abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136785170
Je ziet tegenwoordig meerdere datingsites die zogenaamd voor hoger opgeleiden zijn. Nu vraag ik mij af hoe de mensen op Fok! daarover denken. Is het opleidingsniveau nu wel echt belangrijk in de liefde en relaties?

Poll: Is het opleidingsniveau belangrijk in het aangaan van relati
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Een poll toegevoegd voor wat meer overzicht. Zouden jullie ook je antwoord toe kunnen lichten? alvast bedankt.

Ik zelf vind het niet zo belangrijk, uiterlijk daarentegen wel. Zelf volg ik een mbo opleiding en ga regelmatig uit. Als ik een meisje hossel komt het onderwerp opleiding vaak aan bod. Ik heb het nog niet meegemaakt dat iemand mij afkeurde om mijn opleiding.
pi_136785441
Opleidingsniveau vind ik niet heel relevant, intelligentie wel. Wil toch wel een beetje op hetzelfde niveau zitten als m'n partner, anders kun je nooit een fatsoenlijk, inhoudelijk gesprek voeren en krijg je een relatie die alleen maar bestaat omwille van seks.
  PR en moderator zondag 16 februari 2014 @ 20:04:41 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136785580
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:01 schreef OllieWilliams het volgende:
Opleidingsniveau vind ik niet heel relevant, intelligentie wel. Wil toch wel een beetje op hetzelfde niveau zitten als m'n partner, anders kun je nooit een fatsoenlijk, inhoudelijk gesprek voeren en krijg je een relatie die alleen maar bestaat omwille van seks.
Precies dit, is wat ik wilde zeggen.
Fuck the EBU.
pi_136785663
quote:
Goed punt. Nu ben ik toch benieuwd naar die mensen die ja gestemd hebben.
pi_136785964
quote:
Dat dus. En dat is toch het meest eenvoudig aan te tonen door opleidingsniveau, zeker als het om datingsites gaat. Dus ik snap heel goed dat die sites er zijn. Daarom op 'ja' gestemd.
pi_136786115
Hadden we hier niet vorige week nog een topic over?
Ja doei.
pi_136786203
Nee dat is niet belangrijk.
Ура для россии
pi_136786273
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
Bekant elke week.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136786290
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat dus. En dat is toch het meest eenvoudig aan te tonen door opleidingsniveau, zeker als het om datingsites gaat. Dus ik snap heel goed dat die sites er zijn. Daarom op 'ja' gestemd.
Kom op :') 5 minuten (en dan ben ik kwistig met mn tijd) is voldoende om een beetje een inschatting te maken.

Ik denk dat het eerder een stap in de verkeerde richting is. Enorm veel hoogopgeleide mensen leiden aan chronische zelfoverschatting. Stop er daar 10 van bij elkaar en je riskeert een kettingreactie van plaatsvervangende schaamte die omstanders in theorie door de grond kan doen zakken, door de kern van de aarde heen, om ze vervolgens ondersteboven niet te geloven in China te droppen zonder geldig visum.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_136786384
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:24 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Kom op :') 5 minuten (en dan ben ik kwistig met mn tijd) is voldoende om een beetje een inschatting te maken.

Ik denk dat het eerder een stap in de verkeerde richting is. Enorm veel hoogopgeleide mensen leiden aan chronische zelfoverschatting. Stop er daar 10 van bij elkaar en je riskeert een kettingreactie van plaatsvervangende schaamte die omstanders in theorie door de grond kan doen zakken, door de kern van de aarde heen, om ze vervolgens ondersteboven niet te geloven in China te droppen zonder geldig visum.
Het klopt dat je in 5 minuten een prima inschatting kan maken, maar dat gaat een datingsite toch niet doen? Dus als je een datingsite wil maken voor mensen met een hogere intelligentie is opleidingsniveau een logische richtlijn.
pi_136786401
quote:

[..]

Dan komt er nog niet eens een aswolk in China aan, mi mang.
pi_136786582
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die begonnen zijn op het vwo en dan afzakken naar het vmbo door bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Terwijl zij misschien wel capable waren om gewoon een vwo diploma te halen. Dat zij later weer bijdraaien kan, alleen dan is het te laat.
pi_136786648
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het klopt dat je in 5 minuten een prima inschatting kan maken, maar dat gaat een datingsite toch niet doen? Dus als je een datingsite wil maken voor mensen met een hogere intelligentie is opleidingsniveau een logische richtlijn.
Hoewel ik de gedachte snap zie/beleef ik het anders.
pi_136786722
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:32 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die begonnen zijn op het vwo en dan afzakken naar het vmbo door bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Terwijl zij misschien wel capabele waren om gewoon een vwo diploma te halen. Dat zij later weer bijdraaien kan, alleen dan is het te laat.
Kan allemaal. Er zijn nog zat andere redenen te bedenken dat iemand wel intelligent is maar niet hoogopgeleid. Maar allemaal wat lastig voor een datingsite om te achterhalen. En daar begon dit topic mee. De vraag waarom die sites er zijn.
pi_136786767
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:33 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Hoewel ik de gedachte snap zie/beleef ik het anders.
Hoe zou jij het dan voor je zien? Een datingsite voor mensen met hogere intelligentie? Hoe regel je dat als niet via opleiding?
pi_136786980
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:35 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoe zou jij het dan voor je zien? Een datingsite voor mensen met hogere intelligentie? Hoe regel je dat als niet via opleiding?
Een test. Als je dan toch per se wil, doe het dan goed.
pi_136787044
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Dan komt er nog niet eens een aswolk in China aan, mi mang.
Een gloeiende, stralende bol schaamte.
pi_136787330
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Een test. Als je dan toch per se wil, doe het dan goed.
Is veel te ingewikkeld voor iemand met een site die gewoon geld wil verdienen omdat hij ergens een behoefte ziet.
pi_136787393
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Is veel te ingewikkeld voor iemand met een site die gewoon geld wil verdienen omdat hij ergens een behoefte ziet.
Precies, en daarom is het het geld niet waard.

Wat mij betreft althans.
pi_136787857
Nee, maakt me niks uit. Mijn vriendin doet mbo niv 3 en gaat daarmee binnenkort de arbeidsmarkt op. Ik doe hbo en moet nog een aantal jaar. Kleine communicatiemisverstanden vinden wel eens plaats, maar zolang dat het enige is, zie ik geen reden waarom ik het erg zou vinden.

Edit: Het enige nadeel is wel dat de 'minst-intelligente' partij zich onzeker kan gaan voelen.
pi_136787894
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
Het is terugkerend een keer in de zoveel tijd
  zondag 16 februari 2014 @ 20:56:33 #22
224960 highender
Travellin' Light
pi_136788085
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef Tja..1986 het volgende:
http://www.yoopla130.nl/ is gratis, maar ook amateuristisch.
pi_136788624
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:56 schreef highender het volgende:

[..]

Tja.. een IQ zegt mij eigenlijk ook niet zoveel. Misschien is intelligentie ook niet echt het goede woord. Heeft ook gewoon te maken met interesse in de wereld om je heen en dat soort zaken. Het is dus niet ideaal maar ik snap de uitvlucht van sites naar IQ of opleidingsniveau wel.
pi_136790576
quote:
Dit.
pi_136791857
Ik heb liever een vrouw die goed in het leven staat, veel over het leven weet (dus: wijs is) en alles op dezelfde manier als mij ziet ^O^ Dan eentje met een hoge opleiding, heel veel kennis en een goede carrière.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:53:09 #26
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_136791961
quote:

[..]

Godverdomme wat triest zeg :')
  zondag 16 februari 2014 @ 22:00:00 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_136792381
Hier was recentelijk toch een ander topic over?

Maar goed, soort zoekt soort. Dat gaat ook op voor opleidingsniveau. Wat slecht een van de vele factoren is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_136792385
Ja, want opleidingsniveau is een maat voor intelligentie en dat vind ik belangrijk. Al ben ik de eerste om grof toe te geven dat mijn vriend (aardig veel) slimmer is dan ik ben, en we toch allebei WO volgen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_136793880
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef Sarasi het volgende:
Ja, want opleidingsniveau is een maat voor intelligentie en dat vind ik belangrijk. Al ben ik de eerste om grof toe te geven dat mijn vriend (aardig veel) slimmer is dan ik ben, en we toch allebei WO volgen.
Daar ga je al. Je zult zelf mss ook zien dat zelfs WO niveau geen garantie is op een gesprek op niveau, als je om je heen kijkt.

Maar ligt mss ook enorm aan de richting die je kiest.
pi_136794187
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:26 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Daar ga je al. Je zult zelf mss ook zien dat zelfs WO niveau geen garantie is op een gesprek op niveau, als je om je heen kijkt.

Maar ligt mss ook enorm aan de richting die je kiest.
Ik zeg ook 'een maat'. Niet 'de maat'. Grofweg geeft opleidingsniveau een indicatie voor intelligentie. Het is de simpelste maat, het gemakkelijkst te verifieren want al getoetst door een derde partij, en het is vrij goed ingedeeld.
pi_136794296
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik zeg ook 'een maat'. Niet 'de maat'. Grofweg geeft opleidingsniveau een indicatie voor intelligentie. Het is de simpelste maat, het gemakkelijkst te verifieren want al getoetst door een derde partij, en het is vrij goed ingedeeld.
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, ik stelde slechts een vraag ;)
  zondag 16 februari 2014 @ 22:43:37 #32
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_136794876
Neeh, opleidingsniveau zegt me niet veel. In me vorige relatie vond ik mezelf een beetje dom (gebrek aan Bèta kennis) maar heb het alsnog een tijdje vol gehouden.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_136799571
Ik heb enkelt me mavo diploma.spreek 5 talen vloeiend en coach zelfs middelbare scholieren met mini ondernemingen. Ik kan goed levelen met studentes die ik ontmoet in de openbare bieb amsterdam.opleiding zegt weinig.heb paar x gedated met verschillende dames daar.het gaat meer om mutual interests,inhoud en de 'klik'.
  maandag 17 februari 2014 @ 00:47:26 #34
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_136799693
Nee. Ik heb er geen behoefte aan om met mijn vriendin te discussiëren over onzinnige zaken. Dat doe ik wel op fok.
Bedankt Hans.
pi_136799746
Het ligt niet zozeer aan het opleidingsniveau,
Ik kan het zeer goed vinden met enkele meiden die een lager niveau studeren dan mij (hbo). Het gaat echter om de intelligentie en het niveau waarmee je iemand benaderd. Diepgaande gesprekken mee kan voeren en die een redelijke algemene ontwikkeling heeft.
Zo heb ik al een aantal meiden afgewezen, die mij qua uiterlijk goed bevielen. alleen waar ik die gesprekken niet mee kon voeren. Maar voel me er absoluut niet boven verheven.
pi_136800831
Je kan wel wijs van de boeken zijn, maar niet van de in de liefde
pi_136802347
Totaal niet belangrijk.

Heb ook het idee dat het vooral de wat dommere hogeropgeleiden zijn die alleen willen daten met een andere hogeropgeleide.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_136803608
Het geeft natuurlijk wel een indicatie, en goede communicatie is belangrijk in een relatie. Maar het is geen harde eis, want een opleiding kan een vertekend beeld geven van iemands werkelijke intelligentie. Plus als je zelf de hoger opgeleide bent kan je je wellicht een beetje aanpassen.

