hierbij de eerste update:
ik heb het met schuurpapier (korrel 80) geprobeerd, maar werkte wat te glad af. er zit een structuurbehang op met verf erover, en ik wil voorkomen dat ik allemaal gladde cirkels krijg of randjes krijg omdat ik het behang eraf schuur.
Zo'n schuurgaas ding ziet er op het plaatje wel hendig uit. behoud je daarmee ook enigszins structuur? Houd je zeker hetzelfde probleem met het afschuren van behang?
Heb ook nog een ander dilemma. De vorige bewoner had een fitnesstoestel aan het plafond hangen. Hij heeft alleen niet de bouten eruit gehaald en de gaten gedicht, hij heeft de bouten afgezaagd en de gaten gedicht. Echter is dit ook niet echt heel chique gedaan, waardoor de uiteinden van het draadeind zichbaar is wanneer je het vulmiddel op gelijke level met het plafond schuurt. Kortom, die wil ik morgen eerst met een boor wat mooier wegwerken. Aangezien het toen al wel 21.00 uur was geweest vond ik het wel zo netjes om het boren tot morgen te laten wachten, ook ivm geluid.
Overigens zit ik er nu wel aan te denken om structuurverf op de muren te smeren. iemand een goede raad of dit een beetje lukt over structuurbehang? Structuur op de muur vind ik wel mooi en ik hoop dat ik hiermee de dichtgesmeerde gaten glad af kan werken en vervolgens een egale muur te krijgen dmv structuurverf.
Andere optie is om de pokke klus aan te gaan en het behang te verwijderen. Gaatjes netjes dichtmaken en dan 1 of 2 keer te schilderen. Ik vrees dat ik dan ook aan de voorstrijk moet overigens.
Ik ga nu googlen op eigenschappen van structuurverf en het vullende vermogen daarvan en of het geschikt is om over behang te smeren. Mochten jullie al tips hebben; schroom niet.
edit: na wat gelezen te hebben, neig ik meer om een klusdag op te offeren en behang eraf te halen en opnieuw glasvezelbehang te plakken en dat te verven. Structuurverf over behang met structuur zie ik geen succes worden
[ Bericht 8% gewijzigd door Holenbeer op 14-02-2014 23:02:54 ]