Precies dit, is wat ik wilde zeggen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:01 schreef OllieWilliams het volgende:
Opleidingsniveau vind ik niet heel relevant, intelligentie wel. Wil toch wel een beetje op hetzelfde niveau zitten als m'n partner, anders kun je nooit een fatsoenlijk, inhoudelijk gesprek voeren en krijg je een relatie die alleen maar bestaat omwille van seks.
Goed punt. Nu ben ik toch benieuwd naar die mensen die ja gestemd hebben.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:01 schreef OllieWilliams het volgende:
Opleidingsniveau vind ik niet heel relevant, intelligentie wel. Wil toch wel een beetje op hetzelfde niveau zitten als m'n partner, anders kun je nooit een fatsoenlijk, inhoudelijk gesprek voeren en krijg je een relatie die alleen maar bestaat omwille van seks.
Dat dus. En dat is toch het meest eenvoudig aan te tonen door opleidingsniveau, zeker als het om datingsites gaat. Dus ik snap heel goed dat die sites er zijn. Daarom op 'ja' gestemd.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:01 schreef OllieWilliams het volgende:
Bekant elke week.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hadden we hier niet vorige week nog een topic over?
Kom opquote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat dus. En dat is toch het meest eenvoudig aan te tonen door opleidingsniveau, zeker als het om datingsites gaat. Dus ik snap heel goed dat die sites er zijn. Daarom op 'ja' gestemd.
Het klopt dat je in 5 minuten een prima inschatting kan maken, maar dat gaat een datingsite toch niet doen? Dus als je een datingsite wil maken voor mensen met een hogere intelligentie is opleidingsniveau een logische richtlijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:24 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Kom op5 minuten (en dan ben ik kwistig met mn tijd) is voldoende om een beetje een inschatting te maken.
Ik denk dat het eerder een stap in de verkeerde richting is. Enorm veel hoogopgeleide mensen leiden aan chronische zelfoverschatting. Stop er daar 10 van bij elkaar en je riskeert een kettingreactie van plaatsvervangende schaamte die omstanders in theorie door de grond kan doen zakken, door de kern van de aarde heen, om ze vervolgens ondersteboven niet te geloven in China te droppen zonder geldig visum.
Dan komt er nog niet eens een aswolk in China aan, mi mang.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:24 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Kom op5 minuten (en dan ben ik kwistig met mn tijd) is voldoende om een beetje een inschatting te maken.
Ik denk dat het eerder een stap in de verkeerde richting is. Enorm veel hoogopgeleide mensen leiden aan chronische zelfoverschatting. Stop er daar 10 van bij elkaar en je riskeert een kettingreactie van plaatsvervangende schaamte die omstanders in theorie door de grond kan doen zakken, door de kern van de aarde heen, om ze vervolgens ondersteboven niet te geloven in China te droppen zonder geldig visum.
Je hebt ook mensen die begonnen zijn op het vwo en dan afzakken naar het vmbo door bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Terwijl zij misschien wel capable waren om gewoon een vwo diploma te halen. Dat zij later weer bijdraaien kan, alleen dan is het te laat.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat dus. En dat is toch het meest eenvoudig aan te tonen door opleidingsniveau, zeker als het om datingsites gaat. Dus ik snap heel goed dat die sites er zijn. Daarom op 'ja' gestemd.
Hoewel ik de gedachte snap zie/beleef ik het anders.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het klopt dat je in 5 minuten een prima inschatting kan maken, maar dat gaat een datingsite toch niet doen? Dus als je een datingsite wil maken voor mensen met een hogere intelligentie is opleidingsniveau een logische richtlijn.
Kan allemaal. Er zijn nog zat andere redenen te bedenken dat iemand wel intelligent is maar niet hoogopgeleid. Maar allemaal wat lastig voor een datingsite om te achterhalen. En daar begon dit topic mee. De vraag waarom die sites er zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:32 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die begonnen zijn op het vwo en dan afzakken naar het vmbo door bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Terwijl zij misschien wel capabele waren om gewoon een vwo diploma te halen. Dat zij later weer bijdraaien kan, alleen dan is het te laat.
Hoe zou jij het dan voor je zien? Een datingsite voor mensen met hogere intelligentie? Hoe regel je dat als niet via opleiding?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Hoewel ik de gedachte snap zie/beleef ik het anders.
Een test. Als je dan toch per se wil, doe het dan goed.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan voor je zien? Een datingsite voor mensen met hogere intelligentie? Hoe regel je dat als niet via opleiding?
Een gloeiende, stralende bol schaamte.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dan komt er nog niet eens een aswolk in China aan, mi mang.
Is veel te ingewikkeld voor iemand met een site die gewoon geld wil verdienen omdat hij ergens een behoefte ziet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Een test. Als je dan toch per se wil, doe het dan goed.
Precies, en daarom is het het geld niet waard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Is veel te ingewikkeld voor iemand met een site die gewoon geld wil verdienen omdat hij ergens een behoefte ziet.
Het is terugkerend een keer in de zoveel tijdquote:Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hadden we hier niet vorige week nog een topic over?
http://www.yoopla130.nl/ is gratis, maar ook amateuristisch.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Is veel te ingewikkeld voor iemand met een site die gewoon geld wil verdienen omdat hij ergens een behoefte ziet.
Tja.. een IQ zegt mij eigenlijk ook niet zoveel. Misschien is intelligentie ook niet echt het goede woord. Heeft ook gewoon te maken met interesse in de wereld om je heen en dat soort zaken. Het is dus niet ideaal maar ik snap de uitvlucht van sites naar IQ of opleidingsniveau wel.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:56 schreef highender het volgende:
[..]
http://www.yoopla130.nl/ is gratis, maar ook amateuristisch.
Dit.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:01 schreef OllieWilliams het volgende:
Godverdomme wat triest zegquote:Op zondag 16 februari 2014 20:56 schreef highender het volgende:
[..]
Daar ga je al. Je zult zelf mss ook zien dat zelfs WO niveau geen garantie is op een gesprek op niveau, als je om je heen kijkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef Sarasi het volgende:
Ja, want opleidingsniveau is een maat voor intelligentie en dat vind ik belangrijk. Al ben ik de eerste om grof toe te geven dat mijn vriend (aardig veel) slimmer is dan ik ben, en we toch allebei WO volgen.
Ik zeg ook 'een maat'. Niet 'de maat'. Grofweg geeft opleidingsniveau een indicatie voor intelligentie. Het is de simpelste maat, het gemakkelijkst te verifieren want al getoetst door een derde partij, en het is vrij goed ingedeeld.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:26 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Daar ga je al. Je zult zelf mss ook zien dat zelfs WO niveau geen garantie is op een gesprek op niveau, als je om je heen kijkt.
Maar ligt mss ook enorm aan de richting die je kiest.
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, ik stelde slechts een vraagquote:Op zondag 16 februari 2014 22:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'een maat'. Niet 'de maat'. Grofweg geeft opleidingsniveau een indicatie voor intelligentie. Het is de simpelste maat, het gemakkelijkst te verifieren want al getoetst door een derde partij, en het is vrij goed ingedeeld.
Ik hoop dat je bij die 5 talen vloeiend het nederlands niet hebt inbegrepenquote:Op maandag 17 februari 2014 00:39 schreef BUTTERSSTOTCH het volgende:
Ik heb enkelt me mavo diploma.spreek 5 talen vloeiend en coach zelfs middelbare scholieren met mini ondernemingen. Ik kan goed levelen met studentes die ik ontmoet in de openbare bieb amsterdam.opleiding zegt weinig.heb paar x gedated met verschillende dames daar.het gaat meer om mutual interests,inhoud en de 'klik'.
Hij zei dat ie 5 talen vloeiend spreekt, niet dat ie ze ook vloeiend schrijftquote:Op maandag 17 februari 2014 11:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bij die 5 talen vloeiend het nederlands niet hebt inbegrepen
Hoezo niet ?quote:Op maandag 17 februari 2014 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Opleidingsniveau is zeer belangrijk, je wilt niet met zo'n domme tokkie van het VMBO een relatie beginnen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo niet ?
vmbo
[ afbeelding ]
vwo
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:36 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo niet ?
vmbo
[ afbeelding ]
vwo
[ afbeelding ]
Ik zou die van het eerste plaatje sowieso enkel raken met harde voorwerpenquote:Op maandag 17 februari 2014 14:00 schreef Silenus het volgende:
Haha, en dan met zulke foto's aankomen om je punt te maken...
Maar toch zou je niet zomaar iemand moeten afschrijven omdat ze enkel MBO hebben gedaan bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'een maat'. Niet 'de maat'. Grofweg geeft opleidingsniveau een indicatie voor intelligentie. Het is de simpelste maat, het gemakkelijkst te verifieren want al getoetst door een derde partij, en het is vrij goed ingedeeld.
Jouw punt begrijp ik wel, er zijn ook MBO'ers die goed zijn met hun handen en daar veel geld mee verdienen, dus dan is hun inkomen voor jou de doorslaggevende factor en niet het opleidingsniveau.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar toch zou je niet zomaar iemand moeten afschrijven omdat ze enkel MBO hebben gedaan bijvoorbeeld.
Ze zitten qua opleidingsniveau dan wel in de 'minder-intelligente klasse', en globaal zegt dat wel wat, maar daar moet je je niet door laten leiden.