Een goede communicatie is wel een harde eis, opleidingsniveau niet.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:58:41 #39
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_136805945
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:39 schreef BUTTERSSTOTCH het volgende:
Ik heb enkelt me mavo diploma.spreek 5 talen vloeiend en coach zelfs middelbare scholieren met mini ondernemingen. Ik kan goed levelen met studentes die ik ontmoet in de openbare bieb amsterdam.opleiding zegt weinig.heb paar x gedated met verschillende dames daar.het gaat meer om mutual interests,inhoud en de 'klik'.
Ik hoop dat je bij die 5 talen vloeiend het nederlands niet hebt inbegrepen :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 februari 2014 @ 12:10:34 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_136806324
quote:
9s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik hoop dat je bij die 5 talen vloeiend het nederlands niet hebt inbegrepen :')
Hij zei dat ie 5 talen vloeiend spreekt, niet dat ie ze ook vloeiend schrijft :P
pi_136806463
Opleidingsniveau is zeer belangrijk, je wilt niet met zo'n domme tokkie van het VMBO een relatie beginnen.
  maandag 17 februari 2014 @ 12:18:38 #42
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136806582
Hangt er toch geheel vanaf? Opleidingsniveau is enkel goed voor het uhm, een baan en het geldt dat in het laatje moet, de rest maakt niet uit.

Er zijn mensen met hoge opleidingen die nog te dom zijn om te poepen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136808924
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Opleidingsniveau is zeer belangrijk, je wilt niet met zo'n domme tokkie van het VMBO een relatie beginnen.
Hoezo niet ?

vmbo

vwo

pi_136808976
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoezo niet ?

vmbo

[ afbeelding ]

vwo

[ afbeelding ]
:')

Jij hebt niet op het vwo gezeten merk ik wel. Of je had gewoon hele lelijke klasgenoten.
  PR en moderator maandag 17 februari 2014 @ 13:57:49 #45
288245 crew  Moira
pi_136809896
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoezo niet ?

vmbo

[ afbeelding ]

vwo

[ afbeelding ]
:')))))))))))))
Fuck the EBU.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:00:52 #46
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_136810041
Haha, en dan met zulke foto's aankomen om je punt te maken...
Gourmetten of steengrillen?
  PR en moderator maandag 17 februari 2014 @ 14:06:32 #47
288245 crew  Moira
pi_136810303
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:00 schreef Silenus het volgende:
Haha, en dan met zulke foto's aankomen om je punt te maken...
Ik zou die van het eerste plaatje sowieso enkel raken met harde voorwerpen :')

Sowieso relaties die gebaseerd zijn op uiterlijk :')__
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 17 februari 2014 @ 14:14:47 #48
288245 crew  Moira
pi_136810663
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar toch zou je niet zomaar iemand moeten afschrijven omdat ze enkel MBO hebben gedaan bijvoorbeeld.
Ze zitten qua opleidingsniveau dan wel in de 'minder-intelligente klasse', en globaal zegt dat wel wat, maar daar moet je je niet door laten leiden.
Ik ben zelf 'hoger opgeleid' en heb eigenlijk alleen maar MBO'ers gehad. De één echt niet de snuggerste, kon ik nooit echt goed mee praten, zat totaal niet op één lijn met mij qua gespreksstof enzo. Best irritant, geen goeie match uiteindelijk.
Maar nu heb ik een ex-MBO'er waarmee ik super intelligente en diepgaande gesprekken mee kan voeren, we hebben dezelfde interesses, hij is ambitieus en een doorzetter (hoewel we allebei ook vreselijk lui kunnen zijn :7 ). Dus vandaar dat ik me niet meer zo laat leiden door opleidingsniveau.

Bovendien zijn er genoeg hoog opgeleiden waarmee echt geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt, omdat ze gewoon verder nog compleet wereldvreemd zijn :')
Opleidingsniveau zegt meer over hoe goed je het met de boeken hebt gedaan in het verleden, en minder over hoe goed het zou kunnen klikken qua intelligentie met een partner.
Fuck the EBU.
pi_136814042
Slimme mensen kunnen ook dom zijn.
pi_136814138
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar toch zou je niet zomaar iemand moeten afschrijven omdat ze enkel MBO hebben gedaan bijvoorbeeld.
Ze zitten qua opleidingsniveau dan wel in de 'minder-intelligente klasse', en globaal zegt dat wel wat, maar daar moet je je niet door laten leiden.
Ik ben zelf 'hoger opgeleid' en heb eigenlijk alleen maar MBO'ers gehad. De één echt niet de snuggerste, kon ik nooit echt goed mee praten, zat totaal niet op één lijn met mij qua gespreksstof enzo. Best irritant, geen goeie match uiteindelijk.
Maar nu heb ik een ex-MBO'er waarmee ik super intelligente en diepgaande gesprekken mee kan voeren, we hebben dezelfde interesses, hij is ambitieus en een doorzetter (hoewel we allebei ook vreselijk lui kunnen zijn :7 ). Dus vandaar dat ik me niet meer zo laat leiden door opleidingsniveau.

Bovendien zijn er genoeg hoog opgeleiden waarmee echt geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt, omdat ze gewoon verder nog compleet wereldvreemd zijn :')
Opleidingsniveau zegt meer over hoe goed je het met de boeken hebt gedaan in het verleden, en minder over hoe goed het zou kunnen klikken qua intelligentie met een partner.
Jouw punt begrijp ik wel, er zijn ook MBO'ers die goed zijn met hun handen en daar veel geld mee verdienen, dus dan is hun inkomen voor jou de doorslaggevende factor en niet het opleidingsniveau.
  PR en moderator maandag 17 februari 2014 @ 15:34:30 #51
288245 crew  Moira
pi_136814162
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jouw punt begrijp ik wel, er zijn ook MBO'ers die goed zijn met hun handen en daar veel geld mee verdienen, dus dan is hun inkomen voor jou de doorslaggevende factor en niet het opleidingsniveau.
Huh? :')

Mijn inkomen is na mijn studie hoger dan dat van hem overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Moira op 17-02-2014 15:59:40 ]
Fuck the EBU.
pi_136814471
Mwoah tsja het gaat erom hoe je...

- elkaar aanvult
- elkaar aantrekt of niet
- een klik hebt
- hoe je communiceert
- interesses
- en vast wel wat meer

Dat zegt nog niets over een opleiding of opleidingsniveau wat je hebt gedaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_136814907
Doe's lief. En als niet, dan gaarne ruzie maken via DM.
Ja doei.
  maandag 17 februari 2014 @ 16:09:06 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136815534
Opleidingsniveau heeft volgens mij ook wel met status te maken. Het telt vast zwaarder als je denkt dat anderen om die reden tegen je opkijken of op je neer kijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136817007
Ik vind dat wel heel belangrijk. Maar ik heb gewoon iets met mannen die intelligenter zijn dan ik en met wie ik een discussie kan voeren of aan de lippen kan hangen.
En ja MBO'ers zijn over het algemeen niet intelligenter dan ik.
  maandag 17 februari 2014 @ 17:08:59 #56
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_136817648
Ik vind het altijd een beetje sneu als hoogopgeleiden zich op de één of andere manier verheven boven, of anders voelen dan mensen met een wat lagere opleiding.

Wij hebben beiden een universitaire opleiding, zitten qua inkomensgroep bij de top 10% van Nederland, nog geen kinderen, werken allebei 60 uur per week en dan zitten wij 's avonds rustig in onze joggingbroek op de bank Britt & Imke en boer zoekt vrouw te kijken hoor. (Met een pilsje).

Dat hoogdravende gedoe is volgens mij meer bedoeld voor studenten die zich er nog een soort van status aan ontlenen.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_136818639
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens. Maar de MBO'ers die ik ken, zorgen niet echt voor een positief beeld. Ik werk hard, stress voor deadlines en neem dan nog wat meer hooi op m'n vorm omdat ik dat leuk vind. Dat zijn toch dingen waarvoor ik begrip mis bij lager opgeleiden. Ik lees graag en veel en heb een sterke affiniteit met literatuur. Ook iets wat minder vaak voorkomt bij MBO'ers.

En natuurlijk kan het zijn dat sommige MBO'ers wel een prima partner voor mij zouden zijn, maar ik acht die kans gewoon kleiner dan dat een hoger opgeleide dat is. En dus zie ik het nut van dit soort datingsites wel in.
  PR en moderator maandag 17 februari 2014 @ 18:21:53 #58
288245 crew  Moira
pi_136819999
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:37 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens. Maar de MBO'ers die ik ken, zorgen niet echt voor een positief beeld. Ik werk hard, stress voor deadlines en neem dan nog wat meer hooi op m'n vorm omdat ik dat leuk vind. Dat zijn toch dingen waarvoor ik begrip mis bij lager opgeleiden. Ik lees graag en veel en heb een sterke affiniteit met literatuur. Ook iets wat minder vaak voorkomt bij MBO'ers.

En natuurlijk kan het zijn dat sommige MBO'ers wel een prima partner voor mij zouden zijn, maar ik acht die kans gewoon kleiner dan dat een hoger opgeleide dat is. En dus zie ik het nut van dit soort datingsites wel in.
Nee idd, ik vulde je ook meer aan, hehe :P
Fuck the EBU.
pi_136820490
quote:
3s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind het altijd een beetje sneu als hoogopgeleiden zich op de één of andere manier verheven boven, of anders voelen dan mensen met een wat lagere opleiding.

Wij hebben beiden een universitaire opleiding, zitten qua inkomensgroep bij de top 10% van Nederland, nog geen kinderen, werken allebei 60 uur per week en dan zitten wij 's avonds rustig in onze joggingbroek op de bank Britt & Imke en boer zoekt vrouw te kijken hoor. (Met een pilsje).

Dat hoogdravende gedoe is volgens mij meer bedoeld voor studenten die zich er nog een soort van status aan ontlenen.
Ach, dat is het ook wel deels zo natuurlijk. Het belangrijkste is een overlap in interesses. Wat dat betreft is opleidingsniveau geen deterministische factor in het bepalen van interesses, maar er zit natuurlijk wel enige correlatie tussen opleidingsniveau en interesses. Er zijn ongetwijfeld genoeg hoger opgeleiden die graag naar Britt & Imke of Boer zoekt vrouw kijken, net als er MBO'ers zijn die juist weer graag naar documentaires of culturele programma's op de PO kijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 februari 2014 @ 19:36:18 #60
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_136822613
Mensen die zich hier druk om maken vind ik, nee, zijn enorm kansloos.

Beter is het om een goede klik te hebben en om te kijken of je een goed gesprek kunt voeren met die (potentieel) partner. Dat is belangrijk, niet een zielig papiertje.
pi_136838168
quote:

[..]

Dat vinden mensen op datingssites al te lang duren. Die kijken naar het opleidingsniveau en als ze vinden dat je iets laag zit is het gelijk doei.
pi_136842360
quote:

[..]

Waarom is het amateuristisch?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:38:25 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136842448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat vinden mensen op datingssites al te lang duren. Die kijken naar het opleidingsniveau en als ze vinden dat je iets laag zit is het gelijk doei.
Dat lijkt me dus zo vreselijk aan datingsites. Je zoekt op een aantal kenmerken, maar je weet daarmee amper of je dan ook iemand treft die echt goed bij je past.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136842521
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus zo vreselijk aan datingsites. Je zoekt op een aantal kenmerken, maar je weet daarmee amper of je dan ook iemand treft die echt goed bij je past.
Precies dit dus. Maar mensen worden lui en willen nog amper de moeite voor doen om dat uit te pluizen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:58:32 #65
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_136843172
Ik ben zelf sapioseksueel, betekenende dat ik intelligentie (en dan vooral algemene intelligentie) de belangrijkste eigenschap vind in een partner. Ik kan vaak ook heel moeilijk communiceren met mensen die geen hoger onderwijs hebben genoten. Uitzondering daargelaten natuurlijk.
pi_136843324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:58 schreef Drakire het volgende:
Ik ben zelf sapioseksueel, betekenende dat ik intelligentie (en dan vooral algemene intelligentie) de belangrijkste eigenschap vind in een partner. Ik kan vaak ook heel moeilijk communiceren met mensen die geen hoger onderwijs hebben genoten. Uitzondering daargelaten natuurlijk.
Want jij kan van een afstand al zien of iemand hoog opgeleid is of niet zonder ook maar een woord gewisseld te hebben?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:06:14 #67
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_136843437
Dat zegt hij toch nergens?
Gourmetten of steengrillen?
pi_136845957
Welke opleiding iemand heeft gedaan maakt mij helemaal geen moer uit als het wel gewoon klikt. Intelligentie is dus ergens wel belangrijk om elkaar een beetje bij te houden en nog enige gesprekken te kunnen voeren. Als je dat niet hebt..dan is dat veel meer balen dan wanneer de klik er wel gewoon is, en het enige probleem is dat diegene een ander niveau heeft gedaan.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:48:14 #69
224960 highender
Travellin' Light
pi_136847543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:36 schreef Vida. het volgende:
Waarom is het amateuristisch?
Het duurt ongeveer een week voordat een profiel is goedgekeurd en geactiveerd, idem dito voor het het verwijderen van een profiel. En die test die ze gebruiken lijkt me onbetrouwbaar al begrijp ik de keuze wel.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:09:06 #70
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136862655
quote:
3s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Waarom? Je bent vrij duidelijk beter in iets zeer specifieks. Of vind je het ook raar dat de heren in ons nationaal voetbal elftal zich op één of andere manier verheven voelen boven VV Maarssen Heren 1? Je bent er verder in algemene zin niet automatisch een beter mens door, maar je bent nou net wel op één of andere manier verheven.

Wat ik eindeloos ergerlijk vind is dat sommige mensen dat dan weer niets uit vinden maken. Of eigenlijk niet kunnen hebben. Ben ik bij wijze van spreken Ir. in weetikveel wat, moet ik in discussie met Annie van Breukhoven over hoe en waar ik die en die dijk ga bouwen; "omdat al die boekenkennis immers nergens goed voor is in de praktijk en ik niet moet denken dat ik beter ben omdat ik van de Universiteit kom".

Anywho; aangezien opleidingsniveau in mijn beleving één van de betere indicatoren is om iemands intelligentie / algemene kennis in te schatten is het voor mij cruciaal.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:38:22 #71
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_136863968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ben ik bij wijze van spreken Ir. in weetikveel wat, moet ik in discussie met Annie van Breukhoven over hoe en waar ik die en die dijk ga bouwen; "omdat al die boekenkennis immers nergens goed voor is in de praktijk en ik niet moet denken dat ik beter ben omdat ik van de Universiteit kom".
Klinkt als een mooie relatie.
Bedankt Hans.
pi_136879643
Ik ben geen voorstander van speciale websites voor 'slimme mensen', maar het zou wel handig zijn als datingsites een betere filter zouden inbouwen voor dingen als 'intelligentie'.

Op Badoo, toen ik nog lid was, werd ik de hele tijd gekoppeld aan mannen die moeite hadden met het spellen van hun eigen naam. Als ik daar op "kan 1 en 1 bij elkaar optellen" had kunnen aanvinken, was ik wellicht lid gebleven (en had ik nu misschien niet eens in het buitenland gewoond :) ).
Mon 'en!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:59:49 #73
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136982229
quote:
9s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zou die van het eerste plaatje sowieso enkel raken met harde voorwerpen :')

Sowieso relaties die gebaseerd zijn op uiterlijk :')__
Alsof je met een hondslelijke partner over straat wil :').

Het is niet of/of gelukkig. Althans als je zelf er een beetje normaal uitziet en enige vorm van intelligentie hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:00:49 #74
157922 fathank
pi_136982257
quote:
15s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Huh? :')

Mijn inkomen is na mijn studie hoger dan dat van hem overigens.
Heb je een glazen bol? Mag ik hem lenen?
pi_136982366
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Ghehehe.
Ja doei.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:08:19 #76
157922 fathank
pi_136982496
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ghehehe.
Al die studenten die denken dat de zilvervloot binnen komt varen zodra ze hun hbo commerciële economie ofzo hebben gehaald :')
  PR en moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 22:34:17 #77
288245 crew  Moira
pi_136996134
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof je met een hondslelijke partner over straat wil :').

Het is niet of/of gelukkig. Althans als je zelf er een beetje normaal uitziet en enige vorm van intelligentie hebt.
True true, maar het gaat om allebei, idd :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar is geen glazen bol voor nodig hoor.
Fuck the EBU.
  PR en moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 22:35:10 #78
288245 crew  Moira
pi_136996191
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Al die studenten die denken dat de zilvervloot binnen komt varen zodra ze hun hbo commerciële economie ofzo hebben gehaald :')
Commerciële economie :')
Nja, bedoelde uiteraard wel mits ik een full time baan heb dan :')
Fuck the EBU.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:11:11 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_136998006
Toen mijn vrouw d'r PhD ging halen kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik ga niet voor de rest van m'n leven als debiele henkie in de relatie zitten, dus ja het is wel belangrijk.

Overigens selecteren die dating sites vooral op opleidingsniveau omdat hogeropgeleiden op de datingmarkt vaak serieuzer zijn. Van wat ik althans hoorde van iemand die een geschiedenis had in internetdating werd ze echt gestoord van de tokkies die wel even met haar wilde seksdaten op de algemene sites.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:17:59 #80
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136998379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:11 schreef speknek het volgende:
Toen mijn vrouw d'r PhD ging halen kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik ga niet voor de rest van m'n leven als debiele henkie in de relatie zitten, dus ja het is wel belangrijk.

Overigens selecteren die dating sites vooral op opleidingsniveau omdat hogeropgeleiden op de datingmarkt vaak serieuzer zijn. Van wat ik althans hoorde van iemand die een geschiedenis had in internetdating werd ze echt gestoord van de tokkies die wel even met haar wilde seksdaten op de algemene sites.
Met een master ben je ondergeschikt aan een PhD? Kom op zeg, dat is echt flauwekul :Y
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:18:32 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_136998407
Uh nee masters zijn echt inferieure wezens, minder dan dat spul wat ik met een stokje onder mijn schoen verwijder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_136999307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:18 schreef speknek het volgende:
Uh nee masters zijn echt inferieure wezens, minder dan dat spul wat ik met een stokje onder mijn schoen verwijder.
Gelukkig heb je nu een Phd en relatief gezien een hongerloontje. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 21 februari 2014 @ 23:48:12 #83
157922 fathank
pi_136999968
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Commerciële economie :')
Nja, bedoelde uiteraard wel mits ik een full time baan heb dan :')
Wat voor een opleiding met baangarantie en dik salaris volg je dan?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:13:35 #84
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_137006830
Veel mensen roepen dat intelligentie niet gebonden is aan een opleidingsniveau. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Mijn meest intelligente vrienden studeren allemaal. Universitaire opleidingen geven je meer verdieping dan een HBO- of MBO-opleiding. Wat ik een belangrijkere eigenschap vind: een honger naar kennis. Kennis is geil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')