abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136710479
Klussers,

Ik heb ongeveer een uurtje geleden de sleutels van mijn nieuwe appartement gekregen.

Nu heb ik vanavond en morgen om de boel voor te bereiden voor het schilderen van zondag. 1 van de klussen zijn de gaten in de muur. Zoals in het huurreglement staat zijn de bestaande gaatjes dichtgesmeerd. Echter, is niet alleen het gat netjes dicht, maar zie je ook een opstaand randje.

Hoe kan ik dit het beste verwijderen?

Ik heb geen elektrisch schuurapparaat.

is het do-able om het met grof schuurpapier met de hand te verwijderen, of is dit een kansloze missie? Eventueel kan ik denk ik wel een schuurapparaat huren, maar is het daarmee wel goed op te lossen? Zijn er tips en tricks voor een dergelijke (pokke) klus?

alvast bedankt
pi_136710578
Gewoon met een plamuurmes.
pi_136710595
Schuurmachine kopen, zo duur zijn die dingen niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136710710
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:22 schreef cvboer het volgende:
Schuurmachine kopen, zo duur zijn die dingen niet.
Zullen zijn buren blij mee zijn, ook fijn om op dag 1 meteen de toon voor de toekomst te zetten.
Gewoon scherp plamuurmes 1x steken klaar
pi_136711026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:28 schreef hoas het volgende:

[..]

Zullen zijn buren blij mee zijn, ook fijn om op dag 1 meteen de toon voor de toekomst te zetten.
dat van de buren vind ik niet zo'n issue, kan moeilijk 2 weken wachten met klussen om de indruk te wekken dat ik een rustig persoon ben.

plamuurmes lijkt me prima als eerste manier. Is goedkoper dan een schuurmachine kopen
pi_136711081
quote:

[..]

Dus je mag alleen klussen als je buren weg zijn?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:47:34 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_136711172
lijkt mij een klus voor de verhuurder.
pi_136711177
Check! Alleen als ze weg zijn, anders gezeur ;)

Schuurpapiertje op een plankje.
Laat die handjes wapperen!
pi_136711609
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:43 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dus je mag alleen klussen als je buren weg zijn?
Hier houden wij altijd rekening met elkaar en melden het van te voren of het uitkomt, een keer op zondag met een sloophamer een muurtje geslecht, geen probleem.
pi_136712004
quote:

[..]

Wat een topreactie. Mogen jouw buren niet schuren?

Schuurgaas is eigenlijk het beste daarvoor. Het twee keer genoemde plamuurmes werkt zeker weten niet mooi af.
pi_136712043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef hoas het volgende:

[..]

Hier houden wij altijd rekening met elkaar en melden het van te voren of het uitkomt, een keer op zondag met een sloophamer een muurtje geslecht, geen probleem.
schuurmachine werd er gezegd.
pi_136712570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:13 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Wat een topreactie. Mogen jouw buren niet schuren?

Schuurgaas is eigenlijk het beste daarvoor. Het twee keer genoemde plamuurmes werkt zeker weten niet mooi af.
Idd wat een TOPREACTIE!! Ze mogen schuren wat ze willen, wel na overleg.
En hoe jij verder je muren afwerkt zal'mij worst wezen, ik doe het nogmaals met een plamuurmes.
pi_136712735
Laat die handjes wapperen!
pi_136712889
Mooie muren zul jij hebben. Wtf.

Bedankt voor het schuurgaas Gieliovd.

( wil je even plaatsen waar je woont hoas, dan weet iedereen hier waar ze niet willen wonen )
pi_136713207
Is het nou zo vreemd om even te overleggen met elkaar? Ik en mijn buurman hebben beide nachtdienst , dan is het fijn om niet jou als buurman te hebben die overal schijt aan heeft.
Daarbij als ik goede ervaringen met een plamuurmes heb, dan mag ik dat toch delen met een ander? Of staat meneer het niet aan dat een ander het anders doet, gezien je mentaliteit zal dat wel het geval zijn.

Fijn weekend nog.
pi_136716158
Met een plamuurmes brengt men het op. Jjj ook goed weekend.
pi_136719467
hierbij de eerste update:

ik heb het met schuurpapier (korrel 80) geprobeerd, maar werkte wat te glad af. er zit een structuurbehang op met verf erover, en ik wil voorkomen dat ik allemaal gladde cirkels krijg of randjes krijg omdat ik het behang eraf schuur.

Zo'n schuurgaas ding ziet er op het plaatje wel hendig uit. behoud je daarmee ook enigszins structuur? Houd je zeker hetzelfde probleem met het afschuren van behang?

Heb ook nog een ander dilemma. De vorige bewoner had een fitnesstoestel aan het plafond hangen. Hij heeft alleen niet de bouten eruit gehaald en de gaten gedicht, hij heeft de bouten afgezaagd en de gaten gedicht. Echter is dit ook niet echt heel chique gedaan, waardoor de uiteinden van het draadeind zichbaar is wanneer je het vulmiddel op gelijke level met het plafond schuurt. Kortom, die wil ik morgen eerst met een boor wat mooier wegwerken. Aangezien het toen al wel 21.00 uur was geweest vond ik het wel zo netjes om het boren tot morgen te laten wachten, ook ivm geluid.

Overigens zit ik er nu wel aan te denken om structuurverf op de muren te smeren. iemand een goede raad of dit een beetje lukt over structuurbehang? Structuur op de muur vind ik wel mooi en ik hoop dat ik hiermee de dichtgesmeerde gaten glad af kan werken en vervolgens een egale muur te krijgen dmv structuurverf.

Andere optie is om de pokke klus aan te gaan en het behang te verwijderen. Gaatjes netjes dichtmaken en dan 1 of 2 keer te schilderen. Ik vrees dat ik dan ook aan de voorstrijk moet overigens.

Ik ga nu googlen op eigenschappen van structuurverf en het vullende vermogen daarvan en of het geschikt is om over behang te smeren. Mochten jullie al tips hebben; schroom niet.

edit: na wat gelezen te hebben, neig ik meer om een klusdag op te offeren en behang eraf te halen en opnieuw glasvezelbehang te plakken en dat te verven. Structuurverf over behang met structuur zie ik geen succes worden

[ Bericht 8% gewijzigd door Holenbeer op 14-02-2014 23:02:54 ]
pi_136733556
quote:
Die ga ik even onthouden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')