Net als die van mij dus, ik heb deze woning vorig jaar gekocht van de woningbouwquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Gebouwd ergens halverwege jaren 50.
Ja als het ook nog klein is, dan is 2 of 3 groepen echt niet zo vreemd. Als er niet meer groepen in de meterkast binnenkomen dan kan de installateur er verder ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Gebouwd ergens halverwege jaren 50.
Ik heb ook een soort appartementje gehad (duplexwoning met 1 slaapkamer uit 1958) maar had daar ook maar 2 groepen. Nog met van die oude grijze stoppen erin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nieuw huis, nieuwere regels.
Vaak hoe ouder en kleiner het huis hoe minder groepen er zijn. Als mensen dan zelf wat verbouwen word er nog geregeld de oude groepenindeling in stand gehouden want als je éénmaal begint met die oude ijzeren leidingen achter de muren weg te breken voor een andere indeling staat al snel je hele huis op zijn kop.
Ach krap, je kunt toch niet meer verbruiken dan je hoofdzekering aankan. Eerder is er dan sprake van dat de groepen niet verdeeld zijn naar jouw verbruik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:39 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Net als die van mij dus, ik heb deze woning vorig jaar gekocht van de woningbouw
En deze heeft 6 groepen, wassen, drogen en 4 aparte en dat vind ik zelf al krapjes.
Ja, als er kortsluiting zou ontstaan dan schakelt die groep automatisch uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja als het ook nog klein is, dan is 2 of 3 groepen echt niet zo vreemd. Als er niet meer groepen in de meterkast binnenkomen dan kan de installateur er verder ook niet zoveel mee.
Ben wel benieuwd hoe het nu precies zit, qua verdeling en aardlek. Je had het erover dat er nu een aparte groep is voor de wasmachine/cv en de rest zit op de aardlek.
Maar zit de wasmachine nu nog wel achter een aardlek?
Mijn woning is van november 2013, Als je eenmaal begint met die ijzeren leidingen, kan je beter alles eruit trekken. Alleen zal de TS dat niet doen in een huurwoning..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nieuw huis, nieuwere regels.
Vaak hoe ouder en kleiner het huis hoe minder groepen er zijn. Als mensen dan zelf wat verbouwen word er nog geregeld de oude groepenindeling in stand gehouden want als je éénmaal begint met die oude ijzeren leidingen achter de muren weg te breken voor een andere indeling staat al snel je hele huis op zijn kop.
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mijn woning is van november 2013, Als je eenmaal begint met die ijzeren leidingen, kan je beter alles eruit trekken. Alleen zal de TS dat niet doen in een huurwoning..
Kortsluiting is één ding, een aardlekkage is de andere.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, als er kortsluiting zou ontstaan dan schakelt die groep automatisch uit.
En die doen het vast niet, die vinden het wel best zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.
Klopt, maar oude installaties mogen voldoen aan oude regels. Woningbouw hoeft zolang alles werkt dus niets te veranderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar oude installaties mogen voldoen aan oude regels. Woningbouw hoeft zolang alles werkt dus niets te veranderen.
Zolang de installatie met de juiste waarde is afgezekerd zal het huis niet affikken, maar ben je als bewoner alleen bezig met continu stoppen vervangen of de automaat weer inschakelen als je meer verbruikt dan de installatie aan kan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:09 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.
Onzin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:09 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.
Oke weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onzin.
Een huis uit 1950 heeft meestal een net zo groot maximaal vermogen als één uit 2000, als de installatie verder ongemoeid word gelaten is er amper tot geen verhoogd risico.
Lijkt me wel, anders bij 25 A was ie er wel uitgeklapt met zoveel groepen en grootverbruikers. Zou ook 3 x 25 kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Fer het volgende:
Modern huis uit 1998: 3 woongroepen, 1 natte groep, 1 vaatwasser, 1 oven, 1 wasmachine + wasdroger
7x 16A, geen idee wat voor hoofdzekering erin zit, 35A?
Zoveel apparaten heb ik niet eens die veel stroom verbruiken. Heb alleen een wasmachine en magnetronquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Fer het volgende:
Modern huis uit 1998: 3 woongroepen, 1 natte groep, 1 vaatwasser, 1 oven, 1 wasmachine + wasdroger
7x 16A, geen idee wat voor hoofdzekering erin zit, 35A?
Hoe maak je koffie dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zoveel apparaten heb ik niet eens die veel stroom verbruiken. Heb alleen een wasmachine en magnetron.
3x25 was volgens mij in 1998 nog niet gebruikelijk. Zeker niet bij maar zeven groepen, ik gok op 35A en misschien zelfs 25A (5750 Watt) Ook genoeg voor verlichting, TV, computer, Koffieapparaat en de wasmachine tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders bij 25 A was ie er wel uitgeklapt met zoveel groepen en grootverbruikers. Zou ook 3 x 25 kunnen zijn.
Dat werkt ook prima.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Momenteel door water te kokenOploskoffie. Ben nog niet verhuist.
Nou nog een keer zo'n volautomaat van Jura:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Inderdaad en de oploskoffie van Nescafé is best lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |