abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136780167
Heeft iemand enig idee hoe ik precies een losse tralie van een kooi kan vastzetten? Ik heb het al geprobeerd te solderen met standaard electronicasoldeer, maar dat spul pakt voor geen meter. Ik heb ergens gelezen dat ik zilversoldeer o.i.d. kan gebruiken, alleen vraag ik me af of het geen weggegooid geld is, aangezien ik het niet in huis heb. Lijmen lijkt me ook weer niet de manier, want staal lijmen gaat niet werken volgens mij.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_136780538
Ga eerst eens vertellen uit welk soort metaal de spijlen van de kooi zijn gemaakt. Dat kan verchroomd messing zijn, of verchroomd mild steel. Beide zijn goed te solderen als je een voldoende sterke vlam of bout hebt en - heel belangrijk - het juiste vloeimiddel gebruikt. Voor zilversoldeer heb je een behoorlijk sterke vlam nodig plus vloeimiddel in de vorm van borax. En je moet het kunnen zonder het metaal te verbranden.
Om staal/rvs te solderen heb je een sterke bout nodig - min 50-100 watt en het juiste vloeimiddel.

Zilversoldeer gaat heel goed maar is hard en heb je een hoge temperatuur nodig.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:46:30 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_136780557
Er zijn voldoende lijmen die staal kunnen lijmen, maar voor voldoende hechting heb je gewoonlijk 2 gladde vlakken van voldoende afmeting nodig. In dit geval zou je kunnen proberen met 2-componenten-lijm een "bolletje" om het raakpunt heen te vormen, als dat eenmaal goed zit krijg je dat ook niet makkelijk lost.

Solderen moet met een brander of met een soldeerbout die heel wat meer vermogen levert dan een electronica-bout, en het ziet er daarna meestal niet leuk meer uit.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_136795436

of
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136800291
Zilversoldeer zal je niet helpen... Gaat namelijk geen band aan met staal. Zilversoldeer werkt enkel bij zachtere metalen als koper, zilver, messing.

correctie, ik zie net dat het wel wordt gebruikt... hetgeen ik opmerkelijk vind aangezien het geen verbinding aangaat... Fungeert het dan als een soort lijm?
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_136801002
Ijzerdraad vlechten, klaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_136802421
Het gaat om een geplastificeerd staal. Dus dat zal wel lekker gaan fikken denk ik zo. Dan toch maar ijzerdraad?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')