Ik ben zelf 'hoger opgeleid' en heb eigenlijk alleen maar MBO'ers gehad. De één echt niet de snuggerste, kon ik nooit echt goed mee praten, zat totaal niet op één lijn met mij qua gespreksstof enzo. Best irritant, geen goeie match uiteindelijk.
Maar nu heb ik een ex-MBO'er waarmee ik super intelligente en diepgaande gesprekken mee kan voeren, we hebben dezelfde interesses, hij is ambitieus en een doorzetter (hoewel we allebei ook vreselijk lui kunnen zijn). Dus vandaar dat ik me niet meer zo laat leiden door opleidingsniveau.
Bovendien zijn er genoeg hoog opgeleiden waarmee echt geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt, omdat ze gewoon verder nog compleet wereldvreemd zijn
Opleidingsniveau zegt meer over hoe goed je het met de boeken hebt gedaan in het verleden, en minder over hoe goed het zou kunnen klikken qua intelligentie met een partner.
Huh?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw punt begrijp ik wel, er zijn ook MBO'ers die goed zijn met hun handen en daar veel geld mee verdienen, dus dan is hun inkomen voor jou de doorslaggevende factor en niet het opleidingsniveau.
Dat zeg ik ook nergens. Maar de MBO'ers die ik ken, zorgen niet echt voor een positief beeld. Ik werk hard, stress voor deadlines en neem dan nog wat meer hooi op m'n vorm omdat ik dat leuk vind. Dat zijn toch dingen waarvoor ik begrip mis bij lager opgeleiden. Ik lees graag en veel en heb een sterke affiniteit met literatuur. Ook iets wat minder vaak voorkomt bij MBO'ers.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar toch zou je niet zomaar iemand moeten afschrijven omdat ze enkel MBO hebben gedaan bijvoorbeeld.
Ze zitten qua opleidingsniveau dan wel in de 'minder-intelligente klasse', en globaal zegt dat wel wat, maar daar moet je je niet door laten leiden.
Ik ben zelf 'hoger opgeleid' en heb eigenlijk alleen maar MBO'ers gehad. De één echt niet de snuggerste, kon ik nooit echt goed mee praten, zat totaal niet op één lijn met mij qua gespreksstof enzo. Best irritant, geen goeie match uiteindelijk.
Maar nu heb ik een ex-MBO'er waarmee ik super intelligente en diepgaande gesprekken mee kan voeren, we hebben dezelfde interesses, hij is ambitieus en een doorzetter (hoewel we allebei ook vreselijk lui kunnen zijn). Dus vandaar dat ik me niet meer zo laat leiden door opleidingsniveau.
Bovendien zijn er genoeg hoog opgeleiden waarmee echt geen fatsoenlijk gesprek te voeren valt, omdat ze gewoon verder nog compleet wereldvreemd zijn
Opleidingsniveau zegt meer over hoe goed je het met de boeken hebt gedaan in het verleden, en minder over hoe goed het zou kunnen klikken qua intelligentie met een partner.
Nee idd, ik vulde je ook meer aan, hehequote:Op maandag 17 februari 2014 17:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens. Maar de MBO'ers die ik ken, zorgen niet echt voor een positief beeld. Ik werk hard, stress voor deadlines en neem dan nog wat meer hooi op m'n vorm omdat ik dat leuk vind. Dat zijn toch dingen waarvoor ik begrip mis bij lager opgeleiden. Ik lees graag en veel en heb een sterke affiniteit met literatuur. Ook iets wat minder vaak voorkomt bij MBO'ers.
En natuurlijk kan het zijn dat sommige MBO'ers wel een prima partner voor mij zouden zijn, maar ik acht die kans gewoon kleiner dan dat een hoger opgeleide dat is. En dus zie ik het nut van dit soort datingsites wel in.
Ach, dat is het ook wel deels zo natuurlijk. Het belangrijkste is een overlap in interesses. Wat dat betreft is opleidingsniveau geen deterministische factor in het bepalen van interesses, maar er zit natuurlijk wel enige correlatie tussen opleidingsniveau en interesses. Er zijn ongetwijfeld genoeg hoger opgeleiden die graag naar Britt & Imke of Boer zoekt vrouw kijken, net als er MBO'ers zijn die juist weer graag naar documentaires of culturele programma's op de PO kijken.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind het altijd een beetje sneu als hoogopgeleiden zich op de één of andere manier verheven boven, of anders voelen dan mensen met een wat lagere opleiding.
Wij hebben beiden een universitaire opleiding, zitten qua inkomensgroep bij de top 10% van Nederland, nog geen kinderen, werken allebei 60 uur per week en dan zitten wij 's avonds rustig in onze joggingbroek op de bank Britt & Imke en boer zoekt vrouw te kijken hoor. (Met een pilsje).
Dat hoogdravende gedoe is volgens mij meer bedoeld voor studenten die zich er nog een soort van status aan ontlenen.
Dat vinden mensen op datingssites al te lang duren. Die kijken naar het opleidingsniveau en als ze vinden dat je iets laag zit is het gelijk doei.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:24 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Waarom is het amateuristisch?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:56 schreef highender het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus zo vreselijk aan datingsites. Je zoekt op een aantal kenmerken, maar je weet daarmee amper of je dan ook iemand treft die echt goed bij je past.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat vinden mensen op datingssites al te lang duren. Die kijken naar het opleidingsniveau en als ze vinden dat je iets laag zit is het gelijk doei.
Precies dit dus. Maar mensen worden lui en willen nog amper de moeite voor doen om dat uit te pluizen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus zo vreselijk aan datingsites. Je zoekt op een aantal kenmerken, maar je weet daarmee amper of je dan ook iemand treft die echt goed bij je past.
Want jij kan van een afstand al zien of iemand hoog opgeleid is of niet zonder ook maar een woord gewisseld te hebben?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:58 schreef Drakire het volgende:
Ik ben zelf sapioseksueel, betekenende dat ik intelligentie (en dan vooral algemene intelligentie) de belangrijkste eigenschap vind in een partner. Ik kan vaak ook heel moeilijk communiceren met mensen die geen hoger onderwijs hebben genoten. Uitzondering daargelaten natuurlijk.
Het duurt ongeveer een week voordat een profiel is goedgekeurd en geactiveerd, idem dito voor het het verwijderen van een profiel. En die test die ze gebruiken lijkt me onbetrouwbaar al begrijp ik de keuze wel.quote:
Waarom? Je bent vrij duidelijk beter in iets zeer specifieks. Of vind je het ook raar dat de heren in ons nationaal voetbal elftal zich op één of andere manier verheven voelen boven VV Maarssen Heren 1? Je bent er verder in algemene zin niet automatisch een beter mens door, maar je bent nou net wel op één of andere manier verheven.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:08 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind het altijd een beetje sneu als hoogopgeleiden zich op de één of andere manier verheven boven, of anders voelen dan mensen met een wat lagere opleiding.
Klinkt als een mooie relatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ben ik bij wijze van spreken Ir. in weetikveel wat, moet ik in discussie met Annie van Breukhoven over hoe en waar ik die en die dijk ga bouwen; "omdat al die boekenkennis immers nergens goed voor is in de praktijk en ik niet moet denken dat ik beter ben omdat ik van de Universiteit kom".
Alsof je met een hondslelijke partner over straat wilquote:Op maandag 17 februari 2014 14:06 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik zou die van het eerste plaatje sowieso enkel raken met harde voorwerpen
Sowieso relaties die gebaseerd zijn op uiterlijk__
Heb je een glazen bol? Mag ik hem lenen?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Huh?
Mijn inkomen is na mijn studie hoger dan dat van hem overigens.
Ghehehe.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je een glazen bol? Mag ik hem lenen?
Al die studenten die denken dat de zilvervloot binnen komt varen zodra ze hun hbo commerciële economie ofzo hebben gehaaldquote:
True true, maar het gaat om allebei, iddquote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof je met een hondslelijke partner over straat wil.
Het is niet of/of gelukkig. Althans als je zelf er een beetje normaal uitziet en enige vorm van intelligentie hebt.
Daar is geen glazen bol voor nodig hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je een glazen bol? Mag ik hem lenen?
Commerciële economiequote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Al die studenten die denken dat de zilvervloot binnen komt varen zodra ze hun hbo commerciële economie ofzo hebben gehaald
Met een master ben je ondergeschikt aan een PhD? Kom op zeg, dat is echt flauwekulquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:11 schreef speknek het volgende:
Toen mijn vrouw d'r PhD ging halen kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik ga niet voor de rest van m'n leven als debiele henkie in de relatie zitten, dus ja het is wel belangrijk.
Overigens selecteren die dating sites vooral op opleidingsniveau omdat hogeropgeleiden op de datingmarkt vaak serieuzer zijn. Van wat ik althans hoorde van iemand die een geschiedenis had in internetdating werd ze echt gestoord van de tokkies die wel even met haar wilde seksdaten op de algemene sites.
Gelukkig heb je nu een Phd en relatief gezien een hongerloontje.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:18 schreef speknek het volgende:
Uh nee masters zijn echt inferieure wezens, minder dan dat spul wat ik met een stokje onder mijn schoen verwijder.
Wat voor een opleiding met baangarantie en dik salaris volg je dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:35 schreef Moira. het volgende:
[..]
Commerciële economie
Nja, bedoelde uiteraard wel mits ik een full time baan heb dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |