abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136764636
Ben nu een dag of 5 verkouden. Heb het ergste inmiddels wel gehad, maar snotter nog wat en voel me simpelweg nog niet helemaal 'fit'. Beetje zwak en dof in mijn hoofd enzo.

Nu ben ik aan het overwegen om zo toch 2 uurtjes te gaan sporten (tennis). Is dat goed, of juist niet? En maakt dat herstel langzamer of misschien zelfs wel sneller?

Wil er zo snel mogelijk vanaf dus is het raadzaam wel of niet te gaan?
pi_136764995
Mijn advies is om niet te gaan als je jezelf zwak en dof in je hoofd voelt.
pindazakje
pi_136765004
Gewoon doen, zweten is goed voor je, als je het ergste toch al gehad heb, niet zeuren.
  zondag 16 februari 2014 @ 11:49:44 #4
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_136765095
Vaak knap je daar van op ^O^
pi_136765193
Als je normaal 2 uur tennist, train je nu drie kwartier tot een uur op matige intensiteit.
pi_136765339
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:32 schreef frankiestein het volgende:
Ben nu een dag of 5 verkouden. Heb het ergste inmiddels wel gehad, maar snotter nog wat en voel me simpelweg nog niet helemaal 'fit'. Beetje zwak en dof in mijn hoofd enzo.

Nu ben ik aan het overwegen om zo toch 2 uurtjes te gaan sporten (tennis). Is dat goed, of juist niet? En maakt dat herstel langzamer of misschien zelfs wel sneller?

Wil er zo snel mogelijk vanaf dus is het raadzaam wel of niet te gaan?
Zolang je geen koorts hebt of andere symptomen van ernstige infectie is het veilig om te sporten. Dit zal het herstel niet beïnvloeden. Overweeg eventueel wel om op een wat lagere intensiteit te sporten.
  zondag 16 februari 2014 @ 12:02:00 #7
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_136765424
Was laatst op TV bij een programma dat het niet goed voor je is, maar ik ben kwijt welk programma dat was.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_136766018
beetje beweging is nooit verkeerd, om lekker de boel op gang te krijgen enzo.
Maar dan niet twee uur tennis, maar wel een stukkie fietsen of wandelen. Niets zwaars. Je lichaam geeft zelf al aan dat het niet toppie is. Daarbij is kans op blessures natuurlijk ook veel groter als je lichaam niet normaal nog functioneerd (qua reflexen enzo)
-Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction
Rudeness is the weak person's imitation of strength (Eric Hoffer)
Satis Ego Sum
pi_136768491
Tuurlijk is dat niet goed denk nou ff logisch na. Zou wat zijn als je echt luistert naar mensen die hier roepen dat t goed voor je is. Frisse lucht is goed maar niet zweten en wind tegen je hoofd. Fietsen dus ook niet.
pi_136768989
Ik zou het niet doen.
Als je gaat sporten verbruik je de energie die je lichaam nu nodig heeft om te herstellen.
pi_136769568
Buiten het feit dat je eventueel anderen kan aansteken, heeft je lichaam ook zijn energie nodig om te herstellen zoal Fame zegt.

Als je toch besluit om te gaan sporten, geen aspirine nemen oid. Dit verhoogt kans op blessures omdat je pijn minder voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')