
0 tm 4.quote:
Yep.. we hadden ons hier veel beter in moeten verdiepen. Is zo.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:04 schreef JerryLee het volgende:
Ik moest het ras even opzoeken : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lhasa_apso kon hem niet wel andere oosterse rassen blinken uit in een eigen willetje.
Tevens :de hond goed tegen de kou weerbaar is, en bovendien fel reageert tegenover vreemdelingen.
Achteraf ,geeft niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:17 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Yep.. we hadden ons hier veel beter in moeten verdiepen. Is zo.
quote:Op zondag 16 februari 2014 21:16 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
0 tm 4.
Hij is trouwens heel lief met de kinderen en beschermend. Ik wil hem dan ook absoluut niet kwijt.
Heel herkenbaar. Op zich geen goede zaak voor deze situatie, want dat lijkt me dus niet af te leren. Het is het beestje zijn natuur.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:31 schreef JerryLee het volgende:
[..]![]()
Kenmerken[bewerken]
Een Lhasa Apso is een zeer waakzame hond, hij zou zich niet zo laten aaien door een vreemde maar is daardoor des te vriendelijk tegenover bekenden. Verder controleert hij alles wat er om zich heen gebeurt van een afstand, hiermee laat hij zien dat hij alles waarneemt.
Typische roedelhond ,hij wil erbij blijven .
Ga je weg ,protesteert hij.
Maar als jij de leider bent ,kan je wel aangeven wanneer hij het doet .quote:Op zondag 16 februari 2014 21:34 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Op zich geen goede zaak voor deze situatie, want dat lijkt me dus niet af te leren. Het is het beestje zijn natuur.
Mooi advies. Ga ik ook onderzoeken.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:43 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Maar als jij de leider bent ,kan je wel aangeven wanneer hij het doet .
Binnen is niet gewenst (blaffen),het zit in hem dus moet hij buiten leren blaffen .
Ik heb er nu 1 van 3 1/2 ,die blaft niet,maar die moet leren om kistje te blaffen.
voorbeeld:
http://www.forum.duitsehe(...)pic.php?f=25&t=43600
Als je in een behoefte voorziet is het gemakkelijker om tot een verandering te komen dan een verbod .
Ja ,je mag niet doen wat je natuur is (zonder uitleg) dat is moeilijk voor een hond
Logisch natuurlijk. Op deze leeftijd wordt het moeilijk, maar dus niet onmogelijk... belangrijk te weten en om de vrouw voor te houdenquote:Op zondag 16 februari 2014 21:43 schreef JerryLee het volgende:
Besluit je om hem te houden gaat het je een hoop tijd en toewijding kosten
Ik ben zelf fan van Klaas Wijnberg ,trainen door harmonie.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:55 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Mooi advies. Ga ik ook onderzoeken.
Vrouw en kinderen boven alles en iedereen uiteraard, maar dat zegt ze niet hoor. We hebben een goed huwelijkquote:Op maandag 17 februari 2014 11:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Maar als zij het straks echt zat is en zegt: de hond eruit of ik ga weg.?
Ja wat we wel eens proberen is te simuleren dat we thuis zijn. Tv aan, licht aan, als ik vertrek geef ik hem wat vlees of zo, maar het werkt niet.quote:Op maandag 17 februari 2014 05:51 schreef sigme het volgende:
Sommige honden die de hele dag door blaffen wanneer er niemand thuis is, blaffen niet wanneer er een radio aanstaat. Simpel truukje, je kan het eens proberen.
3 kinderen tussen de 0 en 4 ?quote:Op maandag 17 februari 2014 16:53 schreef oh-oh het volgende:
Lekker voor je buren joh, ik zou daar dus ook gek van worden. Ik woon met 4 honden in een flat en ze blaffen als de bel gaat, en dat is het, en dan is het heel even en als ik zeg dat t klaar is is het klaar.
Ik denk niet dat je dit gedrag binnen een korte tijd helemaal af kan leren helaas.
Lhasa's zijn zeker niet de makkelijkste honden ook nog eens.
Ik zou hem denk ik voor zijn eigen bestwil herplaatsen, ik denk dat ie met een boel aandacht en liefde en een consequente baas wel weer op de rit komt.
Ik vraag me af hoe jullie dit gedrag zo hebben kunnen laten escaleren.
wat bij mij het verschil was, ( had 2 teckels die de eerste 2 weken ook continu blaften wanneer ik weg was)quote:Op maandag 17 februari 2014 11:47 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Ja wat we wel eens proberen is te simuleren dat we thuis zijn. Tv aan, licht aan, als ik vertrek geef ik hem wat vlees of zo, maar het werkt niet.
quote:
Bedankt! Fijn advies! We zijn bij de onderbuurvrouw langs gegaan. Toen ik ik er net woonde kon ik weinig met de kritieken en vond ik het enorme zeikstralen. Inmiddels schaam ik me soms voor zijn gedrag en vind ik eigenlijk dat de mensen in de flat juist heel tolerant zijn. Ik moet het oplossen. Als ik de deur achter me dicht trek merk ik er niks van, maar de buren mogen zich op gaan maken voor irritant monotoon geluidsoverlast. Ik wil geen beroep op ze doen, terwijl ik ze al opzadel met een hond waar niemand om gevraagd heeft. Zeker gezien hun alleszins redelijke opstelling. Ik laat ze wel weten dat ik hun klachten serieus neem en naar een oplossing zoek.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:56 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Alsnog lid worden van een hondenvereniging en een training gaan volgen een optie? Zeker aan de grotere verenigingen zijn vaak ook hondengedragstherapeuten verbonden.
Verder alleen zijn echt stap voor stap opbouwen. Dit kun je beginnen met hele kleine stapjes als uit het zicht van de hond, daarna uit de kamer en uiteindelijk uit huis. Naast afstand ook in tijd uitbouwen, je begint echt met een paar minuten, en als dit nog teveel is desnoods met een halve minuut of minder. Positief bedrag (stil zijn) belonen!! Kort oefenen (bijv 5 min in het begin), liefst paar keer per dag en dan langzaam uitbouwen. Dit kost tijd, zeker bij een volwassen hond. Maar uiteindelijk heb je er veel plezier van.
Let wel dat je de hond dan niet tussendoor alleen laat, dan doe je alles weer teniet. Dus of vrij nemen of de hond naar een oppas als je er niet bent.
Ga ook met de buren praten, betrek ze, en laat ze weten dat je er serieus mee bezig bent. Je wilt een burenruzie echt voorkomen, en liever dat ze meedenken. Misschien kan een goede buur overdag op je hond passen totdat het alleen zijn goed is geleerd?
Veel succes!
En ik vraag me op mijn beurt hoe je je dat kunt afvragen wanneer je:quote:Op maandag 17 februari 2014 16:53 schreef oh-oh het volgende:
Lekker voor je buren joh, ik zou daar dus ook gek van worden. Ik woon met 4 honden in een flat en ze blaffen als de bel gaat, en dat is het, en dan is het heel even en als ik zeg dat t klaar is is het klaar.
Ik denk niet dat je dit gedrag binnen een korte tijd helemaal af kan leren helaas.
Lhasa's zijn zeker niet de makkelijkste honden ook nog eens.
Ik zou hem denk ik voor zijn eigen bestwil herplaatsen, ik denk dat ie met een boel aandacht en liefde en een consequente baas wel weer op de rit komt.
Ik vraag me af hoe jullie dit gedrag zo hebben kunnen laten escaleren.
Helaas is het probleem daarvoor te groot. Dat werkt helaas niet bij hem.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:35 schreef kawa4 het volgende:
[..]
wat bij mij het verschil was, ( had 2 teckels die de eerste 2 weken ook continu blaften wanneer ik weg was)
de deur naar de gang open laten,
of kunnen ze al door heel het huis banjeren, zo niet zet de volgende keer alles open wanneer je weggaat
zo simpel was het bij mij toen.
Please zeg!quote:i
En ik vraag me op mijn beurt hoe je je dat kunt afvragen wanneer je:
- het topic gelezen zou hebben ipv met een vooringenomen mening je dingen af gaat vragen op een forum
- je zelf al een belangrijke reden geef (Lhasa's zijn zeker niet de makkelijkste honden ook nog eens.)
- je ondanks je dingen blijkbaar niet begrijpt wel allerlei waardeoordelen klaar hebt liggen
- je wel een advies formuleert, terwijl je de moeite niet neemt het topic te lezen
Kritiek op dat we in zijn puppytijd niet goed gehandeld hebben heb ik zelf voorop, maar onzinnige aannames over consequent zijn, liefde en aandacht die je alleen maar baseert omdat je blijkbaar emotioneel geraakt wordt raakt kant noch wal. Je advies is ook nog eens slecht en als ik het blind zou opvolgen doe ik exact waar ik hem het meeste mee raak. Precies hetgeen ik niet wil. Persoonlijk wil ik helemaal niet voor zo'n oplossing gaan, maar jij zou het zo oplossen. Je komt op mij nogal ondoordacht en snel emotioneel geraakt over. Ik vraag me af of een labiel baasje wel goed is voor die honden.. Ben je dan lekker mee.. verantwoordelijkheid pakken is niet je ding of zo?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |