Oh, oke. Hebben wij niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:37 schreef OudeBok het volgende:
Emballage is bij ons op de afdeling eh.. gewoon alle bonnetjes uit de laatjes halen en in een mapje doen. Niet erg gebruikelijk, wordt verder ook niet bijster veel mee gedaan.
Meeste winkels hebben dat ook niet. Is een beetje een erg oud gebruik, uit een heel ver verleden dat emballagebonnetjes blijkbaar nog dubbel scanbaar waren. Nu is dat niet meer mogelijk, maar moeten we ze wel nog steeds bewaren en ze worden meegenomen bij het tellen of zo. Ik wist hoe het zat, maar het was verder zo irrelevant, dat ik het vergeten ben.quote:
Wij moeten die dingen nog steeds verscheuren.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:42 schreef OudeBok het volgende:
Meeste winkels hebben dat ook niet. Is een beetje een erg oud gebruik, uit een heel ver verleden dat emballagebonnetjes blijkbaar nog dubbel scanbaar waren. Nu is dat niet meer mogelijk, maar moeten we ze wel nog steeds bewaren en ze worden meegenomen bij het tellen of zo. Ik wist hoe het zat, maar het was verder zo irrelevant, dat ik het vergeten ben.
Ja verscheuren snap ik ergens nog wel. Voorkomt gewoon mensen die het blijven proberen met die dingen als ze er een te pakken krijgen en doen alsof ze van niks weten en vervolgens gaan lopen zeuren. Scheelt tijd.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:47 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wij moeten die dingen nog steeds verscheuren.
Ik herken het eerlijk gezegd wel hoor. Wij hebben er ook 1 of 2 die bij afwezigheid van de teamleider baasje proberen te spelen. Dat zorgt voor wat wrijving soms, omdat ze immers geen teamleider zijn en op gelijke voet staan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:37 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Had ik ja. Wie anders? Teamleider VKA? Die is er niet hoor. TLVK doet verder niks op mijn afdeling behalve de lades in de kluis, dus ik snap niet wat het probleem is? Flikker toch eens een eind op met die zure reacties altijd voor niks.
Wel zo verstandig. Zo voorkom je dat iemand ze uit de prullenbak vist en bij een ander filiaal inlevert.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:47 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wij moeten die dingen nog steeds verscheuren.
We staan ook op gelijke voet. Dat besef ik me volledig en ik pas m'n toon en alles ook daarop aan.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:03 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik herken het eerlijk gezegd wel hoor. Wij hebben er ook 1 of 2 die bij afwezigheid van de teamleider baasje proberen te spelen. Dat zorgt voor wat wrijving soms, omdat ze immers geen teamleider zijn en op gelijke voet staan.
Bij ons wordt 'ie dan geblokkeerdquote:Op zondag 16 februari 2014 00:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wel zo verstandig. Zo voorkom je dat iemand ze uit de prullenbak vist en bij een ander filiaal inlevert.
Het is ook natuurlijk alleen maar goed als iedereen zelf zijn verantwoordelijkheid neemt, maar als eindverantwoordelijke van de winkel neem ik toch echt de beslissingen. Als er iets niet goed gaat, spreek ik ook die persoon daarop aan, niet degene die achter de balie staat.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef OudeBok het volgende:
[..]
We staan ook op gelijke voet. Dat besef ik me volledig en ik pas m'n toon en alles ook daarop aan.
De grap is dat onze TL wel van ons verwacht dat we gewoon op eenzelfde manier als haar te werk gaan qua 'uitoefenen van gezag' naar caissières toe, ook qua waarschuwen (officiële gaan wel slechts via TL natuurlijk) en aanspreken op dingen. Ik doe ook maar wat m'n TL van me verwacht, weet je. Als dat soms onvoorstelbaar klinkt, omdat ik natuurlijk ook offi. alleen maar caissière A ben, snap ik dat ergens ook wel ofcourse.
Ik weet niet hoe het zit in andere winkels, maar bij ons sluit TLVKA verder nooit. Letterlijk nooit. Alle verantwoordelijkheid voor de afdeling ligt bij ons als zij er niet is. TLVK houdt alleen een oogje in het zeil en bemoeit zich dus ook echt niet met de kassa. Dus tsja, ik 'speel baasje' omdat dat van me verwacht wordt, meer niet.
Emballagebonnen van andere winkels zijn ook niet scanbaar. Maar het beleid is om ze aan te nemen en wanneer je deze niet ongeldig maakt door een kras erop te zetten of doormidden te scheuren, dan kan de andere winkel nooit weten dat deze bon al is uitbetaald wanneer iemand deze ergens uit een prullenbak vist.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef OudeBok het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wel zo verstandig. Zo voorkom je dat iemand ze uit de prullenbak vist en bij een ander filiaal inlevert.
Bij ons wordt 'ie dan geblokkeerd.
Kassa flikkert het altijd bij onze afboekingen neer, maar vind het wel meevallen opzich. Meestal hadden de producten te lang buiten de koeling gelegen, waardoor ze niet meer verkocht mogen worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:56 schreef OudeBok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook superveel kapotte spullen op de drukke dagen? Ik had op een gegeven moment een hele waslijst aan spullen voor vernietiging in FVOS staan, en dat alleen al bij de kassa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 februari 2014 00:42 schreef exelletor het volgende:
Ik snap OudeBok wel een beetje, hoor. Als een vakkenvuller een shift moet doen, dan moet die af en toe gewoon gezag uitoefenen, anders gaat het nooit wat worden.Een vakkenvuller een shift doen? wut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me dat je dan wel gewoon een TLVK hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2014 00:46:12 ]
Niet alle shifts bij ons worden geleid door een TLVK.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:44 schreef d4v1d het volgende:
Een vakkenvuller een shift doen? wut.
Lijkt me dat je dan wel gewoon een TLVK hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige wat TLVK bij ons 'beslist' bij afwezigheid TLVKA is akkoord voor invallers en zo. De hele afdeling verder draaiende houden is ons pakkie-an. Bij conflicten met klanten etc. komt TLVK er wel bij als officiële leidinggevende van dat moment, maar that's it.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:35 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het is ook natuurlijk alleen maar goed als iedereen zelf zijn verantwoordelijkheid neemt, maar als eindverantwoordelijke van de winkel neem ik toch echt de beslissingen. Als er iets niet goed gaat, spreek ik ook die persoon daarop aan, niet degene die achter de balie staat.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of het uitoefenen van gezag wel bij een cassiére A medewerker hoort.
Ja. gebeurt bij ons ook 9 van de 10 keer. Ik ben daar niet zo van gediend. Doe het liever zelf afboeken, scheelt VK weer wat werk.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:39 schreef exelletor het volgende:
[..]
Kassa flikkert het altijd bij onze afboekingen neer, maar vind het wel meevallen opzich. Meestal hadden de producten te lang buiten de koeling gelegen, waardoor ze niet meer verkocht mogen worden.
Jup. 07-16 of 10-19.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:15 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
wat doet jullie TLVA dan de hele dag?
Die moet toch fulltime werken?
Als de winkel 6 dagen open is van 8-22 en een dag van 12-18, kan een TLVA maar de helft van de uren aanwezig zijn in de winkel.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:15 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
6 dagen 8-22, 1 dag 9-22 zelfsquote:Op zondag 16 februari 2014 01:17 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als de winkel 6 dagen open is van 8-22 en een dag van 12-18, kan een TLVA maar de helft van de uren aanwezig zijn in de winkel.
Jij moet toch vragen beantwoorden?quote:Op zondag 16 februari 2014 01:15 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
En dat is?quote:Op zondag 16 februari 2014 13:28 schreef OudeBok het volgende:
hoop dat promo bij kassa al helemaal gedaan is als ik kom.
Posters buiten vervangen vooral. Als er volgende week nieuwe dingen in die beurtbalkjes geschoven moeten worden, dat ook.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |